Ik trek het even niet meer..

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Aster14, 2 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

@Cyntje: Het blijft toch altijd balen :( Hoe lang kan dat eigenlijk duren voor je een oproep krijgt? Aangezien er in je onderschrift nog steeds staat dat je moet afwachten.

@Mammietammie: Heel veel plezier, je gaat weg op het goede moment want zag dat ze vanaf morgen hier buien en onweer afgeven dus hopelijk is het op de vakantiebestemming beter.

@Steppie: Ja, kan me voorstellen dat dat nieuws je sowieso zwaar valt. Na 14 weken?! En inderdaad, laat het dan gewoon doorzetten zodat je opnieuw kunt beginnen, maar gewoon moeten zitten wachten tot 't doorkomt is echt verrot.

2. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    @Steppie.... balen meis.... En niet leuk nee als er dan weer iemand zwanger is en er pas na 14 weken achter komt. Die was er zeker niet mee bezig?
    Vanmorgen meende ik ook iets te zien op mn test maar mijn temp is flink gezakt, met 0,3 graden... dus ik ben echt niet zwanger. Stomme testen grrrr

@Tempus... Nee, ik heb nog niets gehoord van Amsterdam. Ik ga vanavond even overleggen met vriendlief om morgen toch eens contact op te nemen met het zkh hier. Misschien dan toch maar alvast een hsg. Dan gebeurd er iig al iets.

3. TempusFugit

Goed idee, duurt wel lang zo anders..

4. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Gets.... mijn buik en mijn rug beginnen een beetje pijn te doen.... nog ff en de sluizen gaan weer open :(

5. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ja hoor.... ik ben ongi geworden :( Ik heb zo'n buikpijn nu.... bah...

6. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ben ik weer... even emo vanuit mijn kant...

Ik heb voor volgende week donderdag een afspraak bij de gyn. Het wachten op het het VUmc duurt me te lang. Dus ondertussen wil ik dat er iets gebeurd dus ik ga de opties bespreken.
    Ondertussen zit ik dus met dikke tranen op de bank.... :(

7. TempusFugit

Ik hoop dat pijn je verder nog bespaard wordt, het is al moeilijk genoeg zoals het is! Gelukkig kan je volgende week terecht bij de gyn, ik hoop dat hij/zij iets voor jullie kan betekenen. Dikke knuffel!

8. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Dank je Tempus... Ik heb vandaag dus weinig bijzonders meer gedaan. Vriendlief heeft zelfs voor het eten gezorgd terwijl ik op de bank lag. Zolang ik niet te veel doe gaat het wel. Gelukkig hoef ik niet te werken.
    Ik hoop dat er iets gedaan kan worden. Al heb ik wel een hork van een gyn. Hij wilde me in februari niet naar VUmc sturen wegens mijn leeftijd. Een andere gyn heeft dat 3 weken geleden dus wel gedaan maar zij heeft nu vakantie tot half oktober. Ik ben benieuwd wat deze gyn dus zegt haha! Vriendlief gaat iig mee ;)

9. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Dikke knuf, Cyntje! Verder succes met wachten nog even..

Tempus, hoe is het met jou? Trek je alles nog een beetje in de wachtweken? Fijn dat het iets beter gaat met je opa, lijkt me echt moeilijk om dat van zo dichtbij mee te maken..

Fijne vakantie, MammieTammie! Lekker genieten van die rust!

Nieuws van nieuwe zwangeren is inderdaad moeilijk, Pukje! Ik ben er gewoon iedere keer bang voor als wij met mensen hebben afgesproken..
    Fijn ook dat je niet lang meer hoeft te wachten op de uitslagen! Ik duim voor je.. En ook voor die positieve test!

10. TempusFugit

Opa kan nu zien, horen, alles bewegen, hij herkent iedereen, ademt zelfstandig, hij kan praten en probeerde mijn neef zelfs nog te strikken om hem uit het ziekenhuis te ontvoeren ;) Hij heeft de hele middag zitten lachen en ik ben zo ontzettend dankbaar. Morgen ga ik bij hem langs met Naftali (= man, of had ik dat al eens gezegd? :p) want hij ligt nu op een gewone afdeling.

