Ik ben er nog!!! Heel druk geweest met mijn werk alleen.. Gelukkig morgen nog een ochtendje en dan ben ik klaar! Vakantie! We vertrekken zondag. Eerst morgenmiddag nog even naar het ziekenhuis. 3e zaaduitslag en bespreking van ons behandelplan, ik ben benieuwd.. Heb je goed kunnen klussen, Tempus? En heb je er al een gevoel bij? Ik ben zo verschrikkelijk benieuwd! Baal bijna dat ik op vakantie ga... Je moet maar gewoon zwanger zijn als ik terug ben! En Pukje! Ik ben ook wel nieuwsgierig naar jullie ziekenhuisbezoek.. Ik hoop in ieder geval dat alles goed is. Edit: Man vertelt net dat we een kaart gaan kopen op vakantie. Dan kunnen we via de Ipad toch nog internetten af en toe! Nu hem nog lief aankijken of ik hier mag kijken..
Hopelijk komt er morgen wat goeds uit in het ziekenhuis, dan kun je dat misschien een beetje uit je hoofd zetten op vakantie. Zondag dus, nu moet ik het echt onthouden! Wel fijn dat je dan kunt internetten, maar wel duur geloof ik hè? We hebben heel gericht kunnen klussen ondanks het feit dat mijn man ziek werd (we wilden deze kans niet laten gaan dus toch maar gewoon gedaan) en nu ben ik ook nog ziek. Verder.. tja, na mijn eisprong had ik gevoelige/pijnlijke tepels maar dat kan blijkbaar iets van ovulatie zijn. Gisteren en vandaag last van veel afscheiding, maar dat hoeft niets te zijn. Ik hoop ook dat het raak is, want begin de moed echt op te geven. (Want wie zegt er dat de evt. volgende ronde Clomid wel aanslaat, misschien moet ik dan alsnog een operatie en dan hadden we dat beter eerder kunnen doen) Durf toch niet te hopen sowieso En ik zit nog maar 4 of 5 DPO (kan op twee dagen zijn geweest nl.)
Aster, ik hoop dat je morgen positief nieuws krijgt in het ziekenhuis! Wel fijn namelijk om met een goed gevoel op vakantie te gaan!! Zondag vertrek je, nou dat schiet al aardig op!! Ben je al bezig met inpakken!! Tempus, wat vervelend dat je man ziek was en dat jij nu ziek bent! Goed dat jullie toch nog hebben kunnen 'klussen' ondanks het ziek zijn! En wie weet, ik hoop het echt heel erg voor je, is het deze ronde raak voor jullie!! Tja, pijnlijke/ gevoelige tepels heb ik zelfs wel eens vaker na de ovulatie tot ik ongesteld wordt, maar het kan natuurlijk ook op zwangerschap duiden! Lastig is dat, die symptomen die op beide kunnen wijzen (zwangerschap of menstruatie). het ziekenhuis bezoek van vandaag, ging goed. Eerste bezoek natuurlijk, ik moet in ieder geval temperatuurcurve bijhouden. En na onze vakantie moet mijn man twee keer een potje inleveren. En begin september bespreken wij de uitslagen van beide en wordt er besproken welke onderzoeken ik daarna krijg. De dokter noemde de onderzoeken en de keuze van welke onderzoeken als een soort stamboom. Uit de vragenlijst kwam niks bijzonders na voren. En bloed afgegeven voor onderzoek. Klonk allemaal duidelijk.
Ja inderdaad heel lastig, ik heb nog nooit bewust een ovulatie gehad en alles wat er nu bij kwam kijken is totaal nieuw voor me. Fijn dat je nu in ieder geval weet wat er gaat gebeuren de komende maanden, maar jeetje september? Ze hebben wel lang nodig voor die onderzoeken dan? Of gewoon heel erg volgepland? Ach, het begin is gemaakt, jullie krijgen in ieder geval hulp! Dat is al veel waard als je het gevoel hebt dat je het op eigen kracht niet lukt. Wie weet word je voor die tijd nog spontaan zwanger en anders misschien heel snel als er behandelingen moeten plaatsvinden. Goed vooruitzicht in ieder geval!
