Ik trek het even niet meer..

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Aster14, 2 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Dat is ook moeilijk :( Vriendinnetje van mij, zijn gelijkertijd als wij begonnen met proberen voor een eerste kindje, en ze is ondertussen net zwanger van de tweede al :( blegh.

We hebben gelukkig samen wel leuke dingen gepland voor donderdag :) en verder heb ik alleen mensen uitgenodigd die er vanaf weten, dat scheelt hopelijk in de vragen.

Zaterdag moesten we op kraamvisite... we waren met 5 stellen.. waarvan we de enige waren zonder kinderen en niet zwanger. Sommige mensen lijkt zo alles vanzelf te gaan (al hebben die vast op andere gebieden weer uitdagingen).

Trek je het nog een beetje voor morgen?

2. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nou, lieve meiden, nou ik ben net vandaag ongesteld geworden! :(:x:(:x:(:x Lekker onder werktijd ook en dan tot het einde van de dag je gezicht in een plooi houden! :(:x Ik zie mij zelf al van de zomer weer niet zwanger naar Roemenie gaan met mijn man ( hij komt daar vandaan) en dan weer al die vragen krijgen waar ons kind blijft. Niet van mijn schoonouders hoor, maar van kennissen of mensen die je alleen van gezicht kennen zelfs. Ook zie ik mijzelf al na de vakantie met IUI beginnen, zullen ze op mijn werk leuk gaan vinden. :x:x

Pandavliegen, zeker naar als iedereen je maar inhaalt zeg maar. Wij hebben net van een bevriend stel gehoord dat ze zwanger zijn, misschien zelfs van een tweeling. Wij zijn nog niet zo lang met hen bevriend, maar ze vertelde dat ze ongeveer 1,5 jaar bezig waren geweest. Dus hun verhaal gaf mij wel moed, al zijn wij inmiddels de 1,5 jaar gepasseerd. Mijn man heeft hen toen onze situatie verteld en uitgelegd, ze reageerden gelukkig heel lief en positief naar ons toe.

Wel vind ik het moeilijk dat bij familiebezoekjes bijna alle gesprekjes over mijn pasgeboren nichtje gaan en hoe mijn broeder en schoonzusje dit beleven enzovoorts. Ik voel mij daar zo verlaten en opgelaten bij. Alleen mijn ouders vragen ons dan juist expres over totaal iets anders, werk of vakantie bijvoorbeeld. Hebben jullie dat ook?

Goed ook dat je leuke dingen hebt gepland en dat je alleen mensen hebt uitgenodigd die van jullie weten. Dan kunnen jullie tenminste van je verjaardag genieten zonder dat vervelende vragen/ opmerkingen je van slag brengen.

3. pandavliegen

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Oh super kut :( :( balen balen zeg!! Mag je niet al eerder met IUI beginnen?
    Op je werk gaan ze er maar begrip voor moeten hebben hoor :(
    echt klote!!

mijn schoonzusje heeft ook net een kindje (De eerste binnen de familie) daar gaat het ook veel over, maar ze weet het van ons, en eigenlijk als het teveel over kinderen gaat, vraagt ze meestal of ik mijn nichtje even naar een rustige plek wil meenemen om te voeden of te spelen. Ze check regelmatig of ik dat zo prima vind of niet, opzich heel lief :) ben ook gek op mijn nichtje, maar na de kerst, toen ik 3 dagen met m'n nichtje zat, barste ik bij m'n ouders wel in tranen uit ;) Mijn moeder kwam gisteren nog met een bemoedigend verhaal, een vriendin van haar, had er 5 jaar over gedaan.. maar was natuurlijk zwanger en 1 maand na de bevalling, zwanger van de tweede. pffft. ene kant wel bemoedigend, andere kant, nog 3,5 jaar aanmodderen ;)

Vreselijk he als mensen die er niks mee te maken hebben en je alleen van gezicht kennen zulke opmerkingen gaan maken. Sterkte vanavond Pukjepuk!!!