Ik heb niet echt moeite gehad met de wachtweken tot nu toe, waarschijnlijk omdat ik met mijn hoofd ergens anders zat. Hoe gaat het met jou Aster?

11. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Cyntje, :( toch weer ongesteld geworden! Bij dezen een dikke knuffel ;)!
    Wachten tot half oktober, duurt wel even. Maar in ieder geval kun je er terecht!

Mammietammie, een super fijne vakantie toegewenst!! :) Ik hoop dat je uitgerust en vol nieuwe goede moed terug komt van vakantie!

Tempus, fijn dat het wat beter gaat met je opa! Hoe gaat het nu met je? Ben je al een beetje bij gekomen van de schrik? Het is niet zo maar wat geweest! Tja, de angst voor een negatieve test is niet leuk nee.

Aster, ik heb het gevoel dat iedereen mij, ons inhaalt met zwanger worden. Het is gewoon wachten tot de volgende vriendin, kennis, collega of buurvrouw zwanger wordt. Al maakt het wel uit hoe ze het nieuws brengen.

Ik heb zelf het gevoel dat het deze ronde niet gelukt is, woensdag/ donderdag moet ik ongesteld worden. Verder ben ik wat onrustig.
    Normaal is mijn man altijd volle goede moed en hoop en blijft hij er rustig onder, maar gisteren liet hij merken dat hij het toch wel erg spannend vindt (uitslagen zaadonderzoek as woensdag). Ik moest hem echt even opbeuren en de moed in spreken, gelukkig kon ik dat toen.

12. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    @Pukjepuk... Het is ook spannend voor je man. Fijn dat je hem op kon beuren. Ik hoop dat de uitslag goed is!
    We worden inderdaad ingehaald voor vele anderen... ik ben ondertussen de tel al kwijt...

Wij kunnen donderdag al bij de gyn terecht. Alleen is het dan bij mijn oude gyn waar ik niet zo happy mee ben. Maar ja, altijd beter als een maand wachten.
    Ik ben die pijn elke maand ook zo beu. Het lijkt met de maand erger te worden.

13. Steppie29

Steppie29 Actief lid

10 mei 2012
    316
    95
    28
    Vrouw
    Zuid Holland
    Nou t zet vandaag toch door :( helaas. Vind t supermoeilijk allemaal pfffffff. Ik heb wel besloten als t weer over is, dst ik een afspraak ga maken bij de huisarts, al vind ik dat al supermoeilijk. Maar moet toch ooit de knoop doorhakken en realiseren dat ik waarschijnlijk nooit op eigen houtje zwanger word :'( wat voelt dat kut zeg

14. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    @Steppie29... ahhh balen meis! *knuf*
    Maandag gewoon de huisarts bellen voor een verwijzing. Gezien je onregelmatige cyclus denk ik dat je er goed aan doet even alles na te laten kijken.

@Tempus... sorry, gisteren vergeten te reageren op je bericht over je opa. Super dat hij zo snel vooruit gaat! Hij zal vast snel naar huis mogen!

@Hier... gisteren een leuk bruiloftsfeest gehad van een vriendin. Lekker een paar borrels op en flink gedanst!
    Maar nu.... mijn temp is nog helemaal niet gezakt de afgelopen dagen! Hij stijgt alleen maar met 0,1 graden. Ik zit inmiddels op 36.9 ipv de gebruikelijke 36.5? Gisteren dus ook maar getest en negatief natuurlijk.
    Wat betreft mijn ongi... hij begon raar. Gisteren ochtend ook en daarna ben ik tampons gaan gebruiken waardoor ik het zicht op de hoeveelheid kwijt ben.
    Ik heb ook nog steeds buikpijn ipv 1 dag. De buikpijn was ook anders leek wel. Alsof er een enorme bel lucht in mijn darmen zit.
    Vreemd, vreemd..... Maarja, met die Niche is mijn buikpijn sowieso soms al anders heb ik het idee.

15. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Steppie, Wat naar weer :x:(:(! Ik begrijp je gevoel, het is een moeilijke stap om naar de dokter te gaan! Niet zo zeer het naar de dokter stappen zelf, maar het gevoel dat het na zo'n lange tijd nog niet gelukt is en dat je daarom medische hulp gaat inschakelen (in de eerste plaats natuurlijk voor onderzoek). Het gevoel dat je het misschien niet meer zelf kan. Ik had hetzelfde gevoel toen ik een afspraak met de dokter maakte. Maar toen ik uiteindelijk werd door verwezen naar het ziekenhuis, was dat ook weer een enorme opluchting. Dus zet maar door en maak maar een afspraak bij de dokter!

Cyntje, apart dat je temperatuur niet gezakt is. :( ! Hopelijk wijst dat op goed nieuws meid! ;):) Ik hoop het zo voor je!!!! ;)
    Ik las ergens dat je temperatuur in de loop van de menstruatie-dagen nog kan gaan zakken. Maar van stijgen heb ik niet gehoord. Test anders over een aantal dagen weer opnieuw! Hou ons op de hoogte!!!!

16. Steppie29

Steppie29 Actief lid

10 mei 2012
    316
    95
    28
    Vrouw
    Zuid Holland
    Thnx you all, jullie zijn allemaal zo lief :)

17. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ja vreemd he? Aan het eind van de cyclus durf ik nooit zo goed te tempen, bang voor daling. En nu stijgt ie ineens...
    Dan zal ie morgen wel zakken...

18. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    @Tempus: echt fijn dat het beter gaat met je opa! Hoe is het nu met jou? Je NOD komt ook al snel dichterbij of niet?

@Pukje: ik hoop dat je gevoel onjuist is en je gewoon hartstikke zwanger bent! Zou fijn zijn als je mmm niet in hoeft..

@Cyntje: wat gek! Je maakt het dan toch nog spannend!

@Steppie: wat rot dat je ongesteld geworden bent! Dikke knuffel voor jou! Ik zit nog steeds in de 5 fases van rouw wat betreft dit onderwerp. En ik ben echt nog lang niet bij de fase acceptatie..

@Hier: ik heb een rare week achter de rug.. Vrijdag op mijn werk ineens heel duizelig en trillerig over mijn hele lichaam. Heel eng. Ik had het gevoel dat ik ieder moment kon flauwvallen. Lesgeven ging echt niet meer, dus mijn man heeft me opgehaald van mijn werk. Nou heb ik donderdag mijn laatste tabletten Clomid geslikt, dus ik vraag me wel af of ik een heftige bijwerking heb van die Clomid. Een gyn uit het ziekenhuis ( niet onze FA) zei in ieder geval van niet, maar ik weet het nog niet helemaal. Ach, ik moet hierna nog 1 ronde, dat overleef ik ook wel.
    Verder gisteren de open dag gehad van het nieuwe ziekenhuis hier. Voor ons een emotionele gebeurtenis. We wilden graag zien waar de fertiliteitsafdeling was. Daar aangekomen werden we direct herkend door een van de artsen. Zij heeft ons heel lief een rondleiding gegeven. Vervolgens moesten we door de afdeling Verloskunde heen, compleet met echofoto's, leuke babydingen en andere confronterende dingen. Manlief heeft echt zijn tranen weg moeten slikken. Bij mij kwam het gisteravond pas eruit.
    We hebben het tijdschrift Uitgerekend Jij meegenomen van die open dag. Daar stond in dat de wachtweken, helemaal als je in de mmm zit, echt een hel zijn. Ik herken dat, die wachtweken zijn gewoon killing, O dat je niets liever wilt dan zwanger zijn, maar ergens ook wel weet/voelt dat je dat toch niet bent. Ik zei dit ook gisteravond tegen mijn man en hij reageerde met: ja, maar dat is dan bij een terugplaatsing.

