Ik ben 30 jaar en ik(met mijn vriend) proberen nu ruim 7 maanden zwanger te worden. In april dit jaar ben ik gestopt met de pil. Wij hebben +/- 3 a 4 keer per week geslachtsgemeenschap. Helaas hebben wij tot op heden nog geen geluk gehad. Na 3 zeer onregelmatige cycli is door de gyn een echo gemaakt. Hieruit blijkt dat ik PCOS heb. Echter, voldoe ik niet aan alle 'eisen'. Ik ben slank en heb geen last van overbeharing of acne. Ik heb het idee dat ik gewoon geen eisprong heb, vandaar dat ik ben gaan temperaturen. In de bijlage vinden jullie mijn curve tot nu toe. Ik ben benieuwd of jullie een ovulatie spotten. Ik niet namelijk ook al geeft de rode lijn aan van wel....... Thanks alvast! Liefs Marieke
FF heeft naar mijn mening gelijk. Je gaat van een heel wisselende curve naar een stabiele curve die qua temp hoog ligt.
Hoi Marieke, Ik vind de pieken en dalen wel typisch voor pco, heb ik ook namelijk. Na mijn eisprong heb ik het niet meer zo schommelend en dat zie ik bij jou ook. Er zit wel degelijk een eisprong in naar mijn mening. Voor de eisprong zit je een beetje gemiddeld rond de 36.80 en na de eisprong op 37.00 / 37.10, dus dat is wel een verschil van een paar tienden. Verder pas ik ook niet helemaal in het plaatje, laag bmi, geen acne.. laat je niet ontmoedigen.. misschien heb je minder kansen in het jaar, maar dat zegt niks over de kwaliteit van de eisprong!
Het kaartje lijkt wel enigszins op dat van mij en ik had geen eisprong (is bij mij via bloedtest geconstateerd). Op basis van dit kaartje zou ik er ook geen eisprong uithalen. Zijn je andere kaartjes soortgelijk? Zo ja, dan zou ik 5d na "ovulatie" toch een keertje bloed laten prikken op progesteron.