Ik trek het even niet meer..

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Aster14, 2 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Ja, het is wat.. In dit geval dan maar gelukkig dat we waarschijnlijk toch door moeten naar IVF. Morgen weten we het definitief!

@Tempus: Zit jij niet bijna aan je NOD? Of moet je nog ff? Ik duim!

2. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja Tempus, waar sta jij nu in je cyclus? Ik hoop zo voor jullie dat jullie een keer goed nieuws hebben in plaats van alleen maar naar nieuws. Hoe gaat het nu met je? Al van de schrik bekomen?

Aster, morgen dus de inseminatie. Wat gedoe en stress trouwens allemaal, om helemaal gek van te worden, lijkt mij! Ik hoop dat het morgen het goede, het juiste moment is en niet te vroeg of te laat.
    Fijn dat de inseminatie nu op je vrije dag valt, dat is al een stress minder.

Mammietammie, heel herkenbaar van die foliumzuur-tabletjes. Ik heb wel eens boos zo'n potje weggegooid, maar ik heb toen toch maar snel weer een nieuw potje gekocht. Tja, als alles in orde lijkt te zijn, waarom lukt het dan niet ja. Wanneer mag jij aan IUI beginnen?

Cyntje, hoe is het met jou?

3. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ja ben wel al wat van de schrik bekomen hoor ;) En ik zit op 9DPO en begin nu al aan één kant een pijnlijke tepel te krijgen dus eh.. ik denk dat het niet raak is. En als het nu niet raak is, kunnen ze zeggen wat ze willen maar dan weet ik zeker dat het niet alleen PCO is.

Pukjepuk, voel je je al wat beter ondertussen?
    Aster, succes vandaag, fingers crossed! Ik vind het echt knap dat je je zo rustig kunt houden :) Maar ook mooi dat ze gewoon eerlijk tegen je zijn in het ziekenhuis. Duidelijkheid scheelt al een heleboel.

4. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Ik krijg geen IUI meer. Vandaag de tweede inseminatie gehad en na opwerking bleven er 700.000 zaadcellen over. Dat betekent dat wij aankomende dinsdag de intake voor IVF al hebben. Misschien dat we in december de eerste punctie al kunnen hebben. Als dat niet lukt, gaan we in december misschien nog voor een keertje IUI. Ik ben er een beetje ondersteboven van. We kijken ineens tegen nog maar 3 pogingen aan en we komen nu ineens veel te dicht bij het woordje ‘uitbehandeld’. Bah, bah, bah!

5. TempusFugit

Oh wat erg Aster :( Ik hoop zo dat 't lukt voor jullie, drie behandelingen is eigenlijk echt zo ontzettend weinig :( En inderdaad, dan sta je opeens helemaal aan het einde van het traject. Ik vind het echt zo rot voor jullie :( :( :( Had gehoopt dat IUI het gewenste resultaat zou geven.

6. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Aster, wat een enorme schok, zeg!!! :(:x:$:(:x Toch door naar IVF!
    Meid, wat erg! Maar wat blijf je sterk, zeg! Logisch dat je je helemaal onderste boven voelt, het wordt zo eventjes in een gesprek mee gedeeld.
    Ik weet niet wat ik tegen je moet zeggen, bij dezen een dikke knuffel en weet dat ik aan je, jullie denk!
    Ik begrijp je gevoel, IVF is vaak een laatste behandelingsmethode. Eigenlijk belachelijk dat je maar drie pogingen krijgt, volgens mij is dat alleen om dat er maar drie pogingen vergoed worden.

Tempus, weer afwachten dus wat deze rond voor jou, jullie gaat brengen! Sterkte met afwachten en ik duim voor je, jullie. Hopelijk goed nieuws, ik hoop het zo voor jullie. Hoe lang duurt het voordat ze de volgende stap zetten in de behandeling?

Met mij gaat het redelijk, ik durf alleen niet vooruit te kijken. Ik zie het niet snel gebeuren. En dat percentage van 37 % (kans zwanger te worden binnen een jaar) uit mijn hoofd zetten, lukt niet echt. Toch maar gewoon stug verder gaan. Maar ja, ik heb wel zin in mijn dagtripje Londen van zaterdag. :)

7. TempusFugit

Oh leuk, Londen :) Nog nooit geweest! Heel veel plezier :D Ik kan me voorstellen dat het moeilijk uit je hoofd te zetten is. Hier helpt het om iets in het vooruitzicht te hebben (zoals jij bijvoorbeeld je dagtripje). Misschien helpt het wel om ver vooruit leuke dingen te plannen, al zal dat gevoel van iets missen nooit echt weggaan:(

Begin 2014 zou ik geopereerd kunnen worden volgens de gyn, ik snap wel dat ze dat net voor de feestdagen niet meer doen. Ik moet dus eigenlijk nog één ronde Clomid om de tussentijd even op te vullen, maar weet niet of ik dat ga doen. Ellendige hormonen in mijn lichaam voor niets.

