ha meiden! Hoe was jullie koningsdag? En tempus: Hoe is het met jou?! Ik hoop zo dat je een posi test hebt!!! vandaag was toch je NOD/testdag? Verder deze maand meer downs dan ups.. heb zelfs met mijn man erover gehad van het weekend.. wat nu als het nooit lukt.. en mijn man had wel zoiets.. komt vast goed.. maar hij zou ook graag zeker weten.. lukt het nu ooit wel of ooit niet, dan zouden we samen toch andere keuzes maken (nu willen we ook geld overhouden voor een kleine zeg maar). Maar goed, die zekerheid heb je in ons geval in ieder geval niet. En ik blijf gewoon hopen hoor, maar sinds dat bericht van de mensen die door de pil heen zwanger waren.. poeh poeh. Ik heb ze nu gevraagd om afstand te nemen. Ik kan het echt niet.. met oprechte interesse vragen hoe het gaat. Doet veel te veel pijn. Ik hoop als er even geen / veel minder contact is, ik alsnog aan het idee wen ofzo. Beetje jammer dat zoiets in de weg van vriendschap kan staan.. en andere vrienden die zwanger zijn, heb ik er een stuk minder moeite mee.. maar goed. het komt goed!!!!!
Hoe reageerden ze daar dan op panda, toen je zei dat je liever meer afstand had? Wel knap dat je dat gewoon aangeeft. Je zal het nooit helemaal kunnen ontwijken, maar misschien geeft het je iets meer rust. Ja, het is rot om niet te weten waar je je leven op in moet richten. Komt er een kindje, dan houd je daar rekening mee, maar als je met z'n tweeën verder moet uiteindelijk, dan wil je daar ook al aan gaan werken en geen tijd 'weggooien'. Maar het blijft afwachten, de tijd zal het ons leren (helaas) Ik heb trouwens negatief getest, zit inmiddels alweer op 15DPO zonder menstruatie. Krijg er echt flink de pest in dat mijn LF steeds zo lang is! Wachten op niets. Ook via FB mogen vernemen dat een familielid zwanger is en dat doet me zo'n pijn! Mijn hele familie is op de hoogte van onze situatie. Een groot gedeelte van de familie wist het wel en ik denk dat: had me toch even apart genomen Op Koningsdag ook nog het geweldige advies gehad dat we gewoon niet naar het ziekenhuis moeten hiervoor, maar dat het vast vanzelf lukt. En het verhaal van m'n oma dat iemand in de familie IVF heeft ondergaan en dat niet mocht baten en dat ze voor altijd kinderloos is gebleven. Kan wel janken, waarom vertellen mensen me zulke dingen?! En waarom doen ze het af als aanstelleritis dat we in het ziekenhuis lopen? Dus hier was Koningsdag behoorlijk verziekt, hoe was het bij jullie allemaal?
Oh Tempus, balen van je negatieve test ik hoop dat die alsnog positief wordt!!! Jezus, wat stom dat je dat zo via facebook moet vernemen, zoveel moeite is het niet toch? om even te bellen of je apart te nemen? Sommige mensen zijn gewoon ontzettend gevoelloos en egoïstisch. dat advies van koningsdag!! Whaa, jezus, ik had diegene een mep gegeven denk ik!!!! Belachelijk.. echt belachelijk.. hoe kan iemand zoiets zeggen?!?! Echt sorry hoor, ik maak me er gewoon kwaad over!!! Vind het echt schandalig dat iemand dat tegen je zegt. En negatieve verhalen heb je helemaal niks aan super irritant dat je te horen krijgt, ik zoek bewust alleen naar positieve verhalen (en die zijn er veel meer dan negatieve! Echt!! , hier komt er een: ) Oké, het begon negatief, op een cursus die ik volg, vroeg een vrouw me, hoe oud ik was, ik zo "31" en zij: "oh dan moet je maar snel aan kinderen beginnen, anders ben je er te oud voor" Dus ik terug "Ik ben al 1,5 jaar aan kinderen begonnen, maar niet iedereen wordt met 1x knipperen zwanger" en toen mijn leraar "ze heeft gelijk, wij hebben over de eerste 3 jaar gedaan, en zijn nu 2 jaar bezig voor de tweede". Die vrouw heeft niks meer gezegd en aan het einde wel haar excuses aangeboden, en mijn leraar zei "je moet vertrouwen blijven houden, ik weet hoe moeilijk het is, maar het komt goed, met veel