Is het gek dat ik daar wel kwaad om ben geworden? Dat het voor mij voelde alsof ik het dus niet moeilijk mocht hebben in mijn wachtweken?
    Sorry, beetje lang verhaal geworden..

19. TempusFugit

Wat een emoties Aster, ik denk dat het voor mannen wel moeilijk is maar niet hetzelfde voelt. Jij voelt alle kleine veranderingen in je lichaam en hoopt daar dan een zwangerschap in te herkennen. Kan me wel voorstellen dat zo'n opmerking totaal verkeerd overkomt en dat mag hij ook wel weten, vind ik.

Dat tijdschrift heb ik ook, vond het erg goed. Maar hoe fijn het ook is om die herkenning te lezen, het neemt nooit de pijn weg natuurlijk. Vind het ook altijd erg dubbel in zo'n ziekenhuis. Voor hen is het handig, maar voor patiënten niet altijd even tactisch opgesteld. Kan het me precies voorstellen zoals jij het beschrijft en ik moest zelfs even mijn tranen wegslikken, vind het zo rot voor jullie. Hier moet ik voor mijn Pregnyl-injecties altijd naar de kraamafdeling, overal flyers om je heen over borstvoeding, posters van baby'tjes e.d. Kan me voorstellen dat dat je dus heel zwaar valt en misschien denkt: "Hier had ik allang moeten liggen" Wel erg fijn dat je een rondleiding hebt gehad, erg attent van diegene. Heb je wel een "goed" gevoel bij de fertiliteitspoli?

Dat trillerige en duizelige gevoel herken ik van een paniekaanval, ik weet niet of dat het geweest kan zijn voor jouw gevoel? Het kan gewoon op komen zetten, zelfs als jij je zelf rustig voelt. Maar ik voel me ook weleens ontzettend duizelig door de Clomid. Misschien een combinatie van beiden..

@cyntje: Weet je al meer? :)
    @Steppie: Het ís ook gewoon allemaal erg moeilijk, geef jezelf de ruimte om ook dat verdriet er gewoon uit te laten. De enige troost die we je kunnen bieden, is dat wij met dezelfde gevoelens moeten dealen en je er nooit alleen voor staat, al lijkt dat maar een schrale troost. Ik hoop dat je er wel wat vrede mee krijgt dat het waarschijnlijk niet spontaan zal gaan lukken..
    @PukjePuk: Fijn dat jullie er voor elkaar kunnen zijn. Het is ook allemaal niet makkelijk, ik hoop dat er wat dingen duidelijk worden met de uitslagen a.s. woensdag.

Hier, tja. 10DPO en sinds gisteravond menstruatiekrampen. Heb er geen hoop meer in, iedere ronde dat het mislukt om zwanger te raken (ondanks Clomid en prachtige eisprongen) zakt de moed me zwaarder in de schoenen.

Kreeg ook nog te horen dat de nieuwe vriendin van mijn vader (hartstikke leuk voor hem trouwens) een dochter van mijn leeftijd heeft die net moeder is geworden. Heb nu dus ook nog het verschrikkelijke gevoel van het eerste kleinkind wat ik hem graag wilde geven (hij zei laatst dat hij enthousiast was, gisteren zei hij opeens dat we toch nog jong zijn en we nog wel wat jaartjes kunnen wachten.. zegt genoeg lijkt me) en het feit dat ik geconfronteerd zal worden met een baby o.i.d. en ik het niet kan/mag ontwijken bezorgt me een totale paniekaanval :')

20. Steppie29

Steppie29 Actief lid

10 mei 2012
    316
    95
    28
    Vrouw
    Zuid Holland
    Nou dat was geloof ik maar een anderhalve dag menstruatie, word je toch niet goed van zo'n lichaam. Pfffff meestal ben ik het gewoon 3 dagen extreem, en dan nog 2 dagen licht, nu begon t vrijdagmiddag licht, gister wel gewoon normaal, en nu is zelfs mijn urine gewoon normaal, sorrie voor t vieze praatje, ben benieuwd of dat dit t al was dan

Deel Deze Pagina