4. Patruusje

Patruusje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.282
    0
    0
    Noord holland
    Agh nee Pukje :( wat zonde weer! En dan ook nog op je werk waar je niet even lekker een potje kan janken... Maar ik weet het zeker jullie kans komt echt nog wel en als hij komt dan is het extra bijzonder... De weg er naar toe is alleen zo vreselijk kl*te! Ik snap wel je zorgen over de zomervakantie, maar dat duurt nog een paar maandjes en wie weet lukt het voor die tijd wel! Probeer erin te blijven geloven, ik weet dat dat geloof de meeste maanden ver te zoeken is... Maar probeer het! En probeer inderdaad te denken aan dat je de IUI al achter de hand hebt, wie weet helpt het (deed het bij mij tenslotte ook). Zoek troost bij je man en je lieve hondje, ga leuke dingen doen deze week, laat jezelf verwennen!

5. pandavliegen

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    pffft net een test gedaan, want ik had sterker het idee dat ik wel eens zwanger zou kunnen zijn, temp kaartje loopt anders, " klachten " zijn anders.. maar negatief.. nu weet ik toch zolang geen bloed dan moed oid en ik weet niet eens zeker of vrijdag mijn NOD was of zondag (en dan ben ik veel te vroeg) maar ARGH en dan maar iemand feliciteren die natuurlijk 5 min daarna belde " we zijn zwanger " terwijl ze elkaar net een jaar kennen. Soms voelt dat ZO oneerlijk :(

6. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ach pandavliegen en Pukje, een knuffel voor jullie allebei! Wat ontzettend rot.

Pukje, snap je helemaal. Op je werk hebben ze zich eigenlijk maar aan te passen, maar dat is natuurlijk makkelijk praten en in de praktijk werk het vaak anders. Laten we hopen dat het voor die tijd raak is, we hebben nog wat maandjes te gaan voor de vakantie hè :)

Ik heb gelukkig geen ervaring met jouw situatie: ik heb één broer en die heeft echt nog geen zin om vader te worden. Wel ben ik bang voor de rest van de familie. Mijn neef en nicht zijn ouder en hebben allebei een serieuze relatie; iedere familiegelegenheid houd ik mijn hart vast voor babynieuws.

Mijn moeder houdt er juist heel weinig rekening mee. Als we samen in de stad zijn en ze ziet een bekende die achter de kinderwagen loopt, gaat ze er juist naartoe om de baby te bekijken. Ik sta er dan maar wat bij, zo ongemakkelijk. Kan niet over mijn lippen krijgen dat het een mooie of lieve baby is.

(En van de week toen ze klaagde over haar uitstrijkje en ik haar erop wees dat ik sowieso iedere maand 2x met m'n benen in de beugels mag bij de gyn, zei ze: 'tja, dat jij dat voor je lol doet'. Wist ff niet hoe ik het had)

Maar echt fijn voor jullie allebei dat er begripvolle mensen in jullie omgeving zijn! Dat lijkt me alles wel een beetje beter maken, voor zover dat kan.

En panda, ondanks de teleurstelling nu hoeft het dus waarschijnlijk niets te zeggen? Het is natuurlijk heel confronterend, zo'n test, maar ik hoop dat je snel alsnog een positieve test in handen hebt! En frustrerend dan inderdaad, zulk babynieuws na een omo-test.

7. pandavliegen

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    He Tempus, ik weet niet zeker wanneer ik mijn eisprong heb gehad, in het ziekenhuis zeidde ze ervoor dat het waarschijnlijk zondag 2 feb zou worden, maar normaal heb ik dat op vrijdags (zou dan 30 jan geweest zijn) maar heb me er nu zo op gefocust, dat ik beidde dagen ei pijn had :p dus geen idee wanneer hij nu echt gesprongen is.

Waarschijnlijk is die focus ook een beetje het probleem van deze maand, door alle onderzoeken kan ik het helemaal niet meer loslaten. Mijn temp kaartje is ook erg veel anders dan de maanden hiervoor (Temp voor acupunctuur). Ik voel dus ook allemaal nieuwe dingen.

