Ik trek het even niet meer..

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Aster14, 2 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smokey11

Smokey11 Actief lid

20 jan 2013
    274
    23
    18
    Vrouw
    HOi,

kan alleen maar zeggen probeer te genieten van je bruiloft dit is ook een van de mooiste dagen in je leven.
    En verder heel veel succes en ik hoop dat je toch binnenkort goed nieuws voor ons hebt.

2. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Ja, het boek moet nog gemaakt worden, denk ik. Hopelijk komt het snel, ik ben er erg benieuwd naar!

Ik moet overigens wel zeggen dat stap 1 zetten al een heleboel scheelt. Ik heb mijn naaste omgeving verteld dat ik het niet meer trek, ik heb de huisarts om een verwijzing gevraagd en ik heb een psycholoog. Na de bruiloft heb ik een eerste afspraak. Er valt daardoor al zo'n enorme last van mijn schouders! Ik kan het dan niet alleen, maar ik hoef het ook niet alleen te doen.

@Pukje: Wat naar van je werk! Jeetje! Ik kan me voorstellen dat je je geen raad weet! Heb je wel een vast contract of niet? Want met een vast contract is het niet gemakkelijk om iemand eruit te werken..

En, waar blijven de kinderen heeft ook Facebook! Vet handig! Ik hoef geen hoofdstuk, hoor, Billie! Vriend heeft het boek al besteld voordat ik kon zeggen dat ik m wilde. Het is zo'n lieverd.. Ik ben extreem blij dat ik met hem mag trouwen!

Overigens! Hij heeft alles gelezen hier en vind jullie ook enorm lief. Was er ook maar zo'n forum voor mannen, denk ik af en toe..

3. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Is dit forum niets voor hem zelf? Of bedoel je meer mannen onder elkaar? Kan me namelijk herinneren dat de man van Marnat hier ook is geregistreerd.

Gelukkig voel je je wat opgelucht, dit traject is ook niet niets om alleen te moeten doorstaan. En handig die FB, toen ik net terug kwam van de psych lag het boek (En, waar blijven de kinderen dus ;)) op de mat, dus leesvoer. Lief dat je soon-to-be-husband hem voor je heeft besteld!

4. pippeke

pippeke Niet meer actief

Lief van je mannetje! Ik heb ook een lieverd gelukkig!
    Mooi dat het ietsje beter gaat in je koppie!

5. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Aster14: Gelukkig heb ik een vast contract, dat scheelt natuurlijk wel. Maar als je toch al genoeg aan je hoofd hebt (het zwanger worden,afspraken in het ziekenhuis en verdriet over alles), dan valt onbegrip van je werkgever wel erg rauw op mijn dak en kun je dat eigenlijk niet hebben. Maar ik weet dat ik in mijn recht sta.

Wat betreft voor alle meiden, ik voel zoveel herkenning en ik voel dat ik niet de enige ben en dat verdriet erover gewoon heel normaal is en dat dat er mag zijn. :)

6. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    @Pukje: Ja, heb je gelijk in. Zwanger worden is al zwaar genoeg soms en dan wil je die extra stress er niet nog eens bij hebben..
    Fijn, he. Dat we hier dingen kunnen delen en echt voelen niet alleen te staan..

@Pippeke: Oh, wat fijn dat jij ook zo'n lieverd hebt!

@Tempus: En? Boek al uitgelezen? Hahaha! Dit forum is niets voor mijn vent, die vindt dit meer mijn domein..
    Gaan jullie overigens 150mg nog uitproberen? Of hangt dat af van wat de gyn gaat zeggen?

7. TempusFugit

Nee joh, gisteren een stukkie maar vandaag de hele dag bezig geweest voor mijn schoonouders, die vieren morgen hun 25-jarig huwelijk.

