Ben vandaag bij de kaakchirurg geweest me linker verstandskies onder laten weghalen. Auwwwwwwwwwww. Kreeg ik achteraf pas te horen dat ik niet mag roken nou ik baal echt erg. Ja weet dat ik moeten stoppen ivm minder wens maar vind heel moeilijk. Nou heb het 2 uur volgehouden en zit nu dus met een peuk ik kan gewoon niet zonder. Nu dus besloten minder te gaan roken alleen als het echt niet meer gaat. Heb net ook weer antibiotica gehad ben net 2 weken klaar met me oude kuur en moet nu weer ik krijg er altijd schimmel van en voel me dan ook erg vies. Douchen helpt niet want zit er na een half uur weer. Verder heb ik pijnstillers erbij die mijn vruchtbaarheid niet tegemoet komen dus weer een maand wachten ik baal. Als dit alles van te voren wist had ik er wel mee gewacht ik baal heel erg. Zo dat was ff fijn om ff te klagen bedankt. Groetjes gaga
Tja dat je niet mag roken nadat er in je mond "geopereerd" is , lijkt me wel logisch. hihi. Als jij zo reageert op antibiotica, waarom slik je dan geen probiotica ertegen in? En gewoon even zalf vragen aan huisarts, veel douchen word het niet beter van eerder slechter (je huid vind dat niet fijn en die word al geirriteerd) , dus zou dat ook niet teveel doen. maar kan me voorstellen dat het niet je meest favoriete dag was vandaag! lekker vroeg te bed is het snel weer morgen..
Hoi Gaga,ik zou toch maar wel oppassen hoor met roken. Dat belemmerd nl het dichtgroeien van de wond. En je zegt dat je een kies hebt laten weghalen in de onderkaak,daar geneest de wond toch al minder snel.Goed spoelen.Heb je een spuitje meegekregen? Ik heb een paar jaar geleden veel problemen gehad met mn gebit (bacterie in mn kaken) en heb er veel aan moeten laten doen. Een voordeel is dus wel dat ik toen zonder problemen ben gestopt met roken.
waarom rook je in godesnaam nog? ik zie je banner, en dan is dat de enige vraag die in mij opkomt. niks minderen, gewoon stoppen.
Oei mijn man rookte ook terwijl zijn kies letterlijk uit zijn kaak geboord is. Die heeft een flinke ontsteking gehad daardoor. Zou het dus echt echt niet doen...
Nee ik zou het ook echt niet doen hoor. Ik had een abbo bij de kaakchirurg en kwam (gelukkig) meteen de eerste keer met een man aan de praat die me echt op het hart drukte om na de ingreep (in mijn geval vele ingrepen) NIET te gaan roken! Had die man toen wel gewoon gedaan en die verging van de pijn ivm ontsteking.En als de ontsteking naar binnen slaat,ben je helemaal de sigaar.
Wan gemauw over dat niet roken, laat ze toch! Ontopic: Ik dacht dat dat wel algemeen bekend was dat roken niet mocht ná zo'n ingreep. Wat hierboven al gezegd is, toch even niet doen hoor, de kans op ontstekingen is zo groot! Beterschap.
Dat dacht ik ook. Daarom ga ik er maar even van uit dat er wel meer algemeen bekende dingen zijn die mensen 'even' niet weten, anders kan ik werkelijk waar niet begrijpen dat iemand met een kinderwens het niet kan opbrengen om te stoppen. Het wordt NIET makkelijker om te stoppen als je eenmaal een positieve test in handen hebt. En als je je zorgen maakt over de gevolgen van je pijnstillers voor je vruchtbaarheid, wat denk je dat sigaretten daarvoor doen? Dus ik mauw lekker even door, misschien wist TS dat ook allemaal nog niet en zegt ze straks: waarom heeft niemand me dat van tevoren verteld? (was TS ook niet degene die geld had willen lenen om naar het concert van Lady Gaga te kunnen? ik weet niet hoeveel je normaal gesproken rookt, maar als je was gestopt had je het geld wat je anders aan peuken uitgeeft kunnen besteden aan die kaartjes. Het is en blijft een kwestie van prioriteiten, net zoals met jouw gezondheid en die van je kind.) Succes hoor, en sterkte met je kaak. Ik weet dat het geen lolletje is om een ontsteking in je mond te hebben. Een open wond in een zo bacterierijke omgeving is niet fijn.
