Hallo mensen, heeft er iemand een tip voor me. Ik moet over een week of 5 weer gaan werken en ben dus begonnen met melk afkolven...om te oefenen met de fles. Het eerste gedeelte gaat redelijk goed maar als hij dan stopt om een boertje te laten en later weer verder moet gaan wil hij niet meer en zet hij het echt op een krijsen! Hij raakt dan echt overstuur en wil m echt niet meer. Hij valt vervolgens huilend op mijn arm in slaap. Ik wil dus wel doorgaan met oefenen want ja hij zal echt moeten eten als ik ga werken... Ik zat ook te denken misschien is de voeding de tweede keer als ik hem wil geven te veel afgekoeld. Nu weet ik dat je dat geen tweede keer mag opwarmen maar ik zat te denken om het maar in twee etappes te geven en dan tussendoor de2e fles warm te maken. Dat eens uitproberen...
hoeveel geef je hem dan? dat laatste wat je zegt zou ik proberen idd maar veel kindjes lusten de melk wel wat kouder hoor dus weet niet of het dat wel is.
Ik moet hem volgens mij zo rond de 200 aanbieden maar hij drinkt steeds maar rond de 70 op...dat is echt te weinig.
200 lijkt me ook wel erg veel hoor. dat drinkt Jo nu zelfs niet. Toen hij 2 maanden was dronk hij 120 uit de fles dacht ik. Ik zou hem gewoon meerdere malen ca 100 cc aanbieden, dan went hij vast wel aan de fles. en als hij genoeg heeft heeft hij genoeg, eventueel drinkt hij dan later aan de borst wel wat meer.
Geef jij hem zelf de fles? Dan kan het een idee om de fles door een ander te laten geven zodat hij jou niet ruikt. Het oefenen hoeft trouwens ook niet in plaats van een voeding maar gewoon 20cc tussendoor is ook prima.
hmmm maar uit mijn borst drinkt hij toch ook zoveel? Nou ja ik ga m zo voeden en dan begin ik maar eens met 100cc. Ben alleen bang dat ie dan een uur later weer klaar staat...maar dat geeft niets dan mag ie dan lekker weer bij mama tutten. Is ook veel fijner! Vind mama ook hahaha
en hoe weet je dat dan? waarschijnlijk verschilt het sterk van keer tot keer hoeveel hij drinkt per keer. Maar klinkt goed, je plan! Gewoon lekker oefenen.
Mijn mannetje drinkt bij mij uit de fles zo'n 100cc. Als mijn man de fles geeft, drinkt hij zo 150cc. Bij mij wil ie gewoon lekker lurken aan de borst We zijn hier trouwens begonnen met oefenen bij late voedingen. Dan was hij half in slaap en accepteerde hij het beter.
Nou hij heeft net 100cc op. Zonder te mopperen! Daarna even geboerd en toen heb ik ff snel gekolfd. Haalde ik er gewoon 240cc uit! Wauw das fijn hahahaha! Daarna heeft ie nog lekker even bij mama mogen lurken! En toen was ie tevreden!
So hee! Goed hoor! Ik hoop voor je dat het zo goed blijft gaan. Veel succes ermee! (Bij ons blijft het aanmodderen zie topic over flesweigeren)
@mowtom, hoe vaak voedt jij je kindje per dag? en van wie moest je 200CC aanbieden? dat is namelijk best heel erg veel stel dat je kindje 5 kilo weegt, en ongeveer 6 voedingen per dag krijgt zou hij ong 125CC aangeboden moeten krijgen. als hij 7 voedingen krijgt dan zelfs maar 110. Dano krijgt zelfs maar 180CC aangeboden, in het begin deed ik ook weleens 200CC maar dat was echt veel te veel. moedermelk lusten ze ook afgekoeld hoor, dus dat is geen probleem overigens zie je nooit wat hij zelf bij jou drinkt, je kunt niet meten wat hij drinkt met je kolf bijv. dat is een hele andere techniek dan live drinken.
Jesper woog 2 weken geleden 6160 gram. Ik heb van de zuidzorg een lijstje gehad waarop staat hoeveel voeding een kindje aangeboden moet krijgen bij welk gewicht en welke leeftijd. Bij borstvoeding staat dan gewoon op verzoek en bij flesvoeding staat bij 3 maanden of een gewicht tussen 4800 en de 6600 gram moet een kindje 5x 140-200 cc krijgen. Dan zit je na 5 voedingen op de 700 tot 1000 cc per dag. Zo kom ik dus aan deze wijsheid dat Jesper zo'n 200 aangeboden moet krijgen. Maar hij drinkt toch uit mijn borst ook wel meer dan 100cc? Hij lurkt echt enorm daaraan? Ook kan ik er meer uit kolven dan die 100cc, dat drinken gaat beter dan kolven. Groetjes
ja als hij niet meer dan 100CC zou drinken zou hij niet goed groeien. maar bij BV kindjes is het zo dat ze de ene keer meer drinken dan de andere keer. sommige kindjes die de fles krijgen drinken niet zoveel om daarna de schade in te halen bij mama want wat is nou lekkerder dan de borst. ken je deze rekensom gewicht in KG * 150 / 5 = ong 180CC Dat zou ik als maximum aanhouden.
En andere kindjes drinken weer veel meer dan aan de borst omdat de fles veel makkelijker is. Dus wat ze via de fles krijgen is echt niet te vergelijken met wat ze aan de borst drinken...
Vandaag heeft hij 90cc bij mijn moeder gedronken dus het gaat redelijk. Daarna lekker bij mama gedronken!
Gisteren was zo mooi! Hij dronk uit de fles en had tegelijkertijd ook zijn duim in zijn mond! Dus duim en speen...hahahaha Hij had wel 130 op. Vandaag weer iets minder maar ja hij was moe en viel in slaap. Hij had net 100 op. Dus mama is tevreden. Wel moet het nog meer worden. Ik heb die rekensom gedaan zoals angel eyes zei en ik kom op 6,5 * 150= 975 / 5 voedingen= 195cc per voeding?! Dat drinkt ie dus bij lange na niet? En nu?
is niet erg hoor, als ik de rekensom doe kom ik op 210 cc en Jo heeft aan 160 cc altijd genoeg en groeit daar al maanden prima op. Hij weet zelf wel wanneer ie honger heeft en wanneer niet. de rekensom is alleen een hulpmiddel en geen vaste wet!
Joh 200cc in een fles is echt veel te veel hoor. Voor het oefenen is iets van 20-50cc voldoende, daarna kun je zelf gewoon aanleggen, dan blijft het voor hem ook leuk. Als je gaat werken, geef de melk dan mee in kleine flesjes. Porties van ongeveer 50-75cc zijn prima. Als hij zich meldt, dan geeft je oppas eerst 1 flesje. Is hij dan tevreden: prima. Wil hij meer, dan geven ze nog een flesje. En de volgende fles geven ze dan als hij zich opnieuw meldt. Zo kan ook bij de oppas gewoon op verzoek gevoed worden. Voor jezelf legt het ook minder druk, als je niet van die megaflessen moet kolven. Maak je niet te druk over de hoeveelheden, wat hij overdag niet drinkt haalt hij wel weer in als je bij hem bent.
Ach Jasmijn dronk eerst ook niet geweldig, maar uteindelijk drinkt ze nu hartstikke goed. Ik geef dan welliswaar kv, maar dat moet in principe niet veel uitmaken lijkt me :-D Succes met het aanbieden van de bv in flesje. Uiteindelijk moet ie ook bij de opvang zijn flesjes drinken. Oefen ze nog ff.