Als je tegen je ei zit, zie je echt geen lijntje op je zwangerschapstest Ik zie toch duidelijk een lijntje Misschien kun je de huls van de kruitvattest slopen, dan is het vaak beter te zien
Zowel met sensitest als met kruitvat kun je al heel vroeg positief testen. Zo lijntje wat jij nu hebt, had ik ook ruim een week na mijn eisprong. Het is goed mogelijk dat je twee weken na je curretage alweer een eisprong hebt gehad en dat je nu vroeg positief test. Als het nog van je miskraam zou zijn, zou je vorige week ook een licht positieve test gehad moeten hebben en dat had je niet. Wat ontzettend spannend zeg! Ik duim op een goede afloop!
Ik wil het toch nog eens overlopen. Ik test vorige week negatief en begin met ovutesten. Die zijn ook zo goed als negatief je ziet een héél licht lijntje. Nu zaterdag begonnen ze te kleuren, bleven even hetzelfde en kleuren nu donkerder tegen het positieve aan. Zwangerschapstesten geven een licht streepje de ene al wat beter zichtbaar dan de andere. Als ik vorige week het streepje gemist zou hebben dan had de ovutest toch moeten reageren? Want dat doet hij nu blijkbaar ook? Volgen jullie me? Als ik vorige keer het streepje gemist zou hebben (wat echt niet zo is volgens mij) dan zou de ovutest om zen minst donkerder moeten geweest zijn als hij dat nu ook doet? En die was bijzonder licht... Ja, kan het moeilijk uit mijn hoofd zetten blijkbaar.
Aan één bloedtest alleen heb je nog niet zoveel. Dan moet je wel minimaal twee keer prikken met enkele dagen ertussen. Het hcg moet stijgen, want anders is het nog een positieve bloedtest van je miskraam. Lolieken heb je de negatieve test van vorige week nog? Misschien nog een keer bestuderen? En ik volg je redenering wel . Wanneer ga je weer testen, want als het streepje steeds duidelijker wordt zegt dat ook wel wat.
Morgenochtend test ik weer. Daarnet weer een ovutest gedaan en die wordt wel echt donker maar nog steeds nét niet positief. Morgenochtend test ik met beide testen kruidvat en sensitest. Ze worden wel donkerder de streepjes maar echt heel traag. Ik ben wel nieuwsgierig. Want stel dat ik me vergist heb dan vraag ik me wel af waarom de ovutesten vorige keer niet reageerden. Maar ik geloof echt niet dat ik me vergist heb. Nee heb de test niet meer maar ik heb hem toen echt heel goed bekeken (zoals ik altijd doe) en hij bleef wit. Enkele uren daarna even wit. Toen ik gisteren voor de eerste keer licht positief testen zag ik het streepje met 1 oog opslag dat had ik toen dus zéker niet. Idd, een bloedtest zegt nog niet zoveel. Daar heb je eigenlijk gelijk in. Vermits het nog zo licht is zal het in mijn bloed ook een laag hcg gehalte zijn en dan zeggen ze waarschijnlijk dat het evengoed van de miskraam kan zijn. Mss toch best even afwachten?
lolieken, jouw test is duidelijk, zwanger hoor! Heel veel succes, hopelijk heb je morgen meer duidelijkheid.
ik zeg ook zwanger.. je hoort vaker dat een cyclus na een mk maar 3 wk is en dat de eisprong eerder is dan je had gedacht.. en posi testn kan al heel vroeg.. ik vind je test overduidelijk positief.. streep is breed, roze en vooral duidelijk.. wedden dat je zwanger bent??!!!!!
Vanmorgen werd het streepje niet echt duidelijker. Het is eigenlijk nog steeds hetzelfde nu op de kruidvattest. Ik heb natuurlijk ook geen idee hoelang ik na mijn eisprong zou zitten als het zo moest zijn dus ik kan heel vroeg aan het testen zijn. Ik weet het niet. Ik had gisteren gezegd om vandaag meteen naar de dokter te hollen maar de streep kan me niet overtuigen op de kruidvattest. Ik wacht nog enkele dagen af en test dan opnieuw als ze dan niet donkerder worden mag ik er toch gewoon vanuit gaan niet zwanger te zijn? Want het hcg hoort toch te verdubbelen als je zwanger bent? Ik hoop het ff te kunnen loslaten...
Hoi lolieken en toch zou ik een bloedtest vragen dan weet je over een paar dagen gewoon zeker meer deze onduidelijkheid word je ook niet goed van. Hoe voel je je eigenlijk heb je symtonen van een zwangerschap? Ik duim in ieder geval dat ht zo is.
