Hè wat irritant pukje, ja als het negatief is zou het ook gewoon moeten komen. Wijntje was heerlijk lekker gewandeld vandaag en tuin verder opgeruimd,bijna klaar nu Tempus , heel veel succes morgen!!!
Ook ik zie het even niet meer zitten. ben vorig jaar april gestopt met de pil en werd maar niet ongi. Uiteindelijk door verwezen en een heleboel testen later PCOS geconstateerd Nu bezig met Clomid. Hier is nu ook nog een extra druk er bij gekomen mijn schoonvader is ernstig ziek en heeft niet lang meer. ik hoop dat ie nog gaat mee maken maar oh wat doet het pijn hem te horen zeggen: jullie krijgen een kleine let maar op die komt mij vervangen
Beste Nutts, helaas welkom in de groep. Logisch dat je het niet meer trekt, het is gewoon echt zwaar als het zwanger worden zo lang op zich laat wachten en het niet vanzelf gaat. Elke maand weer een klap als je ongesteld wordt. En wat erg dat je schoonvader zo ziek is! Zo'n opmerking raakt wel enorm, denk ik, je weet zo graag een kleine maar je wilt je (schoon)vader ook niet missen! Heftig hoor!! Lieve meiden, ik ben nog niet ongesteld :x, ik denk dat ik morgen maar eens opnieuw ga testen. Mogelijk heb ik mijn ei wat later gehad of zo.
Hoi Nutts, dat is zeker zwaar als het zo lang op zich laat wachten en dan ook je schoonvader nog zo ziek heftig meid!! Pukje: Nog altijd niet?! Ja misschien morgen nog eens testen.. je menstruatie laat wel opzich wachten. Hopelijk morgen alsnog positief. Was hij zondag echt omowit?
Ja, de test van zondagochtend was echt wit helaas. Maar volgens mij hoef ik morgenochtend niet meer te testen, want ik begin een weeig gevoel in mijn onderbuik te krijgen, een voorteken van mijn menstruatie en net al wat rozige afscheiding. Helaas. :x:x Maar net als de vorige ronde is mijn cyclus weer 2,5 dag langer. Vreemd? De eisprong toch wat later gekomen. En misschien was mijn cyclus na de vorige menstruatie (een zware menstruatie) wel een beetje van slag Maar ja voor het klussen heeft het niet uitgemaakt, want na de vermoedelijke eisprong klussen we nog een week lang om de dag. Dat gaan we de volgende keer maar weer zo doen. Pandavliegen, wel heel erg fijn dat je gewoon dit weekend hebt kunnen genieten! Ik ga dit weekend met Pasen maar een heerlijke carpaccio salade maken. Je kunt jezelf tijdens de menstruatie soms zo verslagen en verdrietig voelen, dan moet je echt een leuke afleiding zoeken. Want we verdienen het zo om eens ergens echt van te genieten, het is al moeilijk. Tempus, je had gisteren natuurlijk je IUI. Hoe is het gegaan? Ik hoop zo dat je er dit keer geen last van hebt! En hoe staat het met je plannen voor de tongsplit? Hebben jullie nog leuke plannen voor het paasweekend?
Ja ik ken het gevoel zo erg.. en daar kwam bovenop dat zaterdagavond ik bij vrienden was die geen kinderen willen , dus ik dacht, relaaaaxxx een avondje zonder onderwerp kinderen. Kreeg ik vervolgens te horen: we zijn 8.5 week zwanger DOOR DE PIL HEEN... echt.. wtf dacht ik.. hoezo hun wel.. en wij niet!! ik vind ons het zoveel meer verdienen (en ons.. zijn ook jij, tempus en al die andere meiden die wel graag willen..). Mijn humeur gaat afgelopen dat echt in serieuze ups en downs. Maar probeer van de dingen die ik wel heb, wel te genieten. Dat is ook zonde omdat niet te doen toch? Wel super balen dat je menstruatie er toch aan komt :X cyclus kan ook makkelijker van slag af raken denk ik.. mijne was 3 dagen korter deze maand (al moet ik zeggen is dat wel prettiger dan 3 dagen langer). Wil je niet eens een maandje ovu testen gebruiken? Ik ga het deze maand wel doen.. ff checken of mijn ei nog ongeveer zit waar ik denk dat die moet zitten . Kom op he meid, ik blijf geloven, het komt goed!!!! En inderdaad, extra leuke dingen plannen nu! Wij gaan met pasen lang weekend naar Zeeland!! Heerlijk lekker uitwaaien aan het grevelingenmeer
Pandavliegen, heerlijk dat even uitwaaien in Zeeland!!! Je verdient het! Klopt, we moeten maar vaak dingen doen waarvan wij genieten! Wij kunnen hopelijk zaterdag onze boot ophalen uit de winterstalling, dus wie weet wordt het zondag of maandag lekker varen. Super dat even even uitwaaien. Wat heftig dat zwangerschapsnieuwtje van vrienden die geen eens kinderen wilden!!! Tja, waarom zij wij en wij niet . Lijkt zo oneerlijk, niet te begrijpen. Soms voel je dat je er weer tegen aan kunt, en dan slaan zulke nieuwtjes of opmerkingen je weer helemaal down. Maar je hebt gelijk, wij moeten moed en hoop houden. Want onze tijd (voor ons allen hier) komt zeker, en wij zullen dan de gelukkigste moeders zijn!!!! En onze kinderen zullen de meest gewenste kinderen zijn!!!
