Ryanne welkom! Een hsg krijg je niet gelijk bij de eerste afspraak, dus die zal je vrijdag niet krijgen. En idd ze proberen dat te plannen tussen je menstruatie en ei. Ik vind het wel heftig dat de huisarts zegt dat de bal bij jou ligt! Wat een onnadenkende uitspraak zeg :x alsof je al niet onzeker genoeg bent. Bovendien hoeft het helemaal niet zo te zijn, sterker nog er hoeft helemaal niets aan de hand te zijn! Pukje ik weet hoe het voelt maar toch duim ik voor je hoor! Lief van je ouders dat ze op hun manier probeerden rekening te houden met jullie. Wij hadden een vergelijkbare situatie deze week, verjaardag bij schoonfamilie en iedereen had aandacht voor een baby van 5 mnd maar op 2 mensen na heeft niemand een woord over onze bruiloft gezegd... Wat een fijn voornemen van jou en je man om parken te gaan bezoeken! Heerlijk de tijd voor elkaar! Lekker de natuur in en alles wegwandelen Aster ben je er nog? Hier... Ik zit weer na mijn ei. Heb nu op 4 dpo ineens weer vruchtbaar slijm maar wel m'n ei al gehad Nouja zal wel weer niks zijn. Over 3 weken ga ik voor mijn trouwjurk kijken zoveel zin in
Mammietammie, wat gaaf al bijna voor een trouwjurk kijken!! Zo komt het steeds dichterbij voor jullie!!! Geniet ervan!! Maar wat naar van die verjaardag! Bijna niemand die met jullie over de bruiloft begint!! :x Sorry, ik vind dat zelfs asociaal. Oke, het krijgen van een baby is een belangrijke mijlpaal in je leven, maar een huwelijk net zo belangrijk! Logisch dat dat pijn doet! Ik hoop dat er genoeg mensen om jullie heen zijn die wel echte belangstelling en interesse voor jullie aanstaande huwelijk hebben! Toch prachtig dat jullie zo overtuigend voor elkaar gaan! Daar mag je trots op zijn! en daar mogen anderen best aandacht voor hebben hoor! Iets anders natuurlijk dan een bruiloft, maar het deed mij/ons zo goed dat mijn hondje in Drenthe zoveel positieve aandacht kreeg. Het maakte mij zo blij. Want voordat we op vakantie gingen, zeiden veel mensen tegen mij wat leuk dat je broer vader is geworden en hoe gaat het met hen enzovoorts en verder zeiden/ vroegen ze niks. Ryanne, mammietammie heeft gelijk. Die opmerking van de huisarts komt wel wat hard over. Het kan zo zijn dat er bij jou eveneens niks aan de hand is hoor! Hij bedoelde vast dat jij nu onderzoeken krijgt.
Even een heel drukke week gehad, gisteren ook de hele dag cursus. Vandaag dacht ik even fijn een dag uit te rusten. Dient de menstruatie zich weer aan (de standaard lage rugpijn en buikpijn). Het moet alleen nog doorbreken. :x:x Door deze drukke week was ik er minder mee bezig, maar nu komt de klap toch behoorlijk hard aan.:x Meiden, hoe gaat het met jullie verder?