Heel vreemd Lollieken, maar eigenlijk kan het nog alle kanten op. ik DUIM VOOR JE DAT HET EEN GEZONDE ZWANGERSCHAP IS. xxx Joyce
Hey meiden, symptomen, ik heb die typische krampjes die ik bij de vorige twee ook, ben ook emotioneel en ik kloeg al een paar dagen dat ik me echt moe voel. Maar ik trek alles in twijfel wat ik voel. Ik durf niet hopen. Mag ik heel eerlijk zijn zonder dat jullie het verkeerd opnemen? Maar ik zou gewoon ongesteld willen worden dan is het over en uit en definitief afgesloten. Dan weet ik ok vanaf nu kan het echt weer nu kunnen we er weer voor gaan... Nu heb ik al enkele dagen krampen, test plots licht positief en mijn ovulatietesten die doen ook maar raar. Ik ben niet gék vorige week was negatief. Ik heb er goed over nagedacht en dat weet ik nu echt wel zeker. Op de opgedroogde kruidvattestjes zie je nu echt een duidelijk streepje en de nieuwe van vanmorgen gaf een beetje vroeger een zichbaarder streepje aan. Dus dan ga je weer denken... Maar zou ik er gewoon best niet vanuit gaat= niet zwanger. Had het niet donkerder moeten zijn? Je leest overal verdubbeling van hcg in 72uur ofzoiets. Anderzijds lees je ook dat het 4 tot 6 weken kan duren voor het hcg uit je lichaam is na een miskraam. Nergens maar 2 of 3 weken en het kindje was toch al negen weken dus de hcg was behoorlijk hoog. Kan het dan zo snel zakken dat je tot een eisprong komt? Plots heb ik ook even geen zin in de huisarts. Ik ging gaan als het streepje echt duidelijker was en dat is het niet. Ik kijk het nog even aan dames. Hopelijk krijg ik nu geen nare reactie maar ik heb plots de moed niet om te gaan...
Ik hou mijn plas bijna van de avond tot de morgen op... bijna geen resultaat ook niet op de dipstick. Ik plas na 3 u opnieuw en denk what the hell we gooien er nog maar een dipstick tegenaan. Plots een duidelijke streep? 8) Mijn hcg gaat op en af ofzo...? Ovutesten nog steeds donker maar wel een tintje lichter dan gisteren. Ik bel even naar de dokter.
spannend hoor , maar gelijk een hele duidelijke test moet je ook niet verwachten , een heel klein beetje hcg wat net een streepje geeft , als dat verdubbelt is het nog steeds maar een beetje hcg ............................ga heel hard voor je duimen ...En voor niet iedereen geldt dat ochtendurine het beste is ................dikke kknuuffffff
Ik heb even gebeld. De dokter kan maar moeilijk geloven dat het een nieuwe zwangerschap zou zijn (zo nu sta ik weer met beide voeten op de grond!). Hij laat mij de keuze maar geeft de raad om tot maandag te wachten voor ik naar hem kom. Hij haalt hetzelfde aan als "1 test is niet genoeg" dan kunnen het toch evengoed restjes zijn. Als ik maandag kom laat hij die week 2x bloed prikken. Ik mag morgenavond gaan maar hij ziet me dus liever maandag komen mét mss een duidelijker test al geloofd hij het zelf niet echt. Hij vindt wel gek dat ik een week geleden negatief teste maar hij geloofd me wel maar kan dus geen uitleg geven... Ik ga er nog eens goed over nadenken. De dipstick van vandaag is wel de duidelijkste van allemaal. Dus je zou denken dat er dan toch meer hcg aanwezig is. Nu sta ik nog geen stap verder...
hcg schommelt inderdaad in het begin van een zwangerschap! kan je een fototje laten zien van die duidelijke van vandaag.
je hcg schommelt? nee toch? het moet toch duidelijk meer worden.. niet eerst minder dan meer dan minder? Of ben ik nou het padje kwijt? @lolieken, ik zit min of meer in hetzelfde schuitje. 2 feb een miskraam gehad (met 5 wkn 1dg erg vroeg dus) later neg test (apotheek) daarna toch weer kwaaltjes. Kv 7,50 licht positief, matcare licht positief. Kv 2 voor 5 negatief.. Gek word je er van. Dan ben je liever gewoon ongesteld, dan weet je tenminste waar je aan toe bent!
in een hele prille zwangerschap schommelt je hcg wel degelijk hoor! je zal dan ook pas na een dag of 3 duidelijker testen in plaats van de dag erna of 2 dagen erna.
Nanette, ik zit in nét hetzelfde schuitje! Ik word er ook gek van. Zou dan idd liever ongesteld worden dan weet je inderdaad waar je aan toe bent. Ik zal proberen een foto te maken mamavanbo. Maar 'k ga mijn dochtertje net iets meer aandacht geven dan gisteren. Toen zat ik toch wel een beetje teveel achter de laptop en was ik maar bezig met de testen op foto te krijgen. Maar ik probeer hoor als ze haar dutje doet ofzo! Beloofd...