Suggesties? Uhm.. Een tatoeage met zijn naam? Hahaha! Of een photoshoot met z'n tweeën? Is het een daredevil? Dan kan je altijd nog skydiven! Ik kan overigens een hotel in Mechelen aanraden! Martins hotel, fantastisch mooi, ben net terug! Verder weet ik het ook niet zo goed, ik ken je man niet.. Ik ben inderdaad 7dpo en ik merk dat ik nu ineens een echte draak ben geworden! Ik heb niet het idee dat het gelukt is, maar de spanning loopt enorm hoog op! Zondag misschien wel een testje wagen. Mijn zus gaat die dag voor 4 maanden op reis! En volhouden, meis! Jij bent de sterkste hier op het hele forum! En dat betekent niet dat je áltijd sterk moet zijn.. Ik bewonder je kracht en je doorzettingsvermogen. En daarnaast ben je gewoon een enorme lieverd!!! Dikke knuffel!
Hahahaha, ik moet heel hard lachen nu want je eerste suggestie was waarschijnlijk gewoon een grapje, maar wij hebben echt elkaars naam als tattoo (tot grote afschuw van anderen) Een daredevil is 't nou ook niet echt. Ik ga eens kijken voor dat hotel, het is niet zo ver weg! Ik keek in eerste instantie naar Centerparcs/Roompot maar daar komen echt zoveel kosten bovenop joh.. moet ik nog maar eens even over nadenken. Oh God, wat hormonen met je kunnen doen.. maar het is sowieso wel extra spannend natuurlijk nu met zo'n nieuwe behandeling, je weet nog niet eens wat je moet voelen. Ik hoop echt voor je dat het wat oplevert. Jeetje, vier maanden! Gaat ze ver weg? De sterkste op het forum? Ik denk dat we niet voor elkaar onder doen in dit topic.. we hebben gewoon weinig keus wat dat betreft. Opgeven is haast zeker weten dat er geen kindje komt en dat is ook niet echt een optie.. Ik hoop dat we uiteindelijk met z'n allen terugkijken op een moeilijke en spannende periode, maar dan wel uiteindelijk met een kindje in de armen. En jij bent ook hartstikke lief! De meeste steun, naast mijn man, haal ik toch ook echt uit dit topic!
lieve meiden, Aster, je hebt gelijk, ik vind Tempus ook een super sterke vrouw! Echt waar hoor! Maar Tempus heeft ook gelijk, want Aster, jij bent ook heel sterk hoor! Jullie zijn al bezig met behandelingen en dat is echt niet gemakkelijk, maar jullie zijn niet klein te krijgen en gaan gewoon door! Ik ervaar hier zelf ook heel veel steun, wat mij heel goed doet ! Tempus, wat super lief ook, dat je je man in het zonnetje wilt zetten! Een tip, kijk eens op groupon.nl. Daar heb je allerlei acties, van etentjes, tot een huskytocht in Nederland tot hotelovernachtingen in binnen- en buitenland. Dus van alles wat. Ik heb het net ontdekt dit weekend, en ik ergens in dit najaar met mijn man een bevriend stel van ons voor 39 euro pp een dagtochtje naar London. Een voorbeeld van hoe goedkoop deze acties kunnen zijn. Aster, ik hoop dat je het nog een beetje trekt, deze wachtweken/ wachtdagen. En dan ook nog de bijwerkingen van de medicijnen er nog eens bij. Dan mag je best wel eens een draak zijn hoor! Hoe doen ze nu op je werk? Je moet nu wat vaker (ook op kort termijn) naar het ziekenhuis. Zijn ze wat meer begripvol geworden? Ik hoop het voor je, anders heb je dat gezeur er ook nog bij.