En ik weet niet wat we ermee moeten doen tot nu toe. Ik had een vervangende gyn die me als een hoop stront behandelde en zei dat ik voor een vervolgbehandeling naar mijn eigen gyn moest.. dus ja. Ben op eigen initiatief maar Primolut gaan slikken want ik moest van de receptioniste wachten op mijn menstruatie (ja, tegen Kerst ben ik misschien wel ongesteld uit mezelf) Heel drama :p

8. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Hoi meiden, ik zit al een lange tijd op het forum en wij hebben ook lange tijd moeten wachten voormwe zwanger werden. In die tijd zat Belle op het forum en zij kon zo mooi schrijven! Dit was een post van haar waar ik heel veel aan heb gehad:

http://www.zwangerschapspagina.nl/3090938-post208.html

9. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Meiden, wat een prachtig stukje van Belle. Ik kreeg er tranen van in mijn ogen. Echt herkenbaar. Niet dat iedereen ons inhaalt of we staan aan het begin van onderzoeken. Maar van dat je veel kunt hebben (wij zijn heel gelukkig getrouwd, mooi huis, vakanties en een boot enzovoorts) en het wel goed voor elkaar hebben (geen zorgen om geld of gezondheid), maar dat je pas echt gelukkig bent wanneer je in een kindje in je armen kan sluiten. Mijn man zei pas ik wil weten waarvoor we werken, sparen enzovoorts (voor de zorg en opvoeding van een lief kindje, leuke dingen doen me je kindje).
    Mijn man komt uit Roemenie en wij gaan daar elke zomer naar toe. Hij is daar echt een voorbeeld van een succesvolle Roemeen in een ander land (snel succes). Hij woont nu vijf jaar in Nederland. Stelletjes van onze leeftijd daar zijn al snel jaloers op ons, op mijn man. Daar kan ik nu echt :x boos om worden, omdat zij leuk met een kinderwagen rond wandelen bijvoorbeeld. Dan denk ik, wij zijn niet jaloers, maar jullie hebben het echte geluk (een kindje).

10. pippeke

pippeke Niet meer actief

Pff das zeker een mooi stukje!!!
    Ze heeft gelukkig inmiddels een geweldige banner!

11. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    [FONT=&quot]Ik wil niet[/FONT]

