Mammietammie, wat fijn dat jullie zijn doorgestuurd! 't zal wel een opluchting geweest zijn! Spannende tijd, het onderzoekstraject! Maar dan krijg je gelukkig wel een keer duidelijkheid en zekerheid. Die onzekerheid is ook zo :x! En jullie staan er niet meer alleen voor!! Sterkte en een dikke knuffel!! Hopelijk gaan ze ook snel over tot actie na al de uitslagen!!! Goed dat jullie er al veel over nadenken hoe of wat jullie willen! Het gaat soms zo snel allemaal in het ziekenhuis, je moet er echt bij blijven. Wat betreft wachttijden, het AMC heeft in principe geen wachttijden met IUI of IVF, het kan wel eens gebeuren dat je een maandje moet wachten. Langer niet. Zeker een heel passende afbeelding van 'My dog is awesome', het is zeker op mij van toepassing. Als iemand iets leuks over mijn hondje zegt, dan ben ik zo trots net als een moeder op haar kind. Ons hondje is in ieder geval een grote troost. Maar hopelijk krijgen we allemaal naast onze lieve huisdieren snel een lief klein kindje!!! En hoe zit het met de trouwjurk??? Was dat soms vandaag?? Ik ben benieuwd!!!! Kies de mooiste jurk uit, je verdient het!!!! Pandavliegen, wat goed gelijk zoveel onderzoeken! Fijn ook! Ja, nu nog wachten op de resultaten!!! Een spannende tijd, tenminste dat vond ik echt!!! Sterkte met het wachten!!!! Ik hoop dat jullie er goed over kunnen praten!! Hopelijk snel goede resultaten!!!! THL, ik weet niet wat dit is! HSG kan inderdaad de vruchtbaarheid verhogen , doordat eventuele kleine slijmpropjes (blokkades) in de eileiders worden weg gespoten. Verder geeft het gewoon een heel goed duidelijk beeld. In november getrouwd, wat gaaf!!! Toch een prachtige grote bekroning op jullie liefde toch !!! Tempus, spannend de begindatum van de IUI komt steeds dichterbij!!! Zie je er tegen op? Gelukkig mocht je gewoon Clomid blijven slikken, dan hoef je niet meer aan nieuwe medicatie te wennen!!!! Je hebt helemaal gelijk!!! Behandelingen of het nu IUI of IVF is bieden gelukkig voor uiteindelijk heel veel mensen het super gewenste resultaat!!!!!! Percentages zijn ook maar percentages en gemiddelden. Die genoemde 9 % per keer lijkt laag, maar als je kijkt dat bij een gewoon vruchtbaar stel de kans op zwangerschap per maand 10-15 % is, is die 9 % eigenlijk niet veel lager. Het brengt je verlaagde kansen weer tot gewone normale kansen, zo zie ik het eigenlijk! En verzekeringstechnisch wordt IUI eigenlijk onbeperkt vergoed, niet zo als bij IVF dat het maar drie keer vergoed wordt!!!! Patruusje, vandaag dus een trouwjurk uitzoeken!!!! Gaaf!!! Hou wel rekening met je buik die gaat natuurlijk wel mooi groeien!!! Super mooi zo'n echo, lijkt mij! Inderdaad ja, de 12 weken komen in zicht, dat geeft je wel rust, denk ik. Vervelend dat je VL niet zoveel doet thuis :x, nu zou je dat juist zo kunnen gebruiken! Ja, mannen zien bepaalde dingen gewoon niet nee. Ik ga dit weekend maar weer goed en vooral leuk klussen!!! Het moeten klussen was eventjes in het najaar wat moeilijker (het werd teveel moeten), maar gelukkig hebben we daar nu helemaal geen last meer van. Het is gewoon weer helemaal !
Toch hebben de dokters wel gelijk. Als ik het een tijdje loslaat, bijv kange vakantie, iets anders waar ik even druk mee bezig ben, dat zijn net de momenten dat het wel lukt om zwanger te worden. Laatste keer ook toen ik net een maand begonnen was in een nieuwe baan. Dus ik ga gewoon weer rustig verder en probeer me niet druk te maken.