Hier toch zeker wel. Zovaak geprobeerd te stoppen, lukte nooit. Na mijn positieve test gelijk gestopt en geen sigaret meer aangeraakt. En het is sowieso haar eigen zaak hoe ts om gaat met roken.
Natuurlijk is dat haar eigen zaak. Ik ga dan ook nu weg uit dit topic. TS mag lekker klagen dat het klote is dat zij nu niet mag roken (alsof het ooit wel een goed idee is), maar daar wil ik niet meer over lezen.
Beterschap! Mij luktte het ook nooit om te stoppen tot dat ik mijn 1e positieve test in mijn handen had!
Net of dat alles is dat in de OP staat. Ik vind je reactie een beetje overdreven. En voor sommige mensen is het wel degelijk makkelijker te stoppen als ze een positieve test in handen hebben.
Het gaat hier toch om de tandarts toch niet over dat ts rookt terwijl ze probeert om zwanger te worden? Hè ik ben door de hele mmm binnenste buiten gekeerd, uiteindelijk zwanger door ivf. En JA ik rookte sterker nog tijdens mijn 3 daagse inleiding liep ik regelmatig naar buiten om te roken, en mijn meisje pf ze is kern gezond. Placenta zag er super uit. Dus zeur nou is niet telkens over die sigaretten. Er zijn wel ergere dingen. Zo nu weer ontopic.
Nou sorry maar algemeen bekend is het niet want ik lees het dus nu voor het eerst. Niet dat ik rook maar wel gedaan.
Om even op wat reactie reageren. Ik mag tog klagen en balen dat ik niet mag roken en als ik dan een sigaret opsteek is het me eigen schuld als ik dan een onsteking krijg ik heb spoelwater mee gekregen dus als ik heb gerookt dan spoel ik gelijk erna me mond. Ik wilde gewoon ff lekker klagen en uit razen omdat ik zo baal verder niks. Als ik posi test zal hebben zal ik gelijk geen peuk meer aan raken maar verlopig gaat dat tog niet gebeuren. Mijn man heeft iets met zijn mannelijk heid dus veel klussen gebeurt niet 1 keer per maand en dat is het dan ook. Verder las ik dat ik geld wilde lenen om naar lady gaga te gaan dit klopt niet mijn vraag was hoe snel aan geld komen en niet hoe krijg ik een lening. Ik kreeg het geld niet bij elkaar en gaf de moet op. Maar ga alsnog naar lady gaga alleen kost het me nu niks. Nou ja een iets hogere telefoon rekening dan. Ik rook anders dan dat mensen hier denken ik koop namelijk nooit pakjes sigaretten maar een pot met shag en lossen hulzen en ik maak mijn sigaretten zelf zo kost dit mij per maand maar 14 euro en dat ik niet zo veel als dat je elke dag een los pakje koopt. Ik weet ook wel dat ik moet stoppen met roken maar ik vind dit erg moeilijk en brengt voor mij heel veel strass mee. Zo hoop dat het nu duidelijk is.
hier hetzelfde! wist ik ook niet. en over dat stoppen: ik kon zonder problemen ineens stoppen bij mijn postive test! ontopic: Maar balen dat de tandarts dat achteraf had gezegd. maarja kans op een ontsteking heb je altijd wel. ik had het ook tijdens mijn zwangerschap. had dus niet gerookt en toch aan de antibiotica ivm ontsteking. je kunt het erop gokken als je echt niet zonder kunt, aan de andere kant kan dit natuurlijk wel een mooie start zijn om te stoppen! want stel (gezien je 2 dagen overtijd bent) dat je nu zwanger bent, is dit natuurlijk wel het beste voor je kindje!! sterkte met herstellen!!
Zo zie je maar, je kunt gewoon lekker blijven roken als je zwanger bent. Niks aantrekken hoor, van wetenschappelijke studies!