IK temp voor het eerst en zo verdrietig!!!

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door HaNa540, 7 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Meiden ik zal kort even de situatie uitleggen.
    Wij hebben een prachtig zoontje van inmiddels bijna 17 maandjes oud.
    IN april besloten wij voor een tweede te gaan aangezien het bijons mannetje maar liefst 16 maanden heeft geduurd.
    Ik was zeer ontdaan toen ik in april meteen zwanger bleek dat na de eerste ronde.
    Helaas liep dit verkeerd af in een vmk.
    Daarna bleek ik weer meteen zwanger nou ons geluk kon niet op.
    Na 3 x het hartje te hebben gehoord dachten we dat het goed zouzitten en hebben we het aan onze familie en vrienden verteld.
    Maar toe wij bij de 12 weken echo kwamen bleek dat onze kleine ukkie een aantal dagen na de vorige echo was gestopt met leven.
    Nou het lijkt dat of iedereen om je heen wel zwanger is en de vloer word op dat moment onder je voeten vandaan getrokken.
    Na 2 curretages en een lange wachtperiode kregen we begin september te horen dat ik weer zwanger mocht worden.
    Ik moest elke week bloed prikken dit ivm een partiele mola.
    Wonder boven wonder heb ik 30 juni en 6 juli mijn curretages gehad maar werd ik 27 juli alweer netjes ongesteld!!
    daarna een strakke cyclus van 28,29 dagen.
    Maar omdat ik halverwege de maand zo buikpijn had ben ik begonnen met tempen dit om te zien of die buikpijn evntueel van mijn eisprong zou kunnen komen.
    Nu heb ik dus netjes getemp.
    En heb ik vanaf dag 10 tot dag 14 vruchtbaar slijm gehad.
    Op dag ,12,13,14 had ik weer die enorme steken en krampende buikpijn.
    Nu is het zo dat ik op dag 14 eerder getmpt heb omdat mijn man ook zo benieuwd was!
    Hij gaf eerst 36,7 aan dit wel 4 x en toen 2x 37,0 ik heb eerst de 37,0 aangehouden omdat die het dichtse bij de tijd kwam wanneer ik normaal temp 9 uur!
    Maar nu weet ik het echt niet meer ik ben bang dat ik mijn ei nog helemaal niet gehad heb!
    EN wat houdt dat dan in voor ijn cylcus?
    Willen jullie aub even kijen en jullie mening geven!
    liefs mamavand

2. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Bij het proberen zwanger woden van jullie zoon ben je toen nog naar de ha geweest? (omdat je langer dan een jaar bezig was)

Verder tja lastig je kaartje, ik zou in ieder geval doorblijven tempen, 1 kaartje is toch wat lastiger interpreteren.
    Misschien dat het wat langer duurt deze ronde en dat je ei nog moet komen. Als je wel op CD28/29 wel ongi wordt een geen temp stijging hebt gehad zou het kunnen dat er geen ei gesprongen is. Als het volgende ronde weer zo is zou je eens langs de huisarts kunnen gaan.

3. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

wij hebben met ons zoontje niet in de mmm gezeten we hebben eerst nog een maand geprobeerd met ovu testen en toen bleek ik zwanger ik had toen overigens ook op de 13 een ei.
    ik ben er bijna zeker van wel me ei gehad te hebben vanwege die buikpijn en de afscheiding die ik toen had!

4. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Misschien stijgt je temp morgen wel verder?
    Die van mij gaat ook niet 3 dagen achter elkaar omhoog, maar FF zet eruiteindelijk wel een kruis. En van afgelopen keer weet ik vrij zeker wanneer m'n ei kwam en temp op DPO 1 en 2 waren hetzelfde.
    Voor alle zekerheid gewoon gezellig & verder relaxed verder klussen om de dag ofzo :p

5. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

ja doen we ook hoo rwe klussen ook gewoon verder en we zien wel ik leg me erbij neer!
    Gyn zet wel dat als ik vorige maand echt 28 dagen had datik zeker weten een ei moet hebben gehad dus we hopen dat hijmorgen en zondag lekker stijgt!
    liefs mamavand

6. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Als ik dit kaartje bekijk, denk ik dat je ei nog niet is geweest. Je temperatuur is steeds vrij vlak, dus dat dipje valt op. Alleen... meestal stuitert je temp wel wat heen en weer hoor. Je ziet als het goed is vanzelf een echt duidelijke stijging.

Als je meer duidelijkheid wilt, zou je je temperaturen en het letten op je afscheiding nog kunnen combineren met het controleren van je baarmoedermond. Die is laag en vrij hard (zoals het puntje van je neus) als je niet zwanger bent. Je kunt dan ook voelen dat ie dicht of zo goed als dicht is (als je bevallen bent en meerdere curettages hebt gehad dan voel je denk ik een soort spleetje; is bij mij na 1 curettage wel zo in elk geval). Als je vruchtbare periode begint, dan gaat je baarmoedermond omhoog. Zo hoog dat je 'm bijna niet meer kunt voelen. En dan is ie heel zacht (zoals je oorlel of je lippen). Je kunt dan ook voelen dat ie open is.
    Het is bij het checken van je BMM wel belangrijk dat je dit elke dag rond hetzelfde tijdstip doet, omdat het gedurende de dag nogal kan wisselen.

Daarnaast zou je nog met ovulatietesten kunnen werken als je er echt niet uit komt, maar toegegeven, dat is wel prijzig...

Deel Deze Pagina