Tja, begin september. Wij gaan tenslotte zelf ook drie weken op vakantie, van 13 juli tot 3 augustus en ik moet een maand de temperatuurcurve bijhouden vanaf mijn eerst volgende menstruatie (over twee weken dus, en het gaat mee op vakantie). En mijn man kan pas woensdag 7 augustus zijn sperma inleveren, volgende week kan hij geen vrije ochtend krijgen. En na woensdag 7 augustus moet hij na twee weken weer sperma inleveren. Dus vandaar dat begin september het volgende gesprek. Daarna zal het wel wat sneller gaan. Deze week heb ik mijn ovulatie, ik heb alleen woensdag geen tijd gehad om het te testen. Dus ik ben mijn ovulatie een beetje kwijt deze ronde of hij komt morgen. Of hij was woensdag stiekem geweest. En Aster wat zeiden ze in het ziekenhuis?
Trouwens, wat mij wel echt hoop gaf dat er in een kamer van een dokter (die de onderzoeken toelichtte) een prikbord hing met heel veel geboortekaartjes!! De kaartjes pasten er gewoon niet allemaal op, zoveel waren het. Tja, Tempus en Aster, wie weet, misschien zijn we straks na de zomer alle drie zwanger en kunnen we het onderwerp van dit topic wijzigen in: ''Ik trek het weer, want ik ben zwanger.''
Ik begrijp je heel goed, deze periode heb ik ook gehad. Het werd zelfs zo erg dat mijn beste vriendin mij niet durfde te zeggen dat ze zwanger was gewoon omdat ze bang was dat ik boos zou worden. Ik ben veel gaan praten.... deze gevoelens zijn "normaal". Waarom hun wel en ik niet. Hoe durf je het te hebben over een "ongelukje" En het lijkt inderdaad of de gehele vrouwelijke omgeving ineens met een dikke buik rond loopt. Bij mij is het gaan slijten, heb goede gesprekken gehad met mijn moeder die zei tegen mij. Dit gebeurd jou omdat je een sterke vrouw bent, jij kan dit aan. In het begin dacht ik wat een onzin maar aan de andere kant ... ik doe het maar wel allemaal. Blijven praten , dat is mijn tip. En zeg wat je dwars zit tegen diegenen die je dierbaar zijn. Als ze echte vrienden zijn zullen ze je begrijpen.
meiden, ik heb toch dit weekend mijn ovulatie, want de ovu-test streepjes worden donkerder. Ik had hem woensdag verwacht, maar toen had ik niet kunnen testen. Dinsdag en donderdag wel getest, maar donderdag was het resultaat lichter dan dinsdag. Wel raar, misschien is mijn cyclus wel een beetje van slag, door de spanning (afwachten afspraak ziekenhuis enzovoorts). Maar ja de volgende ronde kan ik de temperatuurcurve van het ziekenhuis bijhouden en misschien laat dat wat zien (goed of niet goed). Aster, nog een dag, vertrek je nou morgen of overmorgen!! Een fantastische vakantie toegewenst!!! Haal er alles uit en alleen maar genieten met z'n tweetjes!!! Tempus, hoe is het nu met jou?
Welkom Lientje, erover praten doet inderdaad erg goed, het lucht op! En dit forum helpt mij om positief en sterk te blijven. Mooie uitspraak van je moeder, wij zijn sterk omdat we het volhouden en anders worden we er (nog) sterker van.
