Ik trek het even niet meer..

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Aster14, 2 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mammietammie en Aster, maandag jullie NOD! Spannend! Ik duim en denk aan jullie maandag meiden! Ik hoop dat jullie ondanks de spanning toch van het mooie weer van vandaag hebben kunnen genieten!

Mammietammie, zeker een leuk gespreksonderwerp jullie huwelijk! ;):D:);) Iets om naar uit te kijken! :):cool:

Aster, niet zo handig van die collega nee. :( Je wilt dat mensen normaal tegen je doen en je wilt niet zielig gevonden worden door anderen. Ik snap dat je er een naar gevoel aan over hield. Mijn leidinggevende is zwanger, zij en mijn naaste collega wisten van ons af. Ze heeft het op een bepaalde dag een voor een aan iedereen vertelt. Mij nam ze even apart in de kantine om het te vertellen. Dat vond ik netjes van haar, ze vertelde mij het gewoon persoonlijk face-to-face en ze snapte eveneens dat het moeilijk voor mij zou kunnen zijn. Maar ja niet iedereen is even tactisch en inlevend. Lastig is dat!

En Tempus, jij gaat morgen langs het ziekenhuis? Veel succes! Gewoon aangeven wat je denkt/ voelt! Het is jouw lichaam, dus je mag best je zegje doen!

Hier gaat het wel goed. Ik voel mij wat meer gerustgesteld! :) en dus een stuk rustiger. Ik heb vannacht heel veel geslapen. Ik heb waarschijnlijk donderdag mijn ovulatie gehad. Of woensdag. Ik ben er niet zoveel mee bezig geweest, omdat ik toch vrijdag de HSG had en daarom toch niet mocht klussen. Toch hebben wij gisterenavond (vrijdag) nog geklust. Wie weet toch een kleine kans. Hopelijk is de HSG en het goede resultaat een grote stap in de goede richting! je bent toch op een bepaalde manier schoon- en doorgespoeld zeg maar.

Donderdagavond had ik etentje met alle collega's, wel erg gezellig. Maar op een bepaald moment hebben bepaalde collega's het alleen maar over kinderen, bevallingen en zwanger zijn. Dat is dat toch even door de zure appel heen bijten. Gelukkig waren er genoeg andere gespreksonderwerpen de revue gepasseerd!

2. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Tempus, ik duim voor geen ei vandaag!!! Sterkte meid!

Pukje, lastig zulke dingen.. Ik zeg dan soms gewoon heel hard dat het nu wel weer over iets anders mag gaan. Weten jou collega's van jullie situatie?

Hier vandaag een witter dan witte dipstick van Z&K. Ik hoop dan wel dat ik morgen echt ongesteld ga worden. Dan heb ik woensdag mijn eerste echo en de woensdag daarna de tweede. En laat ik nou net op woensdag vrij zijn! Hopelijk mag ik dát geluk wel een keer hebben!

3. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

@PukjePuk: Leuk zo'n etentje! Wat voor werk doe je? Wel jammer weer van het gespreksonderwerp, maar ja.. dat is ook echt zo'n onderwerp waar je niet onderuit kan. Het keert altijd terug, op iedere gelegenheid met veel mensen bij elkaar. En wie weet van je eisprong, het kan natuurlijk altijd. Het vrouwelijk lichaam zit zo raar in elkaar dat ik er niet meer van op zou kijken haha.

Jammer Aster, hopelijk zet je menstruatie inderdaad snel door dan, zou wel mooi uitkomen zo met je echo's. Spannend wel..

Ik kom net bij de gyn vandaan. Ik vond d'r niet echt fantastisch, maar goed. Er zit nu een follikel van 14 bij 9mm, moet woensdag weer terug om te zien of die nog verder groeit (ik zit vandaag op CD15..). Ik zei dat als het niet aanslaat, dokter Reyneke -eigen gyn- een LEO wilde uitvoeren, waarop zij zei: Nou het ziet er naar uit dat je nog een tijdje met Clomid zal moeten proberen. Ga ik niet doen. Als ik nog maanden lang Clomid moet slikken zonder resultaat, slik ik het gewoon niet meer. Dan bespaar ik mezelf die teleurstelling iedere maand.

4. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Jeetje, maar dan hebben ze ook niet echt oog voor wat de patient wil! Wat irritant, zeg!
    En anders misschien maar verzinnen dat je last hebt van rare bijwerkingen ofzo? Lichtflitsen bijvoorbeeld, dan word je direct van de Clomid afgehaald. Maar ja, dat is weer niet eerlijk..
    Lastig dit!

En sowieso een afspraak met je eigen gyn maken? En tegen hem zeggen dat je echt niet verder wil met de Clomid, omdat je er geen vertrouwen in hebt?

5. TempusFugit

Maar ik heb ook een gevaarlijke bijwerking, namelijk dat wazig zien. Ik zie omtrekken van voorwerpen verschuiven en dan pak ik bijvoorbeeld naast de trapleuning..