8. Patruusje

Patruusje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.282
    0
    0
    Noord holland
    Lieve Aster, ik ken jouw gevoel maar al te goed kamp met precies hetzelfde probleem. Zit sinds vorig jaar in de wachtrij bij de gyn tot ik eindelijk gehopen wordt. Mijn vriendinnen op 1 na hadden allemaal kinderen, die ene is pas geleden bevallen van een gezonde dochter. Heel leuk natuurlijk! Maar als klap op de vuurpijl kreeg ik deze zomer te horen dat mijn beste vriendin (al moeder van 2 gezonde zonen, beide keren in 1x zwanger) het ging proberen voor de derde! En je raad het al wederom in 1x zwanger... Nou toen was ik persoonlijk echt even van het padje af, was niet meer blij voor anderen en was dood ongelukkig met mezelf omdat ik niet de goede vriendin kon zijn voor mijn vriendinnen (die overigens alleen nog maar over zwangerschappen en babies konden praten). Op een dag ben ik geknapt en heb ik alles eruit gegooit tegen me vriendinnen... niet mijn beste moment kan ik je verzekeren. Maar het heeft mij de push gegeven om hulp te zoeken. Ik ben door de gyn doorverwezen naar een medisch psychologe en dat heeft mij heel goed geholpen tot nu toe.

Mijn belangrijkste lessen zijn geweest: je mag best teleurgesteld zijn als het weer niet lukt ; het is niet dat je het een ander niet gunt, maar je eigen verdriet is sterker ; krop je gevoelens niet op, maar gooi het er (gesensoreerd) uit of schrijf het op ; Wees niet boos op jezelf maar op je lichaam!

Sterkte en heel veel liefs!

9. Mammietammie

Mammietammie Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Aster!! :( :( Wat lees ik nu! Wat rot voor jullie zeg, dikke knuffel van mij! Ik kan me slechts een beetje indenken hoe jullie je nu moeten voelen, idd voor je gevoel dichtbij 'uitbehandeld'. :( Wil jullie heel veel sterkte wensen en hoop dat jullie veel steun aan elkaar hebben. En ik duim natuurlijk extra hard dat ivf wel in 1x raak is!

Patruusje, ik zie bij jou staan dat je een positieve test hebt, ben je nu dan zwanger? En ben jij zonder hulp zwanger geworden?

Pukje, leuk, Londen! Nooit geweest maar lijkt me een erg leuke stad! Zeker nu de kerst eraan komt :)

Tempus, ik ben het even vergeten denk ik, maar wat voor operatie zou je dan krijgen?

10. Patruusje

Patruusje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.282
    0
    0
    Noord holland
    Hi Mammietammie, ja heb een positieve test... Maar inmiddels ook een heftige bloeding, dus waarschijnlijk een MK :( Morgen voor de zekerheid testen en dinsdag naar de gyn. Maar vrees op foute boel... Helaas!! Na 2 jaar was het wel de eerste pos test van m'n leven helemaal vanzelf... Sta er nog steeds van te kijken want dacht echt dat dat nooit zonder hulp zou lukken!

11. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Patruusje, wat erg van die bloeding! :$:( Hopelijk zit het nog goed.
    Ze te lezen (in het onderschrift) ben je al een tijd bezig. Sterkte!!

12. Patruusje

Patruusje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.282
    0
    0
    Noord holland
    Yup deze maand 2 jaar precies... Dank je wel puk, ik hoop het stiekem ook een beetje.... Maar het is wat je noemt een fools hope :(

13. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Patruusje, en heb je nog een test gedaan vandaag? Wat vervelend dat je tot dinsdag moet wachten.

Ik heb zin in Londen morgenavond. Zeker Tempus, leuke uitjes bedenken en plannen is een goede afleiding. Ik denk gewoon dat wij dat vaker moeten gaan doen.

En Aster, trek je het nog een beetje?

14. Patruusje

Patruusje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.282
    0
    0
    Noord holland
    Hey Puk, ja test was zwaar negatief. Had het wel verwacht maar blijft een domper. Dinsdag maar kijken of ik de gyn zover krijg dat ik het medische circuit in kan, zo niet dan ga ik op zoek naar een andere gyn.