Ik ben ondertussen al volop aan het plannen, ik denk dat het een nachtje hotel wordt ergens in Gelderland, zodat we de dagen eromheen lekker naar de Apenheul/Dolfinarium kunnen. Dat is echt ziek ver rijden voor ons, dus een nachtje daar blijven lijkt me een goed plan. Maar ik ga nog wel even je site checken om te zien of ik iets leukers tegenkom Thanks in ieder geval! (en supergoedkoop zo naar Londen) En PukjePuk, ik had het ook over jou hoor Jij moet je ook maar staande zien te houden steeds! Het is misschien een andere situatie, maar het blijft moeilijk.
fijn dat je dat zegt! K ben blij dat er bij ons niks gevonden is, maar ook vragen en twijfels in mijn hoofd waarom het dan nog niet gelukt is. En dat percentage is inderdaad laag, mij zij noemen het een redelijke kans. In een normale situatie zijn 80 % van de vrouwen binnen een jaar zwanger, en dan is 36 % bijna de helft daarvan. Ze zeiden ook dat ze er vanuit gaan, dat hoe langer het duurt om zwanger te worden, hoe lager je kansen per maand lukken. Ik moet gewoon niet meer aan die percentages denken. Een hotelletje in Gelderland is ook heel leuk! Vooral als je het combineert met de Apenheul en Dolfinarium ! Misschien kom je op die site wel aanbiedingen voor een hotel in Gelderland tegen of kun je goedkoper naar het Dolfinarium bijvoorbeeld. . En dat zoeken en plannen van leuke uitstapjes, leidt je af. Tenminste dat ervaar ik.
Tempus: Op zich maakte ik ook nog niet eens een grapje met die tattoo! Wel gaaf dan dat jullie dat al hebben. Ik vind dat bij mensen die van tatoeages houden altijd wel schattig. Leuk dat je een dagje weg aan het plannen bent! Is ook weer een manier om weer een beetje op te laden, tussen al die behandelingen door.. @Pukje: Lief van je! Je bent een schat! En ik ben het met Tempus eens. Het lijkt mij vele malen erger als niets gevonden is. Ik weet in ieder geval waarom het (nog) niet lukt bij ons. Je hebt voor jouw situatie een stuk meer uithoudingsvermogen nodig en ik vind dat je zo goed je hoofd boven water houdt! En inderdaad misschien de percentages los laten. Wij zeggen altijd tegen elkaar dat het 50/50 is. Of ik ben zwanger, of niet. @De andere dames: Cyntje, Mammietammie, Baby90?! Hello! Hoe is het met jullie? Gaat alles nog wel goed? @Hier: Ik ben gisteren bij de arbo arts geweest en ik sta vanaf nu voor een deel ziek gemeld. Mijn werkgever wilde zekerheid. Joh, ik ook! Maar goed, ze zijn in ieder geval niet begripvoller geworden. Aankomende week wordt er besproken hoe en wat ik minder ga werken. Ik sta voor de klas, dus ze willen minder lesuitval van mij. Ik was al klaar met mijn werkgever, maar ze kunnen nu helemaal de sch*t krijgen. Verder voel ik me nog prima! Pijn in mijn borsten. Ik weet alleen even niet meer of ik dat ook de vorige keer had. Nog minder dan een week wachten! Ik word gek!!!
@Aster: Ooooh, wat zijn sommige mensen toch ook )&%!_$, ongelofelijk zeg. Net of je je ziekmeldt voor de lol, daar zijn zulke regelingen toch zeker voor! Jammer voor ze, maar je gezondheid is het belangrijkst hoor. Werkgevers denken blijkbaar altijd dat het beter is om keihard door te gaan en aan het eind van de rit alsnog twee jaar overspannen thuis te zitten zeker? Thanks wat betreft die tattoo, ik word namelijk altijd voor gek verklaard, want "dat gaat er nooit meer af". Maar dan kun je wel alles gaan laten, kinderen zijn ook een levenslange band tussen de ouders.. @PukjePuk: Ik vind het heel logisch dat je er dan toch wel over nadenkt hoor. Wij hebben een duidelijke oorzaak. Labeltje PCO erop en bijpassende medicatie starten, bij jou werkt dat gewoon anders en dat lijkt me ook juist zenuwslopend. Als je die percentages kan vergeten, zou dat mooi zijn. Als zij zeggen dat er een redelijke kans is, dan is dat zo @hier: Ik ben vanochtend naar de huisarts geweest met een knobbeltje in mijn borst. Ik heb ook steeds hele zere borsten (zijkanten) voor mijn NOD. Echt niet aan te raken. De dokter zei dat het mastopathie is, dat 10% van de vrouwen dat heeft en dat in mijn borst was een cyste. Hangt volgens hem bij mij samen met PCO, want het komt door hormoonschommelingen. Weekendje weg is gepland De Apenheul en Dolfinarium waren dan net 4 dagen gesloten, bummer! Oh ik las nog zoiets leuks vandaag: iemand op een ander forum was tegen de vruchtbaarheidsmethodes die nu ontstaan of al bestaan omdat er een reden is (evolutie) dat vrouwen onvruchtbaar zijn. Dat dat een bescherming is van de natuur uit en dat je dan niet koste wat 't kost toch een kind moet willen. Nee, ze zagen wel iets in adoptie. Ja hoor mensen, als ik de loterij win, dan kan ik een adoptie vast wel betalen :') Wat vinden jullie daar nou van? Pech of een ingebouwde bescherming van de evolutie?