Theoretisch gezien, als ik 2 feb mijn ei heb, zit ik nu nog 5 dagen voor NOD en dan s middags testen.. dan zou het nog wel mogelijk zijn. Als vrijdag mijn NOD is, zit ik er 3 dagen voor en had ik wel iets van een streepje verwacht, mega licht ofzo (maar witter dan die test kon echt niet ;)) theoretisch gezien zou beidde nog kunnen..

maar had zaterdagnacht echt mega heftig maagzuur , dus mijn man dacht meteen, oh misschien ben je wel zwanger, en ook vanaf donderdag/vrijdag bloedend tandvlees bij het poetsen (en geen echte wondjes , of ik vind ze niet) en had een kleine dip in mijn temp rond zaterdag en die is daarna weer mooi omhoog gegaan, en tot gisteren mijn normale borstenpijn en die is vandaag ook anders..

conclusie... waarschijnlijk ben ik mezelf (weer eens) helemaal gek aan het maken.

Tempus, wat super kut dat je moeder zo reageert! Nou ja zeg, mijn moeder en stiefvader en broertje waren in tranen toen ik met kerst vertelde dat het niet lukte. Mij helpt het enorm dat mensen begripvol zijn. Nu praat ik er alleen hier op het forum over, over alle dingen die ik voel en ervaar. Maar kan wel mijn telleurstelling kwijt en de verhalen over de onderzoeken.

Mijn (schoon)neven en nichten zijn ondertussen allemaal met kinderen.. zelfs de jongste.. 10 jaar jonger dan ik (Dat stak wel even) wat een foutje.. condoom geknapt en *poef* zwanger :(
    Ken je gevoel, iedere keer dat mijn schoonmoeder belde met " ik heb een nieuwtje" zit mijn hart weer in mijn keel.

Vind je het spannend je afspraak volgende week bij de gyn?!

8. Mammietammie

Mammietammie Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hoi lieve meiden,
    Sorry dat ik al zo lang niet heb geschreven.

Pukje, ach nee meis wat ontzettend rot weer :( :( :x Gelukkig duurt het nog even voordat het zomer is en kan er in die tijd veel gebeuren, maar ik begrijp heel goed dat je er zo over denkt... Een hele dikke knuffel van mij!
    Fijn dat je ouders je op die manier steunen. Bij ons weet niemand dat we überhaupt bezig zijn dus mijn moeder komt nog regelmatig met "hé weet je wie er ook zwanger is? Leuk he?!" Ehh...ja. Leuk mam ;)

Panda he bah een negatieve test... Maar eerlijk gezegd denk ik als jij die beide dagen eipijn hebt gevoeld dat hij pas zondag gesprongen is. Want als hij al gesprongen zou zijn kun je daarna in principe geen eipijn meer voelen lijkt me. En die kwaaltjes, tja... Ik snap dat je daardoor hoop krijgt, ik zou er ook gek van worden. Nog even afwachten en duimen...

Tempus, sorry echt veeeeel te laat maar toch alsnog gefeliciteerd met je verjaardag. Ik hoop dat het dansen je lekker afleiding heeft gegeven, is toch weer een confronterende dag een verjaardag.
    Wat naar dat je moeder er zo weinig rekening mee houdt, juist degene die veel steun en begrip zou moeten kunnen bieden.
    Heb je al een idee hoe het nu verder zal gaan qua cyclus en IUI?
    En hoe is het met je huisdiertjes? Zijn de nieuwe poezen al helemaal gewend?

Patruusje, boven de 13 weken al! Mooie grens! Ga je nog een geslachtsbepaling eerder dan de 20 wk doen? En hoe is het verder met je? Nog klachtjes?

Ik...tja...het gaat zijn gewoonlijke gangetje zal ik maar zeggen ;) Af en toe een dipje doordat het nog steeds niet gelukt is, zeker na weer 2 zwangerschapsaankondigingen vorige week. Maar ik denk dan maar aan mijn mooie trouwjurk en dat helpt dan een klein beetje.
    Afgelopen maand werd ik op mijn verjaardag ongesteld en deze maand mijn nod op Valentijnsdag, joepie.