Gynaecoloog kon niks afwijkends bij mij zien op het eerste oog, moren progesteron laten prikken om te kijken of ik dat een week na m'n eisprong goed heb aangemaakt. Zat al wel een dikke slijmlaag in m'n baarmoeder dus dat was goed. Ze zei jammer genoeg wel dat ik nog zo jong was dat als er uit die progesteron test niets afwijkend uit zou komen ik met een jaar maar terug moest komen en het eerst weer zelf moet proberen. Want volgens haar deed de ene er een maand over en een ander 3 jaar en zo ging het nou eenmaal. En de tip dat ik het los moet laten, geen ovu testen meer moet doen en niet meer tempen voor het komende half jaar en gewoon maar zien hoe het gaat... Maar ik weet niet of ik dat kan.. Ik wil m'n vruchtbare dagen weten omdat m'n cyclus nog niet heel regelmatig is en na m'n eisprong drink ik nooit alcohol tot m'n menstruatie.. Ik snap wel dat ze dat goed bedoeld maar ik dacht echt ja wat heb ik hier nou weer aan. Dus ik moet maar weer zien hoe het gaat. Artsen hebben altijd lekker makkelijk praten
Ohhh pukje wat rot weer!!! :x Is het al door gebroken? Gaat het een beetje? Je wordt toch elke keer weer met je neus op de vervelende feiten gedrukt Ik heb vrijdag mijn nod maar ook alweer de bekende buikpijn, vreetbuien en ook gedroomd dat ik ongesteld was... Dus zal er ook wel weer aankomen In dat geval ga ik zsm een afspraak maken bij de huisarts. Stiekem hoop ik dat we eenmaal bij een gyn gelijk doormogen naar IUI, ik heb niet zoveel trek in een hsg of zoiets eigenlijk Ryanne fijn dat alles goed leek maar wel balen dat je nu weer zelf moet proberen. Hoewel ik het wel snap want zo ging het bij mij ook, vervelend is het wel. Dat loslaten komt vanzelf, je voelt vanzelf wanneer je daaraan toe bent. In jouw geval is dat wat lastiger omdat je cyclus zo onregelmatig is, maar bij mij kwam het doordat ik mijn lichaam op een gegeven moment zo goed ging herkennen dat ik de bevestiging van temp en ovu's niet meer nodig had. Dus als het voor jou goed voelt om het wel te blijven doen, lekker doen! Ik zou het wel beperken tot 1 ding, dus of tempen, of ovu's.
Mammietammie, de menstruatie is diezelfde dag nog begonnen. :x:x. Klopt, weer ongesteld worden is de moeilijkste confrontatie. Altijd weer een klap. En nu weer opstaan. Ik voel wel dat ik sterker ben geworden, maar wat betreft het zwanger worden, merk ik ook verbittering van het zal nog wel heel lang duren of het ouderschap gaat misschien wel aan ons voorbij. Mammietammie, ik duim voor je deze dagen! Niet fijn die voortekenen van een komende menstruatie :x:x:x:x! maar ja, ze kunnen eveneens op zwangerschap wijzen. Vervelend verwarrend, is dat. Ik hoop voor jou eveneens dat ze snel stappen ondernemen. Een HSG krijg je meestal toch, want dan kunnen ze zien of je eileiders goed doorgankelijk zijn. Dat moeten ze toch eerst weten. ALs beide niet doorgankelijk zijn en het niet te verhelpen is, dan sla je IUI over en kom je toch bij IVF. Ryanne, klopt voor dokters is het makkelijker praten. Ik vond dat advies van nog een jaar te proberen, ook behoorlijk pittig. Het was fijn dat ze zeiden dat we nog een redelijke kans hadden om spontaan zwanger te worden. Maar ja het loslaten is erg moeilijk, al was ik er een half jaar geleden veel erger aan toe. Toen zat ik er veel vaker even doorheen, nu voel ik mij toch wat sterker en kan ik het allemaal wat beter trekken. Gewoon ovu-testen blijven doen als jou dat goed gevoel van zekerheid geeft. Ik ben zelf wel met het temperaturen gestopt, ovu-testen gebruik ik nog soms. Meestal merk ik (baarmoederslijm vooral) wanneer mijn eisprong eraan komt.
