Ik geef nog volledige borstvoeding en ben nog niet begonnen met de pil omdat ik niet ongesteld ben geworden. In het begin gebruikten we condooms maar daar hebben we eigenlijk geen zin meer in. Eigenlijk zou ik dus moeten starten met de pil of een spiraaltje, maar ik zie hier een beetje tegen op. De pil vind ik niet zo'n goed idee omdat het hoe dan ook toch extra hormonen zijn en een spiraaltje vind ik een eng idee. Ik zou het ook best leuk vinden om er een kindje bij te krijgen, maar het is nog wel een beetje snel om al weer zwanger te worden. Wat zijn jullie ervaringen? Wanneer voor het eerst weer ongesteld bij het geven van borstvoeding> Wel/geen pil/spiraaltje etc. Zijn er ook moeders die niet ongesteld zijn geworden en toch alweer zwanger terwijl ze BV gaven?
Nu heb ik een spiraaltje, bevalt erg goed maar na mn dochter hebben we de eerste 6 mnd condooms gebruikt en daarna niks...bij mn dochter duurde het ruim 2 jr voor ik zwanger was dus we dachten dat het op zn minst wel een paar maanden zou duren. Ik heb toen 10 mnd bv gegeven in totaal en ben ong anderhalve maand na het stoppen zwanger geraakt. Zou er zelf niet op durven vertrouwen als je nu liever geen 2de wil... ik wil nu geen 3de dus vandaar een spiraal
Is de Nuva-ring misschien iets voor jou? Je hoeft 'm niet te slikken en het plaatsen is ook vrij eenvoudig. Nel als de pil gebruik je de ring 3 weken continue en dan een "stopweek" waarin je een onttrekkingsbloeding krijgt. Bovendien krijg je maar een lage dosering hormoon, zodat je de ring probleemloos kunt combineren met borstvoeding. Kijk ook eens op www.nuvaring.nl Groet van Kiki
ik dacht dat je de nuvaring niet kon gebruiken tijdens bv? Gebruikte die voorheen wel en was daar wel tevreden over.
Ik zit in precies dezelfde situatie. Ik geef al vanaf het begin bv en ben nog niet ongesteld geweest. Heb ook een tijdje overwogen of ik een spiraaltje wilde laten zetten, maar ook ik zie ertegenop. Je creeert eigenlijk een ontsteking in je baarmoeder en je wordt heftiger ongesteld..... Ik lees ff mee. Volgens mij kon je inderdaad de nuvaring niet gebruiken. Groetjes, Emma
@Emma2: je hebt 2 soorten spiraaltjes. 1 zonder hormonen wordt ook wel koperhoudend spiraal genoemd. 2 een spiraal met hormoon dat is het Mirena spiraal. Met de koperhoudende heb je idd kans dat je menstruatie wat heftiger wordt. Met de Mirena heb je kans dat je menstruatie helemaal wegblijft. Bij de Mirena heb je trouwens eerst wel kans dat je wat onregelmatig bloedverlies hebt om daarna helemaal weg te blijven. Nuvaring kon ik niets over vinden of er wel iets bekend is over het gebruik bij borstvoeding. Komt mischien omdat het nog betrekkelijk nieuw is.
Hier raade de gyn nuvaring af icm bv. Ik heb idd de mirena... heb 5 weken wat bloedverlies gehad en ben sinds die tijd een halve dag ongi geweest.. verder nooit. Heb 'm nu 5 maand.
Op het bv forum zijn wel wat ervaringen met nuvaring en bv... omdat de ring oestrogeen bevat heb je kans dat de bv gaat teruglopen en er is nog niet voldoende bekend dus daarom wordt het nogsteeds afgeraden.... reden genoeg voor mij om 'm niet te willen uitproberen
Bij 2 van mijn kinderen was t meteen afgelopen met de bv toen ik weer aan de pil begon. Nu begin ik nergens aan en t gaat nog perfect. Mocht ik zwanger worden vinden we dat niet erg. Mijn gyn. had een speciale anticonceptie pil die heel goed samen zou gaan met bv. (maar ik durf t niet aan gezien mijn eerdere ervaringen, ook al is dat 16 jaar geleden) Weet alleen niet meer hoe die heet, ik had er nog nooit van gehoord in ieder geval.