Absoluut pech! Als dit een kwestie van natuurlijke selectie was geweest, was ik allang zwanger. Ik ben verder heel sterk namelijk. En Tuurlijk, je speelt een beetje met de natuur, maar het is toch juist iets moois dat ze dit nu kunnen! Ik voel me gezegend, anders was mijn kans op een kind direct verkeken..
Aster en Tempus, jullie zijn ook twee schatten! Ik hou mijzelf gewoon voor dat wij gewoon tot nu toe steeds pech hebben gehad en dat het geluk (een kindje) vanzelf een keer komt. Tenminste die gedachte probeer ik vast te houden. Aster, wat een vreselijke gemene rot werkgever heb jij! Zo onmenselijk en zo zonder enig begrip! Hij/ zij zou zelf eens in jouw situatie moeten staan. Tempus heeft gelijk, je gezondheid gaat boven alles. Die bazen ook die denken dat ze alles mogen maken. Vooral nu in de tijd van de crisis. Wel fijn dat je jezelf verder nu prima voelt! En pijn in je borsten, wie weet wat dat betekent Hopelijk betekent het goed nieuws!! Tempus, wat vervelend van de mastopathie en die cyste! Kunnen ze er wat tegen doen? Ook lastig en verwarrend hoor! Trouwens ik vind het stoer als mensen tattoos zetten, als ze een tattoo van iets zetten, dan gaan ze er echt voor! Juist omdat het blijvend is, geeft het veel extra waarde en betekenis. Goed dat het weekendje gepland staat, iets leuks om naar uit te leven! Trouwens Burgers Zoo is ook mooi en in Gelderland. Wat betreft pech of ingebouwde bescherming van de evolutie. Ik houd het bij toevallige pech. Zelf ben ik ook fysiek erg sterk, ik ben bijvoorbeeld bijna nooit ziek en ik herstel snel. Maar wij allemaal worden evengoed zwanger hoor! En vruchtbaarheidsbehandelingen zijn inderdaad een zegen en een groot goed, waar wij dankbaar gebruik van kunnen maken. In inderdaad adoptie is niet meer te betalen. En andere meiden, hoe is het met jullie?
Hoi Aster14! Wat ontzettend vervelend voor je, ik voel echt met je mee. Kan er niet over mee praten, want ik zit nog in het prille begin. Maar ik kan je gevoelens wel helemaal begrijpen. Ik heb al eerder bij de WWJK een berichtje geplaatst, ik weet niet of het je goed doet of niet, maar vertel het dan toch maar even.. Ik heb een eigen baby- en kinderkleding winkel, en een klant van mij had 13 jaar een kinderwens. Echt jaren lang in de mmm, ze hadden 1% kans op een natuurlijke zwangerschap. Slopend, ze is gaan roken en drinken, wat ze nooit deed, ging er ook aan onderdoor. Uiteindelijk besloten dat het ouderschap niet voor hun was weggelegd, en toen werd ze toch zwanger! Nu op haar 40e (iets ouder) moeder van een prachtig en gezond meisje. Haar verhaal komt in de vriendin. Zij is hier ook heel open over geweest. Nu wil ik niet zeggen dat het bij jou 13 jaar gaat duren, en ik hoop niet dat het verhaal je nog meer naar beneden brengt maar ik wil zeggen: Geef de hoop echt niet op, want ook al is het nog zo zwaar, het kan echt!! Net als hier boven gezegt, praat er over, blijf vertrouwen hebben.. Heel veel succes
Hoi lieve meiden!! Sorry sorry sorry dat ik hier nu pas weer ben, ik ben afgelopen week op vakantie geweest en had daar bijna geen internet, en ik ben geloof ik ook vergeten te vertellen dat ik zou gaan Sorry! Heb gelukkig wel een hele leuke en ontspannen week gehad Tempus wat rot dat je je zo klote voelde, ik hoop dat het nu inmiddels een beetje beter gaat. Het is allemaal wel veel negativiteit zo bij elkaar he? Vind het zo rot dat je weer een ronde verder bent Is je kat al weer terug? Over je vraag of het pech is of evolutie, ik ben er 100% van overtuigd dat het pech is. Ik ken mensen die mooi en intelligent zijn en waarbij het moeilijk ging en ik ken mensen met een IQ van 60 die het ene na het andere kind