Mammietammie, ik heb geen idee hoe hij er opeens bij kwam, misschien alle klachten van afgelopen maanden in mijn dossier doorgelezen ofzo. Morgen je ei? Heel veel succes! Marie, alle vier zwanger? Jeetje, wat moet dat allemaal gigantisch confronterend zijn, vooral als je gezellig samen zit tijdens de feestdagen. Maar ergens toch fijn dat je herkenning leest in de dingen waar we over praten. Zat jij trouwens ook niet in het 'toekomstige PCO-mama's topic'? Ik heb het idee dat ik je naam ergens van herken. Patruusje, ja natuurlijk is het ook wel lief bedoeld Granaatappelsap, dat is er eentje waar ik nooit van had gehoord. Open zenuw is inderdaad echt een geweldig boek. Pukje, het gaat wel weer hoor. Gelukkig heb ik een geweldige man die niet van mijn zijde wijkt Ik hoop nog steeds voor je dat 't raak is. En inderdaad, is alles al gepland voor tijdens de feestdagen? Sophie, ik denk dat verdere behandeling een beetje ligt aan je gynaecoloog. Vaak laten ze je nog even zelf verder proberen en dan stappen ze over op IUI. Ik vind eigenlijk dat je vriendinnen er wel even bij stil kunnen staan trouwens. Het is een kleine moeite en voor jou belangrijk. Wij denken sowieso aan je! Succes morgen, ik hoop dat het allemaal meevalt. En die post van Belle komt inderdaad ook wel hard aan hier, nog veel meer dan toen ik hem voor het eerst las. Misschien omdat het steeds langer duurt..
Ok, ik heb weer even een dipje. Zat net in de auto na een lange vermoeiende werkdag en hoorde op de radio dat Jennifer Ewbank zwanger is. Ok ik weet dat ze eerder een miskraam heeft gehad en het is haar ook echt niet misgund, maar ik stoor me er wel aan dat ze gisteren nog schijnheilig bij koffietijd zat te vertellen dat ze wel een kinderwens hebben en "ooit" graag kinderen willen. Terwijl ze al 14 weken is!! Dus toen zat ik me te bedenken hoe graag ik zwanger zou willen zijn, en hoe trots ik van de daken zou schreeuwen dat ik al 14 zwanger ben Ok dit klinkt wel heel triest. Sorry maar als ik in zo'n dip zit dan raakt echt álles wat met zwanger worden te maken heeft me.
Klinkt helemaal niet triest! Ik denk niet dat dat heel raar is om te voelen. Net kwam er bijvoorbeeld ook een reclame op RTL dat volgende week in thema staat van moeder + kind. Dan denk ik ook: Natuurlijk, zal wel weer ja. *Boycot RTL* Op een gegeven moment is het denk ik echt niet raar om het allemaal op jezelf te betrekken. Je leven staat toch voor een groot deel in teken van een onvervulde kinderwens en aangezien kinderen/zwangerschappen overal zijn, is dat gewoon superfrustrerend. En je gunt het andere mensen wel, maar je gunt het jezelf gewoon ook heel erg..
Gelukkig, ik ben niet raar Soms denk ik van stel je niet zo aan mens, alles komt goed. Maar na al die tijd is het zo moeilijk om daar nog oprecht in te geloven... En daar wordt je best sarcastisch van. Hebben jullie trouwens nog wat van cyntje gehoord of gelezen? Heb haar al een tijdje niet gezien hier, ben benieuwd hoe het met haar gaat. Vieren jullie nog Sinterklaas? Ik vier het op mijn werk met de kindjes, wel leuk al die blije gezichtjes. In de familie hebben we geen kinderen meer die nog geloven maar we gaan wel gezellig eten met zijn allen. Fijne dag meiden.
Nee hoor Mammietammie is inderdaad niet triest, ik heb vandaag dus ook een zware dip en kan het dus gewoon echt niet hebben dat mensen hier op ZP al binnen 1, 2 of 3 keer zwanger zijn. Waarom zij wel??? En dat van jennifer Ewbank is gewoon schijnheilig, maar wat dacht je dan van gwen stefani, overduidelijk zwanger en gewoon niets zeggen! Net wat je zegt ik zou het wel van de daken willen schreeuwen! @Tempus, ik had het inderdaad ook gezien... Ik ga dus ook echt geen RTL op 10 kijken... Allemaal films in het teken van moeder en kind, rot toch op zeg... Gooi er dan liever alle sinterklaas en kerst films tegenaan, is ook voor kinderen maar dat trek ik toch echt beter denk ik! Hier op het werk wel een chocoladeletter gekregen maar that's it... En dat is prima, meer hoeft voor mij echt niet!
