Pandavliegen, :x vreselijk balen! Dus jij bent dus ook beginnend zwanger geweest, :x maar waarschijnlijk helaas niet gebleven! Klodders bloed klinken niet goed. Niet leuk! :x Vooral nu je zo dichtbij was! Klopt ja, inderdaad je lichaam kan het. Goed dat je dat ook ziet! Maar het blijft enorm balen!
ja ene kant onwijs balen, andere kant ben ik zo blij dat er iets werkt! Ben vanmorgen nog naar de huisarts geweest, omdat ik vanmorgen een zelfde test had als gisteren, en hij vond ze ook positief. En had ook zoiets van, zie dit als bewijs dat het kan! Maar bij mij was het ook nog veel vroeger mis dan bij jou ik weet niet of als ik een week overtijd was geweest ik nog zo positief had kunnen blijven. Oh, ik duim en hoop zo dat het volgende ronde gewoon een plakker is!! Voor ons allemaal!
Pandavliegen, ja de volgende keer gewoon een plakker! Fijn dat de dokter het bevestigt dat het een bewijs is dat je gewoon zwanger kunt worden! Je lichaam kan het inderdaad! Het gaat een keer komen! Hou je daar vooral aan vast! Het ene moment is dat makkelijker dan het andere moment! Hoe is je menstruatie verder? Verlies je extra veel bloed? Indien ja, gewoon wat rustiger aan doen. Natuurlijk was het voor mij ook een enorme schok, ik heb toen die vrijdagavond en de hele zaterdag bijna alleen maar gehuild. Maar die zondag kwam de omslag, ik begon het 'positieve' ervan in te zien! Ook een idee van dat ik zwanger kon worden. Ik heb nog steeds af en toe, bijvoorbeeld vanochtend, baalmomenten. Maar ik heb eveneens nieuwe hoop gekregen, ik heb weer moed gekregen. Raar is dat eigenlijk. Tempus, hoe is het verder met jou? Menstruatie nu bijna voorbij, denk ik. Zijn je schoonouders nog wat bijgetrokken/ wat begripvoller geworden?
Nee panda jij ook al!?! Wat erg!! Sterkte... Pukje ik kan me wel goed voorstellen dat het toch weer goede moed geeft hoor, het is toch weer even een soort wake up call, dat het wel ècht gaat lukken een keer.
lieve meiden, vergeet morgen niet van het mooie weer te genieten! Een lekker warm zonnetje maakt je toch altijd vrolijk(er). Hebben jullie nog leuke plannen dit weekend? Wij gaan morgen in ieder geval varen. Pandavliegen, hoe is het nu met je? Je menstruatie is zeker wel wat heftiger dan normaal? Ik was de laatste dagen en de eerste dagen erna echt zo moe. Canada komt nu steeds dichterbij! Gaaf hoor!! Tempus, deze week zeker de inseminatie gekregen? Ik hoop dat je er geen last van hebt gehad. Hoe gaat het verder met je? Patruusje, en past je trouwjurk nog? die zou je toch dinsdag passen. Mammietammie, huwelijkse voorwaarden inmiddels wel af,? want dat was toch steeds niet klaar. Ging je nu na de bruiloft naar het ziekenhuis voor (vervolg) onderzoeken? Ook al is het traject van onderzoeken een hectische tijd, zekerheid krijgen is erg fijn. Maar nu nog even richten op de bruiloft! Met mij gaat het goed, vandaag mijn ovulatie, ovu-test sloeg gisteren positief uit. Erg snel al na mijn vroege miskraam, mijn lichaam herstelt zich dus heel snel weer. Ook die dag toen heel veel vruchtbaar slijm, zelfs woensdag al wat. Woensdag-, donderdagavond geklust. Vanavond gaat helaas niet lukken, want man werkt ergens in de Ardennen. Morgenavond weer.