9. TempusFugit

Panda, is toch alleen maar heel fijn voor je dat je je verhalen kwijt kunt? Ik kan dat op zich ook wel hoor, maar af en toe heeft ze zo'n bui.. pff. Brr, acupunctuur, zou niets voor mij zijn (zegt iemand met tien piercings :p)

Ik denk dat Mammietammie gelijk heeft over je ovulatie, lijkt mij ook het meest logische dus daar zou ik je NOD dan op berekenen. Alles kan! Ik wil je geen valse hoop geven, maar het kan nog alle kanten op.

En ja, die ongelukjes. Die zijn nog het pijnlijkst. Zij per ongeluk, en wij niet eens als we heel hard proberen.. heel rot ja.

Mammietammie, oh dankjewel. Maakt niet uit hoor, ik deed er toch niets aan. Ik kan wel veel vertellen tegen m'n moeder, maar ze heeft echt zo van die buien waar ik niet goed van word.

Twee zwangerschapsaankondigingen? Joh, waar komen al die zwangere mensen toch de hele tijd vandaan? De hele wereld lijkt wel zwanger :p Heb je alle hoop al opgegeven voor deze maand? Valentijnsdag is inderdaad ook weer een lekkere datum voor je NOD. Hoe staat het met de planning voor de bruiloft?

En nee, ik ben niet zo bang voor IUI. Ik ben alleen bang dat het niet te plannen is met een man die in ploegendiensten werkt en écht geen vrij kan krijgen voor dit soort dingen. Ik moet de 19e pas, maar ik zal daarna sowieso even af moeten wachten want ik heb voor het allereerst een spontane eisprong gehad gisteren! (ik hoop zo dat ik geen IUI nodig heb)

Met de dieren gaat het heeel goed, zijn dikke vriendjes aan het worden en beide nieuwe poezen zijn echte knuffelkonten.

10. pandavliegen

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Ha Meiden,

dank voor de lieve woorden :) dat is toch opbeurend (en het nachtje slaap heeft ook wel geholpen).

Wordt, net al jullie ook wel kennen, echt gek van alle zwangerschapsaankondigingen. Denk vooral gisteren de zwangerschapsaankondiging van iemand die ik het echt echt niet gun en schrok zo van mijn eigen gevoel.

Wordt toch gewoon afwachten, maar waar ik maandag /gisterochtend overtuigd was dat ik zwanger was heb ik dat nu een heel stuk minder :). Is wel beter voor de rust in mijn hoofd. Moet ook gewoon niet testen van te voren. Doe ik eigenlijk nooit, maar was nu zo overtuigd. Echt erg, zucht. Ben zelfs speciaal een test gaan halen, want ik heb ze ook niet in huis (om dit soort dingen te voorkomen!)

Wij zitten de 20ste weer bij de gyn, nu voor alle uitslagen en het plannen van een HSG/kijk operatie (ik zit in een wetenschappelijk onderzoek, welke de minst prettige is ;)) Nog een dikke week wachten! Opzich is dat wel fijn gepland, als ik dan ongesteld wordt zondag, dan heb ik tenminste het idee dat we er toch aan werken met de onderzoeken enzo :)

Oh voor het eerst een spontane eisprong?! Dat lijkt me wel goed nieuws!!

En lastige situatie heb je wel met je man die in ploegendienst werkt :( wat dat betreft zijn wij allebei wel enorm verwend merk ik, we hebben allebei flexibel werk en kunnen vrij makkelijk een uurtje vrij nemen en dat s avonds ofzo inhalen. Nooit gerealiseerd, maar na jou verhaal wel.

Hoop echt dat het te plannen is voor jullie (hoop vooral dat het natuurlijk niet nodig is, en dat het gewoon op de natuurlijke manier kan!!)

11. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lieve meiden, bedankt voor jullie bemoedigende reacties! ;) Deed mij erg goed. Inderdaad de zomervakantie duurt nog even, er kan nog van alles gebeuren en anders met IUI beginnen. IUI voelt inderdaad als iets achter de hand, als het ons zelf niet lukt dan biedt IUI onze nieuwe kansen.