Londen is echt geweldig! Je kan er top shoppen, heerlijk eten en super ingen zien... Super veel plezier daar!

15. TempusFugit

Hè Patruusje, naar zeg..

16. Mammietammie

Mammietammie Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Wat erg Patruusje! :( Zo lang bezig en dan dit... Enige inimini positief puntje eraan is dat je nu weet dat het kàn.. Veel sterkte

17. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Patruusje, al had je het al verwacht, het blijft een enorme schok! :(:x:( Eindelijk had je een positieve test in handen, en nu een miskraam! :(:x:(
    een dikke knuffel en heel veel sterkte!

18. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    @Pukje: Veel plezier in Londen! Heel leuke stad! En even lekker weg is sowieso goed, denk ik!

@Tempus: Ik ben het even kwijt.. Waaraan moet je geopereerd worden? Zou jij een LEO-behandeling krijgen?
    En heb jij niet ergens deze dagen je NOD? Hopelijk echt een NOD met die drie follikels van je!

@Patruusje: Nee, wat erg dat je een miskraam hebt gehad nu! Heel veel sterkte en ik hoop dat je snel weer (goed) zwanger mag raken! Lief dat je een berichtje post overigens! Ik loop bij een psycholoog, dus dat scheelt alweer een hoop.

@Mammie: Hoe is het nu met jou? Hou je alles nog een klein beetje vol?

Jullie steunen mij (en elkaar) zo goed! Zo ontzettend fijn! Ik krijg hier serieus meer steun dan in real life!
    Ik heb mijn vriendinnen woensdag gezegd dat ik het jammer vind dat ze niet op de hoogte waren van mijn inseminatie. Ze hebben de afgelopen twee weken allebei niet één keer naar mijn behandelingen gevraagd. Ze wisten dus ook niet dat wij woensdag zouden weten of we naar IVF door moesten gaan. Zelf vinden ze het onzin, want ze vragen altijd hoe het met me gaat. Ik heb geprobeerd ze uit te leggen dat ik op zo'n algemene vraag een algemeen antwoord geef. Ergo, het is mijn eigen schuld. Sorry dat ik het hier neer gooi, maar ik voel me zo in de steek gelaten!

Heb daarom ook een oproepje op het forum gezet. Ik wil graag contact met vrouwen in de mmm. Zij begrijpen wat ik door maak. En wie weet wat er uiteindelijk van komt!

19. TempusFugit

Pardon, je eigen schuld?! Ze hebben geen idee waar jullie nu mee moeten dealen, een beetje interesse tonen zou nog het allerminste zijn wat ze voor je kunnen doen, zelfs al hebben zij geen idee hoe zo'n traject voelt!

Ik snap dat je je aan de kant gezet voelt, wat een rotstreek zeg. Sommige mensen zullen nooit hun fout toegeven, het had zo makkelijk opgelost kunnen worden. In zulke periodes kom je er (helaas? gelukkig?) echt achter wat voor mensen je eigenlijk om je heen hebt.. Ik zit me hier echt ontzettend kwaad te maken, dat ze dat gewoon niet inzien =\

Patruusje, gaat het een beetje? :( Ik hoop dat je gyn je toch wil begeleiden in de MMM, als het al zo lang niet lukt!

PukjePuk, Londennnnn :D :D

Ik zie nu pas dat jij ook al had gevraagd welke operatie Mammietammie. Sorry, overheen gelezen :p Een LEO inderdaad en ze doen ook meteen een HSG als ik toch onder narcose ben. Ergens van maandag t/m woensdag is mijn NOD (langere LF) maar ik heb echt al vaak vreselijke krampen en last van die mastopathie dus ik reken op mijn menstruatie.
    Voor mij staat het dan vast dat er meer aan de hand is.

20. Patruusje

Patruusje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.282
    0
    0
    Noord holland
    Jeetje Aster... Das knap lullig. Ik snap helemaal dat je teleurgesteld raakt in je vriendinnen. Meiden die hier niet mee te maken krijgen begrijpen het ook echt niet. Ze proberen het vaak wel, maar uiteindelijk duurt het lang en lijken ze soms de interesse te verliezen.

@Tempus, het gaat... vandaag de hele dag m'n zwangere vriendin geholpen met verhuizen. Die is nu iets over de helft, en heeft een flinke buik die ik erg confronterend vond. Maar goed, het gaat en ik wacht dinsdag as wel af en ik hoop ook zeker dat de gyn me wilt helpen.

Deel Deze Pagina