Hier geen Sinterklaas. Ik vind het wel een leuk feest, dus ieder jaar koop ik cadeautjes voor een gezin waar ze dat zelf niet kunnen betalen. Doe ik er in ieder geval nog iets zinnigs mee.. (Het jammere alleen is dat het altijd van die klagende ouders met zich meeneemt, die hele Sinterklaasviering. Daar erger ik me dan echt groen en geel aan.. December is al zo'n klotemaand wat dat betreft..) Maar hier dus alleen Kerst. Van Cyntje heb ik ook niets meer gehoord :O Ik hoop dat dat een goed teken is.. en geniet van je chocoladeletter Patruusje Enne, niet wegwaaien vandaag hè Het waait zo hard!
Wow wat een mooie gedachte, is dat altijd hetzelfde gezin of elk jaar een ander gezin? Doe je dat uit jezelf of via een stichting? Wuhaha cadeautjes krijgen en toch nog klagen, hoezo dat dan? Nou wat een wind he! Niet normaal meer
Haha nee, Sinterklaas in het algemeen! Niet die gezinnen hoor, heb daar nog nooit een slechte reactie op gehad Bij de intocht hier in de stad ook allemaal van die zeurende ouders, echt pff! Ieder jaar kies ik een ander gezin, ik let wel een beetje op wie. Mensen waarvan ik wéét dat ze dankbaar zullen zijn, want er gaat toch stiekem veel geld in zitten hoor. En dat doe ik gewoon zelf, niet via een stichting ofzo Ik ben echt bang van die wind door het topic over de storm in de lounge
mammietammie, helemaal niet gek hoor. Van elke zwangerschap die je hoort, voelt toch als een bepaalde steek van verdriet. Maakt niet vanuit wie. Je wordt toch elke dag wel een keer er mee geconfronteerd, is niet omgeving dat is het wel op TV of op de radio. Mammietammie, het is absoluut geen aanstellen. Het is gewoon echt een groot verdriet, en eenzaam verdriet. Patruusje, die verhalen van vrouwen die al in de eerste, tweede en derde maand zwanger zijn... dat is niet fijn om te horen nee! Ik ken dat ook. Het lijkt zelfs of ze er trots op zijn, terwijl je ze gewoon veel geluk hebben gehad. Maar waarom wij hier niet dat geluk? ik heb trouwens ook liever Sinterklaas of Kerst films hoor! Tempus, wat super goed en lief van je Sint-cadeaus koopt voor armere gezinnen! Mooi hoor! Echt bewondering voor je! En dat gezeur van ouders in de Sinterklaas-tijd, daar irriteer ik mij ook echt aan. Ik hoor het veel van de ouders van de kids op mijn werk. Ze moeten blij en dankbaar zijn dat ze kinderen hebben! Alle meiden, wij vieren zaterdag sinterklaas met de familie. Mijn zus en zwager nemen hun drie kids mee, wij nemen ons hondje mee. En ook ons hondje krijgt een cadeau! Eerste kerstdag vieren we lekker met zijn tweetjes en hondje, tweede kerstdag met de familie. En daarna lekker een weekje naar een huisje in Drenthe, even er tussen uit en lekker tot rust komen. Het hutje op de hei dus. Ik weet niet wat deze ronde mij gaat brengen, ik denk gewoon weer ongesteld. Ik voel niks. Ik was deze week wat te druk, en te verkouden om er teveel aan te denken. Dat komt dit weekend vast wel. Ik test nooit te vroeg, ik stel het liever uit. Gewoon bang voor teleurstellingen.
Oh ja, ik ben ook benieuwd hoe het met Cyntje gaat. Ze kreeg toch ook een operatie voor de niche in haar baarmoeder. Ik hoop dat geen nieuws gewoon goed nieuws betekent.
Patruusje, las en zag ik nou ergens een bericht van jou bij een ander topic van een testuitslag met een heel licht beginnend tweede streepje! Spannend, klinkt veel belovend, want ik zie echt een licht tweede streepje. Wanneer is jouw NOD? Ik duim en hoop voor je dat het deze ronde echt raak is en blijft voor jou!! Je verdient!
Dank je wel pukjepuk... Ja klopt inderdaad, bespeurde een licht roze streepje vanmorgen. Vandaag is dag 10 DPO maandag zou m'n nod moeten zijn Ik hoop ook heel hard op een plakker... Blijf voor de zekerheid gewoon granaatappelsap drinken. Gevalletje baat het niet dan schaad het niet Morgen nog een testje wagen! Hoe is het met jou?
