Ik test licht positief met sensitest dipsticks - Wie geeft raad?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Lolieken, Mar 1, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamavanbo

mamavanbo Fanatiek lid

Apr 13, 2006
    3,931
    0
    0
    onthaalmama
    Oostmalle (België)
    geen probleem hoor
    je meisje gaat zeker voor!

2. Trees

Trees Niet meer actief

Dat blijft wel spannend zeg. Ik zou gebruik maken van het aanbod van je huisarts om twee in één week te prikken, zodat je zekerheid hebt.

En HCG schommelt echt niet in het begin, maar de hoeveelheid in je urine kan natuurlijk wel schommelen!

Lekker van je meisje genieten nu en hopelijk kan je het allemaal een beetje loslaten.

3. mamavanbo

mamavanbo Fanatiek lid

Apr 13, 2006
    3,931
    0
    0
    onthaalmama
    Oostmalle (België)
    daar komt het natuurlijk op neer van die schommelingen van hcg als je testen anders reageren op een dag ;)

4. Marije1980

Marije1980 Fanatiek lid

Mar 14, 2007
    3,785
    15
    38
    Twente
    Hoi Lolieken!

Ik heb in 2007 ook een miskraam gehad en met 9 weken gecuretteerd. Een week later had ik al een negatieve test, toen was het hcg dus al weg. Dus je zou best al weer zwanger kunnen zijn en nieuw hcg aan kunnen maken. De testjes worden niet zomaar weer positief. Dat ze zo licht positief zijn, kan ermee te maken hebben dat je eigenlijk nog niet je NOD hebt.
    Ik hoop in elk geval dat je snel duidelijkheid krijgt! Op wat voor manier dan ook.

5. ProudMom28

ProudMom28 Niet meer actief

Ik heb wel eens gehad dat ik smorgens minder positief teste dan smiddags gek he? het is niet goed gegaan nu test ik smorgens net zo duidelijk als smiddags ik vind het spannend hoor voor je en als je zegt dat het nu duidelijk wordt dan zou het mischien toch goed zitten

6. misa

misa Niet meer actief

Ik heb net even het hele verhaal gelezen. Wat naar die onzekerheid!! Ik heb er geen ervaring mee, maar ik kan je onzekerheid voorstellen. Misschien ook enigzins wel goed dat je ook de mogelijkheid blijft onthouden dat het hcg van de vorige zwangerschap kan zijn.
    Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt en vooral: dat je echt zwanger mag zijn! Sterkte met die akelige onzekerheid!

7. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

Jul 1, 2008
    1,107
    1
    36
    Bedankt jois en al de andere dames! Voor jullie oprechte steun. Het doet me veel plezier dat ik hier terecht kan.

Ik zit er een beetje door. Ben daarnet beginnen huilen en ik kon nog maar moeilijk stoppen echt snikken. Ik denk dat ik mijn gevoel moet geloven. Mijn gevoel zegt niet zwanger. Vorige keer zat ik er recht op dus waarom deze keer niet.

Ik kan geen verklaring geven voor de testen. Donderdag test ik nog een keer en dan stop ik ermee. Is ie dan positief stap ik maandag naar de dokter en doe ik wat hij zegt. Ik moet echt met men handen van die testen blijven.

In mijn hoofd kan ik onmogelijk terug zwanger zijn. Heel even dacht ik, ok dit kan, kijk naar de ovutesten... Die deden vorige week niet gek, nu dus wel. Dus het kan wel. Maar zeg nu zelf dames die kans is zo bijzonder klein.

Zoals ik al zei ik ben er helemaal klaar mee. :(

8. nanette77

nanette77 VIP lid

Jan 11, 2009
    10,817
    545
    113
    Female

de neiging om 100 testen te doen herken ik wel... maar ik stop ook even. maak mezelf helemaal gek

9. mamavanbo

mamavanbo Fanatiek lid

Apr 13, 2006
    3,931
    0
    0
    onthaalmama
    Oostmalle (België)
    misschien eens laten nakijken op een cyste?
    daar kan je ook positief door testen.

al hoop op nog altijd op een wonder meid!

10. lydia1986

lydia1986 VIP lid

Aug 16, 2009
    22,737
    2
    38
    Female
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    net ff heel je verhaal gelezen..
    hmmm wat n twijfel indd !

ik duim toch voor je dat dit n geweldig wonder mag zijn !

11. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

Jul 1, 2008
    1,107
    1
    36
    Dat is het enige waar ik niet aan denk op dit moment. Nog niet lang geleden een echo gehad. Ik heb al een dermoid cyste gehad en dat voelde ik echt. Lijkt me al even sterk als een zwangerschap op dit moment. :)

12. mamavanbo

mamavanbo Fanatiek lid

Apr 13, 2006
    3,931
    0
    0
    onthaalmama
    Oostmalle (België)
    gelukkig maar, was gewoon aan het meedenken hihi
    maar hoe voelde je die cyste?

13. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

Jul 1, 2008
    1,107
    1
    36
    knagende buikpijn en 6 maanden geen maandstonden... :) Ik krijg er sindsdien wel controle op maar heb het niet meer gehad. Volgens de gyn ben ik behoorlijk normaal op een onregelmatige cyclus en dus weinig eitjes na. Normaal zei ik toch? ;)

Nu na mijn miskraam ben ik vooral heel bang dat ik niet meer zwanger zal raken...

14. ichtus

ichtus VIP lid

Mar 5, 2007
    14,841
    1
    38
    gelderland(noord)
    meid ik snap je onzekerheid..maar misschien heb je hier iets aan..

ruim 3 wk geleden ben je gecureteerd.. als toen je cyclus weer is begonnen(wat gewoon best kan) en je had 10 dagen geleden (toen had je seks gehad zei je..) je eisprong dan kun je nu best heel goed licht posi testen hoor.. normaal heb je je NOD 14 dagen na je eisprong.. en dan zou je op dag 11 je eisprong hebben gehad.. misschien zelfs iets later, maar ik ga nu uit van curretage 3 wk geleden dus 21 dagen..

dus...

curretage..
    11 dagen later eisprong + seks
    op dag 21 (laten we zeggen nu..) posi test..
    lijkt me helemaal niet vreemd.. zeker niet omdat er best wat dames zijn die na een mk/ma een kortere cyclus hebben..

Maar goed.. kan me heeeel goed voorstellen dat je erg gereserveerd bent hierin.. is ook goed.. zelfbescherming denk ik.. je hebt behoorlijk wat meegemaakt...

Meid..ik had ook na mijn mk een cyclus van 23 dagen.. daarna weer zwanger...en dat ging goed...ik ben er inmiddels wel achter dat alles mogelijk is..echt...

Hoop dat je snel duidelijkheid hebt voor jezelf..
    die onzekerheid is killing..

succes!!!

15. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

Jul 1, 2008
    1,107
    1
    36
    Had daarnet gezegd in een andere topic dat het men laatste berichtje was voor vandaag maar nu lees ik dit en kan ik niet laten even te reageren. :)

Ichtus, ik vind je echt lief. Dat je die moeite wilt doen om dit allemaal voor me uit te schrijven. Echt heel lief, dankjewel!

Zoals jij het zegt klinkt het heel erg logisch en kan het best. Maar heel mijngedachtegang zegt nee het kan niet. Mss is het wel zelfbescherming. Daarstraks heb ik een heel grote dip gehad. Ik denk door al de spanningen sinds zondag. Heel de tijd denk ik "had ik maar niet getest, had ik maar niet getest" maar eens je die streep ziet kan je toch niet anders dan verder testen? Ik ben niet iemand die het even kan laten rusten, spijtig genoeg. Ik probeer nu hard te zijn. Het is al een wonder dat ik vanavond geen test meer heb verspilt. ;)

In theorie kan het dus. Maar ik kijk het nog even aan... Wat ik echt gek vind is dat de krampjes zo blijven hangen. Als ik ongesteld wordt zou ik dat nu al moeten geweest zijn "normaal". Ik herken de krampen ook van mijn vorige zwangerschappen. Maar dan denk ik weer "wishfull thinking" .

Ik herhaal mezelf heel erg. Maar we zullen allemaal even geduld moeten hebben.

Ik heb in ieder geval vanmiddag een positieve ovutest gehad. Dus klustime als we nog niet te laat zijn. Je weet maar nooit mss is het een troostprijs. ;)

16. nanette77

nanette77 VIP lid

Jan 11, 2009
    10,817
    545
    113
    Female
    mhh ik blijf meelezen.. maar het blijft dus onzeker voor je:S

Hhier trouwens ook nog geen bloed,maar wel mega hoofdpijn, dus is de kans groot dat ik morgen ongesteld ben..

