erfelijkheid

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door linnepin, 14 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    Hallo,
    Kunnen vrouwen van moeders die makkelijk zwanger konden worden, zelf ook makkelijk zwanger worden en andersom?
    Heeft erfelijkheid hierin een rol?
    Dit vroeg ik me af, mijn moeder was namelijk twee keer heel snel zwanger van mij en mijn broertje! Nou hoop ik natuurlijk dat het bij ook zo zal gaan, maar wie heeft hier ervaring mee?
    Groetjes,
    Linda

2. Jaycey

Jaycey Bekend lid

24 jun 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    Kan erfelijk zijn, hoeft niet. Mijn moeder was ook snel zwanger van mijn broer en mij. Ik blijk PCO te hebben, dus raak helemaal niet zwanger zonder hulp.

Ik hoop voor jou natuurlijk dat het bij jou wel zo snel gaat, maar het is dus geen garantie.

Groetjes, Jaycey

3. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    brabant
    Misschien stom van mij,maar wat is PCO?
    Wel vervelend zeg dat je niet zonder hulp zwanger kunt worden.
    Hopelijk is het bij jou ook snel raak.
    Groetjes,
    Linda

4. Jaycey

Jaycey Bekend lid

24 jun 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    PCO staat voor Poly Cysteus Ovariumsyndroom. Dat betekent dat er heel veel eitjes zitten, maar die rijpen niet. Het kan dus voorkomen dat je maar één keer per half jaar menstrueert. Maar dat verschilt per persoon. Bij mij is dat wel zo.

We hebben al een zoon. Die is nu 3,5 jaar. Hij is verwerkt met behulp van IUI. Eerst moest ik hormonen slikken en daarna ben ik geïnsemineerd. Het was de 3e keer raak. (IUI doen ze in principe 6 keer).

Nu ben ik met de 4 IUI-behandeling bezig. Gisteren ben ik geïnsemineerd, dus hopelijk is het raak.

Ik hoop voor jou in ieder geval dat je op de natuurlijke manier zwanger kunt raken, dat is in ieder geval een stuk romantischer ;) .

Groetjes, Jaycey

5. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    brabant
    Nou, eerlijk gezegd is bij ons zwanger worden ook niet echt natuurlijk en al helemaal niet romantisch. Ik ben namelijk getrouwd met een vrouw. Wij hebben dus een donor die zijn "kwakje" komt brengen. Dan brengen wij het als hij weg is zelf in. Maar dat is echt verre van romantisch. Maar ook voor ons is het dus best wel een gedoe om zwanger te worden. Maar goed, je moet er wat voor over hebben. Toch?
    Groetjes,
    Linda

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.801
    113
    Mijn moeder was direct na het stoppen met de pil zwanger( twee weken dus)

Mijn tante ook

En ik was ook precies als mijn moeder en tante direct in de eerste ronde zwanger. :p

Ik denk dat het niet erfelijk is, maar gewoon geluk! Ook al zijn wij alle drie wel direct zwanger.

7. jackie

jackie Fanatiek lid

10 aug 2006
    1.430
    0
    0
    me moeder was ook direct zwanger van alle drie en me zus ook van alle twee eerste ronde raak en ik...............ben al 9 rondes verder dus dat zegt niks

8. Jaycey

Jaycey Bekend lid

24 jun 2006
    778
    0
    0
    Noord-Brabant
    Tja, da's inderdaad ook een heel gedoe. Maar je kunt er wel iets romantisch van maken hoor. Eerst even samen plezier maken en dan inbrengen. Schijnt ook beter te zijn.

Een vriendin van mij moet het ook op die manier doen, want zij heeft geen partner, en wil toch erg graag mama worden. En inderdaad, je moet er wat voor over hebben.

Nou dames, dan wens ik jullie veel succes. (En jij bent degene die dan zwanger wordt, of allebei? Als je hier niet op wilt antwoorden, ook goed hoor).

Groetjes, Jaycey

9. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik denk zelf ook dat het er niets mee te maken heeft..

Mijn moeder is 5 keer achter elkaar de 1e maand zwanger geraakt.. ( van mij en mijn broertjes en zusje)

En ik... Ik moet zelfs nu na 4,5 maand voor het eerst uit mezelf ongesteld worden....

Deel Deze Pagina