Drie uur lijden? Plak daar nog maar wat uurtjes aan vast.. 5 uur en 15 minuten heb ik gelegen! Pics or it didn't happen.
Wow!! Super gaaf!! Al zou ik nooit zo'n grote durven/doen. Maar ik vind het bij anderen wel vaak prachtig om te zien! Ik wil ook... maar ik durf niet............ Ik ben bang voor mijn moeder
@All.... jaja... wéér een babyvogeltje erbij! Ging het bij ons allemaal ook maar zo gemakkelijk he? Nu op cd 19 of zoiets. Hou het ook niet echt bij deze maand. We zien wel over een dag of 10.
Wooooow tempus! Heftige tattoo! Dat is vast niet je eerste Mooi! Deed het veel pijn? Lijken me behoorlijk gevoelige plekjes bij je sleutelbeen enzo. Bedankt voor de felicitaties allemaal. We zijn vandaag op kraamvisite geweest en heb nu wel weer even een dipje, ik zie ons echt voorlopig nog niet met zo'n mooi ukje zitten Mijn gevoel zegt gewoon dat het nog een tijd gaat duren. Blegh rotgevoel. Ergens denk ik nu ook, misschien maar beter zo dan hoef ik me geen zorgen te maken om een trouwjurk Maar dan schaam ik me weer dat ik dat denk en denk ik neeee, we zijn niet voor niets al zo lang bezig. We willen zo graag, waarom gaat het nou niet gewoon zoals gewenst?...
Tempus, wat ben jij cool en stoer zeg! Wat een coole tattoo! Wat betekent deze tattoo? Het ziet er uit dat het vast iets heel moois betekent! Je komt zo over als een stoere, sterke en gevoelige vrouw met lef! En super leuk dat je de foto's met ons deelt! En Cyntje, gefeliciteerd met het tweede babyvogeltje! Wat schattig! je hebt gelijk, ging het bij ons maar zo gemakkelijk! maar wij komen er ook wel, het gaat ons lukken! mammietammie, zeker niet leuk om elke keer weer geconfronteerd te worden met babynieuws van andere stellen en kraambezoekjes af te leggen. Doet pijn en verdriet , en je moet toch elke keer weer een lieve en/of blijde glimlach op je gezicht toveren en hen feliciteren! Wel super dat jullie gaan trouwen, een andere tweede belangrijke focus naast het zwanger worden! Hopelijk leidt het een beetje af, want een huwelijk voorbereiden is veel werk maar ook heel leuk! Aster, hoe was het gisteren in het ziekenhuis? Wat hebben ze allemaal gezegd? Gaat het een beetje, kun je het nog een beetje allemaal behappen, meid? met mij gaat het op zich nu prima, en als de HSG achter de rug is en de baarmoeder foto goed is, zal ik vast meer rust hebben. Ik voel mij soms zo onrustig. Voor de rest zoeken we dingen/ activiteiten die ons wat afleiden. Namelijk een nieuwe auto en een vakantie in de kerstvakantie. Mijn man komt uit Roemenië, en is nu bezig met zijn rijbewijs. Zijn theorie heeft hij vorige week donderdag in één keer gehaald, wel super knap voor iemand die in het najaar van 2007 naar nederland is gekomen. Praktijk is bij hem geen probleem. Hij was super trots op zichzelf, en hij is al druk bezig met het zoeken voor een leuke toekomstige auto. Voor hem is dit echt een leuke afleiding!
@Tempus: wow! Wat gaaf! Vind het echt stoer dat je het durft! Heb je nog meer tatoeages? @Cyntje: jeetje! Ze fokken goed door daar bij jou! Hahaha! Laten we open dat het aanstekelijk is! @Mammie: moeilijk, hè? Ik vind het ook iedere keer zo lastig. Zij wel en ik niet.. blegh! Ik ben zelf in juni getrouwd en dat hielp wel echt! We zijn druk geweest met de voorbereidingen, wat goede afleiding af. En nu nog altijd aan het nagenieten. Ik kan echt nog wel even teren op het geluksgevoel van die dag! Hopelijk mag dat bij jou ook zo zijn! @Pukje: goed dat je op zoek bent naar dingen die je afleiden! Werkt alleen niet altijd even goed, of wel? Totdat je zwanger bent, zal die onrust er vast ook nog wel zijn. Dikke knuffel in ieder geval! @Hier: Nou, de intake is geweest! Ze heeft uitgelegd hoe IUI in z'n werk gaat en hoe we dus de komende tijd zitten. We gaan nu eerst twee keer IUI doen. Belangrijk daarbij is het aantal zaadcellen ná bewerking, dat moeten er meer dan 2 miljoen zijn bij ons. Is het twee keer meer dan 2 miljoen, krijg ik aan het begin van de derde IUI een HSG of TVE. Is het twee keer minder dan 2 miljoen, gaan we direct verder naar IVF/ICSI. Vandaag de prikinstructie voor Puregon en Pregnyl. Ik vertrek over een half uurtje naar het ziekenhuis. We gaan echt beginnen, pffff! Spannend.. Ben echt op van de zenuwen! En in de tussentijd nog steeds de hoop dat het niet nodig is. Maandag/dinsdag mijn NOD!