geduld, maar dat komt het wel". Vond het wel een positieve afloop. Die vrienden begrijpen dat ik afstand wil, maar vinden het wel heel moeilijk. Ze willen me graag betrekken in hun zwangerschap enz. Maar ik trek het gewoon niet. Ik vind het zo zo zo oneerlijk. Waarom hun wel.. ze wouden niet eens.. en waarom ik niet?!! Maar goed.. ik kan niks aan de situatie veranderen, maar wel mezelf in bescherming nemen. Dat doe ik nu ook . He lieve tempus, je bent een kanjer, weet je dat?!?! En je hebt gewoon een hele hoop stomme mensen om je heen!! Die allemaal zeiken en zeuren. "gewoon" ene oor in en andere oor uit. Die mensen krijgen hun porsie zorgen en verdriet nog wel moet je maar denken, en dan ben jij super sterke vrouw, terwijl hun helemaal instorten! Ooit kijk je op hen neer! Kom op hé meid!!! Ik weet hoe super klote en moeilijk het is.. iedere dag weer, maar het komt wel echt echt goed!
lieve Tempus, wat vreselijk naar :x:x dat je negatief hebt getest!! En wat irritant LF zo lang blijft! En Pandavliegen heeft helemaal gelijk, je bent zeker weten een kanjer!!! Echt waar hoor, ik vond jou ook een enorm sterke vrouw!!! Dus absoluut geen aansteller!! Alsof je met plezier naar het ziekenhuis gaat?!!:x Want denken ze nou wel!! :x:x:x En alsof een ziekenhuis zomaar zonder redenen beginnen met behandelingen!! :x Kan echt niet die opmerking van Koningsdag!!! :x:x:x Gewoon onbeschoft en asociaal!! Ik zou gerust net als Pandavliegen diegene een mep hebben verkocht. Maar ook diegene komt zichzelf nog wel een keer tegen. Tempus, verhalen van mensen die kinderloos blijven, die wil ik ook niet horen hoor. Ik vind dat mensen je daar ook absoluut niet lastig mee moeten vallen. Succesverhalen moeten we horen!!!, en die zijn er inderdaad veel meer!!! het komt goed voor ons! Kijk maar eens naar Aster bij de eerste poging IVF! Ik vind trouwens dat jij je goed staande houd! Echt knap!! En aanhouder wint! Pandavliegen, inderdaad een heel naar dilemma. Je hoopt natuurlijk dat het gaat lukken, en dat gaat het ook echt hoor!! Maar toch blijft die angst/ twijfel of het wel gaat lukken. We zitten nu echt in die onzekerheid, en de onzekerheid is vaak het moeilijkst. Zelf heb ik het gevoel dat ik mij nu vooral moet focussen op de hoop dat ik zwanger word. Anderzijds wat doen we als het niet lukt en hoe lang blijven we doorgaan met proberen? Ik durf niet teveel te hopen en ik moet er echt niet aandenken dat het niet zou lukken. Kortom we willen gewoon weten waar we aan toe zijn. Knap trouwens dat je die vrienden hebt aangegeven even afstand te willen houden! Je moet ook aan jezelf denken! En echte vrienden begrijpen dit, ondanks dat ze het moeilijk vinden. Niet leuk :x die opmerking van die medecursist! Maar wel fijn het succesverhaal (van het eerste kindje) van die leraar! Dat willen wij horen!! En wat betreft jouw reactie op die andere cursist, goed gezegd! Laat ze maar eens even stil worden en beseffen wat voor effect hun vraag/ opmerking heeft! Wat mij betreft, ik zit in mijn vruchtbare dagen. morgen of overmorgen mijn ovulatie. Druk aan het klussen, die nadruk ligt nu even vooral op het genieten (van het klussen). We doen deze ronde gewoon even zoveel als wij kunnen en vooral willen. Verder besef ik dat het tijd wordt om meer mensen over onze kinderwens te vertellen. Om onbedoelde/ onbewuste nare opmerkingen te voorkomen en om meer respect en begrip als wij wat stiller zijn of even niet zo enthousiast op iets (met name gespreksonderwerp kinderen) reageren. Mijn broertje (weet van niks nog) maakte vorige week zaterdag zo'n opmerking dat het in onze familie niet echt zo opschiet met kinderen krijgen en dat het tijd wordt voor nieuwe neefjes nichtjes. Ik zei niks, maar het was een domper op de avond. Alleen ben ik bang dat mensen anders tegen ons gaan doen. En mijn schoonouders en schoonzus voel ik dat ze vinden dat wij ons minder moeten aanstellen, omdat er erge dingen zijn. Ze zien het verdriet niet, ze vragen er nooit na en praten alleen maar over hun eigen probleempjes of blijdschap. Maar ja om positief af te sluiten, met Koningsdag hebben we heerlijk gevaren, met name op de Amstel tot in het centrum van Amsterdam. Blijft heerlijk dat uitwaaien! Alle zorgen en verdriet zijn dan even tijdelijk weggewaaid.
