Ik trek het even niet meer..

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Aster14, 2 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Oh leuk een jongentje!! Jeej! hihi Ik hoor in mijn omgeving, alleen meer meisjes die geboren worden, opgelucht dat er ook nog jongens komen hihi!!

Ik ben onwijs zenuwachtig! Pffft, was het al maar donderdagmiddag, of niet :( weet soms niet of ik de uitslag wel wil weten .

Als ze via mijn navel gaan kijken, hoop ik dat ze wel narcose doen! MAar volgens mij krijg je gewoon zo een eendenbek in en gaan ze via de baarmoedermond in de buikholte kijken.

Hihi wij hebben onze bruiloft in 2 maanden geregeld ;) dat was best even veel werk ;) maar wel super leuk.

Tempus, heel veel succes overmorgen!

LadyGX, veel sterkte! En gewoon even naar de huisarts gaan!

2. catlady

catlady Bekend lid

26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    Hihi in mijn omgeving worden er juist veel jongetjes geboren. Laten we er maar vanuit gaan dat het elkaar in evenwicht houdt.

Panda jij bent bezig met onderzoeken? succes donderdag
    Nu wij 14 maanden bezig zijn wil ik starten met wat onderzoeken.

Vrijdag naar de huisarts.
    we zijn afgelopen november verhuist naar Ierland had nog geen huisarts.
    Zit hier een kliniek met vrouwlijke dokters en ze hebben erbij staan family planning. Denk dat het wel een goede dokterspraktijk voor mij zal zijn.

3. pandavliegen

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Family planning klinkt wel goed inderdaad. Oeh, dat lijkt me wel spannend in Ierland. Flinke stap ook zeg!

Wij zijn inderdaad bezig met onderzoeken, ze hebben met echo's mijn cyclus gevolgd, zaadonderzoek bij mijn man en bloedprikken. Donderdag uitslagen en het plannen van een onderzoek naar mijn eileiders (wij hebben er maar leidingenonderzoek van gemaakt, althans, mijn broertje kwam met die naam ;))

Hopelijk kan de huisarts je verder helpen daar!

4. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Pandavliegen, leidingenonderzoek goed bedacht! Mijn man noemde mijn eileiders snelwegen, nml de A1 en A2. Het is allemaal al zo spannend genoeg, een beetje humor maakt het dan wat luchtiger.
    HSG is trouwens ook met een eendenbek, en misschien zijn er verschillende soorten kijkoperaties. Trek je het nog een beetje tot donderdag?

Patruusje, je gaat een super leuk spannende tijd tegemoet ;):cool::D, nml een lief jongetje op komst en een prachtige bruiloft!! Klopt, het blijft veel regelen, een bruiloft! Maar het komt vast goed!
    Wat lief dat jullie veel spullen hebben gehad!;):);) Dat scheelt dan weer. ;)

Ladygx, goed dat je naar de dokter stapt vrijdag!! Wat fijn dat ze er een speciale afdeling 'family planning' hebben!! Ik hoop dat ze je direct serieus nemen en doorsturen voor onderzoeken.
    Wat stoer en gaaf :cool: dat je in Ierland bent gaan wonen!! Komt je man uit Ierland of zijn jullie gewoon vanuit Nederland :D verhuisd?

5. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    oh ja, nog wat vergeten. Had het bericht per ongeluk al verzonden.
    Patruusje, je hebt gelijk, even heerlijk shoppen altijd fijn! Het is gewoon een leuk nieuw outfit voor een leuk uitje geworden, niet voor een speciale gelegenheid.
    Oostvaarderplassen, ik denk dat dat eind maart pas worden, de komende weken hebben we steeds wat anders in het weekend. Daarna zullen er meer natuuruitstapjes volgen, en het vaarseizoen begint natuurlijk eind april. Verder willen we een keer een weekend naar Drenthe gaan, daar is een klein dierentuintje (Ruinen) waar bezoekers op afspraak even onder begeleiding bij de wolven in het wolvenverblijf mogen. Voor mij bijzonder, want wolven zijn naast honden mijn lievelingsdieren.

6. pandavliegen

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Oh dat klinkt leuk, om bij de wolven te mogen!!

Haha de A1 en A2 is ook leuk.

Ik wordt echt steeds zenuwachtiger ;) zelfs mijn man had vandaag de zenuwen. We werken de rest van de week maar allebei thuis ;) hebben we een beetje steun aan elkaar. Gelukkig is het al steeds bijna'er donderdag. Al hoop ik dat er niks ernstigs is, gewoon pilletje en zwanger ofzo ;) ik snap dat het niet zo werkt, maar toch.

7. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Holy sh.., een bruiloft in twee maanden regelen. Hoe dan?! :p Ik denk dat ik zou bezwijken onder de stress, het is zoveel werk! En wat betreft je uitslag, nog één dagje volhouden! Morgen weet je het! Ik hoop voor jullie dat er inderdaad niet zoveel voor nodig is om zwanger te kunnen raken.

En jij ook succes LadyGx, dan hebben jullie de eerste stap in ieder geval al gezet. En verhuizen naar Ierland? Knap hoor, lijkt me echt doodeng.

Pukje, haha de A1/A2 :p En bij de wolven in het verblijf lijkt me echt gigantisch mooi! Ik wist niet eens dat dat kon in Nederland!

8. pandavliegen

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Haha, nou we zouden eerst gratis trouwen, maar daar kwam wat protest op van mijn moeder, schoonmoeder en schoonzus, dus toen dachten, kom laten we dan iets " echter " aanpakken, en waren we aan het wandelen in zuid limburg (daar komt mijn man en zijn familie vandaan) en toen ja, zagen we een kasteeltje.. en we waren meteen verliefd ;) dus naar binnen gelopen en ze hadden de maand november nog helemaal vrij, daarna met de gemeente gebeld en die konden ook :).

We hebben het wel vrij klein gehouden, alleen directe familie (broers/zussen/ouders/grootouders).

De jurk was wel de grootste uitdaging, toen ik ging kijken voor een jurk (ik wou perse niet in het wit, dus daar schrokken ze in de winkel al van) en toen had ik hem gevonden, en ik zo van, ja in november ga ik trouwen, schreef ze op november 2014.. moest ik zeggen, nee November over 6 weken :p ik dacht dat ze zou omvallen ;) Maar uiteindelijk , mijn moeder en ik zijn gelukkig zelf vrij handig met naaimachine enz, we hebben in 1 weekend, de jurk helemaal aangepast naar mijn zin :). Was (in mijn ogen) een echte jaren 20 prinsessen jurk. In het donker fel blauw.

Maar achteraf, 2 maanden was wel kort ;) maar het was wel een super perfecte dag, het was begin november, maar we hadden de hele middag strak blauw en zon, en de herfstkleuren waren echt op zijn mooist dat weekend.

Tempus, veel succes vandaag bij de gyneacoloog!!

9. TempusFugit

Thanks, komt wel goed :)

En wat gaaf dat je in het blauw bent getrouwd! Ik ben juist in het wit getrouwd omdat niemand dat verwachtte. Ik heb mijn haar en kleding altijd in alle kleuren van de regenboog en iedereen had bij mij een roze jurk verwacht. Zo grappig :p Had wel roze haar trouwens!

10. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Pandavliegen, wat prachtig in het blauw trouwen!!! Koninklijk blauw ;):cool:!! en dan nog in een kasteeltje!! Heerlijk om jezelf een keer prinses te voelen toch!! ;) Ik had niet zoveel lef wat kleur betreft, ik ben in het wit getrouwd. Maar ik heb wel twee bruiloften gegeven ( In Nederland en in Roemenie):p :cool:;):D
    Morgen de uitslagen, in de ochtend of middag? Logisch die zenuwen, het wachten is ook zenuwslopend. Gelukkig hebben jullie veel steun aan elkaar, je hebt elkaar dan echt nodig! Hopelijk zijn de uitslagen gewoon goed. Ik duim voor je, en ik zal aan je denken morgen!!

Tempus, hoe is het vandaag gegaan bij de gyneacoloog? Hopelijk wordt je met deze spontane eigen eisprong gewoon zelf spontaan zwanger! Indien mag je gelijk dan de volgende ronde met IUI beginnen?
    Wat gaaf om mensen te verrassen met wat ze juist niet van je verwachten (trouwjurk)!! :cool:

En inderdaad ik vond het ook fijn om even de tijd te hebben met het regelen van het bruiloft. Alleen bij het feest in Roemenie gingen we op de laatste dag het eten enz regelen (inkopen), dat vond ik toen wel een stress. In Roemenie hebben we een klein feest gegeven, in Nederland een echte bruiloft met alles erop en eraan. Ha, de jurk in één dag gevonden en gekocht,( in Roemenie gekocht,) en hij paste perfect en kon zo mee het vliegtuig in. Daar zag ik trouwens ook roze en rode jurken hangen.

11. TempusFugit

Ik moest om half vier pas en ik kreeg foto's te zien van de operatie (bleeegh). Volgende cyclus beginnen we met IUI in eigen cyclus (dus zonder Clomid), rond dag 12 een follikelmeting en mocht ik groei hebben, dan doen ze de inseminatie. Geen groei = nieuwe cyclus met Clomid.

