Ik trek het even niet meer..

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Aster14, 2 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1eKruimeltje

1eKruimeltje Bekend lid

16 jun 2009
    974
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij onze zoon duurde het 16 rondes. Nu in ronde 14. Vriendlief heeft toen de tijd al zaadonderzoek gehad. En die was niet best. Volgende week ga ik bellen voor een afspraak. Ik krijg dan ook een onderzoek (weet even uit mijn hoofd niet welke) En hij zal waarschijnlijk ook weer zaad in moeten leveren.

2. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Pandavliegen, de periode van onderzoeken en het wachten op de resultaten ervan, is inderdaad een erg spannende tijd! Ik moet zeggen dat ik na het onderzoekstraject ook veel meer rust kreeg, je krijgt dan natuurlijk of er wat aan de hand en wat dan. Bij ons dus niks. Maar ja, bijna een half jaar verder denk ik weer: Er is niks aan de hand, maar waarom lukt het dan niet.'
    Klopt, die teleurstelling elke keer weer! Het is vallen en weer opstaan en de moed/ hoop hervatten. De dag dat ik ongesteld wordt, ben ik altijd erg verdrietig, en als de menstruatie over is, krijg ik altijd het gevoel weer een nieuwe kans te hebben. Als ik net ongesteld ben geworden, plannen we vaak wat leuks (een etentje, een dagje weg in het weekend of ik koop iets leuks/ moois). Ter afleiding. Daarnaast denk ik maar ik heb een lieve man en een lief hondje en verder een fijn leven, en die en die bijvoorbeeld hebben dat niet. Mijn zus heeft geen kinderen, maar ook geen man bijvoorbeeld, dat lijkt mij nog erger.

1eKruimeltje, wat :( dat het zaad van je man niet goed is! Dat zal best een klap zijn geweest, want je kunt er zo weinig aan doen! :( Maar het is gelukt om zwanger te worden van je eerste kindje, maar ja dat hoeft natuurlijk geen garantie te zijn voor het zwanger worden van een tweede kindje. Het verdriet is er, en het wachten is moeilijk, het maakt dan niet uit of het om een eerste of een tweede kindje gaat. Hopelijk is bij jou gewoon alles in orde. Moeilijk dat wachten! :(:x:(

3. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Zou ik nog iets mee moeten nemen naar de huisarts eigenlijk? als temp kaarten of ovulatie testen? of heeft hij daar niks aan?

4. Mammietammie

Mammietammie Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hoi allemaal,

Ik ben weer ongesteld geworden, mooiste verjaardagscadeau dat ik me kon wensen :x Ik was ineens een dag overtijd en ondanks dat ik al een negatieve test had gehad krijg je dan toch weer hoop (ik ben bijna nooit overtijd, 2x per jaar ofzo)... Mijn vriend kwam van de week met een plaatje van een rompertje die hij zo leuk vindt dat hij hem gelijk wil kopen zodra ik zwanger ben... En nu ben ik dus weer ongesteld. Hij kreeg tranen in zijn ogen toen ik het vertelde :( Het lijkt wel alsof het mij elke maand minder raakt en hem steeds meer.
    Ik ben er echt zo klaar mee, wat is er toch mis met ons? Waarom verdienen wij dit niet? Ik ga maandag de huisarts bellen, verwacht wel dat we doorgestuurd worden maar ben zo bang dat we uiteindelijk weer afgescheept worden met 'probeer het maar zelf'.. Ik vind het ook echt bizar dat je op het forum ziet dat de ene al binnen een jaar aan de IUI etc zit ondanks dat er niks aan de hand is en dat de ander maar steeds moet wachten en wachten... Hoe kan dat toch. Doen die artsen maar gewoon wat, of, waar ligt dat aan :(

Pukje het kan idd altijd erger... Maar toch... Voor mij voelt het alsof mijn leven pas ècht gaat beginnen als ik een kind heb. Dat is waar ik al mijn hele leven over fantaseer en op gewacht heb. Het voelt soms als de tijd uitzitten tot er een kindje is. Ik denk niet dat ik me zonder kind ooit compleet zou voelen. Hoe is dat bij jou?

Pandavliegen, welkom. Je hoeft niks mee te nemen hoor, je kunt gewoon vertellen wat je conclusies zijn. Bij mij vroeg de arts toen alleen of ik al had getemperatuurd en of ik daar normale patronen in zag of niet.

5. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ondanks dat ik hier niet meer echt actief ben, lees ik nog wel mee en Mammietammie, wat een rotbericht weer :( Volgens mij moet je inderdaad maar net de goede arts treffen en anders heb je blijkbaar dikke vette pech. Superslecht geregeld. Ben je vandaag jarig? Alsnog gefeliciteerd, ook al is de sfeer er misschien wel af zo :( En snap je helemaal qua gevoel dat je leven dan pas echt compleet is, als je het eindelijk in kan richten op het hebben van een kindje..

