Hmpff.. Ik moet eerst 3 miskramen hebben gehad voordat ze verder gaan kijken. We zijn jong en er is een positieve test geweest. Bij een gewoon ziekenhuis ben je zo een jaar verder voordat er tijd is voor bloedonderzoek/zaadonderzoek. privé sector kun je gelijk terecht maar kost een vermogen.. Ik moet nogal aan zorg wennen in dit land blijkbaar.. We moeten gewoon doorgaan met foliumzuur slikken en er niet mee bezig zijn.
Wat een domper LadyGx, als je voor je gevoel zo'n grote stap hebt gezet naar de dokter. En ik vind het eigenlijk echt gewoon pijnlijk om te lezen dat je eerst drie miskramen gehad moet hebben voor ze het serieus gaan nemen, net of het niets is.. Ik had er meer van verwacht, dacht dat het daar misschien beter was geregeld qua vruchtbaarheidsbehandelingen e.d. aangezien family planning ook gewoon zo stond aangegeven. Pandavliegen, fijn dat alles goed was, hopelijk was het tot nu toe inderdaad gewoon pech en lukt het snel om in verwachting te raken!
Pandavliegen, zeker goed nieuws!!!! Ik ben heel blij voor jullie!!! Het leidingingenonderzoek zal dan ook wel een goed resultaat geven. Fijn die opluchting!! Hopen dat het nu snel gaat lukken!!! In ieder geval zorgen deze resultaten weer wat voor positieve energie, even geen stress meer van het wachten op uitslagen van onderzoeken (alleen het leidingenonderzoek dan nog). Goed dat je het temperaturen even laat voor wat het is!, dat heb ik ook gedaan. Tempus, klopt, je hebt gelijk wat IUI betreft. Onbeperkt vergoed, maar de kansen nemen af na zes keer. Vandaar dat veel ziekenhuizen zes keer als standaard doen. Ook las ik dat je normaal gesproken pas na 3 a 4 jaar in aanraking komt voor ivf, of er moet gelijk wat uit bepaalde onderzoeken blijken dan kun je wel direct aan ivf beginnen. Het is toch allemaal wat ! Nog leuke dingen voor het weekend gepland? Hier schijnt in ieder geval de zon. LadyGx, wat naar dat je eigenlijk naar huis bent gestuurd! :x:x Tja, elk land zal wel wat anders zijn. In Nederland is het meestal zo dat je na een jaar door de huisarts doorgestuurd mag worden voor onderzoeken, maar niet dat elke huisarts dat doet. Misschien tellen ze ook weer opnieuw vanaf de positieve test. En overal overheerst een wat afwachtende houding wat betreft doorsturen en behandelingen, veel vrouwen blijken volgens onderzoek nog spontaan zwanger te worden in het tweede en derde jaar. Maar goed, daar heb je weinig aan. In ieder geval gewoon erg vervelend voor jullie! Hoe oud je ben je? Tja, als je jong bent, heb je meer tijd en als je in de dertig bent dan is er meer haast. Maar ja, wat gevoelens en verdriet betreft maakt het niet uit hoe oud je bent en daar wordt te weinig rekening gehouden, vind ik persoonlijk.
Ladygx, inderdaad naar dat je zo naar huis bent gestuurd . Hopelijk kan je ergens wat positiviteit in vinden. Misschien heb je er niks aan, maar een vriendinnetje van me, heeft van de zomer een missed abortion gehad, na ook een jaar proberen, en was na 3 maanden weer zwanger (en nu 14 weken en alles gaat goed). Hoop voor je op een snelle positieve test en goede zwangerschap! In mijn omgeving zie ik ook dat huisartsen nogal naar leeftijd kijken, mijn huisarts vond me al oud (31) maar de gyneacoloog vond dat (Gelukkig) wel mee vallen en vind iemand pas "oud" bij 35+. Maar eens, leeftijd maakt niks uit qua gevoelens en verdriet. Ja, de uitslag zorgt inderdaad voor wat positieve energie heb meteen wat extra vitamines gehaald, dat kon nooit kwaad . Had gisterochtend wel even zoiets, maar als er niks is, waarom dan zo lang wachten. Maar ja, PukjePuk, dat gevoel zal jij als geen ander kennen. En verder, ga ik gewoon zorgen voor veel andere dingen! Hopelijk helpt dat in het minder er mee bezig zijn. Gisteren door een vriendinnetje meegenomen naar de sauna, dat was wel even lekker zeg!! En verder dit weekend bezig met mijn grote hobby Aquarium omdat we net verhuist hebben we het helemaal opnieuw kunnen inrichten, en we moeten ook nog wat meubels hebben. Misschien ook wel een zomervakantie uitzoeken! We zaten serieus te denken over Ierland! haha behalve dat mijn man eigenlijk naar de zon wilt.. (ik hou meer van de noordelijke landen, hij van de zuidelijke ) Fijn weekend allemaal!