Oh lekker pukje een boot!!! Lijkt me echt zo heerlijk!! Onze kinderen zijn inderdaad echt heel gewenst!!! Ik hou moed!! Zoveel mogelijk
Ik vind het heel knap dat jullie er nog vertrouwen in kunnen hebben. Ik ben echt heel bang dat het gewoon nooit zal lukken! Maar ben het er echt mee eens dat als het lukt, we zo'n liefde zullen voelen voor ons kindje en dat ze zo ontzettend gewenst zullen zijn! Pukje, rot dat het weer niet raak is. Dan zet het beter ook gewoon door, want nu kun je niets anders doen dan afwachten, dat is zo irritant! Maar weer een dikke knuffel voor jou.. Panda, dat is gewoon rot Dat is niet iets wat je wil horen! Ik denk dat je uiteindelijk haast nergens onder het onderwerp uit komt, kinderen zijn oooooveral, is het niet op straat/bij vrienden, dan wel op tv! En inderdaad heel oneerlijk. Zij raken per ongeluk zwanger en wij kunnen het niet eens expres.. Wel leuk dat je naar Zeeland komt Klinkt goed! Oh ja, m'n IUI ging goed hoor! Superzenuwachtig natuurlijk, de hele middag krampen en vandaag is mijn buik nog erg gevoelig, maar alles is prima verlopen M'n tongsplit staat gepland begin mei Het is echt tussen de behandelingen in plannen met dit soort dingen
Tempus, wat fijn dat de inseminatie goed is gegaan en dat je er niet zoveel last van hebt! De angst of het nog gaat lukken bekruipt mij ook soms hoor!, maar toch ergens voel ik dan weer dat het goed gaat komen! Net zoals Panda eerder al ergens gezegd heeft, het is echt met ups and downs. Ik merk wel dat succesverhalen van anderen (na zoveel jaar toch gelukt enz) het echt goed doen bij mij, daar haal ik mijn hoop vooral vandaan. Klopt ja, kinderen zijn echt overal. Ik werk met kinderen, dus de aanwezigheid van kinderen vind ik niet zo moeilijk, ik ben het gewend. Maar wat ik vooral moeilijk vind, zijn de gesprekken over kinderen en het ouderschap, sommigen praten over niks anders :x. En vrolijke gezinnetjes bij een speelgoedwinkel, is confronterend. Een tongsplit, echt cool en dapper van jou dat je dat durft! Duurt het genezingsproces lang na zo'n tongsplit? Wel lastig in het begin met eten! Of geneest een tong heel snel. Panda, een boot is zeker heerlijk ja! Ik hoop maar dat het een mooie zomer wordt. Volgens wordt het mooi weer dit paasweekend, dus dat wordt een heerlijk zonnig weekendje Zeeland voor jou! En Tempus, jij ook niet vergeten even goed uit te waaien en te genieten dit paasweekend!
Ja dat klopt, sommigen praten inderdaad over niets anders (nog erger zijn de ouders die dan zo negatief gaan praten; 'Wees blij, jij kunt nog uitslapen' ofzo). Ik vind het sowieso al knap dat je met kindjes kunt werken hoor. En dat je moed kunt houden ook trouwens. Een tong geneest best snel, maar de eerste 4 à 5 dagen vast eten gaat echt niet lukken door zwelling e.d. Na een week gaan de hechtingen er pas uit, dus praten zal tot die tijd ook niet zo heel lekker gaan
Die angst dat het nooit zou lukken heb ik ook, maar werk wel echt actief aan de moed hoog houden. Alles met Ups en Downs. En wat pukje zegt, succesverhalen daar haal ik echt mijn hoop en moed uit . En veel afleiding zoeken Tempus: Ja die opmerkingen als "wees blij , je kunt nog uitslapen" echt hoor, sommige momenten krijg ik dan echt de neiging iemand een mep te verkopen super irritant. Die tongsplit, lijkt me echt mega mega eng en het eten daarna lijkt me ook heel moeilijk.. en het praten! moet je dan niet alles opnieuw leren? Hoever ga je je tong doorsnijden??
