ik sta eerlijk gezegd op instorten

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mommy12, 6 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. javica

javica Actief lid

28 okt 2014
    105
    3
    18
    NULL
    NULL
    Succes er dan mee..

2. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Wtf? Het is gewoon een vraag!

Je opent elke dag een topic over de opvoeding en ik stel hier een vraag over.

Beetje kinderachtig...

3. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

19 okt 2014
    1.135
    0
    0
    Vlinder ik bedoel het normaal hoor.ik doe het alleen liever zonder hulp. Ik moet zelf sterk worden. Vroeger vertelde ik hem nooit van dat mag niet of in zijn kamer als die niet luisterde. Ik probeer langzaam. Hij is nog maar 2 dus dat zal wel goed komen

4. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

19 okt 2014
    1.135
    0
    0
    Lijkt aanvallend is het niet. Weet dat je goed bedoeld en aleen wil helpen

5. javica

javica Actief lid

28 okt 2014
    105
    3
    18
    NULL
    NULL
    Waarom is Hulp zoeken zo erg?

6. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

19 okt 2014
    1.135
    0
    0
    Ik vind alle reacties nuttig. Ik ga der zeker wat meedoen.

7. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Om 21.40 open je een topic dat je op instorten staat en nu gaat het al beter?
    Ik heb al wat topics van jou voorbij zien komen en nog niet echt gereageerd, maar volgens mij gaat het met jou echt niet zo goed en heb je wat hulp nodig waar niks mis mee is.

Denk op lange termijn en in het belang van je zoontje en dus ook jezelf.
    En anders geen topics meer openen als je serieus advies niet op prijs stelt of kan waarderen.

Succes.

8. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Regelmaat.....
    Zorg ervoor dat je zoon weet wat hem staat te wachten,wanneer en hoe.
    Klinkt streng maar hij is nu de baas over jou,want wat hij wil krijgt hij ook.
    Hier is het eenmaal daags een snoepje of koekje,dit doen we zo al vanaf dat hij jonger was.
    Voordat hij naar school ging was het om 15:00 koffie en limonade met een koekje of snoepje,nu is dat dus als hij uit school komt en ik ben ook thuis.....
    In het weekend een keer wat chips.
    En wat mijn voorgangers ook al zeiden,een ritme opbouwen voor het slapen gaan.
    Na het eten even spelen,daarna douchen of in bad of wassen,pyjama aan en nog even beneden een beker melk met fruit en knuffelen,tanden poetsen,verhaaltje lezen en welterusten.
    Hier ook een fase gehad dat ik tot 22:00 naar boven bleef rennen,ben toen zijn middag dut gaan inkorten wat helaas niet hielp...daarna een stoel voor zijn deur en daar hield ik de wacht..
    Als hij de deur los maakte kon hij direct terug het bed in,ik zei dan niks..
    Dit duurde niet lang voordat hij de lol er niet meer van in zag.

En zorg dat hij overdag zijn energie kwijt kan,wandelen,voetballen,fietsen.....lekker naar buiten,ook als het regent want dat vinden (de meeste) kinderen het leukst...

9. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Arm kind....

10. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Ik ben wel een beetje klaar met deze aandacht trekkerij

11. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    En wat je nu tegen hem zegt is hij vrij snel weer vergeten....
    Hun geheugen is nog niet zo ver,dus blijven herhalen en vooral...rustig blijven..
    Veel geluk en succes!!

12. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Dat denk je dus verkeerd. Opvoeden begint vanaf dag 1. Rust/reinheid/regelmaat. Als hij dat nu al niet voldoende heeft meegekregen, dan wordt t met de dag moeilijker om dat te herstellen.

13. javica

javica Actief lid

28 okt 2014
    105
    3
    18
    NULL
    NULL
    Als je het beste voor hem wilt, is het denk ik het handigste om hulp te zoeken
    een kind opvoeden is niet makkelijk, zeker als je zelf heel vrij bent gelaten.
    er zijn professionals die heel veel van opvoed methodes weten. Die kunnen jou begeleiden in hoe je het beste het kan aanpakken.
    Hun hebben er veel meer inzicht in dan wij op een forum omdat wij er niet bij zijn.

14. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

19 okt 2014
    1.135
    0
    0
    Javia het is niet erg hoor. Maar ik vind dat ik het zelf moet doen want ik ben te soft geweest en ik ga en ben al strenger geworden. Ik moet het langzaam opbouwen . ik vind reacties en tips heel nuttig . ik pik het op en die der echt wat mee. Zijn buitjes zijn wat minder geworden sinds ik wat strenger ben maar aleenbslaapt ie niet door maar daar hebben meer moeder last van. Ik ben moeder en laat me niet door een kind commanderen. Hou superveel echt zo trots op hem maar mama zal toch echt nog strenger worden

15. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

19 okt 2014
    1.135
    0
    0
    Sorry voor het rare getype soms. Zit op mobiel

16. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

19 okt 2014
    1.135
    0
    0
    Thanks voor je advies!!

17. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

19 okt 2014
    1.135
    0
    0
    Mag wel slotje op

Thanks goor nuttige advies van sommige leden !

18. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Nou ik herken weinig. Ik ben zelf een wat oudere mama en toch ook heel makkelijk naar m'n kind toe. Regelmaat probeer ik wel maar lukt niet altijd. Dat wil zeggen dat de bedtijd met een marge van een half uur vroeger of later varieert. Ze slaapt wanneer ze moe is anders gaat het niet. Heel vaak een cracker (geen snoep) gegeven bij het verschonen anders was het niet mogelijk. Die eiste ze ook echt op een gegeven moment. Wel probeer ik negatief gedrag te negeren en positief gedrag te belonen. Ik heb geen onhandelbaar kind gekregen en ze is 2. Natuurlijk hebben we de peuterpuberteit zoals de meeste 2 jarigen hoor.:D Lang verhaal kort ik denk dat genen en karakter ook een rol spelen. Nu heb ik wel een meisje misschien is dat ook anders, weet ik niet? Wat ik mij afvraag is, praat hij al goed? Mijn dochter praat als de beste dat helpt veel. Ik leg haar uit waarom dingen niet mogen. Ik ga dan door m'n knieen zodat ik op ooghoogte ben en communiceer met haar. Dit is eigenlijk het enige wat ik doe. Ik hoef dan ook niet streng te zijn (vind ik zelf). Ze accepteert het dan vaak gewoon. Dit alles lukt meestal als er een basisvertrouwen is. Vandaar uit kan heel veel is mijn ervaring.

19. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

19 okt 2014
    1.135
    0
    0
    Ja hij begint wel beetje te praten!. En hij probeert het echt en hij maakt moooi zinnetjes. Zoals mama zitten

20. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ze bedoelde 'Nee, IK doe het zelf'. :)

TS, mensen snappen je beter als je gewoon hele zinnen schrijft... ;)

Deel Deze Pagina