@Tempus: ik krijg weer tranen in mijn ogen als ik jouw stukje lees. Ben emotioneel gezien gewoon echt een wrak nu en dat wil ik helemaal niet! Ik heb nog nooit eerder een paniekaanval gehad, dus ik weet het niet. Ben gisteren en vandaag nog wel af en toe wat duizelig geweest. Ik merk wel dat ik de laatste tijd veel over mijn angsten nadenk en dat zijn er nogal wat nu, haha! Balen dat je alweer krampen hebt.. Geef de hoop alleen niet op! Lekker cliché, maar ik geloof er echt in dat we deze tijd vergeten als we eenmaal zwanger zijn. En helemaal als we dat kleintje eindelijk mogen vasthouden. Hoeveel rondes Clomid moeten jullie nog? Of is dat nog niet besproken? Ik ben zo blij dat we naar IUI mogen, mijn gevoel zegt dat die behandeling succesvol gaat zijn..
Aster, wat eng zo'n aanval van duizeligheid/ flauwvallen! Het kan inderdaad een paniekaanval zijn, zoals Tempus al als mogelijkheid geeft. Ik heb het zelf nog nooit gehad. Met het lange wachten op een lief kindje, de hoop en de wanhoop die elkaar afwisselen. Het is allemaal niet gemakkelijk, beter gezegd het is erg zwaar en moeilijk. Ik heb het idee dat alle wachtweken gewoon moeilijk zijn als je al langer dan een jaar bezig bent. Maar blijf hoop hebben! En ik heb gelezen dat IUI inderdaad heel succesvol kan zijn! Fijn dat ze in ieder geval doorpakken! Tempus, wat moeilijk voor je dat de dochter van de vriendin van je vader net moeder is geworden. Valt zo wel erg rauw op je dak! De opmerking van nog tijd genoeg hebben, was misschien wel goed bedoeld. Maar leeftijd heeft hier niks mee te maken, het verdriet blijft hetzelfde of je nu jonger of ouder bent. Steppie, inderdaad een rare ongesteldheid! Vooral als je deze nog nooit zo gehad had. Misschien wel een goed teken! Je weet nooit! Wel vervelend deze verwarring en onduidelijkheid! Cyntje, hoe is het nu met jou?
Ik geloof dat we nog twee rondes moeten hierna, daarna gaan ze wat extra testen uitvoeren, heb de vorige keer aangedrongen om dat alvast te doen omdat ik het gevoel heb echt in te storten, maar dat doen ze nooit voor de zes maanden in ons ziekenhuis zei hij (HSG e.d.). Ze gingen er nu vanuit dat het alleen aan mijn PCO ligt, maar daar geloof ik al niet meer in. Iedere maand een perfect resultaat, perfecte eisprong en toch niet raak, ik weet het niet hoor.. heb het idee dat ik nu pillen slik die me alleen ellendiger maken en verder niets doen. En ben zo bang dat ik in mijn eentje in dit topic achterblijf omdat jullie allemaal naar de zwangeren-topics zijn gegaan (wat goed zou zijn voor jullie, maar ja.. iemand is de laatste altijd) Tja, ik weet verder ook niet wat het is dan bij jou, het zou natuurlijk kunnen dat je lichaam onbewust reageert op het psychische deel. Het is ook gewoon allemaal zo ontzettend zwaar, ik hoop dat je er weer flink vertrouwen in hebt als jullie met IUI mogen beginnen, ook al is dat een behoorlijke stap verder in de MMM
Och meisje... wat heftig zeg als je je zo beroerd voelt. Daarna nog last van gehad? Mannen kunnen nu eenmaal iets op een "onhandige" manier zeggen. Hij zal het vast niet zo bedoelen of hij neemt het foldertje erg letterlijk door te denken dat het alleen voor de mmm-meisjes geld? Mannen voelen nu eenmaal niet hoe dat wij dat voelen. Ik herkend dat ook heel erg.... elke maand de hoop maar tegelijkertijd weet ik dat het toch niet zo zal zijn.... ...Zelfs nu! Vannacht meerdere keren wakker geworden. Al 3 nachten zweten en warm. Omdat ik vannacht zo vaak wakker ben geweest heb ik ook niet getempt. Oja, mijn ongi is al weer over!? Donderdag zeer minimaal, vrijdag en gisteren licht zonder alle klodders en slierten en vandaag... uhmm vlekje op mn tampon. Daarna te ahum... droog voor een nieuwe tampon. Krampjes heb ik nog wel? Ik weet dus echt niet wat er nu weer aan de hand is. Durf niet te testen. Dus ik heb besloten mijn bezoek aan de gyn a.s. donderdag maar af te wachten. Vanmiddag zat ik me ineens weer de $%^*# te zweten... ik zei op het werk al voor de grap dat ik in de overgang zat
