Wij gaan over 2 weken met een paar vrienden gezellig een avondje gourmetten. Maar nu is 1 van hun vegetarier. Iemand ideeen wat ik hiervoor in huis kan halen? En zou je hiervoor bij de slager terecht kunnen (want daar bestel ik de schotel denk ik ook maar)?
Bij de Jumbo hebben ze kleine vegetarische hapjes die ik ook altijd haal met gourmetten. Lekker groente om te grillen is ook lekker.
Wij hebben ook al vaker gegourmet met een vriend van ons die vegetarisch is. Wij hadden toen bij de supermarkt verschillende smaken Valess gekocht, en in gourmetklare stukjes gesneden. Met groente kun je ook leuk variëren: courgette, paprike, ui, champignons.
Ook lekker - ei klutsen voor omelet (of kleine eitjes kopen). Pannenkoekenbeslag doet het ook altijd goed. En inderdaad van die vegaburgers in kleine stukjes, groenten, tofu marineren als satévlees ... Als de vega een 'nep-vega' is (zoals ik) en wel vis eet, zou je ook kleine stukjes vis kunnen kopen - vaak hebben ze op de markt wel zo'n kleine stukjes verschillende soorten vis in een mix. Veel plezier!
pannenkoek bij verschillende supermarkten heb je wel van dat vega vlees en als je er van te voren even heengaat kan je het ook laten bestellen zodat het er ook is. dat zijn echt van die gemaakte gourmet pakketjes maar dan dus vega vlees.
Bij de Albert heijn hebben ze worstjes en nuggets en balletjes die je aan een stokje kunt rijgen, of idd groente burgers in stukjes. of je kan natuurlijk zelf creatief zelf wat in elkaar draaien..
Slager heeft soms idd ook wel van die dingen. Gewoon even vragen. Ik was dit weekend ook op een bbq en daar hadden zo ook vegetarisch spul voor mij bij de slager gehaald. De slager zal het wrs dan wel uit de supermarkt halen, maar toch.
Courgette, krielaardappelen, rode ui, (cherry) tomaten, paprika, champignons, ananas, ei en pannekoekmix. Verder kun je nog denken aan stokbrood, kruidenboter, aardappelsalade, rauwkost, quiche, komkommer, olijven..... Persoonlijk vind ik de vegetarische producten van Vivera niet smakelijk. Quorn, Valess en een aantal Tivall-producten daarentegen wel. Zelf stel ik het altijd op prijs als er gevraagd wordt wat ik wel en niet eet. Misschien kun je die vriend (of via de partner) dus vragen wat hij/ zij lekker vindt. Succes en alvast veel plezier gewenst!
Niet helemaal maar ik eet bijna geen vlees en al helemaal geen vis. Dus vaak bestel ik vega in een restaurant. Of er moet iets met kip zijn....(klinkt een beetje als een klein kind he ). Ik vind vega eten HEERLIJK. Ben gek op groente en rijst.
Al het bovenstaande klinkt goed, wij maakten ook altijd wat pannenkoekenmix, gewoon mini pannenkoekjes bakken in die bakjes! HEERLIJK! (en dan net voordat de bovenkant "droog" is een grote schep suiker erop en dan onder de gril, dan caramelliseerd hij helemaal, smikkel smikkel eet smakelijk Lisette
ik vind het lekker om verse ananas in mijn pannetje te gooien mmmm (uit blik ook best lekker maar het liefst verse!)
ik geloof dat de PLUS ook zoiets heeft van die vegetarische hapjes, even in de supermarkt kijken is best veel van te vinden. Is ze echt helemaal vegetarisch of voor een gedeelte? (verschilt per persoon merk ik altijd daarom vraag ik het)
Wat ook erg lekker is, en van het seizoen toevallig, zijn oesterzwammen. Die kan je eigenlijk precies als vlees een beetje marineren (niet te lang); bv. met ketjap, knoflook en korianderpoeder (satémarinade). Heel veel succes en eet smakelijk!