We gaan gewoon vrolijk door we denken maar gewoon we weten nu dat het spul werkt en dat ik zwanger kan raken. de dokter noemde ons kinderen ik ben 26 en mijn man 27.. Zou ons nou niet kinderen meer noemen. Ze zei ook dat het anders was geweest als ik 10 jaar ouder was geweest. panda leuk een aquarium! Met tropische vissen erin? Wij gaan dit weekend of naar de dierentuin hier om de hoek of even een eindje rijden en ergens gaan wandelen. Het weer is momenteel nog rustig komende week verwachten ze weer storm. Heel fijn weekend allen!
ja met tropische vissen! Erg leuk hoor! En we hebben nieuwe banken gekocht!! In het fel geel (1 zits), fel (turkoise) blauw (3zits), roze (2zits) en paars (poef)! Zo mega leuk!! Alleen nog 2 maanden wachten voor ze binnen komen.. Verder heb ik echt een $%#$ maand, kan mijn hoofd niet verzetten van het zwanger worden. Moet mezelf echt dwingen om niet constant er mee bezig te zijn. hopelijk wordt dat volgende week na de eisprong niet nog erger
Sorry, ik kan het even niet opbrengen om uitgebreid te reageren, maar ik wil wel graag de blogs deze site met jullie delen: Blogs | | Vruchtbaarheidsproblemen en je omgeving Erg leuk geschreven en zo herkenbaar..
lieve dames, sorry, ik had even geen tijd gehad om uitgebreid te reageren. Wel zaten/ zitten jullie in mijn gedachten. Pandavliegen, wat leuk een aquarium met tropische vissen! Mooie kleuren hebben die vissen ook!! Je nieuwe banken (ook mooie felle kleurtjes) zullen er prachtig bij staan. Mooi vrolijk interieur zo!! Tja, wij zitten inderdaad in hetzelfde schuitje eigenlijk. De vraag 'Alles is in orde, maar waarom is het ons dan nog niet gelukt' speelt regelmatig op in mijn gedachten. De ene keer zit ik vol goede moed, omdat alles goed bleek te zijn. De andere keer heb ik weinig hoop voor dit jaar. Zelf ben ik dertig jaar, ik vind dit ook oud, maar in het ziekenhuis noemden ze bij ook nog jong. En als ik op mijn werk kijk, zijn er eveneens genoeg moeders van 35 jaar en ouder die zwanger zijn van hun eerste of tweede kindje. Op zich is dat laatste wel een geruststelling. LadyGx, goed idee een leuk uitstapje! Een dierentuin bezoeken blijft leuk, he! Maar even lekker wandelen doet ook heel goed! De natuur is zeker prachtig in Ierland. We moeten vooral maar leuke activiteiten blijven plannen in de weekends of andere vrije dagen. Dat maakt alles wat dragelijker. Nee, jullie zijn zeker geen kinderen. Misschien zeggen ze dat in Ierland sneller. Zelf vind ik dat leeftijd geen rol moeten spelen in het wel of niet doorsturen. Tja, en elk land werkt weer anders. In Roemenie wordt je altijd doorgestuurd voor onderzoek wanneer je maar wilt, zelfs bijvoorbeeld na vier maanden. Zo krom allemaal. Hou die gedachte van je ( ''we denken maar gewoon we weten nu dat het spul werkt en dat ik zwanger kan raken'' ) vast en blijf moed en hoop houden! Tempus, bedankt voor de link van het blog! Ik ga het lezen! Neem je rust en tijd voor alles, meid! Dikke knuffel! Wat mij betreft, druk aan het klussen! Morgen een cursus. Zondag een doopfeestje van mijn nichtje. Ik hoop alleen niet dat veel mensen aan ons gaan vragen wanneer wij een keer zo'n feestje gaan geven (met andere woorden waar blijven jullie kinderen). Het is het eerste kindje van mijn twee jaar jongere broertje, en wij zijn ook in hetzelfde jaar getrouwd.