Waaauuuuw ik heb zo'n gave trouwjurk!! Ben er zooo blij mee! Kan echt niet stoppen met naar de foto kijken Ik had van tevoren al aangegeven dat we proberen zwanger te worden, en ze hebben mij dezelfde mogelijkheid geboden als wat Patruusje ook had (andere jurk uitzoeken). Daar ben ik wel heel blij mee. Maar stiekem, vind ik m'n jurk zo mooi dat ik het heel stiekem niet erg zou vinden als ik de komende 2/3 maanden niet zwanger wordt... En daar schaam ik me voor want ik wil het wel ècht héél graag Maar m'n jurk is zo mooi Ik heb trouwens al wel een jurk gepast die ik aan kan als ik zwanger ben hoor en die stond ook supermooi. Maar toch, m'n 'eigen' jurk...zucht zwijmel 😍 Het allerliefst wil ik nu gewoon een echo, bloedonderzoeken en evt nog een zaadtest. En dan even niks, zodat als ik na de bruiloft nog niet zwanger ben we direct met IUI kunnen starten. Patruusje wat voor jurk is het bij jou geworden? Pukje ik bedoelde de wachttijden tot de intake, behandelingen kunnen bijna overal direct starten, maar de intake loopt erg uit een. We hadden 2 voorkeuren hier voor ziekenhuizen, de ene had minimaal 9 wk wachttijd en de ander 2 wk, dus je kunt wel raden welke het geworden is Astrid je zal het vast goed bedoelen, maar denk je dat ik dat in twee jaar tijd nog niet geprobeerd heb?...
Wat goed dat je geslaagd bent voor je jurk, is het de prinsessenjurk van je dromen geworden of iets heeeeeel anders?? Ik ben ook super verliefd op m'n jurk... Ben er echt super blij mee, hij is heeeeel anders als m'n eerste jurk! Hij doet me een beetje denken aan een kruising tussen een prinsessenjurk en een baljurk uit de jaren 80 Wuhaha je zal straks zien, zal je net nu zwanger worden omdat je nu zoiets hebt van... Komt na de bruiloft wel Fijn dat het klussen weer een beetje aanvoelt als fun ipv een moetje pukje... Dat lijkt me sowieso een fijnere instelling voor iedereen! Ja idd wel balen van VL, maar goed komt hopelijk vast wel goed Ik heb m'n trouwjurk gepast inclusief nepbuik dus dat gaat helemaal goed komen!
@patruusje en @mammietammie ik ben ook eind aug getrouwd en was ook helemaal in love op mijn jurk. Gaf ook wel op een gekke manier rust, die baby mocht nog wel heel even wachten tot na de bruiloft. En als het wel was gebeurd dan had ik daar wel een oplossing in gevonden.
Poeh, wel een gedoe zeg al die onderzoeken, zit voorlopig 2 keer per week in het ziekenhuis.. nu was mijn ei wel gegroeid, maar hij volgde maar net aan/ net niet de minimale groeilijn dus donderdag nog eens terug om te kijken hoe het er dan voor staat. Ik maak me aan de ene kant niet echt zorgen, maar aan de andere kant vind het toch wel heel erg spannend.. en hoop zo dat het binnenkort over is met die maandelijkse teleurstellingen hebben jullie het op je werk verteld?