[FONT=&quot]Ik wil niet meer verdrietig zijn omdat het allemaal niet zo gaat als ik van tevoren had bedacht[/FONT]
    [FONT=&quot]Ik wil me niet meer minder vrouw voelen omdat ik maar niet zwanger raak[/FONT]
    [FONT=&quot]Ik wil me niet meer schuldig voelen naar mijn lief toe als ik weer eens lelijk doe in een depressieve bui[/FONT]
    [FONT=&quot]Ik wil me niet meer afvragen of mijn lief echt bij mij blijft als blijkt dat het met mij samen nooit zal lukken[/FONT]
    [FONT=&quot]Ik wil niet meer hoeven twijfelen wanneer mijn eisprong is geweest om vervolgens de uren tot aan de NOD voorbij te zien kruipen[/FONT]
    [FONT=&quot]Ik wil niet meer dat een fertiliteitsassistente tips geeft over hoe, wanneer en hoe vaak wij het beste gemeenschap kunnen hebben[/FONT]
    [FONT=&quot]Ik wil niet meer toch elke maand stiekem hoop krijgen tegen beter weten in[/FONT]
    [FONT=&quot]Ik wil niet meer op 8 a 9 dpo al last van mijn rug en borsten krijgen zodat ik weet dat het wéér niet is gelukt maar ik nog een week de tijd heb om mezelf helemaal gek te maken[/FONT]
    [FONT=&quot]Ik wil niet meer van die vage k*t streepjes op welke test dan ook, ik wil gewoon een knaller[/FONT]
    [FONT=&quot]Ik wil niet meer hoeven luisteren naar goed bedoelde adviezen van familie en vrienden die zwanger zijn als ze te lang oogcontact hebben[/FONT]
    [FONT=&quot]Ik wil niet meer dat werkelijke in elke film of televisieprogramma het over zwangerschappen gaat[/FONT]
    [FONT=&quot]Ik wil niet meer dat ik soms moet slikken voor ik iemand feliciteer wanneer zij zwanger is om op het toilet in tranen uit te barsten[/FONT]
    [FONT=&quot]Ik wil niet meer in mijn hoofd een rangorde maken van wie volgens mij nu eerst aan de beurt is om zwanger te raken[/FONT]
    [FONT=&quot]Ik wil niet meer uitgenodigd worden voor een kinderfeestje terwijl wij dan het enige stel zijn dat geen kindje meeneemt[/FONT]
    [FONT=&quot]Ik wil niet meer hoeven uitleggen waarom wij de uitnodiging van een kinderfeestje even voorbij laten gaan [/FONT]
    [FONT=&quot]Ik wil niet meer dat vriendinnen zeggen dat ze het helemaal begrijpen om vervolgens te vragen wie volgens mij eerder kinderen zal hebben, zij of ik[/FONT]
    [FONT=&quot]Ik wil niet meer de wanhoop in mijn lief zijn ogen zien als hij mij niet kan troosten[/FONT]
    [FONT=&quot]Ik wil niet meer de angst dat mijn moeder door haar ziekte haar kleinkinderen nooit zal leren kennen[/FONT]
    [FONT=&quot]
    [/FONT]
    [FONT=&quot]Ik wil wel mijn studie afmaken zodat ik dat ik een lange neus kan trekken naar de mensen die zo hard riepen dat het nooit iets zou worden met mij[/FONT]
    [FONT=&quot]Ik wil wel dat mijn lief volgend jaar een dag minder kan gaan werken omdat ik genoeg verdien om die dag te compenseren[/FONT]
    [FONT=&quot]Ik wil wel ons heerlijke huis samen nog meer tot een nestje maken zodat alles klaar is wanneer er een kleintje komt[/FONT]
    [FONT=&quot]Ik wil wel dat mijn lief weet dat ik ondanks dit gelukkiger ben dan ooit [/FONT]
    [FONT=&quot]Ik wil wel, heel graag, mijn man nu vasthouden en hem laten weten dat ik er ook voor hem wil zijn[/FONT]
    [FONT=&quot]Ik wil wel gewoon leven in het hier en nu, zonder me zorgen te maken over de toekomst en verdrietig terug te blikken op het verleden[/FONT]
    [FONT=&quot]Ik wil wel die innerlijke rust krijgen en oprecht weten, voelen, geloven dat alles goed is zoals het is[/FONT]
    [FONT=&quot]Ik wil wel weer gaan genieten van alles wat ik wél heb[/FONT]

[FONT=&quot]Zo, dat lucht enorm op…

[/FONT]
    [FONT=&quot]Hey meis, dit schreef ik vorig jaar onder mijn oude nickname Eliz30. Ik weet exact hoe het voelt. Soms gaat het dagen/maanden goed. Maar afgelopen week hoorde ik van 3 meiden om mij heen dat ze zwanger zijn en op zo'n moment vraag ik me echt waar ik mee bezig ben. Waar doe ik het in hemelsnaam allemaal voor. Mijn advies; geef toe aan wat je voelt en zeg nooit tegen jezelf dat je gevoel er niet mag zijn. Trek naar de mensen toe die je positieve energie geven en neem even afstand van de mensen die je niet (willen) begrijpen. Je bent zeker niet alleen!
    Dikke knuffel
    [/FONT]

12. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    @Tempus: Dat meen je niet! Wat enorm niet meedenkend, zeg! Wanneer komt je gyn terug? En ga je dit wel zeggen ook dan?
    En gefeliciteerd met je ouders!

@FairyTale: Wauw, dank je wel voor dit stukje. Echt onwijs goed geschreven.. Gelukkig hebben jullie beide een mooie banner kunnen krijgen.

@Pukje: Helaas is niemands leven perfect.. Ik ben enorm jaloers op een vriendinnetje, omdat zij wel zwanger is nu.. Maar zijn heeft helaas haar moeder moeten verliezen tijdens haar zwangerschap.

