Ik trek het even niet meer..

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Aster14, 2 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Nee, dat boek ken ik niet! Is het een roman of een hulpboek? Ik zal er eens naar zoeken.
    Heb wel de labbaby gelezen. Hoewel ik dat boek ergens een beetje nep vond, to much.

2. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik weet niet of het in een bepaald genre valt. Het is sowieso geen verhaal.

Er wordt iedere keer een deel besproken (bijv, ga je op kraamvisite of niet? Vertel je je familie dat je in de MMM zit?) en op ieder stuk reageren mensen met vruchtbaarheidsproblemen hoe zij handelen in zo'n situatie en waarom. Er staan echt heel veel tips tussen maar ook tekstjes en een gedichtje. Ik heb nog nooit ergens zoveel herkenning in gezien, had het zelf kunnen schrijven!

Er staan ook reacties in van familieleden van de onvruchtbare stellen, daarom is het ook geschikt om aan andere mensen uit te lenen zodat ze zich beter in jou kunnen verplaatsen.

Op de site | Vruchtbaarheidsproblemen en je omgeving staat een hoofdstuk van het boek.

3. moedervan6

moedervan6 Bekend lid

6 apr 2011
    527
    0
    0
    Ik heb geen tips,weet nooit wat te zeggen in zulke situaties,maar 1 ding wil ik je wel zeggen,ik hoop met heel m,n hart dat je snel wordt verblijd met een gezonde zwangerschap.Dikke knuffel,ook al ken ik je niet.

4. TempusFugit

Ik heb hier een stukje:

Mijn kinderwens is een project geworden. Of als ik eerlijk ben: een obsessie. Maar hoe kan het ook anders? Elke dag ben ik ermee bezig, ik loop de deur plat bij het ziekenhuis. Al tientallen keren heb ik een teleurstelling meegemaakt. Voortdurend leef ik tussen hoop en vrees. Ik zit in een emotionele achtbaan en niemand kan de stopknop vinden.

Volgespoten met hormonen verschijn ik op mijn werk, waar k de ene na de andere collega in gedachten de wind van voren geef. Thuisgekomen ontdek ik dat de macaroni op is, waardoor ik in een hysterische huilbui uitbarst. Als ik eindelijk slaap, droom ik dat ik de opblaasbare ooievaar van de buren lek steek. Honderd keer.

Intussen moet ik door. Leven alsof er niets aan de hand is. Blij zijn als iemand aankondigt dat ze zwanger is. Kaartjes sturen, babycadeautjes kopen. Met een grote glimlach op kraamvisite gaan. Wat is er toch veel aandacht als het je lukt om een baby te krijgen. En ik dan?
    Wie stuurt mij dat kaartje omdat ik niet zwanger ben?

Echt, had bij deze stukjes keer op keer zo'n herkenning.

5. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Ik had het al gevonden, ja. Zit vervolgens weer te janken achter mijn computer, haha! Hallo, hormonen! Lief dat je dit allemaal hebt opgezocht. Ik ga het boek zeker bestellen.

@Moedervan6: Lief van je. Dit topic is al vaak bekeken, maar de helft weet schijnbaar niet wat ze moeten zeggen. Alleen dit soort berichtjes maken al veel goed. Gefeliciteerd ook met je zwangerschap. Is dit echt nummer 6?

6. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mijn truuk als het moeilijk gaat is alternatieven zoeken. Ik kon de studie waar ik van droomde niet doen vanwege een beperking maar ik ben heel blij met hoe het uiteindelijk is gelopen. Die wetenschap help mij ook nu erg goed, als het onverhoopt niet zou lukken zijn er zoveel andere dingen die ik niet kan doen als er wel kinderen komen.
    Eigenlijk wed ik constant op meerdere paarden, voor mij werkt het in ieder geval om tegenslagen de baas te kunnen.

7. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Dank voor je reactie, Saartje. Ik vind het een erg goede tip van je. Ik heb vorige week een sollicitatiebrief verstuurd, dus ik probeer voor mezelf het leven nog wel wat swung te geven.
    Misschien moet ik inderdaad ook maar weer gaan studeren, haha! Eindelijk iets doen wat ik leuk vind..

8. tijgetje 85

31 okt 2012
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey aster,

Ook ik ken je gevoel heel goed, wij zijn al 3 jaar getrouwd en inmiddels ook al een jaar geleden gestopt met de pil. En 1 juni zijn vrienden van ons ook getrouwd (alleen deze vrienden weten dat wij gestopt zijn). En nu krijg je dus steeds meer dw veaag gaan jullie al aan kinderen beginnen en dingen van nou ik had het bij jullie al verwacht of van de week hadden we nog een discussie over dat getrouwde stel met andere vrienden die zeiden nou ik denk dat er bij hun heel snel een kindje komt hoor. Nou ga dan maar eens de discussie aan en rustig blijven om niet te laten merken dat je al een jaar bezig bent en niet 1,2,3, zwanger bent.