Patruusje, hij is wel een klein beetje anders dan verwacht maar nog steeds een prinsessenjurk! Hij wordt door anderen omschreven als een Disney jurk haha Zou hem graag laten zien maarja je weet maar nooit wie er meeleest Fijn dat jij ook geslaagd bent! Haha passen met een nepbuik, handig! Kun je je al voorstellen dat je buik echt zo wordt? Is er al wat te zien trouwens? Haha ja dat dachten wij ook, dat het nu misschien juist wel ineens gebeurd. Panda Pff ja dat zal niet meevallen... Zolang het niet echt nodig is zou ik het niet vertellen. Maar ik werk onregelmatig dus dat is al makkelijker plannen. En daarnaast zou het ook wel afhangen van hoe stabiel je werk is, heb je bv een vast contract? Pukje hoe is het met jou? Goed jullie best gedaan dit weekend? Wij hebben besloten om toch nog niet naar de gyn te gaan... Klinkt misschien wat raar want we zijn al zo lang bezig en nu kunnen we hulp krijgen en dan doen we het niet. Maar ik zie er best tegenop om nu de komende maanden ook wekelijks in het ziekenhuis te zitten, naast alle voorbereidingen voor de bruiloft, de verbouwing van ons huis en de drukte op het werk. En natuurlijk mijn mooie jurk En buiten dat willen we nog steeds het liefst zonder hulp zwanger raken. We hebben tenslotte al wat oppervlakkige onderzoeken gehad en die waren prima. Ik vind het gek genoeg ineens oké om nog een paar maanden te wachten, tot na de bruiloft, zodat ik er dan gewoon helemaal voor kan gaan. En mocht ik voor die tijd toch spontaan zwanger raken is dat natuurlijk al helemaal geweldig
Blij om te horen dat je nog steeds je prinsessenjurk hebt, het wordt heel vaak net even anders als je in gedachten had Met die buik passen was wel confronterend moet ik bekennen want in de jurk die ik heb gekozen lijk ik huge! Maar op de foto's kijk ik zielsgelukkig dus dat komt vast wel goed Wat dapper dat jullie het nog blijven proberen zonder hulp, daar heb ik wel bewondering voor... Ik ben daar zelf veel te ongeduldig voor! Maar het zou gewoon zomaar kunnen dat de bruiloft en je jurk zo veel afleiding geven dat het ineens spontaan gebeurd... Hoe is het met jou Pukje, inmiddels op de wachtbank... hopelijk hebben jullie goed jullie best kunnen doen dit weekend Hier begint het buikje wel redelijk met groeien (alhoewel het vooral darmen zijn natuurlijk). Heb vandaag voor het eerst een zwangerschapsbroek aan Hieronder een foto van me buik (beetje donker, maar het geeft een idee).
Lieve meiden, hier ben ik weer. Wij zijn inderdaad leuk bezig geweest met klussen! Hopelijk dit keer met een leuk resultaat. Mammietammie, wat super dat je een mooie trouwjurk hebt gevonden!!! Ik ben heel blij voor je!!!! Vooral ook omdat jij er zo blij, vrolijk en gelukkig van wordt!!!! Een bruiloft is gewoon prachtig en geweldig!!! en het er mee bezig zijn geeft je zoveel positieve energie!!! Ik denk ook dat je een goede beslissing hebt genomen om na de bruiloft pas met verdere onderzoeken en mogelijke behandelingen te beginnen. Vooral als uit kleine vooronderzoekjes blijkt dat er waarschijnlijk niks aan de hand is. En een bruiloft voorbereiden kost veel tijd en energie, en dat verdient het ook!!!! Ziekenhuisbezoeken en eventuele behandelingen kosten namelijk veel tijd en energie en brengen stress met zich mee. Je wilt niet dat het regelen van de bruiloft overschaduwd wordt met stress. Ga gewoon helemaal voor je bruiloft! En als je zwanger wordt in de tussen tijd dan is dat natuurlijk mooi meegenomen! Schaam je niet voor je gevoel hoor, juist goed dat je het benoemt. ik begrijp je wel hoor, je bent al zo lang bezig en nu ben je bezig met het regelen van de mooiste dag van je leven met de mooiste jurk! Pandavliegen, lastig is dat he! Hoe breng je het op je werk dat je regelmatig/ vaak naar het ziekenhuis moet? Hebben ze er begrip voor? Ik heb het mijn leidinggevende (locatiehoofd) en mijn naaste collega wel verteld, mijn andere collega's heb ik nog niks verteld. 't Was wel een opluchting en mijn leidinggevende toonde ook direct begrip. De meeste onderzoeken kon ik gelukkig op mijn vrije woensdag plannen, dat scheelde wel. Ik hoefde niet zoals jij twee keer in de week naar het ziekenhuis. Ik zou het je leidinggevende vertellen, zelf heb ik het gevoel dat als je ergens open over bent en met de leidinggevende meedenkt, dit zorgt voor meer begrip. Maar het blijft moeilijk en lastig. Patruusje, wat gaaf dat jij ook een mooie trouwjurk hebt gevonden!!! Ik ben blij voor je!!! Dan zien ze straks een stralende bruid en aanstaande moeder!! Je ziet inderdaad een beginnend buikje! Mooi! Het zullen vast vooral je darmen zijn, maar je bent ook heel slank zo te zien en dan zie je toch sneller een beginnend buikje. Tempus, hoe gaat het met jou? Astrid040, welkom! leuke dingen in het vooruitzicht leidt inderdaad vaak af! Je wordt er helaas niet sneller zwanger van volgens, maar je hebt gewoon iets om van te genieten en dat is belangrijk om je door deze periode heen te slaan!