@ichtus.. mooie naam;)

17. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

Jul 1, 2008
    1,107
    1
    36
    Het is wat he meis...

Ik hoop dat vandaag mijn ovutest veel lichter is dan is dat, dat... We zullen het vanmiddag weten. Heb wel een heel lange aanloop gehad naar een positieve test dan. Gisteren was hij even donker als de controlestreep. Laten we hopen dat ik dan tenminste een troostprijs heb gekregen: een ei dus. ;)

Een zwangerschap is nog niet helemaal uitgesloten maar ik heb nog een vraagje voor jullie. Men kruidvattestjes zijn op. Vandaag moet ik voorbij een kruidvat zou ik terug een pakje kopen? Omdat gisteren mijn ochtendurine niks meer zei heb ik vandaag geen test gedaan nu zou ik vanmiddag wel eentje willen doen.

Dus hier komt de vraag. Sinds zondagavond test ik licht positief. Gisteren leek het streepje van de dipstick smiddags duidelijker te zijn maar ik durf er mijn kop wel niet op verwedden. Als ik vanmiddag test (dat zijn dus drie dagen van die zondag) zou ik dan een beter lijntje moeten zien als ik zwanger ben?? Of kan het nog steeds te weinig hcg zijn om de test duidelijk te maken?

Als jullie massaal ja zeggen hij moet donkerder zijn dan kan ik het voor mezelf afsluiten als het niet zo is. Dan zien we wel verder.

18. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

Jul 23, 2009
    2,629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    He Lollieken ik zou er wel kopen, maar ik zou ze niet vanmiddag doen. Ik zou als ik jou was dan tot morgenvroeg wachten, omdat normaal gesproken ochtendurine toch meer hcg bevat in het begin van een zwangerschap.

xxx Joyce succes

19. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

Jul 1, 2008
    1,107
    1
    36
    Bas, bedankt voor de tip meid. Ik twijfel gewoon omdat ik gisteren met ochtendurine niet donkerder teste en smiddags plots wel iets wat ik totaal niet verwacht had. Had ik heel de nacht men plas opgehouden voor niets!

Ik wil niet als een gek gaan testen (been there done that) en ben weer in die routine aan het vervallen. Dus één test en geen 3, 4 of 5.

De clearblue plusjes zijn toch niet gevoeliger dan de kruidvat he? Niet dat het eigenlijk nog gevoeliger moet zijn want eigenlijk is het al verwarrend genoeg zoals het is! Ik hoop alvast de 2v5 kruidvattestjes.

Ik hoop in ieder geval dat ze er hebben. Want de kruidvatten in Belgie durven nogal eens verschillen. En diegen die ik voorbijkom is écht een rommeltje. ;)

20. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

Jul 1, 2008
    1,107
    1
    36
    View attachment 55605

Wat moet ik hier toch mee? De testen vanonder zijn van de drie laaste dagen. Dus 1 paar, 1 test en nog 1 paar. De onderste lijken lichter maar dat moet het licht zijn ofzo want voor je neus zijn ze echt positief. Maar ze moeten nu toch alweer negatief gaan worden? Ik bedoel heel licht zoals de bovenste? De eerste is genomen de eerste dag na de negatieve zwangerschapstest.

Vandaag wel een zootje van gemaakt. Drie (!) zwangerschapstesten er tegenaan gesmeten vanmiddag. 2 negatief (kruidvat en sensitest) en clearblue best positief de duidelijkste die ik tot hier toe gehad heb (plusje). Ik hoef niet te zoeken de plus is er gewoon. Maar nu zijn de andere testen weer negatief. Is kruidvat minder gevoelig dan de clearblue plus? Iemand ideeen?

Kan het zijn dat ik wel zwanger was maar het misloopt? Ik heb namelijk best buikpijn (krampjes) die zijn al enkele dagen bezig maar vandaag zijn ze erger echt helemaal vanonder aan je buik. Ik vind echt dat ze erg trekken op ongesteldheidpijn.

Nog meer onduidelijkheid dus. ;) Ik ga maandag gewoon naar de huisarts sowieso en bel dan ook even naar de gynaecoloog. Mss kan die me helpen. Vanaf nu beschouw ik mezelf wel als niet zwanger. De andere testen hadden al lang duidelijker moeten worden.

Share This Page