Lekker dat varen pukje, ben jaloers! Lijkt me zo fijn met lekker weer, wind door je haren, zonnetje, heerlijk! Zou ook wel graag een boot willen maar volgens mij is het alles bij elkaar best duur toch, aanschaf, onderhoud, ligplaats enz? Fijn dat je cyclus weer goed verder gaat, hopelijk met een positief resultaat dit keer. Onze huw.vw zijn nog steeds niet geregeld :x Blijf maar achter hun broek aan zitten maar ze hebben geen haast blijkbaar. We hebben wel al de ringen opgehaald en die zijn prachtig! En gesprek gehad met de trouwambtenaar, was ook heel leuk! Dus we zijn echt met de laatste afrondingen bezig en dan mag het gaan gebeuren Ja ik ga dit weekend kijken of ik in juli een afspraak kan plannen bij de gyn. Ik wil gewoon dat er iemand met ons meekijkt/denkt. Heb een baaldag vandaag. De tranen branden al de hele dag achter m'n ogen, wordt door alles emotioneel, ben chagrijnig, snel geïrriteerd. En waarom precies weet ik niet. Waarschijnlijk gewoon de hormonen die met m'n menstruatie opspelen ofzo Ben flink ongesteld en heb er zwaar de balen van. Óók dat ik dus weer niet zwanger ben, maar het is niet alleen dat. Heb gewoon een algemeen 'blegh' gevoel. Herkenbaar?
Ha meiden! Even kort, bloedtest van donderdag was super negatief, volgens de huisarts onmogelijk dat ik deze maand ooit zwanger ben geweest, terwijl hij de dag er voor zei dat het bij zo een streep zeker een zwangerschap was geweest... Helemaal gefrustreerd heb ik toen de fertiliteitspoli gebeld en dinsdag een telefonische afspraak met de arts, die waren gelukkig echt heel erg lief!! Verder was ik gisteren behoorlijk over de zeik daardoor, maar nu gaat het wel weer. Gelukkig lang weekend, veel afleiding en lekker weer! Mammietammke: zo dag herken ik hoor! In de eerste dagen van mijn menstruatie heb ik er regelmatig 1, en dan js alles blegh en nog meer blegh! Knuffel!! Goed dat je een afspraak gaat maken!! Pukje: lekker varen zeg!! Heerlijk ben jaloers hihi wij gaan lekker in de tuin zitten en ik ga verder aan mijn opdracht voor fotocursus (zelfportret). Ik wil graag iets doen met het thema niet zwanger worden... Maar dat wil nog niet echt lukken. Andere dingen gelukkig wel
mammietammie, wat gedoe met die huwelijkse voorwaarden :x Komt vast goed, ze weten wanneer jullie gaan trouwen. Maar ik snap dat het stress geeft. Fijn dat verder alles bijna geregeld is, geeft een gerust gevoel, denk ik. Wow, de ringen, prachtig is dat ja! Daar kun je straks elk moment van de dag naar kijken en van genieten! Goed dat je in juli een afspraak wilt plannen bij de gyn, het zorgde bij mij in ieder geval voor een soort opluchting. Zo'n baaldag/ baalmoment heel herkenbaar, en heel begrijpelijk! Heb ik ook tijdens de eerste dagen van mijn menstruatie, maar ook tijdens de rest van de cyclus heb ik wel eens baalmomenten. Gewoon de tranen en verdriet af en toe toelaten, die verdrietige/boze momenten mag je hebben. Anders krop je het alleen maar op. Maar ja, het is absoluut niet leuk. :x Daarnaast is ongesteld zijn buiten het zwanger worden ook helemaal niet leuk :x:x. Pandavliegen, nou ja, wat raar van die dokter! :x:x:x:x Ik snap hem niet. Oke, het was heel pril, maar natuurlijk ben je zwanger geweest. Anders had je toch nooit licht positief getest! En als het in zo'n vroeg stadium misgaat, dan is het hormoon ook heel snel uit je lichaam. Dus logisch dat je donderdag negatief testte met de bloedtest. Wat vervelend! Begrijpelijk dat je daar van slag van was! Wat zei de arts van het ziekenhuis? Ik hoop dat het nu wat beter met je gaat en dat je het een beetje van je af kunt zetten! Zeker, zo'n boot is heerlijk. Wel behoorlijk duur geweest qua aanschaf, maar de ligplaats is gratis. Alleen gaat de boot vanaf 16 okt tot 16 april in de winterstalling, wat wel weer wat kost. Maar je krijgt er zoveel voor terug , vooral nu is dat erg fijn als afleiding! Wel was ik zaterdag tijdens het varen even flink boos, omdat de zon zo lang weg was in de middag. :x Gelukkig kwam de zon aan het einde van de middag/ begin avond weer terug. Maar ik merk dat ik gewoon wat minder kan hebben, en sneller van slag ben van dingen. Komt gewoon door het zwanger worden.