Dus ik snap je echt heel goed,maar ik wil wel zeggen ga genieten van je mooie dag en elkaar en ik hoop dat er nog meer mogen volgen voor jullie door een kindje te krijgen.

Dikke knuf tijgetje

9. shirke1987

24 feb 2013
    42
    0
    6
    Aster voor jou hoop ik dat je een mooie trouwdag hebt
    en dat het snel raak mag zijn.
    ben zelf nog geen jaar bezig maar vind het zelf ook moeilijk als ik zwangere vrouwen zie, dan denk ik dat wil ik ook. weet wel dat ik positief moet blijven maar is wel heel erg moeilijk.
    veel sterkte en het kindje komt wel

10. In love

In love Actief lid

27 feb 2013
    274
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar....en betreft de clomid, ik was er onwijs depressief van.. En nu voor een tweede laat ik het weer onwijs mijn leven beinvloeden maar ik kan gewoon niet de knop omzetten, kon ik het maar! Mensen zeggen ook je bent er teveel mee bezig...ja dat weet ik maar hebben jullie de knop? Ik wil er liever ook niet mee bezig zijn. En achter elkaar inderdaad blije gezichten die naar mij toe komen, we zijn (weer) zwanger, ronde 1, 2, 3...bij ons is nu gelukkig alles goed maar waarom hebben wij niet het geluk dat het ook een keer snel gebeurd..

Fijn om hier je hart te luchten he, goed dat je even met iemand erover gaat praten! En schaam je niet dat je zo voelt...mensen die er niet in hebben gezeten weten niet hoe het voelt..

11. SuperMama87

SuperMama87 Fanatiek lid

16 apr 2013
    1.067
    202
    63
    Jeetje, wat erg! Wist zelf ook niet wat ik moest zeggen, maar ik wil je toch ook een hele mooie trouwdag wensen en hopelijk ben je snel zwanger.

12. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Dank voor jullie lieve reacties!
    Ik ga morgen bij ha langs voor een verwijzing, hopelijk krijg ik die ook. Vriend heeft inmiddels het boek 'Open zenuw' besteld, ben ik erg blij mee! We krijgen m begin volgende week binnen.

Verder 17 juni een afspraak bij de FA staan. Ik zou graag wat meer duidelijkheid willen. Ik heb het gevoel dat onze kansen steeds kleiner worden. VL maar 7 miljoen zaadcellen en mijn bms wordt door de Clomid steeds dunner. Ik ben benieuwd of mijn angsten wat weggenomen kunnen worden!

En wat betreft mijn trouwdag. Ik ga genieten. Het wordt onze dag! We kiezen voor elkaar. Ik ben liever met mijn man samen, zonder dat wij kindje kunnen krijgen, dan dat ik het zonder hem moet doen.

13. Billie85

Billie85 Bekend lid

3 mei 2012
    715
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    Ik heb het in een ander topic ook gezegd, maar het boek: En, waar blijven de kinderen? Vind ik ook echt een heel fijn en goed boek.
    Het is lastig om de juiste woorden te vinden, want hoe leg je gevoel uit? Daarom is het ook moeilijk om aan te geven hoe je getroost kunt worden. Ook dat blijven maar woorden ;)

Maar ik hoop dat het kletsen met een professional je kan helpen om afstand te nemen van je situatie en je zo wat fijner te voelen en niet alles te laten overheersen!

Sterkte!!!

14. TempusFugit

@Aster: Is 7 miljoen weinig? Ik weet daar dus echt niets over hè.. En wijze woorden, maar natuurlijk hoop ik heel hard voor je (jullie!) dat je gewoon beiden kunt hebben :D

@Billie: Ik heb hem besteld! Het is wel fijn als het een beetje luchtig blijft, maar vind het ook moeilijk om zulke boeken te vinden. Veel boeken bekijken alleen het lichamelijke gedeelte van onvruchtbaarheid, erg zwaar leesvoer..

Heb trouwens gisteren een exemplaar van 'Uitgerekend jij' nabesteld tegen verzendkosten. Ben benieuwd.