krijgen, het lijkt er soms zelf wel op dat hoe minder intelligent je bent hoe vruchtbaarder je bent... Echt domme pech dus. Maar goed dat is mijn persoonlijke idee Aster ik vind je werkgever echt een onbegripvolle egoïstische %#^* hoor. Ze mogen best wat meer empathie tonen, alsof je voor je lol al die afspraken hebt zeg! Ik ben heel benieuwd hoe de IUI uitpakt, wanneer is je nod? Pukje, dat is ongeveer even veel kans als wij ook kregen begin dit jaar. Ik hoop dat jullie geluk mogen hebben en bij de 36% mogen horen. Zie je het nog wel zitten om nog even door te gaan met proberen? Cyntje hoe is het nu met jou? En baby,ook nog steeds helemaal op je wolk en met de plannen voor de bruiloft bezig? Met mij gaat het nog steeds wel goed, heb een paar leuke weken achter de rug, eindelijk na lange tijd! Heb ergens in de komende 4 dagen wel mijn nod dus het wordt wel weer spannend, hoewel ik gewoon verwacht ongesteld te worden hoor. Maar ik hoop meer dat ik er mentaal niet zo'n klap van krijg dit keer. Ook hier weer een zwangerschapsaankondiging gehad maar ik kon me er redelijk bij neerleggen gelukkig.
Oj en tempus wat lief dat je je man even in het zonnetje wilt zetten Dat zal hij vast waarderen! Ik begrijp dat je inmiddels al wat hebt geregeld? Zo niet dan zijn dit mijn tips: Ik heb mijn vriend ooit als cadeau een dag Ferrari rijden gegeven, vond hij helemaal geweldig! En idd een weekend weg, of een. Lekkere verwendag met een massage laten doen en daarna lekker uit eten. Wanneer ga je het geven/doen?
Hey mammietammie, Goed om te horen dat je zo'n fijne vakantie hebt gehad! Dat had je gewoon ook even nodig! Leuke afleiding is erg belangrijk! En hoe gaat het met voorbereiden van jullie huwelijk? Heb je al trouwjurken gepast? Ik ben benieuwd. Dus jij had ook een soortgelijke kans gekregen. Maar ik heb het gevoel dat niet altijd je kans per maand afneemt, naarmate de tijd verstrijkt. Volgens mij kun je ook gewoon vaak pech hebben gehad. Het beangstigt mij wel soms dat je kansen per maand steeds afnemen. Gelukkig zie ik het nog wel zitten om stug verder te gaan met zelf proberen. Anders over een half jaar IUI. Mammietammie, heb jij ook de optie van IUI gekregen als het je niet binnen een halfjaar tot een jaar niet zelf lukt? En Aster, wanneer mag jij testen?
Nou, ik heb net getest! Omowit! Sorry dat ik even niet op anderen reageer, maar ik ben zo kapot. De kans zit er nu gewoon dik in dat wij het nieuwe jaar beginnen met ICSI. Mijn wereld stort nog verder in nu..
Pukjepuk, nee wij hebben geen IUI optie gekregen, maar wij lopen dan ook nog niet bij een gyn. Onze kans is alleen gebaseerd op de standaard onderzoekjes die we hebben gehad icm onze leeftijd en hoe lang we bezig zijn. Ik heb bv geen hsg gehad. Als het in januari nog steeds niet gelukt is mogen we terug komen en worden we doorverwezen. Ik verwacht zelf wel dat we dan snel in aanmerking komen voor IUI maar dat is puur mijn verwachting. Mij benauwd elke maand die we verder zijn ook hoor, voor mijn gevoel zijn we al zo lang bezig dat het echt niet meer gaat lukken zonder hulp. Gelukkig heeft mijn vriend er een positievere kijk op. We zijn druk bezig met de voorbereidingen Veel offertes aangevraagd en locaties bekeken. Nog geen jurken gepast maar wel veel boekjes bekeken. Wil eerst een trouwdatum weten voor ik een pasafspraak maak, maar die datum hangt weer af van het zwanger worden... Kan nu nog niks plannen voor september. Wel lastig hoor en zo zie je maar, elke keer weer wordt je geconfronteerd met het feit dat het niet lukt. Maarja alles op zijn tijd, komt vast goed! Och aster meisje toch Wat ontzettend %^#^! Ik had het zo gehoopt... Sterkte en een dikke knuffel!
