Baby de ene dag veel rustiger dan de andere dag?!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MPS05, 12 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MPS05

MPS05 Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.298
    34
    48
    Hallo dames,

Wou even jullie ervaringen horen.
    Twee weken geleden was ik bij de verloskundige (een andere dan die ik normaal heb ivm vakantie) en zij zei dat ik vanaf 24 weken de baby zo'n 7 keer per dag moet voelen.
    Nu ben ik bijna 25 weken zwanger en zit ik eigenlijk elke dag ruim boven die 7 bewegingen alleen is de baby sinds gisteren ineens heel rustig. Gisteren overdag bijna niet gevoeld, heel soms wat licht getrappel onderin mijn buik. Het zat me niet lekker maar gelukkig voordat ik ging slapen ging de baby nog even uitgebreid trappelen. Ik merk dat de baby vandaag ook rustig is maar heb al wel een paar keer wat gevoeld.
    Mijn vraag is of jullie ook ervaren dat de baby soms een paar dagen heel druk is en dan een een paar dagen of een dag heel rustig? En ik kan trouwens nergens op internet terug vinden dat je de baby met 24 weken al zo vaak moet voelen?! Deze vk kwam sowieso al niet zo ervaren over dus ik vraag me af of dit wel klopt.

Alvast bedankt voor de reacties!

2. Candle26

Candle26 Niet meer actief

Hier verschilt het ook per dag, zeker toen het afgelopen weken zo warm was. Het heeft ermee te maken of ze een groeispurtje maken op dat moment.

Ik ben nu in de 29e week! De ene keer is ze hier ook in de ochtend veel drukker en dan weer in de avond.

3. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Ja hoor dat is heel normaal. Hier ook ene dag 1 groot feest in mn buik en andere dag heerlijk rustig haha. Wat je straks aan het einde ook zult merken dat ze anders gaan bewegen omdat de ruimte steeds minder word.

4. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Ik heb daar ook nooit van gehoord dat je de baby met 24 weken zo vaak moet voelen. Ik voel mijn kindjes pas sinds vorige week woensdag (27.3) vaak bewegen en wat ik weet is dat het vanaf 28 weken ook echt moet. Daarvoor voelde ik ze ook niet zovaak elke dag. Zou je er niet druk om maken in ieder geval! :)

5. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Mij is verteld dat je hem vanaf 28 weken dagelijks moet voelen, ze hebben mij niet verteld hoe vaak.

Maar ik merk wel dat hij de ene dag wat drukker is dan de andere dag. Persoonlijk maak ik me daar niet zo druk om. Ik ben de ene dag ook actiever dan de andere :)

6. MPS05

MPS05 Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.298
    34
    48
    Gelukkig ben ik dus niet de enige ;)
    Ik maak me er ook niet echt druk om hoor, het kwam meer door die opmerking van de vk waardoor je er toch extra op gaat letten. Gisteren was het overdag zo extreem rustig daarbinnen vandaar toch een beetje twijfel. De baby zal wel aan het relaxen zijn of maakt een groeispurtje.

Bedankt voor jullie reacties!

7. Nath1986

Nath1986 Bekend lid

12 jan 2014
    608
    207
    43
    NULL
    NULL
    Hier ook de afgelopen 2 dagen heel rustig en ik ben dan ook wat bezorgd hoor.

Andere dagen kan ik de bewegingen niet bijhouden :) maar ik ben op 4 aug op controle geweest en heb dit gevraagd aan de gynaecoloog en het is volkomen normaal dat het niet elke dag groot feest is!

8. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Dit dus.

9. Veertje1986

Veertje1986 Bekend lid

26 jul 2014
    550
    38
    28
    NULL
    NULL
    Hier is het de ene dag ook heel rustig in mijn buik terwijl ik op andere dagen regelmatig beweging/ schopjes voel. Het kan dus echt met de dag wisselen. Volgens mijn verloskundige is dit volkomen normaal.

10. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    vanaf 28 weken wordt er gezegd dat je het kindje dagelijks een aantal keren op verschillende momenten moet voelen..

Maar ik snap je bezorgdheid. IK heb dat nu 2x gehad vanaf de 19 weken dat ik de kleine een dag of 2 dagen minder/niet voelde. Heb ook lekker in de stress gezeten toen. Waarschijnlijk zitten ze dan in een groeispurt, draaien ze, en toen het zo heet was, was ons kindje ook rustiger. Als ik dan rustig op de bank ga liggen, me concentreer op mijn buik en mijn hand erop lig, dan krijg ik wel reactie. Ons kindje is overigens verder heel druk!! Dus als ie dan wat rustiger is dan merk je dat ook gelijk..
    Het hoort erbij, hoe onzeker je dat ook maakt helaas! Mocht je je kleintje helemaal niet meer voelen, en ook niet als je rustig gaat liggen, en dit is een dagdeel al zo dan zou ik aan de bel trekken! Succes, en gefeliciteerd!

11. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Hier zei vk dat je het kindje vanaf 26 weken elke dag moest voelen, maar niet hoe vaak per dag ofzo.

Hier ook wisselend per dag hoe actief de kleine is.

12. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ik heb ook nog nooit gehoord dat je je kindje 7 keer per dag moet voelen rond de 24e week. In die periode voelde ik het kindje nog helemaal niet zo heel goed ivm voorliggende placenta. En als ik zelf veel bewoog dan voelde ik al helemaal niet zoveel.
    Ik heb ook wel eens paar dagen gehad dat de kleine rustiger is. Schijnt normaal te zijn.

13. Mirtje87

Mirtje87 Bekend lid

1 apr 2013
    638
    0
    16
    Vrouw
    Ik vind het ook heel wisselend... De ene dag is het veel drukker dan de andere dag. Als ik een rustige dag had gehad en dat ineens besefte begon hij soms ineens heel druk te schoppen de hele volgende dag. Heb me nooit echt zorgen gemaakt.

Bij mij had de verloskundige het trouwens over 5 x per dag voelen. En vergeet de nacht niet... Ik ben bijv. nooit wakker geworden van schopjes 's nachts.... Hele diepe slaper blijkbaar :p

14. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Mijn gyn zei dat als je weinig voelt je drie kwartier rust moet nemen en je handen op je buik moet houden. In die drie kwartier moet je de beeb wel een keer voelen. Ik weet alleen niet of dit ook bij de termijn is die jij zegt. Bij mij zei ze dit twee weken geleden.

15. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    Waarom zegt een vk dat je je kind 7 keer per dag moet voelen?? Zit je je iedere dag druk te maken...want wat als je hem/haar maar 5 keer voelt? Beetje rare opmerking van je vk..
    En ja de ene dag is het rustiger dan de andere dag...als je je kindje echt 24 uur niet meer voel of jou gevoel zegt gewoon dat het niet goed voelt...dan altijd bellen...

16. MPS05

MPS05 Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.298
    34
    48
    Vond het achteraf ook een rare opmerking. Het was ook niet mijn eigen vk en zoals ik al zei kwam ze wat onervaren over (het meten van de baarmoeder ging eerst ook niet goed etc). Het blijft idd toch in je hoofd rond spoken dat je je kindje 7 keer moet voelen.
    Ik zal het de volgende keer nog even noemen bij mijn eigen vk en ik denk dat ik deze opmerking dan maar snel vergeet.
    Bedankt voor jullie reacties, 'fijn' te horen dat er meer baby's zijn die de ene dag drukker zijn dan de andere. Vanavond al weer wat meer getrappel gevoeld dus ik ben weer gerust gesteld :)

Deel Deze Pagina