ik sta eerlijk gezegd op instorten

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mommy12, 6 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    maar ik begrijp het nog steeds niet helemaal... Wat is nu beter, een moeder die het beste met haar kind voor heeft en heel veel vragen daarover heeft maar deze niet stelt of een moeder die heel veel vragen heeft, deze stelt en ook nog iets met de tips doet?

2. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

19 okt 2014
    1.135
    0
    0
    Idd haha ik snap het. Soms heb ik geen zin

3. penseel

penseel Niet meer actief

Woon niet zo ver van jou. Zou je het leuk vinden om eens te kletsen. Moeders onder moeders. Wij zijn totaal verschillend. Maar vind het wel leuk om eens met je te praten. Eens wat leuks doen zwemmen met je kindje middagje speeltuin ontbijt ok es. Hoor het wel even van je se praten.

4. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

19 okt 2014
    1.135
    0
    0
    Dat ken. We kunnen keer afspreken!

5. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Ik bedoel eigen de commentaren die mensen op jou hebben. Ik vind het alleen maar goed dat je veel vraagt. Kan geen kwaad toch? :(

6. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

19 okt 2014
    1.135
    0
    0
    Nee die reactie was bedoeld voor iemand anders

Precies ! Vind ik dus ook.

7. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

19 okt 2014
    1.135
    0
    0
    Ona ben het inmiddels gewend. Of ik er moe van word ja maarja laatgaan denk ik

8. penseel

penseel Niet meer actief

Dan gaan we dat gewoon een keertje doen lekker kletsen. Meid opvoeden is soms een hele opgaven praten met iemand kan gewoon opluchten. Ja toch. Ik ga nu slapen we spreken elkaar snel. Zal morgen avond zijn morgen druk verjaardag zoon 14 jaar. Heb nichtje van bijna 21 wat ik beschouw als mijn bonus kindje.

9. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

19 okt 2014
    1.135
    0
    0
    Is goed meid. Oow echt gefelicteeerd alvast!. Ii laat wel zien dat ik in het echt leuke lieve meisje ben haha. Ii ga ook slapen truste

10. penseel

penseel Niet meer actief

Ik geloof je had moeite met je in het begin maar begin er door heen te kijken. Beetje steun kan nooit kwaad advies zonder profs praat een stuk fijner. Ik geloof dat je nog te redden ben.

Alleen echte moeders durven zich bloot te geven en zoeken een oplossing. Hulp verlening klinkt gelijk zo zwaar.

Misschien heb je wat steun nodig van buiten af. Je kunt altijd nog prof hulp inschakelen en meld hem alvast aan op de peuterspeelzaal. Daar ga je ook in contact komen net meer ouders. En hij net kinderen.

11. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.817
    4.057
    113
    Wat hier werkte was bij het gaan slapen afspreken dat ze als een grote meid ging slapen zonder mama te roepen s nachts of uit bed te komen. Spraken weer dat niet af dan deed ze dat wel.

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nog maar een keer : waarom breng je hem niet naar een peuterspeelzaal ?

13. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Slaapt hij nog overdag? Misschien moet je dat laten of naar 1 slaapje per dag. En maak zijn dag voorspellend, leg hem uit wat hij te wachten sta. Stop hem te laten kijken met zijn neefjes naar GTA dat is schadelijk voor hem. Hij is twee dus word een peuterpuber en kopieert gedrag wat hij ziet en als jij hem bloot stelt aan zoveel geweld als GTA dan zal hij dat na gaan doen.

Hoe ziet jou dag indeling met hem er uit? Ik krijg de indruk dat hij veel tv kijkt. Zet het liefst de tv niet langer dan twee uur aan. Hij moet zijn energie kwijt op andere manieren. Kinderen leren door te spelen en te doen. In een ander topic zei je dat hij het leuk vind om te tekenen met een pen. Heeft hij kleurpotloden? Zo niet, bij de Hema heb je dikke grote kleurpotloden, €4.50 geloof ik. Koop dat eens voor hem, geef hem een wit vel en ga tekenen met hem. Je zal je verbazen hoe leuk die dat vind.

Is die aangemeld bij een peuterspeelzaal? Daar zal hij veel baat bij hebben en jij ook. Waar woon je in Rotterdam? Ze hebben overal door rotterdam heen de nul groep. Ik denk dat jij en jou zoontje daar veel steun aan hebben. Groep 0 van Peuter & Co in Rotterdam

Ik begrijp jou drang dat je het zelf wilt doen. Je bent tienermoeder dus de drang om jezelf naar de wereld te moeten bewijzen zal waarschijnlijk groot zijn omdat de maatschappij er vannuit gaat dat jij dat niet kan. Sta jij trouwens niet onder de controle van bureau jeugdzorg of stevig ouderschap? Bij mij weten worden alle moeders daar al aangemeld in de zwangerschap omdat ze minderjarig moeder worden. Haal anders daar eens wat tips.

Er is niets mis met hulpverlening. Dat word veel zwaarder gemaakt dan het is. Er komt bijvoorbeeld bij home start iemand met jou mee kijken en tips en trucs geven die passend zijn op jou opvoeding stijl. Daar hoeft niemand zich voor te schamen. Moeder zijn is heel zwaar, zeker als ze niet slapen.

14. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Wat doe je met de verkregen informatie? Juist... niks. Je beweerde laatst strenger te zijn, maar het blijkt nu dat dit dus niet zo is. Sorry, maar ik ga mijn energie er niet in steken.

15. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Ik denk dat hij zijn middagslaapje te laat op de middag doet.
    Dus of eerder of weglaten
    en naar de psz doen, zoek eens uit wat zoiets kost.

16. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
    Beetje kort door de bocht, sorry. TS heeft zichzelf een moederschapsstijl aangeleerd waar ze nu niet tevreden over is. Je kunt niet van haar verwachten dat ze op basis van een paar tips op dit forum ineens alles omgooit en handig aanpakt. Je weet misschien zelf hoe moeilijk het moederschap kan zijn, dat is nou eenmaal iets waarin je leren en groeien moet. Ze zet stappen en vraagt om hulp, ik vind dat iets om toe te juichen.

17. IAMX

IAMX Niet meer actief

Mooi verwoord, ik ben het helemaal met je eens.

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Dat sowieso inderdaad. Nu slapen ze hier sowieso niet meer met 2 jaar maar las gisteren bijv dat hij om 16.00 uur een middagdut doet. Dan kun je op je vingers natellen dat hij om 22.00 uur nog staat rond te springen.

19. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Mijn dochter slaapt dan ook nog wel eens drie kwartier hoor ;) als het een drukke dag was of haar slaapje kon niet eerder. En toch slaapt ze dan wel dus is misschien een beetje kort door de bocht.

20. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    En om die reden gaf ik de vorige keer de tip voor professionele hulp. Meerdere zelfs. Maar ja, als daar niet naar geluisterd wordt.

Deel Deze Pagina