Thanks! Het betekent niets, vind het gewoon mooi. Het was heeeel erg pijnlijk ja! @cyntje: Jeetje, dat dat je lukt om het niet bij te houden. Respect hoor En leuk, babyvogeltjes @Mammietammie: Ach, wat naar Ik denk dat je nooit antwoord zal krijgen op die vraag. En ik snap je gedachten wel hoor, over die trouwjurk enzo. Natuurlijk snapt iedereen hier ook wel dat je alsnog heel erg blij zou zijn als het opeens raak was! @PukjePuk: Dat is inderdaad wel leuk! Tja, je moet toch wat.. als je geen afleiding zoekt af en toe, dan word je gewoon gek.. @Aster: Hoe gaat het bij jou?! Ik had vanochtend een follikelmeting, Clomid heeft nauwelijks effect gehad. Zondag terug en ik hoop dat mijn follikel dan nog hetzelfde is of gekrompen zodat we met wat anders kunnen beginnen.
Tempus, dit gaat heel raar klinken, maar wat fijn dat er niets gebeurt nu! Misschien mag je dan wel gewoon door! Dat wilde je graag, toch? Oh, als ik je nu eerder verkeerd begrepen heb, komt dit zo verschrikkelijk verkeerd over..
Ja het klinkt ook heel raar dat ik hoop dat 't niet aanslaat haha, maar ik ben ook blij dat ik niet een giga follikel had zitten. Kan zondag alsnog, maar ik ga heel hard hopen van niet. Hoop dat ik nu een HSG krijg of we overstappen op IUI.
dan hoop ik dat ook voor je meid! Ik vrijdagavond of zaterdagochtend laat ik weten hoe de HSG is gegaan.
En wat een drukke en emotionele dag voor jou Aster! Het is niet zo maar wat! Ik hoop dat je het allemaal nog een beetje kunt bij benen. Al die informatie (over het behandelplan enz) enzovoorts en je moet het dan ook nog emotioneel verwerken! Ik hoop dat je een beetje de rust vindt om het even te laten bezinken. En ik hoop met je mee dat het allemaal niet nodig is en dat deze ronde jouw grote wens in vervulling komt.
Ondertussen ben je al in het ziekenhuis geweest toch, Aster? Hoe is dat gegaan? Ze pakken het wel meteen aan hoor, komt er toch opeens heel veel informatie op je af! Ik heb net zitten zoeken naar topics van PCO-mama's, over na hoe lang ze zwanger raakten. Beter niet kunnen doen.
Lief van je, Pukje! Maar gaat oprecht goed hier nu! We kunnen niet wachten tot we mogen beginnen. En natuurlijk, gisteren was een hoop info, dat heb je hierboven kunnen lezen.. Net de prikles gehad! Binnen een halve minuut zat de naald in m'n buik. Dan hebben we dat maar gehad. Zelfs met mijn naaldenangst viel het heel erg mee! Ik ga met een Puregon pen prikken, dus dat scheelt ook. We hebben ons zitten verbazen hoe ingenieus zon pen is.. Tot mijn opluchting is het naaldje van de Pregnyl even groot! Gaat helemaal goedkomen dus! @tempus, deel van mijn verhaal staat boven een van Joris posts. Ik denk dat we tegelijkertijd aan het reageren waren!
Oh joh, ik vond al dat je zo stil was Haha! Even bijgelezen. De prikles klinkt wel oké. Deed het helemaal geen pijn ofzo? En hoeveel dagen moet je prikken?