hee pukje, ons is het heel goed bevallen om het meer mensen te vertellen. Sommige mensen reageren niet zoals je wilt/hoopt, maar eigenlijk, de meeste mensen wel. En sommige veel liever dan verwacht, en van sommige kregen we ineens een succesverhaal te horen, waarvan wij helemaal niet wisten dat die al zo lang bezig waren geweest. Het heeft veel deuren geopend, en een paar wat meer gesloten, maar ik ben van mening, met zoiets als dit, leer je de mensen kennen die echt van je houden en om je geven. Nu wil ik niet zeggen dat je schoonouders/schoonzus dat niet doen hoor!! Zat daar niet een cultuur verschil in ? (of haal ik je nu door de war met iemand? ) dat lijkt me dat het nog extra lastig maakt. Mijn broertje, heeft de halve avond gehuild toen we het vertelde geheel onverwachts voor mij , maar gaf me wel steun. Mijn ouders, was eerst, niet zo mee bezig zijn en blablablabla maar ondertussen zien ze ons verdriet en ervaren ze het verdriet zelf toch ook. Mijn schoonouders idem, die stonden na 2 dagen na mijn vorige menstruatie ineens op de stoep, met een kadootje en de vraag "we kwamen even checken hoe het gaat met je" . Ik hoop dat jullie ook wat steun kunnen vinden in je omgeving pukje!! En Tempus, ook voor jou hoop ik dat!! Dit proces, vind ik, moet je niet alleen door!! *Edit: Oh en Pukje, geniet van elkaar!!!
Ik wil jullie even een dikke knuffel geven. Ik vind jullie krachtige dames hoop dat jullie hartewens spoedig uit mag komen!
Catlady, bedankt voor je dikke knuffel ! Een steuntje in de rug doet goed! Zeker ik hoop dat onze liefste wens snel in vervulling komt. En ik hoop dit ook van harte voor jou!!! Want als ik jouw onderschrift goed begrijp, ben je ook al vanaf 2012 bezig en heb je een miskraam gehad (geinterpreteerd uit 'je was zo gewenst.') Ook een dikke knuffel voor jou, meid!! Pandavliegen, klopt mensen kunnen inderdaad verrassend reageren, mijn naaste collega bijvoorbeeld. Van haar krijg ik veel meer begrip en medeleven dan ik had verwacht, ze snapt dat het echt een verdriet is. Toen we met collega's op kraambezoek gingen bij mijn leidinggevende, had ze tranen in haar ogen toen ik de kleine baby in mijn armen had. En mijn leidinggevende (weet het ook) zei mij bij weggaan nog even dat ze het extra lief en flink van mij vond dat ik was meegegaan. Panda, je hebt het goed hoor. Mijn schoonfamilie komt uit Roemenie, wonen daar ook. Cultuurverschil zal zeker meespelen. In Roemenie praten de mensen juist makkelijker over hun problemen, en ze laten de bijbehorende emoties ook sneller toe. Mijn ervaring is ook, dat ze sowieso sneller 'klagen'. En ik kom altijd kalm, rustig en vrolijk over, verdriet is dan niet ( snel ) zichtbaar. Dus het kan zijn dat ze daar niet doorheen kunnen prikken en het verdriet gewoon niet zien. Wat betreft hun houding, ik moet misschien wel minder sterk overkomen of zo. En mijn schoonouders houden ook echt wel van ons, van mij. Mijn schoonzus is een ander verhaal, die is een compleet ander persoon dan dat ik ben. Maakt niet uit, alleen ik voel dat ze liever had gewild dat ik zo als haar zou zijn. Ze richt zich in gesprekken ook bijna alleen op mijn man (bijv. hoe gaat het met jou (mijn man) en nooit hoe gaat het met jullie). Eveneens weinige echte interesse naar mijn man toe, maar wel de grootste cadeaus willen ontvangen.