Mijn eigen gyn is komende week nog op vakantie, maar daarna moet ik hem sowieso spreken. Dat is de enige die ook wil dat dingen goed en snel gaan voor ons. Als ik ongesteld word na een eisprong spreek ik hem en als ik aan de Primolut moet, wordt de behandelmethode ook met hem besproken.

6. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Ik snap niet dat ze jou dan nog die Clomid laten slikken. Gewoonweg onverantwoord. Ik hoop dat je eigen gyn dat ook gaat inzien, meis!

7. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Tempus, dan moeten ze echt met de Clomid stoppen ja. Vooral als het verder niet voldoende resultaat geeft. Lastig! :( Maar het is jouw lichaam en jij zit met de vervelende en gevaarlijke bijwerkingen.

Aster, dus twee woensdagen krijg je een echo. Om de eirijping en eisprong enzovoorts te volgen? Voor de IUI-behandeling?

Wat betreft mijn werk en collega;s. Ik werk in de kinderopvang en sinds maart werk ik op de vestiging waar ik nu werk. Eerst werkte ik op een andere vestiging, maar deze werd helaas eind februari gesloten. Dus nog niet zo lang op mijn huidige werkplek. Alleen mijn leidinggevende en mijn vaste collega met wie ik samen op de groep sta, weten het. De andere collega's van de andere groepen weten het niet. Dat vind ik nog niet nodig, ik ken ze ook nog niet zo goed allemaal.
    Zo kan ik toch voor kleine baby's en jonge kinderen zorgen :);), al zou ik toch het liefst natuurlijk ook een eigen kindje willen hebben. Maar het werk geeft mij wel voldoening en een goed gevoel.
    Eigenlijk ben ik afgestudeerd als orthopedagoog, maar ja de eerste twee jaar had ik nog niet genoeg werkervaring en nu sinds enkele jaren de crisis. Na de crisis hoop ik een keer wat anders te vinden of ik kan orthopedagoog worden in de kinderopvangorganisatie waar ik werk.

8. TempusFugit

Jeetje, dat zou ik júist heel moeilijk vinden, met kinderen werken. Ik stond gisteren bijna te huilen in de supermarkt toen ik een vader met zijn dochtertje zag :p En ik kan me voorstellen dat je ook wel eens ouders spreekt die het allemaal wel best vinden.. lijkt me wel lastig. Maar gelukkig dat jij voldoening haalt uit je werk. De ervaring heb je in ieder geval al :p

9. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hoi dames!

Sorry, ben de laatste tijd erg weinig hier... ik probeer een beetje afstand te nemen nu tijdens de wachtweken. Ik zit op 12 dpo zoiets. Omo witte test gehad vanmorgen dus ik zal een dezer dagen ongi worden. Gelukkig over 2 weken naar Amsterdam. Als ik dan weet dit jaar nog niet geopereerd te hoeven worden ga ik lekker een paar dagen Bosrijk boeken.
    Ik merk dat ik er op het moment weer helemaal klaar mee ben. Dan speelt de gedachte om te stoppen weer. Maarja, over een paar weken denk ik w.s. weer heel anders....

10. Mammietammie

Mammietammie Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Pukje he wat leuk jij ook in de kdv! Ik ook :) Ik vind het juist wel fijn om met kinderen te werken, zo kan ik er toch nog mee bezig zijn ondanks dat het niet mijn eigen kids zijn... Geeft idd voldoening.

Ben vandaag ongesteld geworden. Wéér een ronde verder. Kan het redelijk goed hebben dit keer omdat ik nu iets anders leuks in het vooruitzicht heb, maar toch... Waarom lukt het nou niet :( :(

11. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ohh bah.... Mammietammie :( dikke knuf!

12. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mammietammie, wat vreselijk :(:(:x:x:(:( weer! Bij dezen een dikke knuffel!
    Tja, wanneer zijn wij nou een keer aan de beurt aan om zwanger te worden! :(:(:x:x

Mammietammie, wat leuk dat je ook de kinderopvang werkt! Ondanks dat het werk met de kids veel voldoening geeft, kom je ook heel veel zwangere moeders tegen. Tenminste dat was bij mij de afgelopen maanden het geval geweest. Maar het is ook geweldig om te zien hoe de kinderen zich ontwikkelen en hoe ze groeien! ;) Dat sleept mij soms wel door moeilijke dagen heen wanneer ik net weer ongesteld ben geworden bijvoorbeeld.

13. TempusFugit

Rot zeg Mammietammie :(

14. Steppie29

Steppie29 Actief lid

10 mei 2012
    316
    95
    28
    Vrouw
    Zuid Holland
    hihi volgens mij werken er een hoop in de kinderopvang, hier nog 1. Ik vind het soms best wel moeilijk hoor als die zwangere moeders. Maar als je dan weer een heel kleintje op je groep krijgt dan is het toch ook wel heel erg fijn dat je hem lekker plat kan knuffelen hoor, als is die dan niet van jezelf :)

15. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Balen, Mammie! Hele dikke knuffel!