Nou meiden, ik heb dan eindelijk maar gebeld voor een afspraak bij de huisarts, ik moet donderdag, ben benieuwd. Ben nu al bang voor wat die gaat zeggen. Pfffff scheitlijster. Maar weet gewoon al dat ik zonder verwijzing naar huis gestuurd word en dat ik eerst behoorlijk moet afvallen
@Steppie... ik weet niet waar je woont? Maar hier in de regio (geertgen kliniek) zijn ze niet zo streng mbt het gewicht. Kijk, als je flink overgewicht hebt kan het nooit kwaad om daar alvast iets aan te doen. Maar ze zijn daar iig minder streng. Kan me voorstellen dat afvallen heel erg moeilijk kan zijn. @Hier... temp is gisteren flink gedaald dus het was gewoon een hele late daling + nachtzweten en een lichte ongi. Maarrrrrrrr........ vanmiddag had ik het er met een collega over en prompt belt het VUmc Amsterdam! Maandag 14 oktober om 13 uur mogen we bij dr Huirne (projectleider ) komen!
Oh eindelijk, heb je tenminste een datum waar je naartoe kunt leven. Jij ook heel veel sterkte morgen, Steppie!
Cyntje, wel fijn dat je nu een datum hebt! Wat verwarrend die temperatuur die maar niet om laag ging en de lichte ongesteldheid! Het gaf je misschien toch stiekem een kleine hoop. Steppie, succes donderdag bij de dokter! Als je erg zenuwachtig bent, kun je alvast een briefje met vragen bedenken die je dan bij het doktersbezoek kunt stellen. Morgen om 10:00 heb ik de afspraak. Wel een fijn tijdstip, dan hoef ik er niet zo tegen aan te hikken de hele dag. Ik ben wel zenuwachtig, ik hoop zo dat de resultaten van het sperma-onderzoek van mijn man goed of in ieder geval voldoende zijn. Vanaf vrijdagavond slaap ik erg onrustig, alleen vannacht goed geslapen omdat ik zo moe was van het niet zo goed slapen en een drukke dag op het werk. Verder moet ik morgen of overmorgen ongesteld worden, dus ook de spanning van de wachtdagen speelt op. Mijn temperatuur was vanochtend iets lager dan gisteren en eergisteren, maar wel nog steeds hoger dan mijn temperatuur van voor mijn eisprong. Betekent dit direct dat het deze ronde niet gelukt is? Ik hoop dat het snel duidelijk is. Maar het valt niet zo fijn samen, ongesteld worden en ziekenhuis bezoek. :x Ik ben dan zo snel emotioneel.
Ai, ik dacht dat het vandaag woensdag was, oeps! Overmorgen dus Steppie, en jij heel veel succes morgen PukjePuk. Ik kan je niet helpen met je temperatuur, ik snap er bij mezelf ook nooit iets van.
@Pukjepuk.... inderdaad. Het gaf me stiekem wel een beetje hoop. Je zou toch maar een van de weinige zijn die denken ongi te zijn he? Achja... dan hebben we dit grapje ook weer gehad. Volgens mij heb ik nu alles wel voorts gehad @Pukjepuk... Het verschilt heel erg van persoon tot persoon qua temp. De ene blijkt zwanger ook al dipt de temp tot vlak boven de temp van voor je ei, de ander wordt uiteindelijk ongi. Je temp kan ook een dipje hebben en morgen weer stijgen.... het kan eigenlijk allemaal. Het enige wat duidelijkheid geeft is testen En dat emotioneel worden.... ik heb dat altijd bij de gyn Maakt niet uit waar ik in mijn cyclus word. En reken maar dat ze daar vaak brullende vrouwen hebben. Ik vergeet ook altijd een pak zakdoekjes mee te nemen.
