Slaap drama

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Editha, Jan 3, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Editha

Editha Lid

Nov 15, 2006
    84
    0
    0
    Student
    Onze kleine meid van bijna 3 weken wil haast niet meer slapen. We worden er helemaal gek van.

Ze slaapt ongeveer 2 uur achter elkaar voordat ze wakker wordt. Daarna ben ik minimaal 2 uur bezig om haar weer in slaap te krijgen.
    s'Avonds is het nog erger. Dan kan het wel 4 uur duren voordat ze slaapt.

Als we haar na het voeden op bed leggen en is ze 5 minuutjes stil en dan begint ze te huilen. We hebben al geprobeert om haar in slaap te laten huilen maar na 20 minuten geven we dit op. Ik laat haar dan in mijn armen in slaap vallen om haar dan op bed te leggen.

Iemand hier ook ervaring mee?

2. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

Mar 7, 2006
    1,383
    0
    0
    Limburg
    Ik laat Jiri ook op mijn arm in slaap vallen als ik al een paar pogingen heb gedaan om hem zelf te laten slapen. Leg hem niet huilend in bed. En als hij huilt ga ik altijd kijken en hem troosten. Als hij niet meer huilt dan pas leg ik hem weer te slapen. Maar ja, soms blijft hij huilen.
    De draagzak werkt ook erg goed, als al het andere niet meer helpt.

3. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
    Wij waren de wanhoop ook nabij en zo'n draagdoek bleek DE oplossing! Wat een geweldige dingen zijn dat!

Maar ja, nu is hij 4 maanden en begint het opnieuw. Meneer deed het eerst keurig volgens het boekje. Sliep goed en in zijn bedje. Maar sinds een paar dagen wil hij opnieuw alleen maar bij ons zijn en in slaap vallen. Daar doet hij dan ook heeeeeeeeeeel erg lang over. En ja...nu past hij niet meer in de draagdoek, helaas...

4. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,019
    0
    0
    Hier hetzelfde probleem, dus alle tips zijn welkom.

5. Niet meer actief

leg je de kleine steeds na het voeden in bed? Misschien moet je daar een uurtje of 2 mee wachten!

6. Angel79

Angel79 VIP lid

Jan 14, 2006
    5,090
    0
    0
    Lekker mama zijn
    Limburg
    Ik kwam per troeval uit op deze site: www.bakerzak.nl
    Als dat ik dit probleem zou hebben zou ik me zeker zo'n bakerzak aanschaffen.
    Wie weet hebben jullie er iets aan.

Liefs Angela.

7. Editha

Editha Lid

Nov 15, 2006
    84
    0
    0
    Student
    We leggen haar niet direct op bed.

Na het voeden kijk ze je met grote ogen aan en is ze klaar wakker.

8. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ja Iman was ook zo.
    Ik ben begonnen met Iman in te bakeren in een SWADDLEME - doek.
    Ze sliep als een roosje!

9. wuppie

wuppie Bekend lid

Jul 16, 2006
    621
    0
    0
    inbakeren misschien een idee? Rust en regelmaat invoeren? Na de voeding even in de box en bij de eerste tekenene van slaperigheid weer naar bed. Wij hebben het ook gedaan en inmiddels gaat het goed.....
    Overleg anders even met het CB. Bij mij hebben ze goed geholpen.....

10. tammy77

tammy77 Fanatiek lid

Sep 13, 2006
    1,168
    0
    0
    zeeland
    ik deed mijn zoon altijd s'avond in bad daarna ging ik hem voeden....en viel hij zo in slaap.was hij lekker moe van zijn badje....maar sommige baby's hebben ook gewoon minder slaap nodig.

11. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Misschien heeft ze krampjes?

Ik zou alleen op bed leggen als ze echt laat zien dat ze slaap heeft. En 's nachts voeden bij minimaal licht, geen radio of tv aan en na de voeding weer naar bed..

12. eve

eve Fanatiek lid

Apr 26, 2006
    4,525
    0
    0
    Den Haag
    Editha, het lijkt wel of ik m´n eigen verhaal lees! Die kleine van mij heeft precies hetzelfde. Weet ook niet meer wat ik er mee aan moet :(

13. Niet meer actief

Ik heb er ook last van! Het lijkt wel of ze in de omgekeerde wereld leeft. Overdag wil ze alleen maar slapen en krijg ik haar niet wakker. Snachts ligt ze je inderdaad na het voeden met grote ogen aan te kijken en wil dus niet slapen.

