Ik denk ook dat het goed voor jullie is om er eens op uit te trekken. Gelukkig gaan we richting de zomer. Als je fulltime moeder bent dan is je wereldje natuurlijk ook heel klein. Ik merk dat nu wel nu ik nog verlof heb. Ik mis het ouweh**ren op het werk met mn collega's. Ik maak niets maar dan ook niets byzonders mee zo thuis. Ben de hele dag met onze Uk in de weer en dat is erg vermoeiend. Zeker, in jou geval als ze dus al wat ouder zijn. En ik snap ook heel goed dat je geen zin hebt om 2 uur lang met haar te spelen. En daarbij is het voor een kindje ook goed om ook eens zelf te spelen... al is het maar 30 minuten zodat jij lekker een bakkie kunt doen op de bank. Ik weet niet of je contact hebt met andere moeders in de buurt? Dan zou je daar eens een bakkie mee kunnen doen zodat de kindjes even samen kunnen spelen? Al is het maar 1 x per week. (ik ben zelf ook geen type die overal koffie gaat leuten) Ik heb zelf nog geen ervaring met die leeftijd... maar ik denk dat ik het zo zou doen (proberen althans ) Maar tegen die tijd ben ik allang weer aan het werk... dat breekt ook lekker de week *al heb ik werk niet uitgevonden!* Succes!
tja... ze is niet echt lief tegen haar kind.. en ze doet ook niks met haar dus wat verwacht je dan? dat ze met de armpjes over elkaar gaat zitten en jou de hele dag met rust laat?
Wat hier nog wel eens helpt is dan even op de computer een filmpje aanzetten. Ik neem aan dat je dat wel kan ivm je geloof? Het is natuurlijk geen oplossing hoor, ik heb net je topic gelezen en vind het heel lastig voor je!! Wij hebben het hier ook nu met bijna 18 maanden en wij houden ons wederom weer voor dat het een fase is (maar zeer vermoeiend) En nee ik vermaak mijn zoontje ook niet de heledag, maar ga veel weg met hem en betrek hem zoveel mogenlijk bij alles. Als hij echt onmogenlijk is zet ik de computer aan en kijken we samen filmpjes. Succes!!
Niet negatief!? Iemand beschuldigen dat die de hele dag niets met haar kindje doet? Nou... ik vind dat best een behoorlijke beschuldiging hoor. Ik geloof ook niet dat TS ergens schrijft dat ze de hele dag niets met haar kind doet? Of heb ik sterkere lenzen nodig? Ze schrijft dat ze niet de hele dag met haar kindje kan/wil spelen. En ik kan me dat goed voorstellen. Maar dan ben ik misschien ook een slechte moeder? Nee... dacht het niet. Met je kind spelen is erg leuk en gezellig... maar een kindje moet zich ook eventjes zelf kunnen vermaken. Tenminste zo zie ik dat.
ja idd gewoon dingen gaan doen.... maakt niet uit wat en het beste is buiten lekker ravotten, wandelen... tuincentra's bezoeken en dieren kijken... speeltuintjes, kinderboerderij... buiten met stoepkrijt.... bellenblazen, de stad in wat eten samen.... als het rotweer is kan je samen kleuren, knippen en plakken, dansen, liedjes zingen/luisteren, tv kijken... koekjes maken.... boekjes lezen... spelletjes doen....
ik beschuldig niemand... vind het gewoon niet lief overkomen hoe ze over haar kindje schrijft... en erbij zegt dat ze geen mens is om met haar kindje te spelen en het dan gek vind dat haar kind steeds huilt... ze wil gewoon aandacht... de hele dag met je kind spelen gaat wel lastig worden en is niet reeel... maar de tijden dat ze wakker zijn of uit school komen zoals bij mij (psz) dan doe ik dingen die ze leuk vinden om de dag een beetje te breken en mijn dochters een mooie dag te bezorgen... de avond is voor mezelf dus tja..... mijn dochters vermaken zich prima zonder mij en hebben wat aan elkaar wat weer makkelijker is natuurlijk... maar ik speel ook met ze en dan laat ik de was of de afwas even liggen.... dat loopt allemaal niet weg.... en later zullen je kids niet denken och mama deed de afwas niet maar dan zullen ze terug denken aan een mama die altijd tijd voor ze maakte en leuke dingen deed... ik doe het met liefde!