Ik ben ook ongesteld geworden vandaag. Zat wel in de lijn der verwachting, maar blijft toch een klap. Donderdag een uitgangsecho en dan die avond meteen beginnen met spuiten.

Vandaag een aanvaring gehad met mijn leidinggevende. Ik moet nu steeds op korte termijn verlof aanvragen en de school kampt momenteel met veel kortdurend verzuim. Nu kreeg ik dus de opmerking dat het voor de directie wel lastig is dat ik zoveel verzuim heb..
    Ja, alsof ik dat wil?! En alsof ik er iets aan kan doen. Ik voel me al schuldig genoeg dat ik steeds vrij moet vragen en ik voel me al kl*te genoeg dat ik in dit traject moet zitten.
    Zo. Dat ben ik kwijt.

Houden de andere dames het nog een beetje vol? En wanneer meldt nou eindelijk de eerste zwangere zich?!

Liefs!

16. Riza

Riza Actief lid

13 apr 2012
    162
    0
    0
    Overijssel
    Hi dames, ik heb hier even mee gelezen. Bij ons duurde het ook best lang.. En ik weet dat het zo frustrerend is als iedereen om je heen komt met het goede nieuws... Ook al gun je het iedereen.

Wat denk ik bij ons heeft geholpen is dat we altijd s avonds gingen klussen. Ik dacht als we het nu eens ipv s avonds eens s o ochtends doen? Is het proberen waard.. Of rond je ei s nachts de wekker? Dus eigenlijk eens van 'gewoonte' veranderen. Wellicht dat jullie dit ook al hebben geprobeerd.

Misschien raar dat ik het zeg, maar wilde het even delen. Hoop dat het gauw raak is bij jullie. <3
    Liefs

17. Mammietammie

Mammietammie Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Getsie Aster jij ook al :( Knuffel! Ja ik snap dat je je niet beter gaat voelen van zo'n opmerking... Weet zij ook wat de reden is dat je zoveel verzuimt? Hoe heb je gereageerd? Vervelend hoor, alsof je dat gezeur er ook nog wel even bij wilt/kunt hebben :(

Riza bedankt voor de tip maar helaas, ook dat heeft hier niet gewerkt. Geloof me, na 22 rondes heb je echt al het mogelijke wel uitgeprobeerd... Na hoeveel rondes ben je zelf zwanger geworden dan?

18. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Aster, wat :(:x:);):) vreselijk naar weer! Een dikke knuffel bij dezen!
    Ja, ter zelf bescherming ga je er maar vanuit dat het niet gelukt is deze ronde, maar het elke keer weer ongesteld worden blijft toch steeds weer een harde klap. En dan krijg je nog een klap na ook van je werk! :(:x:( Echt gemeen en ongevoelig van je leidinggevende! Net alsof je met plezier steeds naar het ziekenhuis moet of zo! Weet ze de reden? Indien ze de reden heeft, dan mag ze wel wat meer begrip tonen! Maar ja, ze weet vast niet hoe het voelt om na zoveel maanden nog met lege handen te staan en 'overgeleverd' te zijn aan de hulp van het ziekenhuis!

Ik zit pas vanaf juni in het ziekenhuistraject, en tot nu toe kon ik nog alle gesprekken en onderzoeken op woensdag, mijn roostervrije dag, plannen. Alleen voor de HSG moest ik de middag vrij vragen (overuren en/of vakantieuren inleveren). Dus dat scheelt enorm! Maar ja, het had ook zo anders kunnen lopen. Werkgevers zijn tegenwoordig niet zo meelevend en begripvol meer, en de crisis versterkt dat alleen maar.

Riza, bedankt voor je tip! maar zoals al is genoemd, wij hebben zelf ook van alles geprobeerd. Zin in klussen is wel te maken, maar ja het resultaat ervan hebben we toch weinig invloed op. Andere focussen zoeken en afleiding zoeken in andere dingen werkt wel.

19. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Ja, ze weet alles. En ik probeer iedere keer alles buiten schooltijd te regelen, maar dat gaat gewoon niet altijd. Ga d'r vandaag een email sturen dat ik die opmerking niet vond kunnen. De volgende keer dien ik een klacht in bij de directie.

20. TempusFugit

Wat een misselijke opmerking zeg, het is al moeilijk genoeg zonder commentaar, inderdaad; net of je dit zelf wil. Meh, gewoon doen de volgende keer hoor, die klacht! Er zit nog een verschil tussen gewoon onbegrip of compleet onbeschoft zijn!

En een heeeele dikke knuffel, ja het blijft toch moeilijk.. hoe hard je je er ook op instelt dat je waarschijnlijk niet zwanger bent.

Deel Deze Pagina