Pandavliegen, in plaats van een jaar wachten, mocht ik ook na een half jaar beginnen met IUI. Zelf kies ik voor een middenweg, nu de zomervakantie. Ik wilde ons nog een kans geven en na een vakantie kan ik er voor mijn gevoel beter vol goede moed er tegen aan.
    Inderdaad mijn werk moet gewoon rekening met mij houden, ze moeten dan wel steeds op het laatste moment eventjes een invaller regelen en dat is sowieso altijd een gezeur. Mijn collega kan en mag niet alleen op de groep staan. Gelukkig is het werk van mijn man wel erg flexibel.

Pandavliegen, het kan inderdaad bij jou nog alle kanten op gaan. Maar al die signalen van je lichaam zijn allemaal zo vervelend verwarrend ja. :( Ik duim en hoop nog even met je mee!! Het is inderdaad beter om op je NOD te testen, ik test meestal bij een dag of twee dagen over tijd.
    Zwangerschapsnieuws van anderen zijn confronterend, en al ze er opeens zoveel achter elkaar hoor wordt het helemaal moeilijk.

Gelukkig komt de afspraak in ziekenhuis steeds dichterbij voor je, trek je het wachten nog een beetje! Hopelijk weet je dan waar je aan toe bent, en nog meer hoop ik dat alles goed is!

Tempus, wat fijn :););):D en mooi die spontane eisprong!! Klinkt hoopvol!!! Hopelijk gaat deze het worden!!
    Ja, ook lieve mensen maken weleens heel ontactische opmerkingen. Lastig is dat! En het doet even veel pijn! Zeg je dat ook tegen je moeder na zo'n opmerking?
    Vervelend van die ploegendienst van je man, dingen plannen is dan inderdaad lastig en dat geeft weer stress. :(:x
    Fijn dat het goed met je diertjes! Ze slepen ons er toch op een bepaalde manier er weer doorheen. :););)

Mammietammie, goed weer van je te horen! Het is toch elke keer weer een teleurstelling. Inderdaad mooi vooruitzicht en leuke afleiding die mooie trouwjurk en straks een geweldig feest!

Patruusje, je hebt gelijk! Je geeft mij hoop! en ik moet er in blijven geloven! En gelukkig is er nog IUI!
    Wat fijn geweldig, je bent de dertien weken gepasseerd!! ;) Geeft toch veel rust, denk ik!

12. Patruusje

Patruusje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.282
    0
    0
    Noord holland
    Hee meiden...

Mammietammie, weer een spannende tijd dus voor jou, je lichaam heeft het wel vervelend gepland zo voor je met je verjaardag en met valentijnsdag... Maar stel je voor dat het wel raak is, dan is het natuurlijk het mooiste kadootje ooit! Hoe gaat het met je verdere trouwvoorbereidingen? Ik heb vandaag een sluier en schoenen gekocht voor onze grote dag :)

Tempus, wat goed van die spontane eisprong! Dat zou ook een net op het nippertje zijn in het geval je zwanger zou zijn. Ik hoop het zo voor je... Zou echt geweldig zijn!

Panda fijn dat het ziekenhuis bezoek inmiddels al dichtbij is, dan heb je inderdaad in ieder geval het idee dat je actief bezig bent. Gaan ze bij jou nu beide vlak achter elkaar plannen? Ik heb ze beide gehad, maar dat zaten wel redelijk wat maanden tussen (half jaar ofzo).

Pukje ik hoop dat je je vandaag weer iets beter voelt en dat je je goed hebt laten verwennen door ML en dat je extra hebt geknufferld met je hondje. Hebben jullie nog leuke vakantieplannen waar je lekker naartoe kunt leven? Zijn jullie nou nog naar een nieuw natuurgebied geweest? Jullie zouden toch elke maand een andere gaan bezoeken?