@Else: Dank je wel dat je dit wilde delen hier. Je stukje is erg herkenbaar. Ik vind het enorm knap dat je ook het stukje ik wil wel hebt geschreven. Het is moeilijk om de positieve dingen in te zien op zulke momenten. Dank voor je advies, ik neem het zeker ter harte. Heel veel succes in je ivf-traject. Ik hoop dat het resulteert in een mooi kindje voor jullie.

@hier: Jaaaa! Ik ga vandaag mijn trouwjurk weer passen!! Ik kan niet wachten. Zus komt straks om me te helpen. Donderdag de BABS op bezoek gehad. Gesprek van 3 uur gehad. Mooi om te merken dat we een babs hebben gekregen met een eigen kruisje in haar huisje. Ze heeft zelf een gehandicapt kind en kan ook slecht tegen sommige uitspraken van anderen. Hierdoor echt een fijn en open gesprek gehad. Ik denk dat het janken wordt vrijdag, haha!

13. cat2

cat2 Niet meer actief

Hier in 2 weken tijd van 3 mensen gehoord dat ze zwanger zijn van 1e kindje. Mensen denken dat ik geen kinderen wil en weten ook niet dat er ermee bezig zijn. Ik word er toch elke keer verdrietig van. Gister heb ik dus van de 3e persoon gehoord. Gisteravond en vandaag heb ik toch weer gehuild erom.

Wat is een BABS eigenlijk?

14. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Ah, meiske! Dat is ook wel erg naar.. Hoe lang zijn jullie al bezig dan? Ik merk dat mensen wel meer rekening houden met me, nu iedereen weet wat er bij ons aan de hand is..

Een BABS is een Bijzonder Ambtenaar van de Burgelijke Stand. De persoon die je trouwt dus.

15. cat2

cat2 Niet meer actief

Gefeliciteerd met je aanstaande huwelijk! Ik zie dat je al snel gaat trouwen! Ik wens je alvast een mooie dag toe.

16. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik wilde even kwijt dat ik het stukje van Else ook erg mooi vind, vooral dat er na het 'niet willen' ook een stukje kwam van 'willen'. :):)

17. TempusFugit

@Aster: Hij zou 1,5 week weg zijn dus ik denk dat hij ondertussen wel terug is, alleen mijn menstruatie zet niet door dus 't is nog afwachten. Ik ga wel voor het weekend bellen want als dan mijn menstruatie doorzet is het maandag misschien al CD3 en da's een beetje kort dag :p

En oeeeh, je bruiloft is nu wel heel dichtbij! Ben je zenuwachtig?

Herkenbare stukjes trouwens hier, was dit topic even helemaal vergeten maar ben nu weer bijgelezen xD

18. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Hee Tempus,

Wat vervelend dat je er dan zelf weer achteraan moet, he. Ik hoop dat je wel tevreden bent met je gyn!

Hier beginnen de zenuwen toe te slaan! Ik heb echt voortdurend kriebels in mijn buik.. Overigens zondag of maandag mijn eisprong gehad, dus dat maakt het nog spannender.

19. TempusFugit

Dat zou nog eens een mooi cadeautje zijn om positief te testen. Wat goed dat Clomid aanslaat bij je trouwens, of was het alsnog een spontane eisprong? Ze geven ook lekker warm af op jullie trouwdag zeg.

Ik ben met mijn eigen gynaecoloog heel tevreden ja, zeker na mijn laatste ervaring haha. Hij legt alles duidelijk uit en is eerlijk over de kansen die we hebben.. heel fijn :)

20. Lady Flower

Lady Flower Fanatiek lid

2 nov 2011
    1.055
    0
    0
    Voor alle meiden die zich rot voelen omdat ze ook zo ontzettend graag een kindje in hun armen willen sluiten wens ik: veel geduld...veel sterkte...veel liefde...veel kracht!!!

Hopelijk voor jullie via welke weg dan ook is er snel een kleintje op komst!! Het lijkt me vreselijk om zo lang te moeten wachten!!

Dikke digi knuffel!!

Deel Deze Pagina