@Pukje: Lief dat je dat allemaal zegt.. Spannende dag voor jou morgen! Ik begin vast met duimen. Het is vast allemaal goed! @Tempus: Dat denk ik dus ook steeds. Straks is iedereen zwanger en ik nog steeds niet. Heb al zoveel topics gehad waar ik alleen achter bleef. Mijn gevoel zegt nog steeds dat je eerder zwanger bent dan ik.. @Cyntje: Lief van je! Je maakt het overigens wel spannend met je cyclus zo! Hoop dat je ons goed nieuws kunt geven.. En jippie! Je hebt een datum!!! Fijn, daar kun je dan naar toe leven.. @Steppie: Succes donderdag, en ook met afvallen! Is altijd beter bij een kinderwens, dacht ik.. Maar met pcos wel moeilijk. @Hier: Hoppa, weer een zwangere erbij. Ik ben er klaar mee. Vrijdag gelukkig naar de psych. Ik trek het namelijk echt niet meer. De hele wereld raakt zwanger en ik sta nog steeds met lege handen. Ik twijfel nu of we het ziekenhuis moeten bellen dat we niet nóg een ronde Clomid willen. Ik ben die bijwerkingen zo zat.. Maar ja, beide dingen hebben voor- en nadelen. Moeilijk! Wat zouden jullie doen? Liefs!
@Aster.... ik zou gewoon het gewoon vragen. Nee heb je, ja kun je krijgen. Het is namelijk niet alleen je pcos maar toch ook je man is verminderd vruchtbaar. Het lijkt me dat ze daar onderhand toch ook iets aan moeten doen. @Hier... morgen naar de gyn. Al vraag ik me nu even af waarom omdat we de volgende maand toch naar Amsterdam gaan. Maar we gaan toch maar, die afspraak staat nu eenmaal. En we weten toch nog niet of ik in aanmerking kom voor een operatie en wanneer dat dat dan zou zijn.
@Aster: Moeilijk hoor. Mag je daar zelf voor kiezen, om niet meer verder te gaan met Clomid? Als jij er geen vertrouwen meer in hebt om met Clomid zwanger te raken, zou ik verder gaan met een andere behandeling. Vroeg of laat zou je daar dan toch op over moeten stappen en het geeft je misschien meer vertrouwen. Iedere maand is slopender.. Goed dat je naar een psych gaat hoor, ik hoop dat je er baat bij hebt. Ik mag volgende week donderdag weer, zal zo opluchten! Ben echt bang voor het moment dat er hier weer een zwangere bij komt, want er trouwen nu wat mensen die ik ken via FB/fora die ook meteen aan kinderen willen beginnen. Zal wel meteen raak zijn. Ik ben wel blij dat ik niet de enige ben met een angst om achter te blijven, heb het in andere topics inderdaad ook gehad. Het zwangerschapstopic van mijn provincie hier op het forum bijvoorbeeld.. of mensen die via de MMM zwanger raken en er dan nooit met een woord over spreken. Ik beloof jullie plechtig dat als/wanneer ik zwanger raak, ik nooit zal vergeten welke weg we hebben bewandeld en wie me daarbij hebben gesteund
Aster, wat goed dat je een afspraak hebt gemaakt met een psycholoog! Het is heel normaal dat je het even gewoon niet meer trekt! En behandelingen zijn zwaar, zowel lichamelijk als emotioneel! Ik hoop dat je goed je hart kunt luchten! En ik zal gewoon het ziekenhuis vragen of je de laatste ronde geen Clomid meer hoeft. Tempus en Aster, dat gevoel alleen als nog niet -zwangere over te blijven heb ik ook soms. Ik hoop dat we allemaal tegelijkertijd (en dat geldt ook voor de andere meiden) zwanger worden. Ik kom net uit het ziekenhuis en gelukkig goed nieuws . De resultaten van het sperma-onderzoek van mijn man zijn goed. De arts had het over 59 % en dat was prima volgens haar. Een hele opluchting en mijn man heel blij ! Het bloedonderzoek van was ook prima. En tenslotte zag de temperatuurcurve er prima uit, ze kon prima zien dat er steeds een eisprong was geweest. Vervolgens kreeg ik een lichamelijk onderzoek en daarna een echo-onderzoek. Het zag er volgens de arts prima uit. De volgende stap is een HSG onderzoek. Morgen moet ik het ziekenhuis bellen voor een afspraak. Ik word vandaag ongesteld, ik voel het eveneens aankomen en als de ongesteldheid doorzet moet ik bellen voor een afspraak. Volgende week vrijdag zitten ze al vol, dus aankomende ronde een maand van pauze. En ik sluit mij zeker aan bij wat Tempus zei over de steun die ze hier ervaart. want ik voel mij ook echt door jullie gesteund. Bij dezen een dikke knuffel voor jullie allemaal!