Hier alles goed, gelukkig weinig tot geen kwaaltjes gehad... 0x overgegeven (gelukkig), begin wel redelijk aan te komen, maar dat hoort erbij. Die 13 weken voorbij is inderdaad wel een fijn gevoel, ik kan inmiddels ook zelf thuis het hartje vinden met de doptone (voor als ik me weer eens stress). Morgen hopelijk de geslachtsbepaling... Ben zo nieuwsgierig!

Ik blijf voor jullie duimen en hopen, en jullie blijven in me gedachten... Hopelijk zien we hier snel roze streepjes! Ik blijf geloven ;)

13. Mammietammie

Mammietammie Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Patruusje, wow nu al een geslachtsbepaling! Dat is wel heel vroeg toch? Ben benieuwd :)
    Gaa goed met de voorbereidingen, ben momenteel bezig met het gastenboek en de bedankjes, ga alles zelf maken. Verder moeten we alleen nog de bloemen en taart regelen en dan zijn we zo goed als klaar! Nouja en de huw.vw dan maar die reken ik niet echt mee als leuke voorbereiding ;) En jullie?

Tempus je eerste ei! Yeeeeaaah! Ik hoop dat het gelijk het gouden ei is :D ;)

Zwangerschapsaankondigingen, wat mij vooral zwaar valt is dat er iemand een tweeling krijgt, echt hartstikke leuk maar toch denk ik dan van 'waarom niet gewoon 1 en wij de ander?' Waarom worden sommigen beloond met gelijk twee ukkies en moeten wij zo lang wachten?

Ik heb al weer spotting dus wordt gewoon weer ongesteld. Hoop alleen dat het nog even 1 of liefst 2 dagen wacht zodat m'n cyclus mooi blijft... Wil niet ongesteld zijn op m'n bruiloft :(

14. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Patruusje, wat leuk de geslachtsbepaling! Leuk spannend! ;):cool:
    Fijn dat je weinig last hebt van zwangerschapsklachten! :) Dan heb je hopelijk genoeg positieve energie over voor het regelen van je bruiloft! :););) Je verdient het allemaal, meid! En ik blijf zeggen dat ik het super van je vind dat je zo met ons meeleeft! Want jij begrijpt ons als geen ander!

Wat betreft wandelingen in mooie natuurgebieden, tot nu toe bij Drenthe (kerstvakantie) gebleven, maar wij gaan dat zeker weer oppakken. De weekenden daarna hadden we geen tijd of het was slecht weer. Het eerst volgende natuuruitstapje gaat 'Oostvaarderplassen' (het natuurgebied van de film de Nieuwe wildernis) worden. Verder genieten we van ons lieve hondje!

Mammietammie, ongesteld op je bruiloft is niet leuk nee! Hopelijk blijft je cyclus netjes in de juiste regelmaat. Leuk druk met de voorbereidingen van jullie huwelijk, zo te lezen! :cool:;):D Houden zo!
    Klopt, ik begrijp je wat betreft 'tweeling nieuws'. Was het maar eerlijk verdeeld ja.

Met mij gaat het weer wat beter, ik moet mij gewoon op wat leuke dingen richten en meer leuke dingen bedenken om te plannen.
    Meiden, ook allemaal een leuke verrassende Valentijnsdag gewenst!!;):D:p:)

15. pandavliegen

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    patruusje, wat leuk geslachtsbepaling!! Is het gelukt?

Ik stond vanmorgen ook op met flink krampen en wat lijkt begin op menstruatie (licht roze afscheiding). Helaas, maar om eerlijk te zijn, de teleurstelling had ik van de week al. Had gisteren ook kramp, en mijn temp zakte gisteren al naar beneden.
    Ben qua hormonen gezien wel blij dat het zover is, sommige maanden duren die wachtweken echt te lang :p

Verder baal ik natuurlijk ook wel :)

Ben super zenuwachtig voor de 20ste , wij allebei trouwens, lijkt wel een soort vonnis wat we te horen krijgen ;) Als het goed is wordt er daarna meteen een hsg/kijk operatie gepland (i.v.m. wetenschappelijk onderzoek gaat het op basis van loting, dus ik weet nog niet welke). Ik kreeg de vorige keer in ieder geval boekjes mee en moest nadenken of ik mee wou doen met wetenschappelijk onderzoek of niet (en dan zou het kijk operatie worden). en dat ik de 20ste mijn keuze gemaakt moest hebben. Nu klinken ze beidde even rot (het onderzoek is ook om te onderzoeken welke het minst vervelend is).