:x:x wat vreselijk rot :x:x! Ik weet niet wat ik moet zeggen, meid. Logisch dat je even niet op anderen reageert, dat snappen wij echt wel hoor! je ging vast met veel hoop de behandeling in, en nu :x:x. Een dikke knuffel!
Ik reageer straks op eerdere posts die aan mij gericht waren hoor, maar ik lees net het berichtje van Aster en ik weet echt niet wat ik moet zeggen Maar ik kan me echt voorstellen dat je je zo verschrikkelijk ellendig voelt (nou ja, niet helemaal natuurlijk maar de machteloosheid snap ik). Ik vind het zo vreselijk voor jullie! En begrijpelijk dat je verder niet kunt reageren op het moment.. dat hoeft ook helemaal niet, snappen we heus wel! Dat is dan ook heel moeilijk om op te brengen. Ach, ik zou je zo graag een knuffel geven..
Oké, vergeten om verder nog te reageren dus. @PukjePuk: Nee, aan mastopathie kunnen ze eigenlijk niet echt iets doen. Het voelt als een mega beurse blauwe blauw aan de zijkant van mijn borsten. Nou ja, het kan dus tot ontstekingen leiden in de borsten maar dat heb ik gelukkig nog niet meegemaakt. @Mammietammie: Klopt, het lukt me ook bijna niet meer om nog helder te denken. De kat is nog steeds niet terug. We kregen een tip van Amivedi dat ze bij het golfterrein zat, maar na drie keer de kat proberen te vangen op verschillende tijden, wonden en een tetanusprik voor mijn man gaven we op. Werden we een uur na thuiskomst opgebeld dat de kat van iemand anders was, ook toevallig een zwarte kat die al een maand weg was.. Hé maar leuk zeg, dat je zo'n toffe vakantie hebt gehad en gelukkig dat je je gedachten af en toe kunt verzetten door met de bruiloft bezig te zijn. Misschien nog geen concrete plannen, maar lekker dagdromen is ook een tijdverdrijf Inderdaad wel moeilijk zo, als je niet weet of je in een gewone jurk kan tegen die tijd Als het eenmaal raak is gaat het ook wel opeens heel hard.. maar dat blijft afwachten natuurlijk. Wat ons weekendje weg betreft, het wordt Amsterdam & Ouwehands dierenpark. Een Ferrari-ritje heb ik ook al eens cadeau gedaan, maar die tegoedbon heeft hij dus nooit meer gebruikt (zonde!). Deze vrijdag is mijn man vrij, dus vrijdag en zaterdag zijn we lekker samen weg. Aster, ik hoop dat je goed opgevangen wordt door je man, vriendinnen, familie.. en dat je weer een beetje kracht kan vinden om toch weer door te gaan..
Tempus, Amsterdam en Ouwehands dierenpark ook erg gaaf! Amsterdam blijft leuk en Ouwehands dierenpark is een prachtige dierentuin! Niet fijn die mastopathie, maar gelukkig heb je tot nu toe geen last van ontstekingen! Mammietammie, ik hoop dat jullie snel een trouwdatum kunnen prikken en helemaal dat je nog sneller zwanger bent. Goed gezegd die ene zin 'Maar ja alles op zijn tijd, het komt vast goed'! Ik ga dat ook proberen in mijn hoofd te prenten. Mammietammie, Tempus, wat kunnen jullie trouwens gave cadeaus voor jullie man/vriend bedenken!! Super cool! Aster, ik hoop dat je je wat beter voelt (eigenlijk een stomme vraag) en dat jullie genoeg lieve mensen direct om jullie heen hebben. Wij denken in ieder geval aan je!