Ik trek het even niet meer..

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Aster14, 2 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. catlady

catlady Bekend lid

26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    Wow tempus succes gaaf zeg dat je aan buikdansen doet!

2. boedie

boedie Lid

2 apr 2014
    89
    6
    8
    NULL
    NULL
    sorry

3. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Thanks! Vandaag is de dag, ieks! Doodeng, we zijn ook pas tussen 3 en 4 aan de beurt :O

4. catlady

catlady Bekend lid

26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    Hey tempus hoe is het gegaan?

5. TempusFugit

Goed! Het viel allemaal wel mee, het was een open podium dus ook mensen die eigenlijk niet echt konden dansen. Wij hadden echt een goede choreografie gelukkig :)

6. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Cool :D wel stoer da je het durft hoor!

7. TempusFugit

Nou, eigenlijk durfde ik niet :p

Waar zit jij nu eigenlijk in je cyclus? Je zal toch wel weer bijna weten wanneer je IUI ongeveer is?

8. pandavliegen

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Maar je hebt het toch ggedaan!!!
    :D

ongi is net voorbij, vanaf zaterdag ofzo weer ovulatie testen, maar verwacht de iui volgende week op wo/do/vrij zoiets :)

Jij ook weer begonnen met spuiten zie ik?! Hoelang moet je spuiten voor een punctie?

9. catlady

catlady Bekend lid

26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    Bah ik vermijd facebook even..

Net tijdens mijn lunch open ik facebook. Het eerste berichtje wat is:

Jaa we zijn zwanger van de 2e!

Ze zijn rond dezelfde tijd als ons begionnen met de eerste en nu al zwanger van de 2e.

Had moeite om het droog te houden toen ik het las.

Maar we ploeteren wel door op het werk. gewoon niet meer aan denken. Aleen maar leuke dingen in gedachten nemen.

10. Mammietammie

Mammietammie Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hoi meiden,

Wat baal ik ervan dat er nog geen zwangernieuws is hier :( Ik gun het jullie allemaal zo erg! Ik hoop echt dat jullie geduld heel snel beloond gaat worden.

Tempus hoe gaat het met de injecties? Heb je last van de hormonen? Weet je al wanneer de punctie is?

Panda heb je inmiddels de IUI weer gehad? Wel fijn dat jullie nog even zonder hormonen mogen. Betekent dat dan ook dat je meer dan 6x IUI mag?

Catlady ik weet hoe het voelt helaas :( Vooral frustrerend dat het al de 2e zwangerschap is. In het kletstopic waar ik startte toen we begonnen met zwanger worden is het grootste gedeelte van de meiden nu inmiddels al bevallen van de 2e...
    Maar geloof me, er gaat een dag komen dat jij jouw zwanger-berichtje op fb mag zetten!

Pukje ben je al bevallen?? En zo niet, trek je het nog? :D Ik ben zo benieuwd!

Met mij gaat het redelijk, ben nog steeds misselijk helaas. En heb pas geleden voorhoofdsholteontsteking gehad, valt niet mee als je bijna geen medicatie mag gebruiken :(
    Maar het positieve is dat ik alweer op de helft ben en sinds twee weken ook de kleine voel bewegen, zo bijzonder 💗

11. Mammietammie

Mammietammie Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Deze is voor jullie lieve meiden, en ook al voel je je misschien niet (of niet altijd) sterk, jullie zijn het wel! En er gaat echt een dag komen dat het jullie beurt is om twee streepjes te zien 👍

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      15,1 KB
      Weergaven:
      2
  12. pandavliegen

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Pukje, en?! Hopelijk is alles goed gegaan!!

Tempus, hoe is het met jou? Hoe gaat het met prikken? Al zicht wanneer je punctie is? Spannend weer!!

En Catlady? Hoe gaat het? Super irritant he, zulke berichten op facebook :(

Mammietammie, vervelelnd dat je zo misselijk bent :(

Hier vanmiddag weer IUI nummero 5! Spannend toch weer!

13. TempusFugit

Oef, topic weer even helemaal vergeten, sorry!