Verder dit weekend alleen maar verjaardagsdingen :) gisteren was gelukkig wel gezellig, we zijn uiteten geweest en kregen daar hele grappige glaasjes voor onze japanse wijn (mijn man kreeg een glas, waarin je op de bodem een plaatje van een vrouw zag met benen wijd en niks aan (Tekening) en je zag het alleen als er wijn in zat. Ik had een glaasje met een naakte man!)

Verder ben ik aan eht denken om een cursus te gaan doen (Fotografie). Wat afleiding :) twijfel alleen of ik even tot donderdag moet wachten met aanmelden.

mammietammie, gaat het wel goed met alles regelen voor je bruiloft?! Leuk is dat hé!! Hopelijk ben je inderdaad niet ongesteld op je bruiloft, is niet alleen niet leuk, ook gewoon niet handig met een jurk en naar toilet gaan ;)

Oostvardersplassen lijkt me echt super mooi! Wanneer ga je? Wij gaan eind april naar zeeland, naar het grevelingenmeer :) ben er al vaak geweest, maar vind het een heerlijk uitwaai gebied.

16. TempusFugit

Zeeland yay! :p Ik wilde zeggen: het verdronken land van Saeftinghe is ook een aanrader, maar dat is nog zo ver rijden vanaf 't Grevelingenmeer.

Ik kan me voorstellen dat je best zenuwachtig bent voor de 20e hoor, als jullie kinderwens zo groot is, is het toch best eng waar het aan kan liggen en hoe dat het vervullen van die wens beïnvloedt.

Ik moet zeggen, ik heb begin januari een kijkoperatie gehad (en HSG toen ik toch al onder narcose was) en dat herstel viel achteraf toch wel tegen.. maar goed, afwachten maar wat 't wordt :)

En echt rot dat je menstruatie toch door lijkt te breken :(

PukjePuk, heel fijn dat het weer wat beter gaat! Je 'moet' toch doorgaan..

En ook van ons:

17. pandavliegen

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Ohhh!!! Wat een lieve foto :)

Bij ons doen ze die kijkoperatie zonder narcose, ze verdoven de baarmoedermond, en dan maken ze daar een sneetje naar de buikholte en dan gaan ze er met een camera in kijken en ook in de baarmoeder zelf en spuiten ze er blauwe vloeistof doorheen om te kijken.

Zoiets dergelijks heb ik al eens gehad, alleen om mijn spiraaltje te laten verwijderen (en die prutser van een gynaecoloog kreeg hem er toen ook nog niet uit ook, heeft een half uur staan trekken en doen, terwijl ze water in mijn baarmoeder spoten, met een camera naar binnen waren en met een tangetje.).

Om eerlijk te zijn, klinkt die HSG me wat beter in de oren, maar ja, die keuze mag ik niet maken omdat dat geen standaard ding is in het ziekenhuis waar ik zit. Maar wie weet door de loting :)

menstruatie is ondertussen helemaal doorgebroken. Op naar de volgende ronde. In ieder geval even 2 maanden rust van mijn hormonen ;) had er afgelopen maand veel last van, dus wat dat betreft ben ik wel blij dat hij doorgebroken is. (liever natuurlijk wat anders, maar ja, proberen blij te zijn met de situatie!)

Fijne valentijnsavond iedereen!

