Tjonge wat een reacties zeg! Heb eens even zitten lezen. Wat een verschillen! Ben zelf een heel relaxte moeder laat ik maar zeggen. In sommige ogen te relaxt denk ik. Ben benieuwd of wat ik nu ga schrijven nog reacties gaat geven (vast wel). Onze oppas past op alle drie vanaf de geboorte (maandje of 2) en gaat zelfs met ze naar het buro als ik moet werken. Ze kent mijn kinderen zo door en door dat dat prima gaat. Mijn oppas, ouders en schoonouders kunnen/mogen alles wat wij ook met onze kids doen. No problem! De kids vinden het prima, ze zijn prima op het gemak. Het is echt waar je ze aan went volgens mij en ze zijn zo makkelijk zoals je er zelf mee omgaat. Tenminste dat geldt hier dan! Nog even over dat eenkennig zijn, moest wel lachen. Hoe je ook met je kind omgaat, eenkennig worden ze toch op een bepaalde leeftijd! Doe je helemaal niks aan toch?!
Hier ook een relaxte moeder , nergens geen problemen mee .. lees hier ook vaak van die verhaaltjes dat ik denk , waar maak je je druk om .. dan zie ik er totaal niet de problemen van in , maar meestal reageer ik dan maar niet om discussies te voorkomen . Ook in mijn omgeving zie ik het vaak , laatst hoorde ik zelfs dat een familielid bij iemand op kraambezoek was en dat die ouders de baby alleen lieten zien via zo´n monitor op de baby haar kamertje dit om te voorkomen dat het kindje in contact kwam met parfum of rook geurtjes .. jaa sorry hoor geloof dat je dan toch echt niet goed bij je hoofd bent .. ik vind altijd dat als mijn kind bij oma is dat oma ook de regels maakt , en ben ik het er niet mee eens dan word dat gewoon zonder ruzie of bazig gedrag besproken .. en showen mag ook van mij , leuk toch , beter dat dan dat oma er niet naar omkijkt ..
Weetje... ik ben zelf ook een redelijk 'makkelijke' moeder. Is ook niet zo moeilijk aangezien Elian nooit eenkennig is geweest tot nu toe en enorm sociaal is. Maar waar ik aan zat te denken vanmiddag.. Ik heb een zoontje en daar blijft het waarschijnlijk bij. Als hij nu straks een vriendin krijgt en zij raakt zwanger, ze krijgen een kleintje en wat ik als oma alleen op mag pakken nadat ik het gevraagd heb aan mijn schoondochter en al helemaal geen kusje mag geven ofzo... Dat lijkt me zooooo erg.. Dat ik daar nu al aan denk...
Ja ok, maar jouw kindje is wel ook al wat ouder. Wie weet gaat die van mij straks ook nog wel huilen als ik haar weg breng naar het KDV. Tot nu toe gaat het prima
Wij doen het precies zo. Donderdagavond heen, vrijdagavond ophalen. Mijn ouders wonen in den haag en wij in rotterdam, dus vrijdagoachtend brengen is geen optie. Iemand in een ander topic zei hierover dat het "belachelijk" was en dat ik niet aan kinderen had moeten beginnen etc etc. Echt zo kortzichtig. En verder: ik kan mij voorstellen dat als je een overprikkeld kindje hebt dat je er voorzichtiger mee omgaat. Gelukkig vindt mijn zoontje iedereen reuze interessant en slaapt er geen minuut minder om als hij bijvoorbeeld naar een drukke verjaardag gaat waar hij van iedereen aandacht krijgt. Maar ik kan mij voorstellen dat ondanks de ouders makkelijk zijn of voornemens waren om makkelijk te zijn je kindje er toch anders over denkt. En dan zou ik er ook veel rekening mee houden hoor. De slaaptijden waren hier in het begin ook heilig. Maar het maakt niet uit waar hij sliep, dat scheelde wel. Ik ben er mee eens dat hoe jij er zelf instaat van grote invloed kan zijn maar echt niet altijd! Sommige kindjes zijn gewoon gevoeliger en daar moet je zeker rekening mee houden.