Wat goed dat je toch nog een positieve ovulatietest hebt Kun je tenminste gericht klussen. Met mij gaat het wel oké hoor, nog steeds alleen pijnlijke tepels en gisteren voor bloedafname naar het ziekenhuis geweest (progesteron), na het weekend de uitslag. De uitspraak dat dit gebeurt omdat ik een sterke vrouw ben, heb ik ook al te horen gekregen. Kan er weinig kracht uit halen, want ik denk dat ik 10x liever gewoon een slappeling ben als dat betekent dat ik zwanger raak. Tot nu toe moet ik voor alles vechten in mijn leven terwijl ik toe moet zien hoe andere mensen alles in de schoot krijgen geworpen. Daar ben ik echt wel klaar mee nu. En Aster, nu vertrek je net op vakantie als het in NL lekker weer wordt haha Moet ook wel weer net lukken. PlukjePluk, klus ze verder nog Edit: Oh ik lees nu pas je voorgaande posts nog. Wij hebben volgens mij niet eens zo'n bord met geboortekaarten bij de gyn.. ik denk dat die in in het secretariaat hangen. Vind je het niet confronterend? En inderdaad, hopelijk kunnen we over een tijdje de topictitel veranderen haha Zou echt leuk zijn als we dan gewoon alle drie kunnen praten over onze zwangerschap en LEUKE ziekenhuisbezoekjes
Hoi dames! Iemand zei tegen mij, God gives the hardest jobs to the strongest soldiers... Sow die kwam vorige week ( men dip week) binnen zeg ! Xxxxx
Klopt meiden, eigenlijk zijn wij heel sterk! Dat is zeker zo. En Pippeke, jij kan het zeggen en weten, als ik zo kijk naar je paarse tekst/ banner. Alleen Tempus, jij hebt ook gelijk. Het is inderdaad moeilijk om te zien dat bij andere mensen soms alles maar zo komt aanwaaien en dat je zelf voor alles moet vechten. Verdrietig, frustrerend en vermoeiend is dat. Met de waarom vragen hierover hou ik mij liever ook niet bezig, ik denk dan altijd dat die mensen die heel snel zwanger worden bijvoorbeeld misschien wel iets anders moeilijks hebben meegemaakt. Maar toch ik denk dat ons verdriet door veel mensen door veel mensen wordt onderschat en er bestaat nog genoeg oneerlijkheid in de wereld. Ook al worden we daar wel sterker van, soms is het erg moeilijk om sterk te blijven/ te tonen. Op dit moment voel ik mij sterk en hoopvol, maar als ik weer ongesteld word het tegenovergestelde. En gelukkig is het mooi weer, dat geeft mij een vrolijk gelukkig gevoel.
Dat heb ik ook al gemerkt, mooi weer doet mij ook echt goed. Nou ja, iedereen vast wel maar met druilerig grauw weer ga ik veel piekeren en nu lekker met verstand op nul buiten dingen doen Ken wel mensen die tot nu toe weinig hebben meegemaakt en ik merk ook echt goed dat zij geen idee hebben hoe dingen voor ons voelen, maar ik ben er ook wel van overtuigd dat ze in hun verdere leven nog dingen gaan meemaken. En dan snap je elkaar uiteindelijk ook beter.. denk ik.
Hee lieve meiden! Ben ik weer.. Mijn week was extreem druk, emotioneel en chaotisch. Gelukkig nu vakantie en sterker nog.. Morgen op huwelijksreis!!! Jippie! We vliegen om 7uur 's ochtends al, dus we duiken straks maar vast het bed in. @Tempus: Pijnlijke tepels na ovulatie zijn herkenbaar. Ik weet daardoor precies dat ik een eisprong heb gehad.. Wanneer is je nod precies? Dan kom ik rond die tijd sowieso even online om bij je te kijken! Het zou wel echt heeeel mooi zijn. Wat zegt je gevoel? Pukje: Jeetje, nog wachten tot september voor de uitslagen, dat is wel lang, hoor! Laten we hopen dat alles dan ook gewoon goed is! Ik duim in ieder geval voor je.. Kaartjes in de kamers hebben ze bij ons ook niet.. Eigenlijk wel jammer! En we gaan inderdaad gewoon snel een nieuw topic beginnen!! @Lientje: Dank dat je dit deelt! Mijn moeder zegt inderdaad hetzelfde. Jij bent sterk en wordt hier alleen maar sterker van. Er zijn weinig relaties die dit overleven, maar ze hebben er bij ons geen twijfel over dat we dit aankunnen. Daarnaast zegt ze ook dat ieder zijn deel krijgt. Vrienden van ons verwachten een kindje, maar de moeder van die vriend is vlak voor hun zwangerschap overleden. Wij hebben gelukkig allebei onze ouders nog en ze zijn nog bij elkaar ook! Donderdag weer bij de fa geweest en we hadden nu een andere, omdat onze eigen arts ziek was. Nou, dat was een verschil! Er werd ineens van alles uitgelegd en onze zorgen zijn grotendeels weggenomen nu. Wat een iets menselijkere benadering al niet kan doen.. We gaan voorlopig door met de behandeling zoals we nu hebben. Dus Clomid en verder geen gekke dingen. Over mijn baarmoederslijmvlies hoefde ik me geen zorgen te maken volgens deze arts. Het ging voornamelijk om de opbouw. Voor je eisprong moet je duidelijk drie lagen hebben en die heb ik gelukkig. 6 mm na de eisprong moet dan genoeg zijn voor een innesteling! Wij zijn dus alweer heerlijk aan het klussen.. Al gebruik ik deze ronde geen ovulatietesten. Veel te veel gedoe op vakantie. Ik besef me nu vooral dat ik de dingen wat meer moet loslaten. Cursus mindfulness op het programma staan dus! En ik heb een paar affirmaties gedownload van Edith Hagenaar. Ik geloof namelijk wel de kracht van positieve en negatieve gedachten. Sowieso nu twee weken volledige rust! Heerlijk! En misschien kom ik wel zwanger terug!