Ik ben net thuis van de HSG, en het zag er goed uit op de foto's. De eileiders zijn goed doorgankelijk. Dus dat is fijn. Nu gaan ze de resultaten van alle onderzoeken samen bespreken, en krijgen we binnenkort een uitnodiging om op gesprek te komen over hoe het verder gaat. De HSG ging op zich goed, het is geen fijn onderzoek. Het is een naar gevoel, en pijnlijk als ze de vloeistof in de eileiders spuiten. Maar het was te doen, het is niet zo dat ik verging van de pijn. Ze kregen alleen eerst het cupje niet op de baarmoedermond, mijn baarmoedermond bleek te zijn daarvoor te zijn. Dus gebruikte ze een ballonnetje met een soort klemmetje of zo. Het was zeker heel fijn dat mijn man mee ging, want je voelt je toch een beetje dizzy na afloop. Dat hebben we nu ook weer gehad, ik ben benieuwd wat ze uiteindelijk besluiten. Ik denk zelf dat ze niet gelijk aan een behandeling beginnen, maar dat ze ons eerst een half jaar laten proberen om spontaan zwanger te worden.
Fijn dat het achter de rug is en dat het er goed uitzag! Daar hoef je je dan iig geen zorgen meer om te maken. De behandeling zelf klinkt inderdaad niet fijn zeg.
Wat fijn dat alles doorgankelijk is, Pukje! Nu is de weg helemaal goed vrij gemaakt voor al die zwemmertjes. Hup, snel zwanger worden dus! Ik duim voor je.. Ik hoop dat ik voor die tijd gewoon al zwanger mag zijn en die hsg niet nodig ga hebben. We zullen zien! @ Tempus: Hoe is het bij jou? Zenuwachtig voor zondag? Ik duim nog steeds dat ze gaan besluiten om door te gaan! Misschien zelf zondag ook aangeven dat je er helemaal klaar mee bent? Hier gaat het wel goed eigenlijk. Vandaag weer bij de psych geweest en dat was weer erg fijn. Gisteren te horen gekregen dat een collega van mij zwanger is. Ze besloot mij tijdens een van mijn lessen een email te sturen hierover. Daar zit je dan met je derde klas.. Later nog wel met dr gepraat. Ze is 42, alleenstaand en nu dus 4 maanden zwanger. Wat me het meest pijn deed, is dat ze het niet aan mij durfde te vertellen. Schijnbaar wist de hele school het al, maar iedereen hield het angstvallig verborgen voor mij. Alsof ik een soort paria ben! Stelletje gekken. Het prikken deed overigens echt geen pijn! Ja, het is een klein prikje, maar je weet dat het komt, dus dan valt het mee. Mijn man prikte bij het eraf halen van het dopje per ongeluk in zn vinger en dat deed wel zeer! Maar dat was ook voornamelijk de schrikreactie.. En hoe lang ik moet spuiten? Geen idee! Zolang als het duurt om een eitje te laten springen.. Minimaal een week in ieder geval. Hoe is het bij de andere dames? Mammietammie? Baby90? Cyntje?
Klinkt niet al te verschrikkelijk dan. Wat belachelijk van je collega. Ze had je ook even apart kunnen nemen. Nee, leuk is het nooit maar om het maar via email te sturen (terwijl je aan het werk bent) omdat ze het niet face to face durft te zeggen vind ik echt raar. Wanneer zouden ze bij jou dan een HSG plannen, hoeveel maanden moet je nu proberen met injecties? Hier gaat het wel hoor, niet zenuwachtig. Totaal geen afscheiding en ook nog geen drukkend gevoel in mijn onderbuik, dat zijn voor mij wel tekenen dat het niet (veel) verder groeit eigenlijk. Ja, ik ga het zondag sowieso nog eens aankaarten, maar moet toch wachten tot mijn eigen gyn terug is om de volgende stap te zetten.
Pukje hè bah klinkt toch naar hoor zo'n hsg! Gelukkig was het goed en heb je het nu achter de rug! Aster wat belachelijk zeg! Als ze er tegenop zag om het je te vertellen had ze het je juist beter als een van de eersten en persoonlijk kunnen vertellen! Wat denken mensen soms toch raar hè... Succes met het spuiten! Hier gaat het wel goed. Iedereen weet nu dat we gaan trouwen dus dat is erg leuk, veel leuks om over te kletsen Verder is maandag mijn nod en ik verwacht dat ik gewoon ongesteld ga worden, heb al pijn in mijn rug en veel trek in lekkers....en dat betekent meestal wel dat het eraan komt helaas.
Ach, ja. Ieder zo z'n ding. Ze zal er vast goede redenen voor gehad hebben. Mijn NOD is ook maandag, Mammietammie! Wel spannend! Op zich hoef je geen symptomen te hebben.. Geen bloed geeft moed!! Al denk ik zelf ook dat het einde verhaal is hier, haha!