Hey meiden... Pukje wat rot dat je toch weer die menstruatie voor je kiezen hebt gekregen Ik snap je bittere gevoelens helemaal, ik bleef ervan overtuigd dat het bij mij pas zou lukken met hulp van de gyn. Als m'n vriendinnen vroeger en wat denk je zit het er deze maand in zei ik standaard NEE. Tot oktober dat was de eerste maand dat ik gek genoeg echt hoop had, weer niet raak, maar de maand erop wel. Dus blijf hopen!!!! Spannend Mammietammie... Ik duim heel hard voor je! Ik denk ook dat je sowieso een hsg krijgt, niet iedereen heeft er last van trouwens en dan is het maar gedaan. Maar hopelijk is het gewoon allemaal niet nodig Nog een weekje en dan is het trouwjurken tijd! Heb je al een bepaalde stijl in gedachten?? Ryanne, ik snap dat het ontzettend frustrerend is en dat dokters een hoop ouwehoeren... Maar je bent inderdaad nog jong daarom zetten ze er waarschijnlijk minder haast achter. Als jij je goed voelt bij testen of temperaturen dan moet je dat inderdaad gewoon doen, maar ik zou dan idd net als mammietammie zegt gewoon een van beide kiezen. Hier is alles ok, volgende week weer een echo om te zien of alles nog klopt aan ons beebje. Had vorige week een nare droom gehad dat het hartje was gestopt met kloppen... Maar ik voel nog steeds van alles in m'n buik gebeuren dus ik ga er maar vanuit dat alles nog goed zit. Ik blijf jullie in de gaten houden, ik probeer niet te vaak te schrijven weet niet of jullie dat vervelend vinden anders... Maar ik blijf voor jullie allemaal duimen op een roze jaar!
Pukje balen meis Dikke knuffel! Ik herken helemaal wat je zegt hoor, ik voel dat ook zo. Merk dat ik sterker en verbitterder tegelijkertijd wordt. Patruusje welnee ik vind het juist fijn als je gewoon meekletst zoals je ook deed voor je zwangerschap. Laat je daardoor juist niet tegenhouden, dan voelt het alleen maar meer alsof wij 'over blijven', zo voel ik dat iig. Heb het ook al eerder meegemaakt in een ander topic uiteindelijk was / ben ik de enige nog daar. Iedereen is zelfs al bevallen, sommigen al bezig voor een tweede. Ja zulke dromen zijn niet leuk, maar wel logisch want dat is je grootste nachtmerrie! En...volgens mij is dat ook een zwangerschapssymptoom Het zit vast en zeker goed! Ik heb een echte prinsessenjurk in gedachten Maar eerst maar eens passen en kijken wat mooi staat. Misschien kom ik wel met iets heel anders thuis. Heb er wel zin in iig Ik heb net getest, niet omdat ik iets voel maar gewoon omdat het al weer een tijdje geleden was... Was 'gewoon' weer negatief natuurlijk zoals elke test die ik doe. Echt heel lastig om te denken dat ik ooit wel twee streepjes zal zien... Ik kan het me niet voorstellen. De ongi zal morgen dus wel weer doorbreken.
Dan blijf ik hier gewoon meeschrijven... Ik wilde ook altijd een sissi jurk, maar kwam toch echt met iets anders thuis... Nu dus weer op zoek naar een andere jurk, maar vind dat ook best lastig want ik wil geen soepjurk ofzo! Wees ook niet bang om andere stijlen te passen trouwens, die verkoopsters kunnen het vaak wel redelijk inschatten wat je goed staat! Ook jouw dag komt, bovendien test niet iedereen positief voor NOD... Ik blijf erin geloven!
Wat een verhalen dames!!!! Ik hoop dat jullie snel zwanger mogen zijn!!!!!!! Ik mag morgen naar de huisarts. Eens kijken wat ze wil. We weten al van de vorige keer dat het bij vriendlief niet goed zit. Maar bij mij loopt ie ook niet helemaal lekker. En voorheen voelde ik nog "eipijn" Maar tegenwoordig zelfs dat niet meer.