Bedankt Tempus, ik heb het gelezen. Ook met tranen over mijn wangen, want het is zo pijnlijk herkenbaar. Het is allemaal zo waar wat ze schrijven.
Ik heb mij nooit echt 'gemengd' in jullie groepje, maar wel altijd meegelezen omdat ik jullie gevoelens maar zo goed herken. Ik ben zelf een vaste blogster geweest op die site van openzenuw.nl en er zoveel aan gehad op moeilijke momenten. Het herkenbare gevoel, de pijnlijke situaties en verdrietige dingen zijn niet leuk om te lezen, maar soms kan een ander de dingen juist zo verwoorden dat je er door geraakt wordt en er misschien ook wat mee kan. Ik realiseer me dat ik nu even 'inbreek' en dan ook nog eens zwanger ben. iets waar jullie ook al zo lang naar verlangen...en waarvan ik hoop dat jullie uiteindelijk allemaal je wens in vervulling zien gaan. Hoe lastig de weg misschien nog wordt en al is. Jullie zijn toppers!! p.s. er is ook via Denise Hilhorst (schrijfster van het boek open zenuw) eenmalig een tijdschrift uitgekomen: uitgerekend jij. Wellicht dat die nog besteld kan worden. Tijdschriften over zwangerschap genoeg, maar niet over de problemen over het zwanger worden! Dus ook een aanrader vind ik.
Tempus, dank voor het linkje, precies als pukje zegt, zo pijnlijk herkenbaar tranen over m'n wangen. Heeft ook wel Opgelucht, een keer huilen. Ik vind mezelf ook oud, maar een vriendinnetje is net 38 en net zwanger (bewust gekozen zo "laat") dus qua leeftijd kan bet nog wel even. Ik zit echt even in een down moment, dingen als wat als het nooit gaat lukken zitten in m'n hoofd. En dat wil ik zo graag niet denken!! Gelukkig moeten wij ook weer flink aan de klus, we hebben "sexdagen" gehad van de gynaecoloog gehad en we wouden ze deze maand eens exact opvolgen Billie85: leuk dat je reageerd! En voor mij in ieder geval ook een soort hoop dat het nog kan! Dankjewel voor je lieve berichtje.
http://www.openzenuw.nl/wp-content/uploads/2013/03/image.jpg Dit vond ik trouwens een geweldig plaatje
Is af en toe weleens goed, die herkenning. Je hoort zo vaak verhalen, maar om het van vrouwen zelf te horen is erg fijn. Hun eigen gevoel erbij en ook het durven omschrijven van dingen die eigenlijk sociaal gezien niet heel gewenst zijn om uit te spreken.. het boek en het tijdschrift zijn inderdaad ook echt aanraders. Billie, bedankt voor je lieve en begripvolle reactie. Fijn dat je toch zwanger bent geraakt! PukjePuk: Ik hoop ook dat je niet teveel vervelende/confronterende vragen krijgt. Pandavliegen, dat is inderdaad wel een geniaal plaatje haha. En je gedachten zijn heel begrijpelijk.. natuurlijk stop je dat het liefst zo snel mogelijk weer weg, maar zo lang niemand je wat kan garanderen is dat zo moeilijk. En ik krijg juist altijd te horen dat ik een broekie ben en dat ik nog alle tijd van de wereld heb. Goed bedoeld en natuurlijk hebben we nog wel de tijd, maar aan de andere kant zijn onze gevoelens echt niet anders dan die van anderen in de MMM. Ook vervelend..