Ja, die negatieve opmerkingen van ouders over het hebben van kinderen, daar kan ik ook echt boos om worden!! :x:x:x:x En dan ontplof ik ook bijna hoor! Iedereen mag best weleens even flink klagen, maar laat die ouders maar tegen andere ouders klagen en niet zulke opmerkingen maken tegen mensen zonder kinderen. :x:x:x Zij hebben tenslotte het meest kostbaarste geschenk ter wereld. Panda heeft gelijk, het is wel actief 'werken' om hoop te maken en te houden. Gisterenavond had ik bijvoorbeeld echt even een boos en verdrietig moment. Ik was toen ook alleen thuis, gelukkig kroop mijn hondje op schoot en bleef daar lekker gezellig de hele avond zitten. Nu gaat het weer beter. Tempus, ik ben ook benieuwd. Praat het straks heel anders met een gespleten tong? Je tong is dan toch anders. Zondag halen we de boot, hopen dat het weer goed blijft!
Pukje, gelukkig dat het beter gaat. Ongi helemaal doorgezet ook? Wij vertrekken zo naar Zeeland echt veel zin in, en nodig ook, even releaxen. Dat zwanger worden eet energie, en dan ook nog wat gedoe op werk. Ben echt toe aan even paar dagen niks! Heel fijn weekend meiden! En Tempus: Mijn duimen draaien voor je! Nog een dikke week wachten en dan kan je testen toch?!
Rond de 28e pas geloof ik. Het zal hier wel stil zijn de komende dagen dan, haha. Heel veel plezier toegewenst Gelukkig gaat het wel beter met je Pukje, maar wat een rollercoaster kan het soms zijn.. Nee, ik zal niet heel anders praten. De eerste paar weken slis je een beetje, maar dat trekt vanzelf bij en dan is het vast weer zoals voorheen
Panda, zeker even helemaal er tussen uit en tot rust komen!!! Geniet ervan he!!! Veel plezier straks in Zeeland!!! Het zwanger worden vreet zeker energie, de dagen voor NOD of de eerste dagen van mijn menstruatie ben ik ook altijd zo moe (van de spanning en daarna van verdriet/ teleurstelling). Ik moet daarna altijd even bijkomen. Tempus, ja je zal vast eventjes aan de nieuwe tong moeten wennen ja, wat praten en eten betreft. . Zeker, een rollercoaster, dat omschrijft het precies ja. Ik denk dat we pas echt onze rust vinden als wij uiteindelijk zwanger zijn. En jouw dagelijkse leven staat nu ook veel in het teken van ziekenhuisbezoekjes (controle-echo's en de IUI zelf), lijkt mij echt zwaar. Je kan dan ook niet meer spontaan van alles zomaar plannen en het klussen wordt dan zo ziekenhuisding, denk ik. Helemaal een rollercoaster.
Oh ja, vergeten bij het mijn bericht te vermelden. Mijn menstruatie is toen de dag erna (woensdag) goed op gang gekomen. Gelukkig dit keer weer een gewone menstruatie.
Zo, ik ben weer terug! Was een heerlijk weekend! En heb lekker uitgewaaid aan zee, gevliegerd, blowkarten, sauna, massage, zwemmen, zonnebank, rondvaart, en veel biertjes/wijntjes en lekker gehangen! Was helemaal top!! Heb wel ovulatietesten gedaan (cd digitaal, die kan je sochtends gebruiken) en die gaf gisteren mijn piek, en denk eigenlijk gisteravond al mijn eisprong gevoelt te hebben.Al verwacht ik hem pas vandaag/morgen, dus misschien voel ik wat anders Pijn in mijn borsten begon al zondag.. dat is wel vroeg hebben jullie daar ervaring mee? Normaal heb ik dat eigenlijk vanaf de eisprong dag. (was zondag nu ook niet heel erg, maar bij traplopen dat ik dacht, he, ik voel ze nu al weer) en maandag en gisteren wat meer, zal zich komende dagen ergens wel stabiliseren voor 2 weken (en hopelijk langer !) Pukje: Hoe was het varen?! Het weer was zondag wel perfect hé! Tempus: al zenuwachtig voor je tongsplit?
lieve Pandavliegen, wat fantastisch dat jullie het zo leuk en goed hebben gehad in Zeeland!!! Veel gedaan! Blowkarten lijkt mij gaaf!!, wil ik ook een keer doen!! Dit soort dingen gewoon vaker doen, vooral nu!!! Verwarrend dat je nu alles (borsten) anders voelt dan normaal. Ik heb echter soms ook dat ik iets voel in mijn borsten als mijn eisprong nadert, het begin van de aanmaak van de hormonen tot de piek. Ik heb maandag of dinsdag mijn eisprong, ik voel nu ook iets in mijn borsten bijvoorbeeld. Maar als ik heel druk ben, voel ik niks (teveel afgeleid misschien). Ik weet niet in hoeverre je een bevruchting kan voelen, de innestelling is vijf dagen later ongeveer. Je weet maar nooit. Varen was fijn hoor! Beetje winderig alleen. Nou, lieve meiden, veel Koningsdag plezier!! Maak er een leuke dag van!!! Wat gaan jullie doen? En Tempus, de tongsplit komt dichterbij nu!!! Hoe gaat het verder met je?