18. catlady

catlady Bekend lid

26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    Ik trek het even niet meer.
    Eindelijk een positieve test. Had afspraak gemaakt voor komende vrijdag bij de dokter.
    Zou het na 14 maanden eindelijk raak zijn?
    Helaas vanmorgen bloedverlies en ontzettend veel last van mijn onderbuik.
    Het is mis.. weer die teleurstelling en die pijn.
    komende vrijdag ga ik gewoon naar de dokter ik wil weten of er iets mis is waarom het niet lukt. Ik ben verdorie nog maar 26

19. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Tempus, wat een lieve en mooie foto!! Onze diertjes horen er gewoon bij en ze geven zoveel liefde! Hoe gaat het met jou? Trek je het wachten (op het resultaat van deze ronde en het beginnen met IUI) nog een beetje?
    Tja, je hebt gelijk, we 'moeten' toch door en moed blijven houden.

Pandavliegen, ik begrijp je gevoel van een vonnis hoor. Er hangt toch veel van af, en de kinderwens is toch je allerliefste wens. Wij kregen twee weken na een bepaald onderzoek de resultaten van dat onderzoek en tenslotte na alle onderzoeken de conclusie/ diagnose/ prognose. Dat was wel fijn zo. Jouw geduld wordt zo wel erg op de proef gesteld :(:(.
    Sterkte met het wachten, meid! Ik hoop dat alles goed is.

HSG valt mee hoor. Oke, het is even vervelend, maar beter dan de operatie. Na de HSG was ik even wat duizelig en ik had s avonds even buikkrampen, maar de volgende dag kon ik weer alles aan. In het AMC doen ze standaard HSG, kijkoperatie alleen als er uit bepaalde onderzoeken iets naar voren komt of als ze iets vermoeden.
    Fijn dat je toch hebt kunnen genieten op je verjaardag! ;):) Leuke afleiding, een cursus fotograferen!

Patruusje, ik lees in je onderschrift dat het een jongetje wordt! ;):D:cool: Wat leuk!! Geniet ervan! Nu kun je gaan shoppen voor een babykamer enzovoorts! Heb je al een naam?

LadyGx, wat naar voor je! :$:(:x Heb je uiteindelijk na zoveel tijd een positieve test in handen en dan dit! Klinkt inderdaad niet goed! :(:x:( Ben je al bij de dokter of zo langs geweest? Weet je al wat meer?
    Blijf gewoon hier mee praten, meid!

lieve meiden, wij hebben niks met Valentijnsavond gedaan, wij zijn gisteren wezen shoppen. Mijzelf laten verwennen met een nieuw stel kleren en schoenen (korte laarsjes)! Ik ben er echt blij mee! De hond kreeg een lekkere kluif cadeau.

20. Patruusje

Patruusje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.282
    0
    0
    Noord holland
    Wow wat leuk dat je zo creatief ben Mammietammie, ik zal "helaas" alles moeten kopen want ik ben dat dus echt totaal niet! Ik ben nu de text voor de trouwkaartjes aan het afronden zodat we deze kunnen bestellen. Vrijdag gaan we de bruidstaart regelen... Ik raakte vorige week een beetje in paniek van het idee dat het over 4 maanden al zover is!

Wanneer staan de Oostvaarderplassen op het programma Puk? Dat is wel weer een leuk vooruitzicht... Hebben jullie al andere leuke dingen ook gepland saampjes? Heerlijk voor jezelf gaan shoppen, is ook een leuke bezigheid... En een complete nieuwe outit is altijd goed, hebben jullie er ook gelijk een gelegenheid voor gemaakt om het te dragen of was het gewoon een alledaagse outfit?

Spannende week deze week Pandavliegen... Ik heb ook beide onderzoeken gehad, het moment van de HSG vond ik erg vervelend, maar dat was snel over van de kijkoperatie heb ik wel wat langer last gehad... Maar dat is niet zo gek als je onder narcose gaat. Lijkt me heel gek om zoiets te moeten doen zonder de narcose, gaan ze niet ook via je navel kijken?

Wat een leuk plaatje Tempus :)

Sterkte LadyGX

Zoals jullie waarschijnlijk hebben gezien is de geslachtsbepaling idd gelukt en is er een kleine man voor ons onderweg... Nu kunnen we inderdaad spullen gaan kopen, heb nog niets zelf gekocht... We hebben wel al spullen gekregen van iedereen.

Deel Deze Pagina