Oef Mammietammie, zo spannend! Wat is het eigenlijk snel dichterbij gekomen. Maar die huwelijkse voorwaarden.. kan toch eigenlijk niet joh, dat dat nog niet rond is. Je hebt al genoeg aan je hoofd nu. Geef ze maar een flinke schop onder hun kont zodat ze het op tijd af krijgen allemaal. En die baalmomenten, heel herkenbaar hoor! Pandavliegen, hoe kan dat nou?! En waar kwam die streep dan vandaan? Gewoon helemaal vals positief? Da's weer een harde tegenvaller, aangezien je er juist moed uit probeerde te halen dat het dus wel kon. Lekker hoor Pukje, afgelopen twee dagen zeker maar bij het water weggebleven met het slechte weer? Wel fijn dat je er zoveel plezier aan beleeft. Je moet toch ook nog wel iets hebben om de dagen een beetje mee door te komen Nee, ik heb mijn inseminatie nog lang niet gehad. Ik heb deze vrijdag pas de eerste follikelmeting! Ik merk wel dat het echt gevolgen heeft nu. Ik ben constant moe, boos, depressief.. ik ben echt blij met mijn psychiater, maar niemand kan garanderen dat het gaat gebeuren. Ben nog steeds zo bang, pff.
Gyneacologe/fertiliteitsarts dacht toch echt dat het een vroege miskraam was, en dan kan je hormoon snel zakken. Streepjes komen niet zomaar op de test. Die schaduwstreepjes, die hoeven in principe niks te betekenen, maar de 2 testen die duidelijke streepjes hadden de dagen voor de bloedtest, wijst erop dat er HCG in mijn urine heeft gezeten en dat wijst op een bevruchting en vermoedelijke innesteling die niet goed is gegaan (en 1 dag overtijd veroorzaakte). Nu achter me laten en door... Pukje: dat sneller van slag af raken herken ik wel.. zwanger worden eet toch energie. En het is constant zo bewust bezig zijn met afleiding zoeken. Tempus: wat goed dat je hulp hebt.. je traject met iui, lijkt me echt enorm zwaar.
Dan zou ik daar maar aan vasthouden. Wist niet dat dat zo snel kon dalen. Maar inderdaad, vooruit kijken dan maar weer! Ja, het is wel echt nodig. Nu moet ik zeggen dat ik eigenlijk zolang ik me kan herinneren al onder behandeling ben bij psychologen/psychiaters, maar dit had ik echt niet alleen gekund. Zeker nu IVF dichterbij komt is het wel handig om een buitenstaander te hebben om mee te praten.
Pandavliegen, inderdaad een vroege miskraam met een dag overtijd. Je bent dus gewoon even zwanger geweest, dus je lichaam kan het! Nu heb je 'gelukkig' die bevestiging. Jammer dat je huisarts voor zowel twijfel en verwarring zorgde. Bij een zwangerschap verder dan zes weken, duurt het wat langer tot de HCG uit je lichaam is. Bij mij was het met een week overtijd ook zo, die woensdag nog licht positief en die vrijdagochtend eigenlijk (bijna) geen streepje meer te zien en in de loop van de dag kwam de bloeding. Maar wat goed van die cursus fotografie! Gaaf, foto's maken is leuk! Dus nu zelfportretten maken! Is er steeds een ander onderwerp/onderdeel wat je kunt kiezen? In Canada kun je alvast oefenen met mooie natuur-/landschapsfoto's! Tempus, heel begrijpelijk die gevoelens! Behandelingen lijken mij psychisch enorm zwaar, en elke keer weer een stap (volgende rondes en ivf in het vooruitzicht) verder maakt het alleen maar zwaarder. Fijn dat je zo'n goede psychiater hebt! Oke, hij kan het niks beloven, maar je hebt tijdens zo'n traject van behandelingen gewoon iemand nodig. Je ziet de behandelingen misschien ook wel als een laatste hoop, en als het dan tot nu toe nog niet gelukt is, lijkt mij dat enorm beangstigend. Maar lieverd, het kan nog! Probeer de moed nog niet op te geven!