Patruusje, mijn NOD is dinsdag of woensdag. Maar ik test nooit eerder dan mijn NOD, ik durf dat gewoon niet. Ze adviseren meestal om pas op je NOD te testen. Verder voel ik niks. Spannend hoor Patruusje! Hopelijk wordt dat streepje alleen maar dikker! Wat zou dat prachtig zijn! Houdt ons op de hoogte!
Hoi Puk... Ik voel dus ook helemaal niks... Afgezien van een prikje hier en prikje daar... Ik dacht ook echt geen posi test te krijgen en zoiets wilde ik aan mezelf bewijzen (dat ik heus niet zwanger ben etc.) Maar ik denk toch dat ik er echt in moet gaan geloven... Ik zal super hard voor je duimen...!
Is deze test van vandaag? Nog steeds een licht maar duidelijk streepje! Je hebt gelijk, misschien geloof je je eigen ogen nog niet. ,maar je moet het toch maar gaan geloven. Mooi Sinterklaascadeau hoor! En jouw verhaal geeft mij ook eveneens veel hoop, niet voor deze ronde, maar gewoon dat het mij ook een keer gaat lukken. Zelf wacht ik gewoon af tot mijn NOD.
Gefeliciteerd, Patruusje! Ik ben vanochtend bij de gyn geweest. 12 follikels zijn rijp, dus vanavond Pregnyl gezet en aankomende maandag 08.30 uur is de punctie. Ik ben enorm bang, maar het gaat vast wel goed komen! En dan hopelijk met Oud & Nieuw gewoon zwanger! Ik kom snel weer meepraten hier! Mis jullie, maar heb wat rust in mijn hoofd nodig! En ik denk wel aan jullie, hoor!
Wat spannend Aster... Wat een hoop follikels! Hoeveel gaan ze eruit halen? Ik zal heel hard duimen dat je een plakkertje hebt met oud en nieuw! De test was van vanmorgen idd... Ander merk als gister dus lastig te vergelijken. Maar die van vandaag is donkerder als vorige maand 1 dag na nod, dus ik denk dat ik een vroeg ei had deze maand. Het kan zomaar ineens komen, ook voor jou blijf ik heel hard duimen! Heb een boel testen ingeslagen om de boel in de gaten te houden, vorige maand werd hij lichter en ik vind het fijn om iig op de hoogte te blijven als het eventueel mis zou gaan. Bedankt voor jullie steun meiden, ik hou jullie in de gaten! Xx
Goed van je te horen, Aster! en wat fijn van die mooie 12 follikels! Maandag dus de punctie, lijkt mij ook echt eng! Veel sterkte en ik zal aan je denken maandag! Sowieso zit je in mijn gedachten en duim ik voor je dat het deze ronde jouw ronde gaat worden! En dat geldt trouwens voor jullie allemaal hoor, meiden. Zeker Patruusje, ik zal eveneens nog even blijven testen. Maar ik hoop zo voor je dat nu de test positief blijft en alleen maar nog donkerder wordt. Zeker het verschilt per test, hoe gevoelig deze is. Ik zou je heel graag ook al willen feliciteren, eerst dacht ik dat doe ik wanneer de streep donkerder is. Maar ik zeg net als Aster maar alvast 'GEFELICITEERD'.
Wauw Patruusje! Gefeliciteerd! Zo snel alweer, alsof je lijf ineens weet hoe het moet haha Heb je wel al een negatieve test gehad na de vmk? Ik duim voor je dat hij of zij blijft plakken! Aster, heel veel succes morgen lieverd! Neem je tijd en rust, wij zijn hier toch wel Pukje ik zal ook voor jou duimen, spannend toch weer he die dagen in aanloop naar nod?!...
Patruusje, mooie profielfoto heb jij nu! Geniet ervan meid! Mammietammie, zeker spannend. Vanavond, deze nacht of morgen moet ik ongesteld worden. We zullen zien, maar ik ben bang van niet. Wanneer is jouw NOD, jij had toch een druk klusweekend afgelopen weekend . Aster, hoe is de punctie gegaan? Ik hoop dat het een beetje meeviel! Alle lieve meiden, hoe is het met jullie? Klaar voor de kerst al? Ik denk aan jullie, jullie zijn Ondanks de spanning van het wachten (voor miijn NOD), voel ik mij toch sterk. Dat scheelt tenminste dan. Gisteren zei een oma van een kindje op mijn werk dat ik maar een groot gezin moest hebben later, omdat ik dat prima aan zou kunnen en ik deed het volgens haar zo leuk en goed met die kinderen. Wel een compliment natuurlijk, maar ze moest eens weten. Het was wel eventjes slikken.