babay niet ingedaalt, toch bevallen voor de 40 weken?

Discussion in 'De bevalling' started by suusvdw, Feb 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. suusvdw

suusvdw Actief lid

Jun 25, 2008
    475
    1
    0
    verpleegkundige
    Noord-Brabant
    Hallo,

Vandaag ben ik weer bij de verloskundige geweest.
    Helaas was de baby nog steeds niet ingedaalt. De verloskundige gaf meteen aan dat de baby bijna zeker pas na de 40 weken zal komen.
    Slecht 10% bevalt eerder als de baby nog niet ingedaalt is.
    De enige kans dat het eerder gaat gebeuren is als mijn vliezen zullen breken.
    Op zich is dat niet zo erg, maar ik ben het zwanger zijn zo moe.
    Hou al maanden flink vocht vast, hogere bloeddruk, flink wat kilo's erbij, enz enz. Eigenlijk had ik zelf het idee dat de baby deze week zou komen. Dan is het wel even slikken als je hoort dat hij waarschijnlijk over de uitgerekende datum heen gaat.
    Hebben meer mensen dit gehad? Zo ja, duurde bij jullie het ook echt langer of is de baby toch voor de 40 weken geboren?

gr Suus

2. suusvdw

suusvdw Actief lid

Jun 25, 2008
    475
    1
    0
    verpleegkundige
    Noord-Brabant
    ik heb trouwens vorige week al een bekken onderzoek gehad.
    Het bekken is groot genoeg en er zit niks voor het geboortekanaal.
    Er is dus geen reden waarom de baby nog niet ingedaalt is en ik zou waarschijnlijk via de natuurlijke weg kunnen bevallen.

3. Angelicaatje

Angelicaatje Actief lid

Mar 6, 2008
    338
    0
    0
    Sociaal Pedagogisch Werker
    Hoofddorp
    Oh ook zo'n topic hihi...nou ik ben 40 weken en ons baby is nog niet ingedaald...

4. Donna35

Donna35 Lid

Jul 30, 2008
    88
    0
    0
    Brabant
    Bij mij ook nog niet....verder ook in het ziekenhuis geweest....kunnen niks raars vinden.pppppffffffffff

5. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

Dec 4, 2006
    3,241
    0
    0
    Ik was 38 wk en 5 dg toen de gyn zei dat de baby nog niet was ingedaald en vorlopig nog niet kwam!

Met 38 wk en 6 dg ben ik bevallen ;)

6. L83

L83 Bekend lid

Dec 17, 2007
    627
    0
    0
    Met 39 weken baby nog steeds boven bekken, dus helemaal niet ingedaald, 2 dagen later bevallen, kan dus wel :D

7. Angelicaatje

Angelicaatje Actief lid

Mar 6, 2008
    338
    0
    0
    Hoofddorp
    Nou dat geeft hoop ;)

8. suusvdw

suusvdw Actief lid

Jun 25, 2008
    475
    1
    0
    verpleegkundige
    Noord-Brabant
    Dan zullen we maar afwachten of het bij mij ook gaat gebeuren. Fijn dat er tenminste wel voorbeelden zijn waarbij het kindje zonder indalen voor de 40 weken komt.
    Ik zal er maar niet op hopen, maar het zou wel erg fijn zijn als ik ook een van diegene wordt.

9. Riannechilly

Riannechilly Actief lid

Dec 15, 2008
    135
    0
    0
    Woonbegeleidster
    Dordrecht
    Bij mij kwamen ze erachter met 38 weken en 6 dagen dat beebje niet is ingedaald. Ik ben ook nog niet bevallen, maar ze kunnen nik raars vinden in die zin. Mijn verloskundige zei dat ze waarschijnlijk met de weeen verder in daalt, dus niks aan de hand, zegt dus niks over wanneer ik mag bevallen.
    Liefs Rianne

10. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

Aug 30, 2006
    1,017
    0
    0
    Hier ook eentje...

Ben bevallen met 39w! Ons mannetje was ook nog niet volledig ingedaald. Iets langer persen dan maar om hem naar beneden te krijgen, maar t is toch gelukt hoor.

Goede moed!