ik snap ook zo goed hoe je je voelt, ik zie het deze maand ook helemaal niet meer zitten. Probeer me maar voor ogen te houden : Er is nog zoveel mogelijk, je / ik staan nog aan het "begin" van de MMM en dan kan je nog uitwijken naar Gent of Düsseldorf. Maar het is verstandelijke praat en dat doet nu niks aan je gevoel... Het is gewoon super kut dat je ongesteld bent geworden. Ik hoop dat je wat afleiding kan zoeken en jezelf kan verwennen met iets en je de moed weer vind om deze cyclus aan de IUI te beginnen!!
Ik denk dat Gent voor ons niet echt haalbaar is jammer genoeg. Mijn man werkt in Gent, maar hoe ik daar dan heen zou moeten is me een raadsel (buslijnen zijn veranderd en dan ben ik behoorlijk lang onderweg). En ik heb juist het gevoel dat we opeens heel ver in het traject zitten Vanavond gelukkig dansles = afleiding. Maar nu dit weer: we besloten toch maar IUI te doen in een kunstmatige cyclus, dus ik belde voor een recept Clomid. Prima, doorgefaxt naar de apotheek. Kom ik daar, deden ze er eerst heel lang over om erachter te komen dat het recept nog in de fax lag, ze gingen het dan in orde maken. Komt ze tien minuten later terug dat de regeling anders is sinds 2014 en ze deze medicatie niet meer vergoed mogen verstrekken en ik kan het dan ook niet declareren. Als ik het vergoed wilde hebben moest het via de ziekenhuisapotheek (en dat hadden ze op de vrouwenpoli ook moeten weten blijkbaar). Dus ik vraag om openingstijden: hadden ze geen idee van. Ik ben wel afhankelijk van het openbaar vervoer en het ziekenhuis zit in een andere stad! Dus noodgedwongen maar betaald voor Clomid, elf euro nogwat maar ik baal er wel hard van. Ik had alleen geen keuze, als zij geen openingstijden weten.. en morgen is het weekend en dan moet ik het al slikken. Dus weet ik dat ook weer: ook nog eens twee keer in de maand op en neer naar dat rotziekenhuis om een doosje pillen en later nog eens een injectie op te gaan halen.
Pffffft, dat is een gedoe mag je de pillen en injectie niet ophalen op IUI afspraak o.i.d.?! Jemig, dat is wel kut dat je er zo vaak heen moet Misschien heeft de ziekenhuis apotheek een afleverservice (zsommige apotheken hebben dat, dan bezorgen ze medicijnen voor mensen die ver weg wonen), dat zou je eventueel nog kunnen navragen. (denk wel kleine kans, omdat ziekenhuisapotheek weer anders werkt dan gewone). Wel raar trouwens dat je bij je gewone apotheek niet vergoed krijgt.. en bij ziekenhuisapotheek wel, klopt ergens iets niet: Vergoeding medicatie bij vruchtbaarheidsbehandelingen 2014 | Zorgverzekeringwijzer.nl De meeste zorgverzekeraars vergoeden het wel gewoon, misschien je eigen zorgverzekering even bellen? Misschien kan je het alsnog declareren. Mm wel balen dat het OV zo slecht is naar Gent hopelijk is het ook niet nodig!! evenals nog vaak naar het ziekenhuis! Flinke baaldagen voor jou zeg Succes/sterkte met de Chomid!!
Blegghh, en jahoor, werd vanmorgen wakker en had een smsje "Ben je al wakker?? Ik heb een nieuwtje! en hoop dat je niet boos bent" Godver, dan weet ik al hoelaat het is , en jahoor, vriendinnetje zwanger van de 2de (!!!). Ik wist dat ze gestopt was met de pil.. daardoor weet ik ook dat het meteen raak was. Bah! Ben enorm blij voor haar, maar wat doet dat zeer even