Ik denk dat je gyn de Cerazette bedoelt Crisje? Die wordt voornamelijk voorgeschreven bij bv. ik wil geen hormonen slikken (ben nooit aan de pil geweest) en wij gebruiken nu condooms. Voor de geboorte van onze zoon hebben wij naar volle tevredenheid NFP toegepast (in het kort: aan de hand van temperatuur, baarmoedermond en slijmverlies bepaal je je vruchtbare dagen en dan doe je aan onthouding) en dat willen we weer gaan doen. Ik ben nu twee keer ongesteld geweest en heb sindsdien weer de temperatuur bijgehouden. Daaruit blijkt dat ik nog geen eisprong heb. Dus nog maar even condooms tot mijn cyclus op orde is.
Ik ga straks weer aan het mirena spiraal. Deze heb ik na de bevallingen van mijn meiden ook gehad. De bv liep iets terug maar door extra aan te leggen en te kolven was dit snel weer op peil. Ik vloei dan wel de eerste maanden wat mar daarna niet meer. Ik ben er super tevreden over.
Ja, inderdaad, Cerazette was de naam. En w.b. de NFP methode, dat is dus eigenlijk zowat hetzelfde als de persona gebruiken.
Nuvaring wordt afgeraden met BV, de BV loopt ervan terug, bovendien is er nog geen gedegen onderzoek gedaan naar Bv en Nuvaring maar de eerste resultaten zijn dus negatief. Ook de mini-pil cerazette kan nog van invloed zijn op je productie, dit komt omdat iedere hormoonhuishouding van een vrouw anders is. Er zijn , als het ware, geen vaste waarden wat een vrouw aan concentratie's hormonenen in het bloed heeft. Zelfs van de Mirena kan de productie teruglopen, maar naar verhouding zijn hier de minste klachten over, gynaecologen adviseren deze spiraal dan ook veel bij BV-mama's Wij gebruiken niets ( voor het zingen de kerk uit) en daar zit idd een risico aan, maar ik heb nog geen menstruatie gehad, voorlopig ga ik er vanuit dat ik goed zit. Ik heb heel lang allerlei soorten pillen geslikt,maar daar ben ik nu klaar mee. En condooms vind ik al helemaal niets. Als je een vaginale bevalling hebt gedaan, dan is de Mirena misschien de beste optie.
ik gebruik Cerazette, mijn productie is geweldig (eerder teveel....) De huisarts zei wel dat je last van tussentijdse bloedingen kan hebben en dat dat erg vervelend is... nou nog geen druppel bloed gezien hier.... Volgens mijn HA was overigens BV de 1ste 6 mnd 95% betrouwbaar (dat tegenover 97 of 98% bij pilgebruik...) maar wel als je minimaal 5 of 6 voedingen per dag geeft en niets anders als bijvoeding... Ook ik wilde niet het risico nemen om zwanger te worden, vorige keer direct zwanger geworden na stoppen van de pil en niet bepaald een makkelijke zwangerschap voor mijn lijf gehad, dus hier echt een jaar weer alles op de rit krijgen voordat de pil weer de deur uit gaat....
Ik heb nfp gedaan. Ik kon zien wanneer mijn 1ste menstruatie eraan kwam, en nadien ook mijn eisprong in de gaten houden. Toen we beslisten om voor een 2de te gaan, was het ook een handige methode, maar dan net in de omgekeerde richting. Moet wel zeggen dat ik het niet zou durven gebruiken als ons gezin volledig zou zijn. Heel eerlijk gezegd. Ook al ken ik vrouwen die dit wel doen, en het ook goed doen. Saartje