Ik trek het even niet meer..

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Aster14, 2 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Vervelend is dat altijd, die onduidelijkheid. Hopen op snel een positieve test of je menstruatie zodat je nieuwe kansen hebt..

2. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja, die onduidelijkheid is echt vervelend. Het lastige is dat mijn cyclus normaal redelijk regelmatig is. Ik probeer gewoon niet teveel hoop te koesteren.

3. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    en ik ben gewoon dinsdag nacht echt ongesteld geworden. helaas :x:(, maar ik had geen hoop gekoesterd.

4. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Ah, meiske! Wat rot voor je.. Lekker veel chocola eten dan vandaag en je lekker laten verwennen door je man! Sterkte!

5. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bedankt ;)! Chocola is niet zo mijn ding;), ik ga even voor een mooi zomer jurkje shoppen! ;) maar ik laat mij zeker door mijn man verwennen en ik zal hem verwennen!

Aster14, hoe was het trouwens in het ziekenhuis deze week?
    Ben je nog aan het nagenieten van de bruiloft?

6. TempusFugit

Hè joh, blijft toch naar.. hopelijk ben je geslaagd voor een leuk jurkje.
    Ben jij al naar je NOD aan het aftellen Aster?

7. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Inderdaad, jurkje nog gelukt?
    Tempus, jij al aan het aftellen voor je fm, zeker? Pff, ik hoop zo dat er iets gebeurd is! Ik duim me echt suf voor je!

Ja, ik tel behoorlijk af. Zondag of maandag is mijn nod. Ik denk alleen dat ik gewoon ongesteld word, hoor. Maandag bij het ziekenhuis geweest en mijn bms was weer te dun. Ze hebben ook weer bloedgeprikt en daar krijg ik morgen de uitslag van. Hopelijk wel weer een mooie progesteron waarde!

Verder mag manlief vrijdag weer een potje inleveren. Ben benieuwd.. De fa wil weer even een totaalplaatje krijgen om het verdere behandelplan te bespreken. Het zou mij niets verbazen als ze over wil gaan op IUI. Mijn bms blijft dun en manlief is verminderd vruchtbaar.

Gelukkig zit ik nog op mijn roze wolk van de bruiloft, anders had ik het hier weer moeilijk mee gehad. We zijn nog niet eens zo verschrikkelijk lang bezig, maar ik ben er toch al wel weer een beetje klaar mee. Vraag me af wanneer we aan de beurt zijn..

8. TempusFugit

Dankje! Inderdaad aan het aftellen, al is het deze ronde een stuk minder stressen dan de vorige omdat het toen al niet aansloeg.. dus ik ga er vanuit dat er nu ook niets is gebeurd (al zal het dan alsnog hard aankomen). Ik denk dat ik pas weer vertrouwen heb als we op een andere behandeling overgaan.. en ik ga informeren naar de LEO-behandeling om te zien of ik daar eventueel voor in aanmerking kom.

Voor je bms, hebben ze daar niet ook medicatie voor? Staat me bij dat ik er eens iets over heb gelezen. Ik duim dat de uitslag voor jou en je man in orde is.. IUI lijkt me best een grote stap alweer, maar als je er zwanger door wordt is het natuurlijk wel de moeite waard..

Gelukkig trek je het dus iets beter deze maand. En een jaar is misschien niet zo heel lang, maar als je dan leest dat mensen die niet proberen en roken/drinken zwanger worden in één keer, is dat wel zuur. Ik hoop dat je weer iets anders kunt verzinnen om naar uit te kijken, dan kom je de tijd misschien beter door. Ik heb me gestort op buikdansen om wat afleiding te hebben (lessen beginnen in september) en ik las dat jullie op huwelijksreis wilden nog, misschien is dat wel wat zodat je iedere keer iets hebt om naar toe te leven?

9. Kimmytje

Kimmytje Niet meer actief

Dikke knuffel meid.

Ik wil je ook even een hart onder de riem steken, dat wondertje zal er zeker en vast komen. Af en toe je hoofdje laten hangen is normaal, maar vol goede moed weer verder de dag erna.

Ik en mijn man zijn ook bijna 2 jaar bezig geweest. Allerlei testen ondergaan, niets te vinden.
    Uiteindelijk 4x IUI gedaan, wat ook niet lukte en dan bij de 1ste IVF poging hadden we direct geluk.

Het komt wel, ik weet, het is zwaar en oneerlijk soms (rondom mij werd ook iedereen zwanger alsof het uit de lucht gevallen kwam) maar je moet maar denken, binnenkort is het jouw beurt en dan ben je heel snel al die ellende vergeten.

10. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jurkje gevonden, gelukt dus! ;)

Inderdaad afleiding zoeken is erg belangrijk. Vakanties, uitjes of een leuke nieuwe hobby :). Tempus, wat leuk dat je gaat buikdansen!! En Aster, wat fijn dat je nog heerlijk op/ in een roze wolk zit en stort je maar snel op het plannen/ bedenken van de allermooiste huwelijksreis!!
    Ik merk dat ik nu extra blij ben dat we een lief hondje hebben, fijn om samen voor iets te zorgen en te vertroetelen!! Ons hondje verzacht het allemaal een beetje voor ons. Verder heel veel bergwandelingen maken deze zomervakantie, voor mij intens genieten.