Pukje, ik las dat je bevallen bent. Gefeliciteerd, mooie naam ook :)
    Hoe gaat 't met jou panda? IUI goed verlopen? Voorlaatste poging toch?

Catlady, gaat het met jou inmiddels ook al wat beter? Babynieuws is al confronterend, maar een compleet gezin sinds je zelf bezig bent zwanger te raken, is nog moeilijker (zeker als je nietsvermoedend op Facebook inlogt en bam, fulllsize echo o.i.d. in beeld)

Mammietammie, naar dat je nog steeds misselijk bent. Houdt ook wel een behoorlijke tijd aan dan!

Hier wel heel erg last van hormonen inderdaad, ik heb iedere dag en de héle dag barstende hoofdpijn. Nog geen punctiedatum, maar ik moet vanmiddag weer voor een echo. Zaterdag zaten er vijftien follikels, er waren er dus een paar bij gekomen, maar de rest was niet echt gegroeid. Bij toeval werd trouwens ook ontdekt dat ik een hartvormige baarmoeder heb.

Nu gaat het wel weer, maar zaterdag ging het heel slecht met me, ik kon alleen maar huilen. We zaten gisteren twee jaar in de MMM en het is nu alles of niets. En bij het laatste zijn ook alle pillen, alle pijn, alle injecties, schaamte en vernedering voor niets geweest.. dan is het gewoon klaar.

14. pandavliegen

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Pukje, gefeliciteerd!! Leuke naam! :D Geniet ervan meis!!

Tempus, een hartvormige baarmoeder?! zorgt dat niet voor problemen? Kan je daar iets aan doen? Hoe kan dat dat ze dat nooit eerder hebben gezien?

Jemig, wat rot van die hoofdpijn!! Bah :( Hopelijk kunnen ze straks wel 15 of meer folikels aanprikken en net zoveel of meer mooie eitjes! Zijn er wel een stuk meer dan de vorige keer of niet? Is dit jullie laatste poging?! Oh meid ik hoop zo dat het lukt!!!

Catlady, hoe is het bij jou meid?

Mammietammie, en bij jou? Wist je al wat het werd? wordt de misselijkheid al minder?

Hier inderdaad de voor laatste IUI. Maar ik ben wel in overleg om nog wat extra IUI's alleen dan met hormoon gestuurde cyclus te doen (ook al is er niks mis met mijn cyclus). Het moet wel nut hebben, maar als de kans dat het daarmee lukt even groot of net iets kleiner is, wil ik het toch proberen. Zie zo op tegen IVF/ICSI. Maar, goede moed houden, alles is niet meer nodig, deze ronde lukt gewoon!

15. TempusFugit

Had ik maar jouw optimisme :p

Voor zover mij verteld is zorgt het vooral voor problemen tijdens een zwangerschap. Vroeggeboorte en stuit- of dwarsliggingen. Maar toen ik eens ging zoeken op internet, bleek dat het ook voor problemen kan zorgen bij de innesteling. Ik weet ook niet waarom ze het nooit eerder hebben gezien, misschien omdat ze specifiek naar mijn eierstokken keken? Geen idee..

Wel een goed keuze denk ik, dat je dan nog eens IUI probeert met hormonen. Als jullie voor IVF/ICSI zouden gaan zit je sowieso met die hormonen, dus ik zou ook alles geprobeerd willen hebben voordat je dat traject gaat beginnen. Goed, als het geen nut heeft is het natuurlijk wat anders, maar ik hoop ook dat je daar niet eens meer over na hoeft te denken :)

16. Patruusje

Patruusje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.282
    0
    0
    Noord holland
    Tempus wat naar allemaal, ik kan me voorstellen dat je zaterdag een ontzettende off day had! Toch wil ik je wat betreft de hartvormige bm even een hart onder de riem steken, ik heb een septum in m'n baarmoeder (scheidingswandje)... Het is een extra uitdaging maar je kan zwanger worden, alleen inderdaad hier een dwarse stuitligger die met 36+5 besloot te komen. Hopelijk hebben ze vanmiddag hoed nieuws met de echo! En kan ook jij hier binnenkort een mooie test showen...