Oh mammietammie, wat een mooie beslissing. Het is ook fijn om je eerst om trouwen en huis te richten. Hebben wij eind vorig jaar ook gedaan (9 november getrouwd, 2 december sleutel van ons nieuwe huis) en eigenlijk hebben we er echt een paar weken niet aangedacht. (tot de kerst.. toen kwam een vriendinnetje vertellen dat ze zwanger was en er niet van ging genieten wat ze was misselijk ) maar dat was wel fijn, om even die afleiding te hebben. En eens met pukje, een bruiloft is echt heel leuk!! vond het ook super leuk om proefkapsel te proberen met de kapster en een vriendinnetje en uiteindelijk is mijn moeder bij de kapster op les geweest, zodat mijn moeder mijn haar heeft gedaan op de dag. Moet je echt vol van genieten! Astrid040 en Pukje: ja eens, leuke dingen zijn een fijne afleiding en geven rust. Patruusje: leuk dat buikje!!!!!!!! super schattig, ook al zijn het je darmen, die worden toch verschoven door iemand anders pukje: heb het op mijn werk toch verteld aan mijn leidinggevende en een collega ook. Was wel fijn, daardoor heb ik nu al meer ruimte gekregen in mijn agenda om gewoon afspraken te maken op dagen dat het kan. (ik werk op vrijdag niet, maar ziekenhuisafspraken op vrijdag.. is een uitdaging ) ook als ik het ermee moeilijk zou hebben, mag ik best een uurtje op ziekte schrijven. Super lief, bleek dat de vrouw van mijn leidinggevende ook gynaceoloog was.. dus hij kende de verhalen. Hij is pas een maand mijn leidinggevende, veranderingen in de organisatie, dus het was wel even raar. Vanmorgen weer echo gehad, en eitje was gegroeid, of het zakje, volgens mij berekening moet ik morgen mijn eisprong hebben (als de cyclus 28 dagen is, zoals ik 90% van de keren heb) maar volgens de meetingen zou hij beter op zondag zijn. (nu ben ik afgelopen anderhalf jaar ook wel 3 keer 30 dagen cyclus gehad). En op een of andere manier (ik voel mijn eisprong altijd, dus weet ook altijd zeker wanneer dag 1 moet zijn) als ik dan weet dat ik 2 dagen later ongesteld moet worden.. zit ik toch (meer dan anders) te hopen dat het raak is. Volgende week vrijdag bloedprikken, dan gaan ze hormonen meten. En daarna nog 1/1,5 week wachten op ongesteldheid en vervolgens op de uitslagen. Nog maar even fijn klussen dit weekend, gelukkig kan ik er goed met mijn man over praten/lachen/huilen, en hebben we ook afgesproken als we allebei eigenlijk geen zin heb, slaan we over, op de vruchtbare dagen. En eigenlijk sinds we dat hebben afgesproken, hebben we nooit meer geen zin
'' en hebben we ook afgesproken als we allebei eigenlijk geen zin heb, slaan we over, op de vruchtbare dagen. En eigenlijk sinds we dat hebben afgesproken, hebben we nooit meer geen zin [/QUOTE]'' Zo ging het ook eigenlijk bij ons. Zeker fijn! Fijn dat je leidinggevende zoveel begrip had!! Ze zijn druk aan het onderzoeken bij jou! Heel grondig!