thanks Catlady!! Een steuntje in de rug is inderdaad altijd fijn!! /Pukje, wat vervelend van je schoonzus zeg!! Misschien moet je een keer in huilen uitbarsten bij je schoonouders, dan zien ze misschien beter hoeveel verdriet je het doet? Je bent misschien ook wel heel goed in het verbergen ervan. wel fijn zoals je leidinggevende dat mensen soms zoiets zeggen hé? Dat maakt het niet makkelijker, maar wel prettiger om zoiets te doen.
Pandavliegen, goed idee. Inderdaad als ik in huilen uitbarst, dan moeten ze het verdriet wel zien. Klopt, je hebt gelijk. Ik kan het best goed verbergen, maar mijn man, mijn ouders en mijn naaste collega weten daar doorheen te kijken. Sowieso vind ik het moeilijk om mij wat dit betreft kwetsbaar op te stellen, als het eenmaal gezegd is, vind ik het niet meer zo moeilijk om over te praten. Telkens opnieuw een drempeltje overstappen. Iedereen zal dat wel hebben. Maar goed, pandavliegen, hoe gaat het nu eigenlijk met jou? Een week na je ovulatie toch? De laatste spannende wachtweek van deze ronde voor jou dus. Niet teveel op die verwarrende tegenstrijdige symptomen letten!! Plan je weekend maar leuk vol! En hoe is het op je werk? Je kreeg toch een andere baas, ik hoop dat de nieuwe baas net zo begripvol is als de vorige. En Tempus, een dikke knuffel voor jou! Is je menstruatie al doorgekomen? Het is toch elke keer weer een enorme klap! Ik hoop echt dat de volgende IUI het voor je gaat worden!! Lieve meiden, ik heb ook een succeservaring voor jullie. Op mijn werk zijn ouders die heel lang (bijna 3 jaar) deden over hun eerste kindje, hun tweede kindje kwam redelijk snel (ongeveer een half jaar). Het tweede kindje is nu net acht maanden, en de moeder is ongepland (een cadeautje) zwanger geworden van een derde. Dit nieuwtje deed mij goed!
Pukje: Fijn zo een succesverhaal!!!!! Als mensen je niet zo vaak zien, is het denk ik ook moeilijker ergens doorheen prikken? Maar blijft wel vervelend dat je zo weinig medeleven krijgt. Hier laatste dagen wachten aangebroken.. ga maandag testen, maar heb niet echt veel klachten, beetje last van stemmingswisselingen, maar dat schrijf ik meer toe aan dat het al zo lang duurt en verder de gewonelijke zere borsten en af en toe buikkramp. Wel fijn dat het nu gewoon minimaal is qua "symptonen" Ga maandag testen.. afhankelijk van de lengte van mijn cyclus zit ik dan net na NOD of net 2 dagen voor NOD. (zondag zit ik op cd26, en woensdag op cd 28) en verwacht eigenlijk aan de hand van de oculatietesten dat ik NOD op / rond dinsdag heb. Dacht vanmorgen, zal ik al, maar toen dacht ik, das sowieso veeeeeelste vroeg Tempus, hoe is het met jou?!
