Ik trek het even niet meer..

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Aster14, 2 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Hee lieverds!
    Wat fijn dat jullie aan me gedacht hebben!
    De punctie is erg goed gegaan. Waar ze dachten dat ik ongeveer 12 follikels had, hebben ze er gisteren 18 aangeprikt! Veel meer dan verwacht was! En het gekke is, er zijn uiteindelijk 19 eicellen gevonden!!! Ik ben enorm trots op deze score..

Ik weet van de punctie zelf niet zo enorm veel meer. Ik weet dat ik op een gegeven moment heel veel pijn heb gehad en echt heb liggen schreeuwen, maar ik had de hoogste dosis morfine en dormicum, dus ik ben de helft alweer vergeten. Ik denk dat mijn man het zwaarder had, die heeft alles zonder verdoving moeten aanhoren en zien.

Toen ze klaar waren, ben ik weer aangekleed (roze ondergoed -> ThinkPink!) en naar de uitslaapkamer gereden. Mijn vader is daar bij me gebleven, omdat mijn man met mijn eicellen naar het UMC moest.

Nu, een dag later voel ik me een stuk beter! Nog een beetje buikpijn, maar verder goed. Ik moet rust houden en veel blijven drinken, omdat de arts toch bang is voor lichte overstimulatie..

Donderdag horen we meer. Hoeveel er bevrucht zijn, hoeveel er goed doorgedeeld zijn en hoe laat we die dag de terugplaatsing hebben. Vrijdag horen we of we cryo's hebben. Nog even in zenuwen zitten, dus!

@Mammietammie: Goed geklust dit weekend? ;)

@Pukje: Oh, lieverd! Het gaat helemaal goed komen met dat gezinnetje van jou, hoor! Dat weet ik zeker! Wanneer is je NOD precies? Ik duim voor je!

@Tempus: Je krijgt een berichtje terug van mij! Je bent zo'n lieverd!!

@Patruusje: Hopelijk blijft het allemaal goed gaan! Zou wel zo fijn zijn, natuurlijk!

2. pippeke

pippeke Niet meer actief

Wow aster ik zag ergens anders dat je je punctie al gehad had en kwam even kijken. Geschreeuwd zelfs wat erg! Gelukkig ben je al een hoop vergeten maar man man...
    Ik duim voor een hoop bevruchtingen! Xx

3. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Aster, zeker wat veel! Wat mooi en goed! ;):)

lieve meiden, gisteren op mijn NOD werd ik niet ongesteld. Dus ik heb net een testje gewacht. Zo'n gevoelige test die je eveneens vier dagen voor je NOD kunt gebruiken. Maar het resultaat weer, zoals altijd, NIET ZWANGER. :x:(:x:(:x:( en mijn cyclus lijkt ook wel een beetje van slag, verlengd met een dag of anderhalve dag.

4. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    @Pip: Dank je! We waren ook erg verrast! Vandaag de uitslag of er bevruchtingen zijn. Was om 4 uur vannacht al wakker, haha!

@ Pukje: Wat vreemd! Heb je veel stress gehad de afgelopen tijd? Of andere vitamines gebruikt?
    Gebruik je ovutesten? Misschien heb je dan wel een laat ei gehad!

Ik duim voor je, meis!

5. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Wat zullen jullie zenuwachtig zijn! Ik brand een kaarsje :)

Pukje, da's echt raar. Hoop dat het stiekem toch een heel positieve oorzaak heeft.

6. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Nou, we zijn gebeld. Van de 19 eicellen zijn 9 embryo's gekomen. 3 daarvan zijn goede embryo's. 1 8-cellige, 1 6-cellige met wat fragmentaties en 1 4-cellige. De andere 6 embryo's waren overbevrucht, dus daar zijn twee zaadcellen in gegaan en de eicel heeft zich niet afgesloten. Vanmiddag om 15.10uur wordt onze 8-cellige topper teruggeplaatst. De kans op cryo's is erg klein. Van 19 naar 1 dus. Dan moet dit m wel zijn!

7. TempusFugit

Een cryo is als het wordt ingevroren toch? Is dit dan je enige kans of verstaan ze onder IVF 3x een punctie + bevruchtingen?

Hopelijk valt 't een beetje mee vanmiddag en is 't een plakker :D

8. Mammietammie

Mammietammie Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Oooohh aster wat spannend! Succes vanmiddag, ik ga duimen dat deze blijft plakken! Ik vind het wel allemaal heel heftig wat jullie nu moeten doorstaan dus wil je ook even een dikke knuffel geven! Hoe gaat het nu verder? Moet je nu nog medicijnen gebruiken of alleen afwachten tot je nod? En wanneer is die dan?