En Kimmytje, je hebt gelijk. Het is zwaar, het is pittig, maar je vergeet vast alles wanneer je uiteindelijk zwanger bent. Fijn om je verhaal te lezen!!!, geeft hoop!!

11. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    @TempusBuikdansen?! Wauw! Gaaf, hoor! Ben wel benieuwd naar je verhalen dan!
    Leobehandeling is dan inderdaad een goede oplossing. Wel enorm knap van je dat je daar zelf aan wil beginnen! Ik zou zo'n keus niet snel durven maken, denk ik

@Pukje: Leuk dat je een jurkje gevonden hebt! Goede afleiding inderdaad! Ik moet bij jouw naam steeds aan onze kat denken, die heet Puk, hahaha!

@Kimmytje: Dank voor je verhaal.. Doet een vrouw erg goed! En gefeliciteerd met je zwangerschap!

Hier vandaag een redelijke dag. Progesteronwaarde teruggekregen en die was 75! De vorige keer was ie 59, dus nu nog een mooiere eisprong gehad. Nog drie dagen wachten en dan moet ik ongesteld worden. Hoewel ik denk dat het niet gelukt kán zijn, vind ik het toch spannend..
    De huwelijksreis is overigens geboekt! 2 weken naar de Kaapverdische Eilanden! Ik kan niet wachten...

12. TempusFugit

Haha ja, zal het tegen die tijd wel laten weten hoor, of het wat is :p Ik had vandaag mijn FM en had een follikel van rond de centimeter aan één kant (andere kant niets), de vorige keer dat ik dit zo had op dezelfde dag kromp hij weer. Dus afwachten tot de volgende FM. Heb ook maar even het gesprek van de LEO gevoerd, die apparatuur hebben ze niet in Terneuzen dus het zou dan een LOD worden, ik geloof dat het uiteindelijk op hetzelfde resultaat uitkomt. In ieder geval, dat is de volgende stap als Clomid geen effect heeft gehad deze keer. Dus geen 150mg meer, daar werkt hij niet mee. Wat een opluchting :)

Ik vroeg hem ook om eerlijk te zijn in onze kansen om ouders te worden, hij kon me vrijwel zeker zeggen dat dat gaat lukken (met een big smile op z'n gezicht :p)

Aster, ik weet niet hoe het werkt met die waarden. Ik dacht, een eisprong is gewoon een eisprong, waar is progesteron precies goed voor en hoe kun je dat hoger krijgen? Heerlijk, die huwelijksreis. Wanneer gaan jullie? En ik zal voor je duimen :)

13. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Tempus: Zeker wel fijn om te horen van die arts :) dat het jullie gaat lukken!! ;) Geeft vast wel moed en hoop!!! Ik denk dat artsen niet zomaar wat zeggen. Dus zeg ik maar: Hou vol dan komt het vanzelf. :cool:!!

Aster: Wat een heerlijke bestemming voor jullie huwelijksreis hebben gekozen!!! Puk zo heet onze superlieve hond, ze is eigenlijk bijna net als een kind voor ons. Ons hondendochtertje noem ik haar soms, maar ik hoop dat ik snel een keer in verwachting raak van een echt dochtertje of zoontje!! ;)

14. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    @tempus: Hm, FM was dus teleurstellend, maar wel een beetje verwacht.. Wel fijn dat je arts zo positief is! Dat helpt echt wel voor je eigen positivisme!
    Wat is precies het verschil tussen Leo en Lod?

@Pukje: Ah, lief! En herkenbaar, haha! Manlief en ik hebben het tegenover de kat over papa en mama, te ernstig.. En ik hoop zo voor je dat je snel een echt zoontje of dochtertje mag krijgen. En Tempus overigens ook!

Over mijn eisprong, geen idee hoe je je progesteronwaarde hoger kunt krijgen! Mijn eerste waarde was 59 en nu 75. Alles boven de 30 is sowieso goed. Ik heb ook ergens gelezen dat een hoge waarde eventueel kan duiden op een zwangerschap, maar dat denk ik niet.
    En we moeten nog even wachten met de huwelijksreis! 7 juli gaan we, ik kan oprecht niet wachten!!!

Vind het overigens een fijn en leuk topic zo. Ik praat ook nog ergens anders mee, maar daar is het zo verschrikkelijk druk. Gaat erg snel en dan kan ik het echt niet meer bijhouden, haha!

15. TempusFugit

Ik geloof dat hij zei dat dat ligt aan de instrumenten die ze ervoor gebruiken. LEO is met een elektronaald en die hebben ze niet in Terneuzen. Nu schroeien ze het gewoon weg met hitte geloof ik.