6. pandavliegen

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Super balen Mammietammie :( het is nog zuurder hé, als je eens een dag overtijd bent, ook al zegt een test negatief. succes morgen en hopelijk ga je niet naar huis met een "probeer het zelf nog maar" :(

7. 1eKruimeltje

1eKruimeltje Bekend lid

16 jun 2009
    974
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mammietammie wat balen weer zeg. Maar toch gefeliciteerd met je verjaardag!!!! Ik word morgen weer een jaartje ouder(35).

Pandavliegen ik had gewoon m'n tablet meegenomen waar alles opstaat. In mijn geval alleen het aantal rondes en de lengte ervan. Want alles stond op een app op mijn telefoon maar die was gecrashed.

8. Patruusje

Patruusje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.282
    0
    0
    Noord holland
    Welkom nieuwe dames...

Wat een kl*te verjaardags kado mammietammie... toch ongesteld worden :( De reden dat veel mensen eerder starten is omdat deze mensen de boel flink aandikken (dus zeggen al langer bezig te zijn). Dus dat zou je nog kunnen doen als je nog helemaal niets hebt gezegd... Ik zou willen dat ik in het begin niet zo eerlijk was geweest.

Mijn gyn bleef ook volhouden dat de kans om natuurlijk zwanger te worden groter was als de kans met de IUI. Ik hoop dat jij een goede gyn tref meis, waar je snel van start kan gaan... Het is gewoon fijn om dat al achter de hand te hebben.

Zoals altijd blijf ik voor jullie allemaal duimen en hopen, en blijf ik meelezen en schrijven :)

9. pandavliegen

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Ik had al veel gedoe met verwijderen van spiraaltje, ben ik 2 keer voor terug moeten gaan in het ziekenhuis voor ze het eruit hebben, maar eigenlijk deden zowel de huisarts als de afdeling gynaecologie niet moeilijk vandaag, ze hadden de datum van dat spiraaltje eruit was en dat vonden ze genoeg. Terwijl ik verder echt de meest perfecte cyclus en temperatuur lijst heb. Had verwacht dat we nog even moesten proberen, maar mag Donderdag al naar de gynaecoloog, spannend!!!

Mammietammie, hoe is jou gesprek met de huisarts gegaan?

10. Mammietammie

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hey tempus, leuk dat je nog mee leest! Ik zie dat de Leo goed verlopen is, fijn! Ik hoop dat je nu snel zwanger mag worden...

Ik was zaterdag jarig, bedankt voor de felicitaties iedereen... Was op zich een leuke verjaardag maar had sochtends wel echt zo'n gevoel van *blij gezicht opzetten en gewoon doorgaan*.
    1ekruimeltje jij ook gefeliciteerd!

Patruusje Ja daar heb je gelijk in... Ik ben volkomen eerlijk geweest overal over. Maar dat wil ik ook wel zo houden.

We hebben as vrijdag een afspraak bij de ha. Spannend. Vanavond eens aan m'n vriend vragen wat hij precies verwacht van de afspraak. Ik zelf wil doorgestuurd worden naar een gyn, en dan zou ik het liefst gelijk met IUI starten :p maar dat zal zo wel niet werken.

Pandavliegen wat fijn dat je zo snel terecht kan. En spannend.

11. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Dankje, ik hoop het ook. Al besef ik me sinds gisteren hoe ver we opeens in het traject zitten. Dat had ik nóóit verwacht, nu zitten we opeens al aan de voorlaatste behandeling :\ Het is wel een vooruitgang natuurlijk, maar het einde is zo dichtbij ofzo.. kan het niet goed uitleggen.

Goed dat je vrijdag naar de dokter gaat, hopelijk levert het wat op allemaal :)

PukjePuk, hoe gaat het trouwens met jou nu?

12. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    lieve meiden, even alvast een dikke knuffel voor Mammietammie! Wat rot weer!!! :(:x:( en dan ook nog wel op je verjaardag!!

ik reageer morgen op jullie reacties, ik moet straks naar een vergadering.

13. Mammietammie

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Dank je pukje.

Tempus ja ik snap het hoor... Wij waren gisteren ook aan het praten over wat we nu eigenlijk verwachten van de doktersafspraak, en kwamen tot de conclusie dat we graag nog wat onderzoek willen en dan eventueel IUI, maar verder niet (tenzij er natuurlijk uit een onderzoek komt dat we niet anders kunnen dan bv ivf). IUI vind ik nog wel oké omdat dat onbeperkt vergoed wordt maar meer dan dat zouden we echt nog niet doen. Dan maar nog een paar jaar proberen. Ik zie ivf ook echt als 'een laatste kans'.

14. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    lieve meiden, kon even niet direct uitgebreid reageren. Te druk met werk, verder gaat het zijn gangetje. Dit weekend mijn vruchtbare dagen, dus dat wordt weer klussen. En ik hoop dit keer met resultaat.

Lieve Mammietammie, een dag over tijd geeft altijd toch weer een sprankje hoop. :(:x:( en als je dan ongesteld wordt, voelt het eigenlijk als een dubbele/ tweede klap! :(:x:(
    Goed dat je vrijdag de afspraak hebt gepland. Ook goed dat jullie er samen over praten, dan ga je voorbereid het gesprek in. Ik denk dat de dokter jullie nu wel doorstuurt naar het ziekenhuis, in de eerste instantie voor onderzoeken. Mocht er niks uit komen, sturen de meeste ziekenhuizen je voor een halfjaar tot een jaar naar huis om nog zelf te proberen. Maar jij bent al 27 maanden bezig, dan vind ik, dat ze je niet zo naar huis mogen sturen. Mogelijk dat ze je nog maximaal een half jaar zelf laten proberen.
    Als het onderzoekstraject is afgerond, krijg je een prognose wat de kans is om vanaf dat moment binnen een jaar zwanger te zijn, en dat is na twee jaar toch weer kleiner dan een jaar/ anderhalf jaar, dus misschien dat je wel sneller de IUI krijgt. Wat Patruusje zei, zeiden ze bij mij ook. De kans bij IUI is niet altijd direct groter dan de kans om spontaan zwanger te worden. De spontane kans (normaal ongeveer 15 %) neemt af naarmate je langer bezig bent, de kans bij IUI (normaal 9 %) wordt op een bepaald moment de beste kans. Maar het blijft allemaal zuur en zwaar! Hopelijk is er niks of anders niet veel aan de hand, want om gelijk aan IVF te moeten beginnen (als eileiders bijv niet doorgankelijk zijn) is gelijk zo'n grote stap, en er worden maar drie pogingen vergoed.

Ik begrijp het heel goed dat je je pas compleet voelt als je een kindje hebt, zelf voel ik mij ook niet compleet. Een leven zonder kinderen kan en wil ik niet accepteren! Bepaalde gedachten geven mij toch vaak nieuwe kracht om door te gaan, om mijzelf te herpakken. Het is gewoon oneerlijk allemaal!

Pandavliegen, morgen al naar het ziekenhuis! :) Spannend! Ik hoefde eveneens niks mee te nemen. Wel kregen we van tevoren een vragenlijst, die we moesten invullen voor allerlei informatie. De eerste stap bij ons was toen, temperatuur bijhouden in een curve en sperma laten testen. Maar als jij al temperatuurkaartjes hebt, kun je de stap van temperaturen als onderdeel van het onderzoek overslaan.
    Heel veel succes morgen!!! En stel al je vragen die je hebt!

Tempus, fijn je weer hier te zien! Ik begrijp je gevoel al ver in het traject te zitten. De volgende stap na IUI is toch meestal IVF ja en IVF de laatste mogelijkheid. Dat grijpt je echt flink aan!:(:x:( Heftig! Meestal krijg je toch zes keer IUI, tenminste dat is bij mij in het ziekenhuis. Ik duim voor je aan één ronde genoeg hebt!

Patruusje, ik vind het echt super dat je met ons mee blijft leven (en lezen en schrijven).

15. Mammietammie

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    #735 Mammietammie, 23 jan 2014
    Laatst bewerkt: 23 jan 2014
    Ik wist niet dat de kans bij IUI zo laag is... Tja ik heb zelf het gevoel dat we op deze manier zoals het nu gaat niks gaan bereiken, en dat we met IUI iig een stapje dichterbij zijn. Maar misschien voel ik dat ook zo omdat ik dat graag wil en hoop... Vorig jaar na de onderzoeken hadden we zo'n 38% kans, ben wel benieuwd hoe dat nu dan is, kan geen tabel vinden met kansen na 2 jaar. Edit: volgens de berekening op de site van freya is de kans nu zo'n 33%...
    Ik hoop maar dat er gewoon een gyn bij ons in het ziekenhuis in de buurt zit en dat die een korte wachttijd heeft zodat we snel terecht kunnen :D We zullen het zien morgen.

Heel veel klusplezier dit weekend pukje, ik hoop dat de hsg iets goeds voor je heeft gedaan en het deze ronde mag helpen :)
    Ik vond toevallig nog een toepasselijk plaatje voor ons...