Ik ga misschien morgen maar even bellen. Dan weet ik in ieder geval of het überhaupt een mogelijkheid is of niet. @Pukje: wat goed! Dat scheelt alweer een heleboel! Dan zal je die HSG zeker wel snel krijgen of niet? @Tempus: lief dat je dat zegt. Ik zal jou ook nooit vergeten, hoor! Sterker nog, er is laatst een topic geweest over het ontmoeten van mensen op ZP. Daarin zei jij dat je bang zou zijn dat mensen je dan niet zouden mogen of dat je misschien tegen zou vallen (of zoiets). Ik denk juist dat ik jou enorm zou mogen! Je lijkt me echt een super tof wijf! (Als ik dat mag zeggen..) En Pukje en Cyntje overigens ook! Jullie zijn echt mij ZP vriendinnetjes. Mijn man vraagt zelfs regelmatig naar jullie, haha!
Heel herkenbaar dat gevoel.op dit moment zijn er net 3 vriendinnen bevallen, 1 vriendin is zwanger, mijn zus is zwanger van de tweede, oud collega zwanger, twee collegas van mijn vriend zwanger. Dusja ik kan me lol wel op hier. En elke dag sta ik weer op met lege handen. Vertroetel mijn 2 lieve hondjes maar die willen dat graag. Voor mij/ons is het hier weer spannend. Aankomende dinsdag een test doen als ik dan niet ongesteld ben geworden. Tempusfugit: ik zal ook nooit vergeten wie ons heeft gesteund en dat ik hopelijk ooit aan een prachtige baby kom.
Nou meiden, ben net bij de huisarts vandaan, en hij deed niet eens moeilijk dat had ik echt niet verwacht. Kreeg zelf een schouderklopje en wenste me heel veel succes, en dat het allemaal al moeilijk genoeg is, als het niet spontaan lukt. nou mijn mond viel echt open. Alleen kon hij geen brief sturen naar de lokatie van het ziekenhuis, waar ik heen wil, (omdat ik met vervoer zit en niet makkelijk naar dat andere ziekenhuis kan) omdat zijn computer dat niet aangeeft en alleen de andere lokatie pakt. Pffff leuk he dat digitale systeem tjongejonge. Maar nu wel een verwijzing gekregen met de info dat ik zelf even moet bellen voor een afspraak, nou ben benieuwd.
Ook wij zijn net terug van de gyn! Voor de verandering was hij vandaag menselijk en vroeg of we ons niet afgescheept voelden nadat hij zijn verhaal had gedaan. Het gaat nu als volgt: -omdat ik nu op cd 8 zit is, en bijna vrijdag, is het te laat om nu een hsg te laten doen ivm eisprong. -volgende maand kan het ook niet want dan gaat het VUmc hinder ondervinden van de HSG vloeistof die dus ook in mijn Niche blijft zitten. -Dus we wachten éérst Amsterdam af. Aan de hand daarvan kijken we of en wanneer we hsg laten doen. Het kan namelijk zomaar zijn dat het vloeistof wat ze in amsterdam gebruiken om mijn Niche te beoordelen dus ook mijn eilerder laat zien. Dan hebben we eigenlijk 2 vliegen in 1 klap. Allemaal erg begrijpelijk wat de gyn heeft verteld. En voor het eerst in 3,5 jaar heb ik vertrouwen in hem. Zo, en nu zoonlief naar bed brengen en zelf even relaxen. Heb namelijk zo slecht geslapen ivm de afspraak van vandaag. Vanavond reageer ik even uitgebreider. Had gisteren avond een heel stuk getypt voordat we naar bed gingen.... poef... accu leeg van de laptop :x
Jullie zijn top! Mijn man ziet ook dat de gesprekken die ik met jullie in dit topic voer, mij echt goed doen! Hij zei dat pas nog. En Steppie, wat fijn voor je dat de dokter je zo goed begreep en je serieus nam! En de verwijsbrief natuurlijk! Ik heb vandaag de afspraak voor de HSG gepland. Helaas lukt deze niet tussen mijn menstruatie en de eisprong en krijg ik de HSG een week later op 27 september. Dat betekent dat ik deze ronde even niet mag benutten met zwanger worden. Misschien ook een keer goed. Mijn man kan die dag ook vrij krijgen, wel zo fijn een beetje support.