Pandavliegen, minder symptomen lijkt mij inderdaad wat rustiger. Maar toch, het afwachten in spanning blijft moeilijk. :x De stemmingswisselingen (hoop en wanhoop-gevoelens) passen, denk ik ook, bij het lange wachten. En afleiding hebben/ervaren is helaas niet hetzelfde als het helemaal los kunnen laten. tempus, ik ben ook benieuwd hoe het met je gaat? Hou vol meid, het komt een keer goed!!!! En mammietammie, hoe is het met jou? Ik hoop dat je het vooral leuk druk bent met het voorbereiden van jullie bruiloft! Patruusje, met jou en de kleine uk in de buik alles goed? Ik ga maar eens een wasje aanzetten. Helaas te koud om te varen vandaag. Mijn ovulatie heb ik waarschijnlijk gisteren gehad, toen had ik duidelijk vruchtbaar slijm. De ovulatie een dag later dan ik had berekend, maar wel goed geklust.
Ha Pukje, Pfffft even een roerige paar uur hier. Gisterenmiddag kreeg ik die gevoelige testjes van Z&K binnen, dus dacht, probeer er eens een, en die kreeg zowaar een 2de streepje! Binnen de afleestijd, maar wel heel licht. Ik dacht echt, ohnee, zou het, maar vanmorgen nog eens gedaan. Omo wit. :X bah bah bah bah!!! (hier is het topic erover: http://www.zwangerschapspagina.nl/ovulatie-zwangerschapstesten/512238-misschien-tuurstreepje.html ) Ik weet ook dat het veel te vroeg was enz. Maar toch, moest ik nu juist een foute test krijgen na zolang?! Bah!!
Pandavliegen, wat verwarrend en onzeker!! Ik zag in die ene test ook een licht streepje, de kleur kon ik niet zo goed zien. Wat vreselijk naar :x:x dat je gisteren dan weer negatief test!! Heb je vanochtend nog een testje gedaan? De volgende keer zou ik het maar bij kruidvat testen houden of zo. Maar ja, het kan ook nog echt positief worden! Sterkte met het afwachten!
Heb niet meer getest... Ga nog paar dagen wachten, tot woensdag ofzo, dan is mijn nod. Durf niet meer ik blijf het raar vinden maar ja, ik doe er weinig aan. Afwachten!! Grrrrr Hoe is het met jou pukje?
ja, Pandavliegen, inderdaad beter om nu tot je NOD te wachten. Dus het kan nog alle kanten uit! Afwachten is helaas erg erg moeilijk!!!... Toch raar ja, dat ene streepje. Met mij op zich goed. Goed geklust, ovulatie voorbij. De twee wachtweken zijn weer aangebroken. Ik heb nu alleen blaasontsteking :x, irritant op het werk. Ik moet het nog even enkele dagen aankijken, indien geen verbetering krijg ik dan antibiotica.
Hoi meiden, ik heb de afgelopen tijd geprobeerd mee te lezen en ik dacht zal weer eens een berichtje sturen... Wat balen Tempus dat je weer "overtijd" was, dat kan je zo in de war maken! Hopelijk kan je je er goed overheen zetten en is 3x scheepsrecht bij jullie! Panda ik had al even in je andere topic gereageerd, misschien ben jij een middagtester. Er schijnen meer dames te zijn die in de middag positiever testen als in de ochtend. Maar misschien is een paar dagen wachten nog wel beter, als je het dan echt wat is zou je het zeker moeten zien. Pukje, spannend weer in de wachtweken... Meer als je best kan je inderdaad niet doen. En het klinkt alsof jullie goed jullie best hebben gedaan. Wel jammer van de blaasontsteking, heb je al cranberrysap geprobereerd? Mammietammie, hoe ver ben jij nu in je cyclus, ik dacht dat jullie allemaal een beetje gelijk liepen vorige x. Ik hoop dat het raak is Hoe gaat het met de bruiloftsplannen? Inmiddels al bij de notaris geweest? Wij hebben de papieren van de notaris inmiddels binnen, maar ik moet ze nog steeds gaan doornemen... Hebben jullie verder nog veel dingen te regelen? Hier: hier gaat alles prima... last van m'n bekken en nu waarschijnlijk blaasontsteking waardoor ik regelmatig harde buiken heb. Daarnaast gezeur op me werk dat ik jullie verder zal besparen, gelukkig hoef ik niet al te veel meer te werken tot mijn vakentie en verlof! De kleine doet het goed, erg druk in m'n buik soms voelt het als een hele volksverhuizing. Nog iets van 6 weken en 3 dagen en dan ga ik trouwen, het is wel heel spannend allemaal! Meiden ik blijf voor jullie hopen op de roze strepen, jullie tijd gaat zeker komen!