@PukjePuk: Hele leuke naam. Die van mijn ouders heet Puck, alleen anders geschreven dus. Voelt jullie hond ook aan als je verdrietig bent? En dat ze je dan helemaal komt troosten enzo? Ik hoop voor jullie ook op een echt kindje :)

@Aster: Ah joh, voor je het weet is het weer 7 juli. Lekker hoor, maar het zal hier wel stil zijn :p Dat van progesteronwaarde wist ik niet, dat dat op een zwangerschap kan duiden. Leer hier nog elke dag wat nieuws :p

En inderdaad een fijn topic. Ik praat ook mee in een andere, maar als ik dan een paar dagen niet lees, is er al zoveel gebeurd dat ik helemaal niet meer op de hoogte ben en ook niet meer weet hoe ik moet reageren op mensen.

16. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    ja meiden, zeker ons hondje Puk voelt ook aan als wij verdrietig zijn. Dan komt ze dicht naast je zitten en geeft ze een likje op je hand. En als ik huil :), trekt ze aandacht en wil ze mijn tranen weg likken. Dat :D tranen weg likken is niet zo fris, maar op haar manier troost ze ons wel en dat doet mij goed!
    Aster, jezelf papa en mama noemen voor de kat. Zo praten wij ook tegen onze hond. Onze hond heeft zelfs een jasje ;):D, maar dat is omdat ze korte haren heeft en daarom niet zo goed tegen strenge vorst kan.

Meiden, hopelijk hebben wij allemaal snel een echte zoon/ dochter die papa en mama terug kan zeggen. ;)
    Jullie hebben gelijk, dit is een fijn topic. En het gaat niet te snel, dat is eveneens fijn. Ik werk fulltime, en na werktijd wil ik mijn man en hondje Puk ook genoeg aandacht geven. :cool::D

Trouwens, wat is eigenlijk een LEO of LOD? Een afkorting van ...?

17. TempusFugit

LEO = Laparoscopische electrocoagulatie
    LOD = Laparoscopic Ovarian Drilling

Volgens mij is het zo goed als hetzelfde en makkelijker te begrijpen voor andere meiden op ZP als ik het over LEO heb. Toch iets bekendere term ofzo..

En lief, dat troosten van dieren. Onze oudste hond is ook zo, als hij nog maar denkt dat ik huil ploft ie op schoot neer om me te troosten ("Knuffel me maar, ik ben er voor je"). Inderdaad dat weglikken van tranen haha, maar ach. Het is zo lief bedoeld :)

18. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nu begrijp ik het ;), ik ken nml nog niet al die afkortingen. Ik zal vanaf 3 juli (3 juli nml eerste bezoek ziekenhuis AMC Amsterdam) wel meerdere termen horen en leren. ;)
    Voor elk onderzoek krijgen we naast mondelinge uitleg, ook schriftelijke informatie om rustig thuis van te voren door te lezen. Mijn man komt uit Roemenie en woont hier nu 5, 5 jaar en de wat moeilijkere medische termen kan ik thuis alvast voor hem vertalen.

Tempus, wat leuk dat jij ook honden hebt! Meerdere honden, neem ik aan, omdat je het over jullie oudste hond hebt. Ja, dieren voelen heel veel aan.
    :)

19. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    @Tempus: Ik duim voor je voor morgen! Ik hoop echt dat er gewoon groei is geweest en er nu een mooi follikel zit!

@Pukje: Hoe is het nu bij jou?

Ik had gisteren of vandaag ongesteld moeten worden (8juni positieve ovulatietest ), maar er is nog steeds niets en mijn testen zijn negatief! Man en ik lijken op eentje iets heel vaags te zien, maar we willen het misschien ook gewoon te graag..

20. TempusFugit

Oh ik was dit topic eventjes vergeten :')

Wij hebben twee honden (Chester en Jimmy), maar daar komen ook vaak nog de honden van mijn moeder bij, daar pas ik vaak op. (Puck en Spike), verder hebben we nog drie katten (Keiko, Nori, Misa)

Die afkortingen is iets wat je vanzelf allemaal wel doorkrijgt ja :p Wel fijn dat je van tevoren schriftelijke informatie krijgt zeg, zouden ze hier ook moeten doen. Maar dat is wel een groot ziekenhuis zeker daar? Zie je er heel erg tegenop of lucht het nu wel op dat jullie hulp krijgen? :)

@Aster, dankje! Jammer genoeg is mijn cervixslijm niet veranderd en ik denk dus dat er geen groei is geweest. Maar goed, dan krijg ik meteen een afspraak gepland dus dan heb ik wel duidelijkheid! Ondertussen probeer ik me in te lezen + ervaringen. (Wat dom is, want ik behoor tot nu toe niet tot de positieve percentages in de statistieken :p)

En spannend! Heb je vanochtend nog getest of gisteren? Zwangerschapshormoon zou moeten verdubbelen om de dag, dus gewoon snel nog eens een testje wagen. Ik zou zeggen: FOTO! Maar als je het in het echt al zo vaag ziet, zal je het waarschijnlijk niet goed op de foto kunnen krijgen. Maar het geeft wel hoop dat je nog niet menstrueert! Het kan nog alle kanten op, ik hoop het heel hard voor je.

Deel Deze Pagina