Ik STINK..!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door balleke, 2 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Hoi,

Ik vraag me al een paar dagen af of hier meerdere zwanger meiden dit probleem hebben.

Het gaat om het volgende. Ik stink naar zweet onder mijn oksels!
    Ook al douch ik twee keer per dag en spuit ik uiteraard gerelgeld deo onder mijn oksels, het helpt niet echt.
    Ik word er een beetje moedeloos van.
    Ik weet ook echt niet wat ik hier aan kan doen.
    Voor mijn zwangerschap had ik hier totaal geen last van.

Af en toe is het echt niet te harde...grrr Ik ruik mezelf constant..:(

gr Balleke

2. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    meid.. hier nog 1 hoor.. maar ik kan je geruststellen.. t hoort allemaal bij de zwangerschap.. door de hormonen zweet je sneller en ruik je het meer..heel vervelend, maar niet echt te voorkomen..

Een goede maar wat duurdere deo is DEOLEEN.. die werkt hier behoorlijk..en natuurlijk goed blijven scheren.. haartjes zorgen voor sterkere geur..ik heb t scheermesje met zeepblok.. pff.. ben de naam ff kwijt.. is lekker zacht en ruikt ook meteen fris..

na de zwangerschap (tenminste dat had ik bij de andere 3 wel) is het snel weer als normaal...

BZD vindt dit leuk.
  3. Ow ik dacht al het aan me deo lag was al paar x van deo overgestapt omdat ik het dus ook heb erg lastig en vies

4. happymama

happymama Niet meer actief

ik heb t ook ,
    vorheen zweete ik bijna nooit.
    ik deed op de sport school spinning en nog geen druppel.
    nu ruik ik t ook soms , maar jha t is ff volhouden daarna is t weer over

5. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Ik had het ook, maar nu ruim een maand na de bevalling heb ik het nog :(
    zou het kunnen komen dat ik altijd zo rook maar nu gewoon beter ruik?

6. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Ja, je zweet meer/t ruikt sterker, en vergeet neit dat je eigen reuk zich ook beter ontwikkelt nu, je ruikt het waarsch. ook eerder als er ergens een vaas met bloemen staat e.d. Ten minste dat had ik, ik vond veel meer stinken. Na de bevalling werd het zweten bij mij eerst nog meer hoor! Was echt doorweekt 's nachts, is volgens mij ook iets natuurlijks, dat de baby de moeders geur dan goed ruikt, en ook weer hormonenkwestie. Gelukkig hadden we een goede kraamhulp, die om de dag het bed verschoonde, en ik had ook extra nachthemden gekocht want iedere dag wel 1 of 2 nodig!

Ik gebruik deoleen, dat werkt bij mij goed. en goed ontharen, want ik merk als ik ook maar beetje okselhaar heb dat de geur dan meer blijft hangen....

T gaat voorbij hoor, na 2 maanden was t bij mij al minder.

Succes!

7. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    hahaha hier net zo'n stinkerd!!
    zelfs na een rustige nacht/dag, smerig he!

8. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    jep, ik ook :D
    Maar begrijp dat het dus aan de hormonsters ligt haha

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    O gelukkig, ben dus niet de enigste! Ik ruik mezelf hier ook vaak en vooral als ik aan het werk ben.

10. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    ik heb er ook snel last van, ik heb dit gekocht syneo 5 is een spray die je erop spuit savonds en verder hoef je niks te doen, helpt ongevere 4/5 dagen, en je hebt nergens meer last van, heb het al meerdere mensen aangeraden en ze vinden het allemaal geweldig spul.

11. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113
    Er is een soort deo die je 2 tot 3 keer per week 's avonds voor het slapen op je oksels ligt moet deppen na je oksels goed te hebben gewassen. De volgende ochtend moet je weer je oksels wassen. Dit helpt echt perfect. Je moet het alleen niet te lang doen achter elkaar, max. 3 maanden en niet vaker dan 3 keer per week. Ik weet alleen niet of het misschien tijdens zwangerschap niet gebruikt mag worden maar als jullie het wat lijkt kan ik de precieze naam opzoeken. Het is te koop bij kruidvat, etos etc. Ik gebruik het zelf niet maar ken een paar mensen die het gebruiken en je merkt echt het verschil, je ruikt geen zweet meer.

12. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Ja die gebruik ik ook, maar dat helpt niet echt..:) Ik denk dat ik eens die deoleen is ga proberen. Als dat niet helpt neem ik het maar voor lief. Maar ik ben ontzettend blij dat er meerdere meiden hier last van hebben.

Gr Balleke

13. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik heb het ook... Zo erg dat laatst zelfs mijn man erover begon, hahahaha! Nou ja, ik kan er niet van wakker liggen. Ben allang blij dat het niet meer zo warm is - tis nu een stuk minder erg dan 1 of 2 maanden geleden.
    Maar tis vanzelf gekomen, dus zal ook wel vanzelf weggaan, hoop ik dan maar. En in de tussentijd mezelf maar wat vaker wassen onder de armpjes en alles sneller in de was dan ik normaal misschien zou doen (een shirt 2 x dragen is er nu echt niet meer bij, hihi)

14. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ik heb er sinds de bevalling 5 weken geleden ook last van, erg vervelend vind ik het, ik hoop dat het gauw over is. Ik gebruik odorex extra dry creme, leek te helpen de eerste dagen maar nu niet meer, dat had ik ook met die spray van Therme, de eerste dagen hielp het, daarna niet meer alsof je huid er gewend aan raakt.
    Wassen met bacteriedodende zeep (unicura ofzo) schijnt ook te helpen want het zijn de bacterien die de geur veroorzaken namelijk. Zelf nog niet geprobeerd hoor.

15. mamaTL

mamaTL Fanatiek lid

1 mrt 2009
    2.010
    0
    0
    Maatschappelijke opvang
    Gelderland
    hier ook heel herkenbaar, ik denk idd dat het ook een combi is van zelf beter gaan ruiken en meer gaan ruiken...
    Ik doe nu ook gewoon mijn truien direct in de was, goed blijven scheren en wassen en dan komen we deze periode vanzelf wel door :D:D
    Dat spul voor 3x pw smeren is van oderex, heb ik ook in huis. Heb het voorheen wel eens gebruikt als er een feestje op komst was ofzo, maar het lijkt me niet goed om dat veel te gebruiken...aangezien het je zweetklieren dicht"smeert" en zweten eigenlijk een natuurlijke reactie van je lichaam is... en of het tijdens de zwangerschap mag? er staat niets over op.

16. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.170
    4.321
    113
    Maaike, daarom moet je het inderdaad niet te lang gebruiken. Maar als je het goed gebruikt helpt het echt want diegene zweette echt snel (dat je het rook) en nu niet meer. Maar ik kan me voorstellen dat het niet bij iedereen effectief is. Ik zelf heb gelukkig tot nu toe geen last van meer zweten of dat anderen mij vinden ruiken/stinken maar ik ruik anderen wel sterker.

17. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Seneo werkt tijdelijk helaas in het begin een wonder middel maar op een gegeven moment doet het niks meer.

Ik zweet ook meer en ruik mn zelf soms ook ieuwk maar ja niks aan te doen en na de bevallung kun je nog wel eens wat extra zweten ( vocht moet uit het lichaam)

18. Michelle89

Michelle89 Bekend lid

20 sep 2009
    924
    0
    0
    Deurne (NB)
    Ik heb t ook, Voor de zwangerschap nooit last van gehad. Ik gebruik sinds een week of 2 ook die syneo 5 helpt goed !! :D

19. engeltje1977

engeltje1977 Actief lid

24 nov 2008
    313
    0
    16
    Je hebt van odorex ook gewone deo hoor. Ik gebruik (altijd) zo eentje met zo'n sponsje dus geen spray. Ik hou niet zo van die deo's met luchtjes bah ik doe wel parfum op. Maar dat helpt prima ook tijdens de zwangerschap gebruikt.

succes met de bevalling!!

(ik heb het gelukkig al achter de rug pffff)

20. Bibi23

Bibi23 Actief lid

4 jan 2008
    403
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    #20 Bibi23, 3 okt 2009
    Laatst bewerkt: 3 okt 2009
    Ik heb goede ervaringen met deoleen! Maar dan wel de spray, want bij de roller blijf je kruisbesmetting :p houden :)

Ik had het destijds heel erg tijdens het geven van borstvoeding! Dan brak het zweet me tijdens het voeden echt uit onder de oksels...zo vies!! Gelukkig weerhield dit me er niet van :)

Deze zwangerschap heb ik er niet zoveel last van, niet meer dan normaal iig. ;)

Zweetze meiden! :p

Deel Deze Pagina