En mama is zo moe :cry: :(

14. Raomi

Raomi Actief lid

May 4, 2006
    130
    0
    0
    Ik zal door sommige wel hard gevonden worden, maar.....

Storm huilde 's middags ook als hij op bed moest. Eerst voeden, even lekker hangen op de arm of in de box en dan op bed. Drama! Huilen. Geen muziekje of speen wat hielp. Dus....we hebben hem laten huilen. En nu, slaapt hij zo in in zijn bedje. 's Avonds was dit hetzelfde verhaal.

Ik heb in een boekje (Slaap heet het geloof ik), gelezen dat als je bij het huilen voor het inslapen vaak je kind weer uit bed haalt, de hele cyclus op nieuw begint van huilen en jengelen.

Natuurlijk heb ik het niet over het echte 'harde'huilen nu. Storm deed voornamelijk jengelen, even stil zijn, jengelen. Niet het heftige huilen wat hij kan doen als hij honger heeft.

Yara heeft het dag en nacht ritme nog omgedraaid.....onze kraamhulp zei dat we Storm desnoods met een beetje klieren wakker moesten maken, zodat hij overdag vaker wakker was.

15. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Nee Raomi, ik vind je niet hard, je hebt het juist heel goed gedaan!
    Iman wilde ook niet in haar bedje slapen, het was echt een ramp en het heeft heel wat voeten in de aarde gehad om haar te leren in haar bedje te slapen en daar ook zelf in slaap te vallen!
    Ik heb haar ook laten huilen, en dat heeft echt geholpen hier.

16. stamboom

stamboom Bekend lid

Nov 17, 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Mijn dochtertje had in het begin ook moeite met slapen, maar toen ze eenmaal haar ritme gevonden had ging het prima (al lijkt dit ritme nu ook weer te veranderen. Jullie kindjes zijn nog erg jong en moeten hun ritme nog vinden.

17. Raomi

Raomi Actief lid

May 4, 2006
    130
    0
    0
    Maar zou je het ritme niet constant onderbreken als je je kindje uit bed haalt en op de arm neemt? Ik denk dat het kindje in dezelfde omgeving (omstandigheden) moet inslapen als waarin hij/zij wakker wordt. Ik denk dat duidelijkheid (in je eigen bed slapen) juist bijdraagt aan het ontwikkelen van een ritme. Alhoewel ik het soms wel moeilijk vind om hem te laten huilen.....je gevoel zegt dat je moet kijken, maar ik weet dat ik het daar niet beter van maak.....

18. stamboom

stamboom Bekend lid

Nov 17, 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Ik zou haar inderdaad niet steeds uit bed halen, al ligt het er ook aan hoe ze huilt. Dit ga je ook steeds sneller herkennen. Probeer je kind wel te troosten door ernaast te gaan zitten en het gevoel te geven dat je er bent.

19. ozlem

ozlem Actief lid

Dec 26, 2006
    121
    0
    0
    apothekersassistente
    die van mij wil overdag niet slapen. ik ben echt dolblij als ze een keer 2 uurtjes doorslaapt meestal is het een half uur tot drie kwartier.

's nachts komt ze om ongeveer de 3 -4 uur .
    inbakeren wil soms wel helpen . ik doe haar ook vaak laat in bad soms om 9-10 uur dan voeden an als ik geluk heb slaapt ze 5 uurtjes ik heb 2x gehad dat ze 6 uurtjes sliep ik was dolblij :D

20. Sientje

Sientje Fanatiek lid

May 4, 2005
    2,747
    0
    0
    Mama
    Heel herkenbaar, volgens mij lopen alle moeders hier wel eens tegen aan,maar wees gerust het gaat over echt!
    Valentino had dit ook, en hoe hard t ook is, het is echt waar laten huilen, bij mij was het het beste om 5 of 10minuten te laten huilen, even kijken (maar niks zeggen) muziekdoosje weer aan, speentje erin even over de bol aaien en weer weg..en dit herhalen en Ja ik weet t de minuten lijken uren...

Share This Page