Ja, wel heel nieuwsgierig naar de uitslagen. Mijn eisprong loopt ook echt mega raar deze maand :S waarschijnlijk teveel er mee bezig. Maar normaal op dag 15 eisprong (tenminste ik heb dan altijd een paar uur buikpijn en daarna een hele gevoelige buik), en dan vanaf dag 16 gaat de temp omhoog en krijg ik gevoelige borsten. Dat was deze maand ook zo, maar gisteren (dag 17) zakte mijn temp weer iets en had ik s avonds flink kramp. Dus ik dacht misschien toen pas mijn eisprong. Maar vanmorgen was mijn temp weer gezakt en heb ik ook geen gevoelige borsten meer! (Wat opzich wel lekker is, maar toch).. Gewoon weer dat stomme afwachten nu!! Argh!!! Ik moet er gewoon minder mee bezig zijn, maar dat is zo moeilijk!!!
Mammietammie, als dat voor jullie lukt is het toch prima? Dat aanbod voor een doorverwijzing blijft vast nog wel staan. Als je er zelf maar rust mee hebt! En goed dat je een mooie jurk hebt gevonden, als ik je posts lees zou ik zo graag weer eventjes terug willen naar onze eigen trouwdag. Pandavliegen, ik ken je natuurlijk niet, ik ben niet meer zoveel in dit topic omdat het confronterend is, maar typisch een vrouwelijk lichaam, lekker verwarrend. Nou ja, hopelijk levert deze eisprong wat op. PukjePuk, ook voor jou hoop ik weer op een positieve test deze maand, zou mooi zijn voor je. Hier lijkt er nooit een einde te komen aan alle drama en ik voel me ook ellendig (en ook nog eens mijn verjaardag in het vooruitzicht), maar probeer me maar een beetje te concentreren op hiphop- en buikdansen om een beetje positief te blijven.. PukjePuk, hopelijk deze maand een mooie positieve test.
super verwarrend ja, heb ook echt een off day, mede omdat een iemand op het werk zwanger is (en daar al weken over klaagt notabene) maar vandaag niks anders dan de hele dag heeft zitten praten over hoe leuk het wel niet is dat ze morgen het wereldkundig gaat zitten maken, (was tot nu toe een van de weinige die het wist) en dat ik me niet zo druk moet maken en gewoon geduld hebben, en vervolgens dan ook zegt " het is niet zo leuk om zwanger te zijn " . Echt iedereen mag zijn eigen mening hebben, maar argghhh niet tegen mij nu !! Ik zou echt, zo meteen willen ruilen met haar, hoef er geen seconde over na te denken.