Pukje grrrr wat ontzettend kl&@ meis! :( Vreemd idd van je cyclus, maar ik heb het zelf ook wel eens dat t een paar dagen meer of minder is, frustrerend :x Ook voor jou een dikke knuffel!

Volgens mij hebben wij wel weer goed ons best gedaan rond 5 december :D Maarja om er nog vertrouwen in te hebben vind ik erg lastig. Over precies een week mijn nod, volgende week donderdag. Ik vind het niet eens meer ècht spannend, kan me werkelijk waar niet voorstellen dat ik ooit eens een positieve test van mezelf zal zien.

9. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    even een kort berichtje in mijn pauze.

Aster, wat een spannend tijd voor jullie! Logisch dat je al zo vroeg wakker was. Veel succes en ik duim voor jullie dat deze het gaat worden.

Wat mij betreft, ik bespeur nu net dat ik ongesteld ben geworden. Ongeveer anderhalve dag later dan normaal.
    Nee stress had ik niet, wel ben ik sinds twee weken erg verkouden. Vorige week zelfs nog erge keelpijn en koorts erbij. Misschien had dat invloed.

Ik ga de volgende ronde gewoon weer met temperaturen ook aan de slag. Nu hoop ik op een mooi kerstcadeau, ovulatie valt nu rond de kerst.

10. TempusFugit

He bah Pukje, had het zo voor jullie gehoopt. Over een paar dagen maar weer met frisse moed er tegenaan dus.. succes!

Mammietammie, succes met het doorstaan van je laatste wachtweek :p

11. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Aster, vanmiddag had je toch de terugplaatsing! :) Ik hoop dat het goed is gegaan. Nu nog de spannende wachttijd! Spannend en zwaar tegelijkertijd! Ik hoop dat je straks het mooie kerstcadeau van jullie leven krijgen! :);)

Tempus, hoe gaat het met jou? Wachtend op de volgende stap, de operatie begin januari, denk ik. :( Wat doen ze in de tussentijd?

Mammietammie, goed klussen geeft een goed gevoel, maar ja over het gevolg ervan heb je helaas weinig controle/ invloed. Dat voelt zo machteloos. Je durft gewoon bijna niet meer te hopen. Naar is dat. Maar Patruusje is ook lang bezig geweest en die is nu zwanger. Dat soort verhalen geven mij hoop.

Ik ben de dag door gekomen, een dag van hard werken, maar dat was nu even heel goed. De klap komt meestal op een rustiger moment, dit weekend nu, denk ik. Maar jullie zijn super ;);)

12. TempusFugit

Ja, dat is ook zo inderdaad. Als het rustig is of als je alleen bent.. jammer genoeg. En dan jezelf weer bij elkaar rapen voor een nieuwe poging, pfff. Nou moet het voor jou toch ook wel al bijna raak zijn hoor, jeetje! :x

Hier gaat 't wel hoor. In de tussentijd krijg ik gewoon Clomid, ik heb afgelopen zondag als het goed is mijn eisprong gehad. Ik heb er helemaal niets van gevoeld, normaal loop ik krom van de pijn dus ben er wat onzeker over. Ik dacht dat het was om mijn cyclus regelmatig te houden maar m'n gyn zei dat hij het nog wel als een echte poging ziet ("En deze ronde ben je vast zwanger met zo'n mooie follikel!") Dus ja, het zal allemaal wel. Ik ga er maar niet vanuit.

13. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Tempus, wat raar dat je deze keer de eisprong helemaal niet voelde. Verwarrend :(:(! Ik voel soms (heel licht) mijn eisprong en soms niet, ik herken het vooral aan mijn baarmoederslijmvlies en ovu-testen.
    Op zich wel fijn, lijkt mij, dat deze ronde gewoon nog een poging is. Maar ik snap je terughoudendheid, je wilt gewoon volgende stappen en meer duidelijkheid.

Hier wacht ik tot mijn menstruatie over is, om weer een nieuwe kans te grijpen. Ik heb met mijn man afgesproken om vandaag het huis in te richten voor de kerst. Een leuke afleiding.
    Verder kan mijn schoonzusje op elk moment bevallen. Erg leuk, maar ook confronterend. Wij gaan een leuke letter-naam-trein geven. Dat leek mij een origineler cadeau dan kleertjes en ik hoef de Prenatal niet binnen te stappen. Dus twee vliegen in één klap.
    En mijn zwager zei met pakjes-avond, wie weet hebben we volgend jaar kerst, weer opnieuw een kerstkindje. Hij doelde duidelijk op ons, want er zijn geen andere opties. Dat was even slikken. Mijn moeder gaf op een subtiele wijze een andere draai aan het gesprek.

14. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Pukje, wat enorm rot!!

Verder dank voor jullie lieve woorden..
    Ik weet sinds vanochtend dat ik overstimulatie heb.. Ik heb nog steeds flinke buikpijn. Morgen moet ik weer terug en dan hoor ik of ze me willen opnemen.
    We zijn enorm geschrokken!

15. Patruusje

Patruusje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.282
    0
    0
    Noord holland
    Hoi meiden wat een narigheid allemaal, ik wens jullie allemaal heel veel sterkte en ik wilde jullie even laten weten dat ik aan jullie denk en jullie in de gaten hou. Hopelijk hebben jullie allemaal snel goed nieuws :)

16. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    lieve Aster, wat heftig! :$:(:( Wat een schrik! En nu? :(
    Opname in het ziekenhuis is natuurlijk niet fijn, maar zo kunnen ze je wel goed in de gaten houden! Dat dit nou net bij jou moet gebeuren en dan gelijk ook bij de eerste ivf poging. :x:x:(:x:x
    Veel sterkte en een dikke knuffel, meid! En ik hoop dat het snel weer wat beter met je gaat.

Patruusje, wat lief van je dat je aan ons denkt en verder met ons meeleeft! ;) Ik ben heel blij voor je! ;) Geniet ervan! ;):) En wij volgen je snel hopelijk :cool:!

17. TempusFugit

En Pukje, is je huis Christmas-proof? :D Leuk, zo'n naamtrein. Het lijkt me wel echt heel moeilijk, het is maar afwachten maar je weet dat het onvermijdelijk is, zeg maar. Het gaat ook allemaal zo snel. Herinnert je er behoorlijk aan hoe lang je zelf alweer bezig bent. Maar voor jou is het nu wel heel dichtbij allemaal.

Aster, hè bah :( Gebeurt dat vaak? Nou zeg, je had wel al genoeg aan je hoofd. Alsof de duivel ermee speelt, zoveel pech na elkaar. Mag je nu nog wel een terugplaatsing of dat dan automatisch ook niet meer?

Thanks Patruusje.

18. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Tempus, het huis is nu kerst-proof. Ook de kerstverlichting buiten is geinstalleerd. Bij jullie ook al alles in de kerstsfeer? :) Nog plannen voor de kerst?

Gisterenavond laat is mijn kleine nichtje geboren. Wel erg leuk en ik ben ook echt blij voor mijn broer en schoonzus. Je hebt gelijk, het legt eens extra nadruk op het feit dat wij al lang bezig zijn en nog steeds met lege handen staan. Bitterzoet, of beter gezegd zoet (leuk) maar tegelijkertijd dus ook bitter (moeilijk).

Aster, hoe is het nu met je? Wat zeiden ze verder in het ziekenhuis?

19. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Thnx voor jullie lieve woorden! Ze hebben me gistermiddag opgenomen en net weer onderzoek gedaan. Er is nog niet veel veranderd, dus ik moet nog even afwachten!

@Pukje: gefeliciteerd, tante! Heel dubbel inderdaad. Het liefst wil je gewoon zelf..

@Tempus: logisch dat je er niet vanuit gaat, maar je weet het maar nooit! Misschien is het ineens deze keer gelukt!

20. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Aster, vervelend dat het nog niet echt beter gaat! :( afwachten dan maar ja. Hopen dat dit de volgende keer gewoon niet meer gebeurt. :( ook hoop ik dat je snel duidelijkheid krijgt over nu hoe of wat.

Tempus, je weet maar nooit nee. Wanneer is je NOD? Je operatie komt ook steeds dichterbij. Hoe gaat het met de diertjes thuis? Nu ik ongesteld ben, slaapt ons hondje met ons in bed? ;) Gewoon als troost.

Ik was gisterenavond even heel erg verdrietig en boos, mijn man had mij nooit zo verdrietig gezien, vertelde hij mij. :(:( Gewoon even heel verdrietig. Maar ook boos op mijzelf, want ik ben niet blij omdat ik weer tante ben geworden in plaats van zelf moeder.

Ik heb op mijn werk maar extra met de baby'tjes geknuffeld. :)

Deel Deze Pagina