11. Miracle08

Miracle08 VIP lid

Mar 6, 2008
    6,426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Mijn meisje was met 37wk ingedaald en ik beviel pas met 40wk2d

12. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

Mar 13, 2006
    1,912
    0
    0
    Noord Holland
    Hey
    Ik ben bevallen met 39w3d en mijn jochie was ook niet ingedaald. Wat er wel een beetje vervelend van is, is dat je moet blijven liggen. Aangezien mijn bevalling 32 uur duurde, was het een lange lig...

13. suusvdw

suusvdw Actief lid

Jun 25, 2008
    475
    1
    0
    verpleegkundige
    Noord-Brabant
    Moet je perse blijven liggen als de baby nog niet ingedaalt is?
    Daalt hij tijdens de weeen niet verder in dan? Of bij het breken van de vliezen?
    Ik ga b.v. in het ziekenhuis bevallen, maar zal dan toch ook echt naar het ziekenhuis toe moeten. Dat zal gewoon met de auto gaan gebeuren (hoop ik tenminste :() Dan moet je dus wel even naar de auto lopen.
    Ik dacht dat de baby wel zal indalen met de weeen.
    Je belt de verloskundige toch ook pas als je 1 a 2 uur weeen hebt tussen de 3 a 4 minuten? Voor die tijd blijf je dan toch ook niet op bed liggen?
    Ik heb geen idee, heb nog geen ervaring. Maar dacht het zo.

14. tascha

tascha Fanatiek lid

Apr 8, 2006
    4,180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Ik dacht dat het platliggen, alleen telt als je kindje nog niet ingedaald is terwijl je vliezen breken. Volgens mij, geldt dit niet als je weeen krijgt. Maar ik weet het niet helemaal zeker. Ik moest bij mijn zoontje in ieder geval, even gaan liggen, omdat hij ook nog niet ingedaald was en mocht pas gaan lopen, nadat de vk mij gezien had en bevestigd had, dat hij, door het breken van de vliezen ingedaald was.

15. suusvdw

suusvdw Actief lid

Jun 25, 2008
    475
    1
    0
    verpleegkundige
    Noord-Brabant
    ja dat heeft de verloskundige me ook verteld, dat ik moet gaan liggen als mijn vliezen nu breken.
    Ze heeft verder niks verteld over het gaan liggen als ik nu weeen zou krijgen.

16. Angelicaatje

Angelicaatje Actief lid

Mar 6, 2008
    338
    0
    0
    Hoofddorp
    Je hoeft niet te liggen met weeen?!

17. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    hi

bij mijn oudste was baby met 39 weken en 6 dagen niet ingedaald.. er werd afspraak gemaakt om dag erna met keizersnede te bevallen, vond de gyn beter.
    met 40 weken braken mijn vliezen.. ik moest dus naar ziekenhuis... ze gingen overleggen om smiddags de ingreep te doen... 13:50 is zoonlief uit zichzelf geboren..hij daalde pas in tijdens het bevallen zelf.
    dus het zegt allemaal nix of kindje al dan niet is ingedaald.
    ik heb trouwens niet plat hoeven liggen nadat vliezen gebroken waren.

18. kvptje

kvptje Fanatiek lid

Dec 31, 2006
    1,156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Mijn jongste dochter had zich op het laatste moment losgewrikt uit mijn bekken, lag dus te hoog en niet meer ingedaald. Toch bevallen met 38 wkn 5 dgn

19. suusvdw

suusvdw Actief lid

Jun 25, 2008
    475
    1
    0
    verpleegkundige
    Noord-Brabant
    nee niet dat ik weet, heb jij iets anders gehoord van de verloskundige dan? Dan zou ik het graag horen.

20. astor99

astor99 Nieuw lid

Feb 12, 2009
    2
    0
    0
    hier wellicht een wat minder hoopgevend bericht, ben ondertussen 40+4, baby ook nog niet ingedaald en ben dus ook nog niet bevallen! :(
    het kan nog steeds elk moment gebeuren volgens de verloskundige maar heb ook helemaal geen last van voorweeën o.i.d.
    ze gaan nu bij 41+2 proberen te strippen als er dan nog niks is, en mocht dat niet baten wordt het inleiden met 42 weken.

het kan dus helaas ook anders

Share This Page