Mijn gevoel zegt dat het niet raak is. Mijn NOD is op de 12e maar als ik het langer volhoud om niet te testen doe ik dat ook. Witte testjes zijn confronterend. Kunnen jullie niet bij de nieuwe arts blijven, Aster? Fijn dat jullie nu duidelijkheid hebben. Kan inderdaad veel verschil maken hoe mensen je benaderen! In ieder geval: Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel plezier op huwelijksreis, geniet van elke seconde en hopelijk kom je inderdaad zwanger terug. En pas goed op jezelf!
Wow, herkenbaar. Klinkt een beetje zielig als ik het zo stel (zelf), maar ben het er wel enorm mee eens... kan er dan niets een beetje 'vanzelf' gaan in het leven? Ook ik heb al een hoop narigheid en tegenslag meegemaakt, en het is nu nog niet 'over'. Best jammer. Ik blijf topic beetje volgen, okey? Liefs!
Ja, ik vond mezelf ook al zo zielig overkomen Het is niet bedoeld om medelijden te wekken ook, maar het is gewoon wel vervelend. En heel stiekem dacht of hoopte ik dat omdat al het andere moeizaam ging, zwanger raken wel zo zou lukken. Naïef he?
Aster, ik weet hoe je je voelt, ik heb ook PCOS en ben een MMM meisje. Ik kreeg helemaal geen behandeling in ons ziekenhuis en ben uiteindelijk vertrokken naar de Geertgen Kliniek. Ik wilde je dat meegeven, mocht je echt geen heil meer zien in het ziekenhuis. De geertgen kliniek heeft een heel andere behandeling in gezet. In de tweede ronde was ik zwanger....... dat geldt niet voor iedereen natuurlijk, maar ik had veel meer kansen, absoluut. Fijne huwelijksreis en dikke knuffel en natuurlijk gefeliciteerd!
Ik snap helemaal hoe je het bedoelt hoor! Vandaar ook dat ik 'mezelf' erachter zette, ik vind je geen aansteller/zieligkont hoor. Ik was m.b.t. je tweede stukje net zo naief... hihihi. Maar dat kwam bij mij vooral door al die verhalen "ik ben door de pil heen zwanger geraakt" en mijn moeder "je vader hoefde maar te kijken en ik was zwanger". Hierdoor dacht ik dat het echt zo'n appeltje/eitje verhaal zou zijn... Liefs,
Welkom Ana-Leigh!, en leuk dat je dit Topic blijft volgen! Samen staan en zijn we sterk! Aster, je bent vast al aan het genieten! Heel veel vakantieplezier verder gewenst!! Je verdient het!! Wat fijn dat je baarmoederslijmvlies gewoon goed is!! Wat goed dat je die cursus gaat volgen, het zal je vast goed gaan doen! Ik geloof zelf ook in de kracht van negatieve en positieve gedachten! Wat leer je bij de cursus precies? Negatieve gedachten omzetten in positieve gedachten? en de invloed en gevolgen van die gedachten? Ik ben benieuwd. Tja Tempus en Ana-Leigh, herkenbaar. Het is niet eerlijk als je zo voor alles moet vechten en dat ook het zwanger worden moeilijk of niet zo snel gaat! Je zou denken, ik heb mijn portie strijd en vechten wel gehad. Ik had ook gedacht binnen een jaar zwanger te worden, ik ben gezond en mijn cyclus lijkt normaal en regelmatig. En ja, we willen geen medelijden. Ik ook niet, maar het blijft vervelend en verdrietig. Mijn man helpt mij gelukkig te focussen op dingen die wel goed gaan en wat we wel hebben en anderen weer niet. Dat relativeert de boel een beetje. Zondag hebben mijn man en ik heerlijk gevaren . Dat heeft mij, ons heel goed gedaan! Letterlijk en figuurlijk uitgewaaid!! Zaterdag op vakantie! Ik neem geen ovulatie-testen mee, wel moet ik de temperatuurcurve bij gaan houden vanaf mijn eerste volgende menstruatie en die is als ik op vakantie ben.