Pandavliegen, Logisch dat je erg benieuwd bent naar de uitslagen!!! Het wachten op de resultaten is net zo goed een heel spannende tijd!! Maak je niet zo druk wat betreft de dag van de eisprong, deze valt namelijk niet altijd elke maand op dezelfde cyclus dag. Bij mij is dat bijvoorbeeld ook niet zo. Maar ja verwarrend en lastig blijft het wel ja! Het belangrijkste is dat je een eisprong hebt, tenminste daar houd ik mij aan vast. Ik heb zelf nu het gevoel dat mijn cyclus een dag of anderhalve dag langer is geworden, maar ja gelukkig weet ik wel wanneer ik ovuleer. Het er veel mee bezig zijn, maakt je niet sneller of minder snel zwanger. Ik las in een onderzoek dat stress enige invloed kan hebben, maar dat deze invloed erg gering is. Het hangt dan af hoe groot de mate van stress is, en hoe overheersend het is. Vervelende situatie van die ene collega! :x Natuurlijk zijn zwangerschapsklachten niet altijd even fijn, maar ze kan het niet maken om tegenover jou zeggen dat zwanger zijn echt niet zo fijn is. Want jij wacht al zo lang, en je wilt zo graag! Geef dit maar gewoon aan of zeg tegen haar 'ruilen'. Dan houdt ze misschien snel op. Tempus, niet leuk om zo (bijna) jarig te zijn! :x Een verjaardag is ook zo'n moment dat je extra wordt geconfronteerd met het nog steeds niet zwanger zijn. :x En naarmate de maanden voorbij gaan, wordt het verdriet groter en zwaarder. Het is gewoon echt niet leuk en echt niet makkelijk!!! :x:x Wanneer begin je met IUI? Hopelijk helpt dit snel! Ik duim voor je!!! Wel fijn dat buikdansen wat afleiding geeft! Tja meiden, ik hoop op een positieve uitslag deze ronde, maar ik ga uit van weer een teleurstelling. Je durft soms gewoon niet meer te hopen. Maar verhalen van vrouwen die toch na lange tijd zwanger zijn geworden, geven mij wel moed!
Ik lees net dat ik een dubbele positieve test heb gewenst aan jou Pukje :') Eén van de twee was vast voor iemand anders, maar te lang geleden om me nog te herinneren. Wanneer is nu jouw NOD? Nee precies pandavliegen, eventjes niet tegen jou! Het lijkt net of mensen een zwangerschap zo voor lief nemen. Ja, het is vast zwaar en niet altijd leuk, maar iedere maand teleurstelling lijkt me veel erger. Maar als je dat zou zeggen, krijg je 'wacht maar tot je zelf zwanger bent'. Pfff, morgen mijn verjaardag dus. Heb tig keer gezegd tegen iedereen dat ik het niet vier, maar ik krijg alleen maar te horen dat ze lekker toch komen. Nou, er valt niets te vieren en ze staan ook voor een gesloten deur want ik ga lekker dansen. Ik moet trouwens de 19e deze maand terug naar mijn gyn en ik weet niet of ik dan nog Primolut moet of meteen met Clomid mag beginnen.. weet dus nog niet precies wanneer ik een IUI onderga.
Ha TempusFugit, gefeliciteerd met je verjaardag! Vervelend he, jarig zijn soms.. ik ben volgende week jarig.. hele weekend mensen over de vloer.. en ook mijn NOD 1 -3 dagen na mijn verjaardag.. dus ergens met het bezoek wordt ik ongesteld, bleghh. En dan weer de vragen.. waarom hebben jullie nog geen kinderen, zou je er niet eens mee beginnen, je bent ook niet meer de jongste.. vind je het niet spannend tempusfugit? wanneer je kan beginnen met IUI? Veel succes/sterkte in ieder geval vandaag! en de 19de ook! wij hebben de 20ste een afspraak voor alle uitslagen.. zie er wel tegenop. ja die opmerkingen wacht maar tot jezelf zwanger bent, ik kan mensen dan wel aanvliegen.. pfft. gelukkig hebben we ook een hoop steunde reacties. We hebben besloten er heel open in te zijn, en eigenlijk weten veel mensen het nu. Mijn schoonouders vertellen we het pas na de 20ste , maar vermoed dat die via mijn schoonzusje wel al gehoord hebben dat het niet lukt, ze zijn tenminste een stuk minder mee bezig. Merk dat mensen toch wel schrikken als je het verteld (of zoals ik een keer van de week het zat was van de opmerkingen op werk, dat ik gewoon uitgeroepen heb dat het niet bij iedereen vanzelf gaat en dat ze best rekening mogen houden met hun opmerkingen.. toen was het wel stil )