Oh pukje, wat rot een blaasontsteking!! Stomme wachtweken hé! Hier vieren de zenuwen wel de boventoon. Probeer alle symtonen te negeren, zoals al een paar dagen menstruatiekrampen , borsten die sinds vandaag geen pijn meer doen, meestal is dat toch wel het tekenen dat menstruatie gaat doorzetten Probeer het testen nog wel even uit te stellen, heb ook niet zoveel zin in zo een witte test die me aanstaart
Ben net helaas ongesteld geworden. Om moedeloos van te worden :x Bah!! Op naar de volgende ronde.. blegh!
Pandavliegen, wat :x:x naar weer!! Elke maand dat je ongesteld wordt, is een maand teveel.:x:x Dikke knuffel, meid!! Inderdaad het wordt je zo niet makkelijker gemaakt om hoop te blijven houden! Vervelend om zo in het begin van de werkweek ongesteld te worden, je hebt dan geen/weinig tijd om het verdriet (even) te laten gaan en te verwerken! Je raakt er toch elke keer weer van slag van! Patruusje, het schiet al aardig op, 25 weken lees ik in je onderschrift! Wat naar dat je veel gedoe hebt op je werk, die stress kun je nu even niet gebruiken! Denk ook aan je rust, he! Gelukkig bijna op vakantie en verlof en natuurlijk jullie bruiloft, een leuk spannende tijd! Met mij gaat het op zich goed, minder last van de blaasontsteking. Wel veegde ik gisteren en eergisteren wat bloed na het plassen. Ik dacht heel even een mogelijke innestelling, maar het zal wel door de blaasontsteking komen . Dan kan er eveneens wat bloed meekomen bij het plassen, dat is een vaak voorkomend symptoom. Maar ja, wel irritant want je gaat toch even van alles inbeelden.
Ohh panda wat balen meid Zeker na zo'n rare test, dat geeft je meteen weer hoop Dikke knuffel! Pukje getsie blaasontsteking, dat is altijd zo vervelend. Kan me voorstellen hoor dat je gelijk aan een innesteling denkt... Maar idd ook kans dat het van de ontsteking komt. Al hoop ik natuurlijk van niet! Ik zou idd cranberrysap gaan drinken en je hebt ook speciale cranberry capsules die je kan slikken dat is misschien nog makkelijker. Patruusje, jammer dat er gedoe is op je werk, dat geeft toch altijd weer stress. Gelukkig heeft de kleine daar geen last van Wij zijn al naar de notaris geweest en wachten nu op het concept... Hoop dat het snel komt want ik wel zsm vanaf zijn. Wat een gedoe zeg Blegh Mag ik vragen waarom jullie kiezen voor huw.vw? (Wij zelf ivm koophuis en nalatenschap). Verder is eigenlijk alles geregeld... Moeten alleen nog betalen en voorbereidingsafspraken doen enzo. Ben vandaag voor m'n proefkapsel en make up geweest, vind het zo mooi, kan nu echt niet meer wachten En jullie? Verder...tja mijn menstruatie breekt alweer door denk ik, heb al roodverlies iig. Weer een ronde verder... Heb hier de afgelopen weken ook weinig gereageerd omdat het even wat minder goed ging, het zwanger worden, trouwen en alles eromheen werd ons even teveel. Gelukkig hebben we veel en goed gepraat en veel tijd aan elkaar besteed en gaan we er nu weer vol voor.