Ik test licht positief met sensitest dipsticks - Wie geeft raad?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Lolieken, Mar 1, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tese

Tese Niet meer actief

Hoe is het nu inmiddels? Ben je al ongesteld of heb je nog rozeverlies? Ik ben wel heel benieuwd hoor. En ik hoop dat je zwanger bent ondanks dat je zelf al de hoop hebt opgegeven.

2. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

Nov 16, 2007
    10,986
    116
    63
    ben ook benieuwd!

3. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

Jul 1, 2008
    1,107
    1
    36
    Lieve meiden, waarom denken jullie dat ik nog steeds zwanger ben? Ik vroeg het me af omdat ik de laatste keer met twee teste negatief getest heb en roze/bruin verlies heb al drie dagen. Wel meer niet dan wel maar het is er wel. Sindsdien heb ik wel niet getest en die clearblue was nog wel positief. Ook de ovulatietesten zijn lichter geworden maar nog helemaal niet zo licht als ik verwacht had.

Ik denk heel de tijd ongesteld te worden maar ik raak niet verder dan af en toe wat roze/bruine afscheiding. :( Buik blijft ontzettend gevoelig en dit is nu toch al sinds ik dacht een eisprong te hebben gehad.

Ik las al dat je (dankzij mamavanbo) wel wat roze afscheiding kan hebben tijdens een eisprong. Maar kan dit drie dagen? Wel is waar een klein beetje want met 1x vegen is het weer "proper".

Ik dacht morgen eens te bellen naar mijn gynaecoloog als ik hem kan bereiken. Om wat meer uitleg te vragen.

4. mamavanbo

mamavanbo Fanatiek lid

Apr 13, 2006
    3,931
    0
    0
    onthaalmama
    Oostmalle (België)
    hey meis, bij mijn eitje is het ook minimum 2 dagen roze, meestal 3 zelfs 4

5. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

Jul 1, 2008
    1,107
    1
    36
    Bedankt meid... We zullen moeten afwachten.

6. isabella1980

isabella1980 Actief lid

Nov 16, 2009
    270
    0
    16
    Hoi Lolieken,

Heb jouw topic ook gelezen en ik vroeg me het volgende af: Zou je geen positieve zwangerschapstest hebben gehad doordat je op dat moment ovuleerde? Heb dat eens gehoord en nu nog eens opgezocht en vond het volgende:

De gyn heeft mij uitgelegd dat de hormonen LH en HCG bijna dezelfde structuur hebben en dat een ovulatietest dus positief wordt als je HCG in je urine hebt en dat een zwangerschapstest positief kan worden als er een LH piek is.

Misschien is dat de reden dat jouw zwangerschapstest en ovulatietest toen positief werden en later allebei weer lichter.
    Jouw bloedverlies dat je nu hebt kan heel goed een innestelingsbloeding zijn, dit had ik ook tussen ovulatie en positieve test (NOD).

Veel succes ermee in elk geval!!! xx

7. ichtus

ichtus VIP lid

Mar 5, 2007
    14,841
    1
    38
    gelderland(noord)
    ovutest kan idd wel op hcg reageren maar zw test niet op LH.. dus dat klopt niet helemaal..

8. Enas

Enas Actief lid

Mar 4, 2010
    386
    0
    0
    Nijverdal
    Je hebt helemaal gelijk..

Ben erg benieuwd hoe het vandaag met je gaat?

9. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    ben ook benieuwd zeg.... hoop zo voor je dat je zwanger mag zijn!!!!

10. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

Jul 1, 2008
    1,107
    1
    36
    Heb vandaag vooral een grote dip...

Ik probeer de gyn te bereiken maar die heeft een week verlof en heb al naar iemand anders gebeld maar die neemt ook niet op dus ik wacht maar verder af...

11. mamavanbo

mamavanbo Fanatiek lid

Apr 13, 2006
    3,931
    0
    0
    onthaalmama
    Oostmalle (België)
    hey meis die onzekerheid maakt je gek he.
    heb je nog testen gedaan? ovutest en zwangerschapstest?

12. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

Jul 1, 2008
    1,107
    1
    36
    Ovulatietest is donkerder dan normaal maar niet positief.

De onzekerheid maakt me idd wat gek. Ik kan maar hopen en wachten dat ik snel ongesteld word.

Als ik over een dikke week blijk zwanger te zijn dan zou dat écht een wonder zijn want dat roze/bruin verlies heeft men hoop toch weggenomen. Maar door jou weet ik dat het toch voorkomt rond je eisprong dus wie weet.

13. mamavanbo

mamavanbo Fanatiek lid

Apr 13, 2006
    3,931
    0
    0
    onthaalmama
    Oostmalle (België)
    ik blijf meeduimen
    en hoop dat het uitdraaid zoals jij het wilt. wat het ook is.

14. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

Jul 1, 2008
    1,107
    1
    36
    Ik vind dat mijn LH hormoon zo hoog blijft. Normaal heb ik een zeer licht streepje nauwelijks merkbaar. Maar nu begint dat weer donkerder te kleuren. Ik snap het niet goed. Het is niet terug positief maar ik ben wel nieuwsgierig wat die morgen gaat doen.

15. Tese

Tese Niet meer actief

Wat is lh?

16. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

Jul 1, 2008
    1,107
    1
    36
    Het hormoon dat aangeeft dat je ovulatie eraan komt op ovulatietesten? Of ben ik verkeerd? :)

17. ichtus

ichtus VIP lid

Mar 5, 2007
    14,841
    1
    38
    gelderland(noord)
    klopt

18. ichtus

ichtus VIP lid

Mar 5, 2007
    14,841
    1
    38
    gelderland(noord)
    net als hcg bij zwangerschap...

en als ik t toch mis heb dan wordt ik vanzelf verbeterd..hihihihi ;)

19. Enas

Enas Actief lid

Mar 4, 2010
    386
    0
    0
    Nijverdal
    Ik kan me goed voorstellen dat je gek wordt van die onzekerheid...soms heb je net zo lief een keiharde nee (en weer door kunt naar de volgende ronde), dan die onzekerheid. Maar wij duimen allemaal voor een dikke vette posi test!

20. mamavan3

mamavan3 Fanatiek lid

May 24, 2007
    1,849
    5
    38
    fulltime huismama
    rotterdam
    @lolieken. Ik teste al 4 dagen knal positief met ovu testen terwijl me ei al lang geweest was, nu heb ik testen besteld van testjezelf.nu die je 4 dagen voor nod kan doen en heb zojuist licht positief getest zonder ochtend urine. Ik zou zeggen probeer die die zijn wel heel gevoelig. Want met de kv 2 voor 5 dacht ik wat te zien maar was lang niet zo duidelijk als deze. succes en hoop je snel duidelijkheid heb want die onzekerheid is ook niks!

Share This Page