Lieve tempus, gefeliciteerd met je verjaardag! Ik hoop dat je ondanks alles toch een fijne dag hebt! Goed dat je de dag voor jezelf neemt! Dans maar alles van je af! Als je zo teleurgesteld, boos en verdrietig bent, is het gewoon moeilijk om de vrolijke jarige job uit te hangen. Dus ik snap dat je geen zin hebt om je verjaardag te vieren. Wel lief dat die mensen aan je denken en toch proberen te komen ook al riskeren ze een dichte deur. Vervelend die onduidelijkheid over wel of niet Primolut en wanneer je precies daadwerkelijk met IUI mag beginnen. Pandavliegen, wat valt jouw verjaardag naar zeg! Het is op zo;n moment al zo moeilijk om je gezicht in een vrolijke plooi te houden en dan die vervelende confronterende vragen die de mensen op je afvuren. :x Mensen moeten gewoon even nadenken voordat ze bepaalde vragen stellen. Ik kan daar ook echt boos en/of verslag van raken. Goed dat je er open over bent en goed dat je voor jezelf op komt! 20 februari krijg je dus de uitslapen! Zeker een spannende tijd! Het liefst hoor je de resultaten meteen! Wij kregen bij elke afspraak en volgend onderzoek de resultaten van het vorige gedane onderzoek. Dat was wel fijn! En na het hele traject kregen we een soort van conclusie van alle resultaten bij elkaar. Ik heb dinsdag mijn NOD. Ik ben er gelaten onder, het zou toch wel weer uitdraaien op een teleurstelling. Ik heb nog wel hoop dat het een keer gaat lukken. Wel voel ik mij tijdens zo'n laatste week voor mijn NOD altijd erg onrustig, ik slaap dan ook slecht. Gisteren zei een oma van een kindje op mijn werk (KDV) en hoeveel kindje wil jij later? Een maand geleden zei ze al dat ik het zo goed allemaal deed op het werk en dat ik alles zo goed onder controle had en dat ik dan maar een groot gezin moeten krijgen. Ik moest wel even slikken, gelukkig wist ik snel een luchtig antwoord te geven en concentreerde ik op een lief baby'tje van de groep. Wat moet je op zo'n moment, gelukkig weet mijn vaste collega van mij en neemt ze dit soort gesprekken min of meer van mij over.
Fijn dat zo zulke gesprekken overneemt, blijft lastig lijkt me ik ben donderdag jarig en vrijdag NOD. blegh. (al zou het ook zondag kunnen , omdat ik mijn eisprong niet zeker heb gevoeld deze maand). Ik heb die laatste week ook altijd, standaard, allerlei klachtjes, en standaard denk ik dan (en hoe dichterbij de NOD, hoe vaker ik het denk) zou het deze maand zo zijn... maar ik probeer me ook weer terug te praten en te zeggen tegen mezelf, die klachten heb je elke maand. Ik hoop voor je op goed nieuws.. Vind je het niet moeilijk, werken op een kinderdagverblijf? rond mijn NOD kan ik , zeker van kleine babies, echt helemaal van slag raken (niet dat ik ze niet lief vind hoor.. maar mijn hormonen springen zowat mijn lichaam uit dan ) ik pas wel vaker op vrijdag's op, een babietje van 3 maanden (van een vriendin) en merk rond mijn NOD dat ik de hele dag mee kan huilen
Pandavliegen, die klachten zijn verwarrend ja. Als je bezig bent met zwanger worden, let je gewoon heel erg op je lichaam, maar je lichaam kan je ook behoorlijk voor de gek houden. Ik hoop dat je donderdag toch een fijne verjaardag hebt en dat mensen niet te veel vervelende vragen gaan stellen. En ik hoop helemaal dat je vrijdag (of zondag) het mooiste Valetijnscadeau van je leven krijgt! Het werken met de kindjes doet mij juist goed, zo kan ik toch nog lieve baby'tjes vertroetelen en de andere kindjes van alles leren bijvoorbeeld. Wel vind ik soms behoorlijk moeilijk om te zien hoe snel er soms dan een tweede of derde kindje in hetzelfde gezin wordt geboren. In de tijd dat ik bezig met zwanger worden, is bijv een moeder zwanger geworden van de eerste, eerste kindje is geboren en nu wordt het tweede kindje al over vier maandjes geboren. EN ik nog steeds met lege handen.