16. pandavliegen

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Veel succes morgen Mammietammie!

Onze afspraak verliep verder prima, echo, uitstrijkje, pc dingens (test voor SOA's) en maandag de volgende echo om de ei groei en ei sprong te volgen. (en vervolgens nog meer echo's en bloedprikken komende 2 weken, maar dat zullen jullie wel kennen).

En over 4 weken alle uitslagen, ook die van mijn man. Dat is wel spannend.

Daarna een HSG of ehmm THL, standaard in ons ziekenhuis is het een THL, maar ze zijn nu bezig met een onderzoek, dus als ik daar aan mee zou willen doen, heb ik kans op een HSG (gaat op basis van loting..), hoef ik pas over 4 weken te beslissen.

Hebben jullie ervaringen met een van de twee onderzoeken?

17. Patruusje

Patruusje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.282
    0
    0
    Noord holland
    Sterkte Tempus, als ik het hier op ZP lees heeft de MMM best vaak succes... Dus ik ga heel hard voor je duimen!

Pukje flink aan het klussen geweest, ik hoop ook zeker op resultaat!
    Hoe gaat het verder met jou?

Mammietammie heeeeeeeeeeeeel veel succes vandaag in het ziekenhuis, ik hoop dat jullie weten wat jullie willen bereiken en dat dat ook zal gaan lukken. En natuurlijk super veel plezier morgen met het uitzoeken van een trouwjurk, ik hoop dat je slaagd voor je prinsessenjurk. Laat je wel even weten of het gelukt is :)

Pandavliegen, ik ben niet bekend met THL wel met HSG, er schijnen een hoop meiden binnen 3 maanden na de HSG zwanger te raken doordat de boel dan is doorgespoten... Bij mij helaas niet, maar er is ook een topic over... Wel fijn dat bij jullie al gelijk zoveel word getest, mijn gyn was niet zo vooruitstrevend!

Hier alles in orde, gisteren een echo gehad waar een druk spartelend frummeltje te zien was... Over 2 weken de combinatietest en over 3 weken hopelijk de geslachtsbepaling. Daarnaast ga ik ook morgen een trouwjurk uitzoeken en hebben we vorige week ringen uitgezocht... Ik zit zo happy in m'n vel momenteel, afgezien dat VL echt geen moer doet in huis en dat dat me zwaar gaat irriteren!

Zoals altijd duim ik voor jullie allemaal dat jullie snel succes mogen hebben! Dikke digi knuffels.

18. Mammietammie

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    De dokter verwees ons zonder twijfel door naar de gyn, 11 februari kunnen we terecht. Nog eventjes wachten dus. Ben wel benieuwd wat er dan gaat gebeuren...

Panda nee ik heb geen ervaring met die behandelingen, maar er staan wel genoeg topics over op het forum. Spannend ja die uitslagen, ik hoop dat ze ok zijn.

Patruusje oh wat fijn een goede echo! En ook alweer over de 10 weken! Bijna de 12 wk grens bereikt :)
    Ik heb echt zoveel zin in morgen, zal zeker hier laten weten of het gelukt is :D Jij ook heel veel plezier morgen, ben heel benieuwd waar je voor gaat kiezen!
    Heb je al een afspraak voor de huw.vw. staan?

19. Patruusje

Patruusje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.282
    0
    0
    Noord holland
    Wat fijn dat je serieus genomen word door je HA! En dat is inderdaad niet al te lang wachten... Hopen dat dat net zo soepel zal gaan :)

Ik ben ook heel benieuwd :)
    Wij gaan 10-2 voor de huw. voorwaarden, jullie al iets gepland?
    Eerste gesprek is voor ons sowieso gratis :D

20. pandavliegen

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Mammietammie en Patruusje, super leuk trouwjurken passen! heel veel plezier!! Ik ben afgelopen November getrouwd, en vond het toch leuk al die jurken enzo :D

(we wouden eerst gewoon gratis trouwen, maar omdat onze ouders er toch graag bij wouden zijn, hebben we uiteindelijk een kasteeltje gehuurd en met onze directe familie de dag gevierd (ouders, oma's, opa's, broers en zussen :)).

en fijn Mammietammie, dat je doorgestuurd ben, wel erg lang dat je daarop moest wachten :( mijn huisarts vroeg van de zomer al (uit zich zelf, was voor iets heel anders daar) of het gelukt was en of ik niet al doorgestuurd wilde worden. (heb wat gedoe gehad met het verwijderen van het spiraaltje, vandaar dat hij iwst dat we kinderen willen) Hopelijk is de gynaecologe ook prettig!!

Veel plezier dit weekend Pukje!

Deel Deze Pagina