15. pippeke

pippeke Niet meer actief

Heeeey meis! Ik spreek je ergens anders al.
    Ik kom je nog eens wat positiviteit brengen:

Whawhawhaaaaaa! Je gaat over 10 dagen trouwen meid!! De hele dag je mooie jurk aan, ringen omschuiven, lieve woordjes in elkaars oren fluisteren, lieve blikken tijdens de fotoshoot.... zwijmelzucht..
    Wij zijn vorig jaar getrouwd en zit er nog helemaal vol van...

Als je in deze 10 dagen je sip voelt, lees je dan even bovenstaande regels nog eens?

Dikke xxxx

16. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Pippeke, je bent zo verschrikkelijke lieverd! Ik krijg helemaal een glimlach als ik je stukje lees! Dank je wel daarvoor. Ik ga absoluut dit topic doorlezen als ik weer down ben. Dit is eigenlijk al soort van therapie voor me, haha!

Tempus, uitgerekend jij heb ik ook over gehoord! Misschien ook nog maar bestellen. Ik ga van de trouwbladen naar de fertibladen, haha!

Billie, Ja, ik las het ook al in ons topic. Ik ga dat boek ook wel bestellen, denk ik.

Nu in ieder geval het hoofdstuk van Open zenuw doorgestuurd naar een paar mensen. Ouders, zussen en beste vriendinnen. Ik krijg fijne reacties. Mensen realiseren zich ook gewoon niet dat het één grote achtbaan is. Nu gelukkig wel iets meer..

17. Fionaaa

Fionaaa Bekend lid

10 jul 2012
    554
    0
    16
    Sinds 9 december 2011 gestopt met de prikpil
    Wat goed aster dat je wat info naar familie enz heb gestuurd, gelukkig dan iets meer begrip. Maar blijft lastig

18. Billie85

Billie85 Bekend lid

3 mei 2012
    715
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    Dat magazine is ook een goed tijdschrift.
    Heb beide boeken (open zenuw + en, waar blijven de kinderen) ook uitgeleend aan familie en een paar vrienden. Dat heeft echt super geholpen. Vooral voor mijn ouders! Die vinden het zo moeilijk, maar realiseren zich nu beter hoe het voor ons moet zijn.
    Als je van het boek: en, waar blijven de kinderen een stukje zou willen kan ik dit wel inscannen hoor!

19. TempusFugit

Ach, als het je ook maar iéts oplevert is het al de moeite waard. En inderdaad ideaal om zulke dingen uit te lenen aan anderen, in boeken krijgen ze het vaak toch beter verwoord dan als je het zelf zou willen uitleggen.

Fijn dat ze het wat beter snappen door dat hoofdstuk Aster.
    Ik heb het tijdschrift nog niet binnen, maar ben benieuwd! Je boek moest zeker nog gedrukt worden omdat je het volgende week pas krijgt?

20. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik lees met jullie mee, want bij ons gaat het nu allemaal beginnen. Ik bedoel met beginnen met onderzoeken en eventuele behandelingen in het ziekenhuis dan. Wij zijn begin april 2012 begonnen voor ons eerste kindje :(, maar het is tot nu toe nog niet gelukt.

Maar Aster14, maak van je trouwdag de mooiste dag van je leven en ik hoop dat je die dag even alles kan vergeten!! :):cool: Maar ik begrijp je gevoel heel goed hoor! En je wilt sterk en blij voor anderen zijn, maar in werkelijkheid ben je zo verdrietig en onzeker! Ik ken helaas dat gevoel.

Alleen mijn ouders, mijn broertje en twee goede vriendinnen weten het. Ik zou eigenlijk niet weten hoe ik het andere zussen en mijn broertje moet vertellen. Ik wil niet dat mensen anders tegen ons gaan doen, of hun blijdschap over hun zwangerschap niet durven te uiten of zo. Ik ben bang dat ik familie-feestjes/ verjaardagen verpest door er verdrietig uit te zien of door erg stil te zijn.
    Terwijl ik juist ook zo van familie-dingen geniet. :)

En met mijn werk weet ik helemaal geen raad, je moet je reden voor afwezigheid (al is het maar een halve dag) altijd bewijzen (met verwijsbrieven, brief afspraak ziekenhuis). De bezetting in het kinderdagverblijf waar ik werk, is al zo vreselijk krap. En de directie gebruikt alles in je nadeel, gewoon om je eventueel eruit te werken omdat het financieel slechter gaat. Straks sturen zij mij als eerste eruit, omdat ik zo vaak al naar het ziekenhuis moet of omdat ze denken dat ik emotioneel niet meer zo goed in staat ben goed te werken (terwijl mijn werk er absoluut niet onder lijdt, ik geniet juist van mijn werk). Ze zijn al in het nieuws geweest vanwege heel slecht omgaan met personeel.

Deel Deze Pagina