Panda hopelijk zijn de hormonen niet nodig en heb je snel die positieve test in je handen... Maar ik snap wel dat je liever door zou gaan met de IUI als dat een goede kans oplevert.

Mammietammie, inmiddels al ruim over de helft... Hoe gaat het met de misselijkheid?

17. TempusFugit

Ik weet het :) Maar tel daar PCOS, endometriose en waarschijnlijk slechte eicelkwaliteit bij op en dan heb je héél veel extra uitdagingen.

Nou ja, ik was in ieder geval heel blij met het aantal follikels, maar heb echt klotenieuws gekregen gisteren. Het aantal wordt steeds groter, maar de afmetingen veranderen nauwelijks. Het gaat ontzettend traag. En een beetje langer spuiten dan normaal kan best, maar op een gegeven moment begint de Decapeptyl z'n werking te verliezen. De dokter heeft besloten me nog twee dagen (tot morgen) te laten proberen en hij hoopt dat er rond de zes follikels groot genoeg zijn. Dus niks groter aantal, bijna de helft van de vorige keer (toen had ik er tien, waarvan vier eitjes, twee bevruchtingen en geen terugplaatsing). Ook dreigt overstimulatie. Bij te weinig follikels breken we deze poging trouwens af, maar ik denk dat we moeten gaan accepteren dat een kindje er voor ons niet in zit..

18. pandavliegen

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    oh nee tempus :( wat een slecht nieuws :) gatverdamme meid!!

heel veel sterkte!!! Ik hoop echt dat je eitjes nog wel bij groeien!!

19. Patruusje

Patruusje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.282
    0
    0
    Noord holland
    O nee Tempus :( daar zit je niet op te wachten...
    Kunnen ze het niet nog een x proberen met een andere dosis?
    Ik blijf voor je duimen dat er toch een paar nog een groeispurt krijgen!

20. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    lieve Tempus, wat heftig!!! Ik weet niet wat ik moet zeggen! Alles wat mis kan gaan of is, krijg jij voor je kiezen!! :(:x:(
    Het is bij jou echt klap naar klap! :( Dikke knuffel!!
    Ik hoop dat je eitjes toch nog goed gaan groeien!

Lieve pandavliegen, pff jouw geduld wordt ook enorm op de proef gesteld! :(:x:( Trek je het nog?
    Inderdaad, ik denk ook dat je er goed aan doet om eerst nog IUI met hormoonstimulatie te proberen voordat je met IVF begint. Toch een extra boost denk ik. De stap naar IVF is gelijk ook zo enorm groot, lijkt mij. Dikke knuffel!!

Catlady, voor jou ook een dikke knuffel! Ik weet nog zelf hoe moeilijk het was als mensen je van alle kanten inhalen en dan zelfs al met een tweede kindje terwijl je nog steeds op de eerste wacht. Dikke knuffel ook voor jou!

Mammietammie, wow je bent al over de helft! Wat naar dat je nog steeds last van misselijkheid hebt! Duurt wel lang, ik was toen niet misselijk meer maar wel dat ik nog heel veel niet lustte.
    Super mooi, die bewegingen voelen, he!
    Bah, voorhoofdholteontsteking, heb ik rond jouw termijn ook twee keer gehad! Veel stomen hielp, maar ik heb toen gehuild van de pijn! Maar je weerstand wordt vanzelf weer beter!

Patruusje, hoe is het nu met jou? Al weer beter of nog steeds veel pijn? En jouw kleine Max?

Bedankt voor jullie felicitaties!! IK ben inderdaad 8 maart bevallen van onze mooie Benjamin! Toen hij geboren was, heb ik eerst echt flink gehuild van geluk en opluchting! Wij zijn zo gelukkig, dat zowel mijn man en ik nog geregeld in tranen uitbarsten van geluk! Met ons gaat prima, en Benjamin is een lief zoet en hongerig mannetje!

Lieve Pandavliegen, Tempus en catlady, ik hoop zo voor jullie dat jullie dit ook spoedig mogen ervaren. Weet dat ik aan jullie denk, en voor jullie duim!!! En Mammietammie heeft helemaal gelijk met de tekst die ze poste!

Deel Deze Pagina