Wel even pijnlijk trouwens, hij dacht eerst dat mijn positieve ovulatietest een zwangerschapstest was. Hij begon al een echo te plannen want 'in week 7 kan je het vruchtzakje zien'. Echt helemaal enthousiast, maar ja..

Ik heb nu weer last van knobbeltjes in mijn borsten (mastopathie), heeft met m'n cyclus te maken dus ik verwacht m'n menstruatie.. Zo klote, ik heb echt het gevoel dat het nooit gaat lukken, zeker als ik zie dat alle andere PCO'ers (sommigen die zelfs later begonnen dan wij) nu zwanger zijn. Wat als we over 6 maanden beginnen aan IVF en het werkt niet voor ons? Pfff..

12. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lieve Tempus,
    Dat misverstand lijkt mij zeker heel pijnlijk! :(:x:(:x
    Klinkt op zich hoopgevend dat hij IUI in eigen cyclus (zonder medicatie) wil proberen!! Nog steeds een goed teken die spontane eisprong!
    Mocht je dan geen eisprong hebben, krijg je dan wel een nieuwe eerste keer? Je krijgt zeker zes keer IUI, en de volgende stap is inderdaad IVF meestal. Zo is het ook bij ons. Alleen lees je hier op dit forum dat sommige vrouwen veel meer IUI-pogingen krijgen. Maar denk nog maar niet aan die IVF, in zes maanden kan er ook nog veel gebeuren!!

Ik snap je gevoel hoor, je hebt al lang genoeg gewacht! En zovelen razen je voorbij. Het is gewoon niet eerlijk.

13. pandavliegen

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Ja ik snap je gevoel ook!! Het lijkt iedereen te lukken.

Wat een pijnlijk misverstand wel zeg :( dat is echt balen.

Ik dacht dat iui onbeperkt werd vergoedt? Je leest idd bij sommige dat die 12 pogingen hebben gehad.

Ik ga morgen ochtend. En nu proberen er niet aan te denken! Het voelt echt als een vonnis oid.

14. catlady

catlady Bekend lid

26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    Tempus wat ontzettend vervelend dat hij dacht dat het een zwangerschapstest was.

Denk dat wr allemaal het gevoel kennen dat mensen je voorbij lijken te racen.

Panda veel succes morgenochtend!

Ik ben verhuist omdat mijn man hier een baan kon ktijgen. Beide hebben we geen roots in dit land. Ben zrlf ook aan het kijken voor een baan. Ze zoeken veel NLers

15. TempusFugit

Pandavliegen, hopelijk ben je de nacht een beetje doorgekomen. Het scheelt dat je 's ochtends mag, dus heel veel succes straks! IUI wordt wel onbeperkt vergoed, maar ik geloof dat de kansen na zes pogingen afnemen. Als je een miskraam krijgt, beginnen de pogingen wel opnieuw dacht ik.

'Gelukkig' delen we dat gevoel, gedeelde smart.. ;)

16. pandavliegen

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Nou we hadden goed nieuws! Zaadkwaliteit, ei en hormonen waren allemaal perfect in orde. Ook geen anti stoffen voor chlamydia, dus daarmee geen verwachting op problemen rond mijn eileiders.

Dat was wel een oplossing :) antwoord was dus gewoon geduld hebben. We zouden 40% kans (na de leidingencheck, als die goed was) hebben om natuurlijk zwanger te raken.

24 maart heb ik de kijkoperatie :) Dat duurt dus nog dik 4 weken.

Wel een opluchting dat alles goed is, helaas geen pilletje en *poef* zwanger ;)

17. pandavliegen

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    ohh oplossing had opluchting moeten zijn ;)

18. catlady

catlady Bekend lid

26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    Goed om te horen dat alles goed is panda!

Bestonden die *poef* pilletjes maar..

19. pandavliegen

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    ja hé, zou wel fijn zijn. Ik ga in ieder geval wel stoppen met temperaturen enz. even er minder mee bezig proberen te gaan.

En verder heb ik Acupunctuur, ze gaat nu ook meer prikken op zwangerschap (had dit al voor PMS achtige klachten en daarvoor werkt het enorm goed!). Hopelijk helpt dat ook :)

LadyGx, nerveus voor morgen? lijkt me doodeng in een 'vreemd' land en dan naar een huisarts gaan enz.

20. catlady

catlady Bekend lid

26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    Eek acupunctuur.. lijkt me eng die naalden. Ik hoop dat het zal helpen :D

Ben best wel nerveus. Ik probeer druk bezig te zijn met mijn curriculum vitae.. maar het lukt niet erg.
    Ben nogal met morgen bezig in mijn hoofd. Maar we zien het vanzelf. Ik ben gelukkig de Engelse taal machtig ;)

Deel Deze Pagina