Patruusje haha ja die tip had ik al eerder gelezen Ik laat me gewoon helemaal verrassen, ben bereid alles te passen en zie wel wat het word! Ik had voor het geval ik zwanger zou zijn al een hele mooie trouwjurk gezien op Maternity Wedding Dresses, Maternity Wedding Gowns and Maternity Bridal Wear , ik zal hem waarschijnlijk niet nodig hebben maar misschien zit er iets voor jou bij? Nog betaalbaar ook. 1ekruimeltje, welkom,en succes
Wow daar staan inderdaad mooie jurken in, helaas zal ik toch wel echt moeten kijken bij de winkel waar ik m'n eerste jurk had gekocht. Mag daar kostenloos een andere jurk uitzoeken... Doe ik dat niet ben ik sowieso m'n aanbetaling kwijt Maar die website is wel nog een goede qua back up, heb hem opgeslagen in mijn favorieten
Lieve meiden, Mammietammie, wat rot weer :x zo'n negatieve test!! Bij elke keer negatief testen, is de hoop op een positieve test weer even heel ver weg! :x Onze positieve test komt een keer! Ik hoop alleen dat we niet nog veel meer maanden hoeven te wachten. Patruusje geeft mij in ieder geval heel veel hoop! en Aster ook! Nog een weekje en dan trouwjurken passen! Wow, een prinsessenjurk!! Je bent het echt waard, dus kies de mooiste jurk uit die je kunt vinden! Mammietammie, maak je ook niet te ongerust over een HSG. Ik vond het wel te doen, het is niet fijn maar draagbaar. Dat kan bij ieder persoon verschillen, maar het onderzoek duurt gelukkig maar kort. Het is gedaan voordat je het weet. Patruusje, fijn dat je blijft schrijven! Graag zelfs! Daarnaast krijg ik door jou hoop en vertrouwen dat het ons ook een keer gaat lukken! En jij weet helaas maar als te goed wat wij doormaken. Direct (jouw woorden) en indirect (dat je nu zwanger bent) ben je mij tot grote steun! Maar wat akelig zo'n nare nachtmerrie! Niet leuk, maar de meeste dromen zijn bedrog hoor en vaak spelen je eigen angsten een rol in die dromen. Ik hoop dat je er zelf goed over heen kunt zetten. Want als jij nog van alles voelt in je buik, dan zit het gewoon goed.
Hoi Allemaal, Ben nieuw hier, dus nog even zoeken in welk forum ik mee kan schrijven, maar na vandaag ongesteld te zijn woorden (was ronde 14), even toch weer flinke telleurstelling :x. Maandag nu maar eens een afspraak bij de huisarts gemaakt. Zo een verhaal van Patruusje geeft in ieder geval wel weer moed!
Ik ben vandaag bij de huisarts geweest en heb een verwijsbrief gekregen voor: Het Centrum voor Voortplantingsgeneeskunde. Maar ik kan pas over 2 werkdagen bellen voor een afspraak.
Welkom bij dit topic Pandavliegen en 1eKruimeltje. Pandavliegen, wat goed dat je de stap naar de huisarts hebt gestapt!! Het is toch een drempel waar je over moet stappen! Maar toch wel een opluchting toen ik eenmaal bij de huisarts was geweest, hopelijk is dat in jouw geval ook! Sterkte,! en blijf hier gewoon van je afschrijven! 1eKruimeltje, wat vervelend dat er bij jullie iets niet (helemaal) goed zit!! Zijn jullie dan wel eens eerder onderzocht? Hoelang deden jullie over jullie eerste kindje? Fijn dat de huisarts jullie heeft doorgestuurd voor onderzoek! Vreemd dat je je eisprong niet meer voelt terwijl je eerst wel duidelijk de eipijn voelde! Ik voel mij eisprong soms duidelijk, niet altijd, terwijl ik wel elke maand een eisprong heb. Maar in het ziekenhuis is dat de eerste stap, onderzoeken of je elke keer een eisprong hebt!
Ja, vind het wel super spannend.. al zal het allemaal wel lang duren hou ik maar rekening mee. PukjePuk: Hoe ga jij om met die maandelijkse telleurstelling? Ik las ergens dat je ook nooit voor nod test, doe ik ook niet, alleen als ik echt te laat ben, maar de dagen voor mijn nod, zijn meestal wel slopend, probeer me dat in te praten, je wordt gewoon ongesteld, zelfs als ik mijn temp omlaag zie gaan, dan denk ik nog, wie weet toch een kans. Vermoeiend