Heee Pukje!! Hier alles rustig, eisprong is net geweest, en nu weer wachten. Maar heb veel afleiding, we gaan van het weekend op vakantie dus druk geweest met voorbereidingen. Heerlijk ff paar weken niks!! Hoe is het met jou? En Tempus? Je IUI weer gehad? MammieTammie & Patruusje: Heeeeeel veeel plezier op jullie bruiloft!! Geniet van deze bijzondere dag!!! Komende 3/4 weken, ben ik even niet online op zp of in ieder geval heel erg weinig aangezien ik ergens in Canada tussen de grizzlyberen zit Heel veel sterkte met wachten weer deze maand pukje en tempus!! Hopelijk kunnen jullie wat fijne afleiding vinden
Hey meiden, Hier ook druk bezig met de voorbereidingen En klussen want m'n ei is net geweest Oja 11 juli gaan we naar de gyn. Patruusje héél veel plezier morgen! Ik hoop dat jullie een fantastische dag hebben! Panda alvast een hele fijne vakantie meis! Lekker genieten en ontspannen en hopelijk een mooie test Hoe is het met jou pukje?
lieve Panda en Mammietammie, goed van jullie te horen! Wat fijn dat jullie het druk hebben met leuke afleidingen!! Pandavliegen, je leest dit bericht vast niet meer. Maar ik wens je een geweldige tijd toe in Canada!!! Geniet van de prachtige natuur en veel plezier met de beren! Beren zijn ook al zijn ze een beetje eng, prachtig om te zien! Ik ben benieuwd wat jullie allemaal gaan zien en doen! In ieder geval zal het een fantastische en avontuurlijke vakantie worden! Mammietammie, bij jou komt DE DAG steeds dichterbij!!! Wow!! Wanneer ook al weer precies? Succes met de laatste voorbereidingen!!! Je gaat in ieder geval de beste dag van je leven hebben!!! Enjoy!! Huwelijkse voorwaarden, nu wel eindelijk klaar? Ik hoop het. Ook hoop ik erg voor je dat je niet net ongesteld bent tijdens je bruiloft! Veel plezier met klussen! Patruusje, jij bent dus gisteren getrouwd!!!! Wow, nu zijn jullie echt man en vrouw!! Hoe was het? Ik ben benieuwd!!! Paste je jurk nog goed? Met mij gaat het prima, nu even spannend want ik moet vandaag of morgen ongesteld worden. Toch sta ik er wat positiever in! Natuurlijk heb ik mijn af en toe zo mijn downs, maar ik heb meer hoop gekregen. Ik zie de vroege miskraam van vorige ronde als een teken/ bewijs dat het gewoon een keer echt gaat lukken. Wel zie ik tegen de IUI (eind augustus) op! Hopelijk is die dan niet meer nodig.
Hoi Pukje, wat super spannend deze ronde weer en wat fijn dat je er momenteel positief instaat! Ik ga heeeeeel hard voor je duimen de komende dagen Mammietammie, wat spannend, volgende week is jullie dag toch?! Zijn idd de huw vw. nog gelukt? Wij hebben ook pas afgelopen maandag de boel kunnen tekenen hoor... Spannend dat jullie een afspraak bij de gyn hebben, hopelijk is het niet nodig! Panda voor het geval je dit nog leest, heeeeeel veel plezier! Hier gisteren een fantastische trouwdag gehad, we gebben super genoten en ik kreeg heel veel complimenten over m'n jurk die super goed paste! Ben wel helemaal gesloopt van zo'n lange dag, maar het was het helemaal waard! Ik zal binnenkort even een fotootje posten
Patruusje, wow!!! Je ziet er prachtig uit! En een mooie buik in een mooie jurk! Super!! Jullie zijn een leuk stel samen! Lijkt mij heel bijzonder om zwanger te trouwen, dan trouwt jullie kleintje als het ware met jullie mee! Gaan jullie nog op huwelijksreis? Je buik is trouwens flink gegroeid, mooi om te zien! Ik had gisteren mijn NOD, kan echter ook vandaag zijn. Maar er is nog niks te bekennen, ik denk dat ik morgen maar ga testen. Ik heb net als de vorige keer weer veel afscheiding (witverlies). En vanochtend had ik heel veel kleine steekjes. Het is dus even spannend hier.