gonnie Er is al veel geschreven. Ik ben zelf gelovig en opgegroeid in een reformatorisch dorp. Zoals je het omschrijft heb ik een duidelijk beeld van je leefwereld. Bij ons in het dorp waren en zijn veelal nog steeds de vrouwen druk met het huishouden. De ramen moeten gelapt, de vloer geschrobt en de tuin moet er keurig bij liggen; het leven aan de oppervlakte en de buitenkant ziet er dan uit zoals het 'hoort'. Wat moeilijk voor je dat je oploopt tegen je eigen opvoeding en verwachtingen van jezelf en je omgeving. Het is heel gemakkelijk om te zeggen dat die losgelaten moeten worden. Maar dat gebeurt niet zomaar. Je zit in een vicieuze cirkel en dat vraagt om een bewuste keuze om daaruit te stappen. Dat is aan jou. Is er binnen jouw kringen een instantie waarbij jij je prettig voelt om hulp te vragen? Of rust daar een taboe op? Verder praktische tips voor vermaak met een dreumes : - Een driewieler met duwstang - Muziek op schoot (onschuldige kinderliedjes) - Boekjes lezen - Véél fietsen Hopelijk gaat het hand in hand: Leuke activiteiten ondernemen met je dochter en daardoor steeds meer beseffen dat het mág!
Ik denk ook dat TS moet proberen om uit dat spiraal te komen. Maar dat heeft ook wel tijd nodig. Profiteer van het prachtige weer en ga er lekker op uit. (Zegt een moeder die bijna elke dag door onze saaie wijk wandeld )
Moet gelijk aan mijn schoonzus denken.... Daar is het vaak een bende in huis (huiskamer) aldus mijn moeder haha! Maar haar meiden vermaken zich prima met moeders haha!
en dat hoort ook het belangrijkste te zijn.... dat opruimen kan savonds ook wel... ffe alles aan de kant, zuigen en dweilen, doekje door het hele huis en de was wegwerken en met een uur ben je klaar.,.... net op tijd voor gtst met een kop koffie
Inderdaad.... en zelf ik... degene die werken absoluut niet heeft uitgevonden.... vind het soms moeilijk om de boel de boel te laten. En bedenk me nu dat er morgen 4 collega's op de stoep staan Ach... even met de zuiger door het huis en een doekje over de salon tafel... tadaa!!!
Lastig is het he. Als je af en toe je dag niet hebt. Nee ook ik heb niet altijd zin om met me kinderen te spelen. Moet me er soms echt toe zetten en vaak vaak voel ik me daarna wel beter. En me kinderen ook. Soms is het echt van wat nu weer idd. Hier mijn dag programma een beetje. S morgens wakker samen lekker ontbijten zij de fles in me koffie broer limonade. Dan een gezonde cracker en help ik zoonlief naar school, tas klaar maken gym spulen zemmen ect. Als hij weg is kijken dochter lief en ik samen de wereld is mooi/wereld van k3. Daarna ga ik samen met me dochter het huis door. Ze kwebbelt gezellig achter me aan en ik doe me afwas zet de was aan doe de droger aan ect. Daarna breng ik de was wat al droog is samen met haar naar mijn kamer ze neemt vaak een stukje mee een sok een thirt wat dan ook. Dan ga ik de was opvouwen en is zij ondertussen haar favo speelgoed al aan het uit zoeken van na het wasvouwen. Als dat klaar is spelen we zeker een half uur op het grote bed( Vaak gezellige pret). Even puzzelen lezen of wat ze ook dan gepakt heeft. Daarna maak ik brood samen klaar en zet ik haar in de kinderstoel voor het zandkasteel dat is mijn moment om even een kopkoffie te drinken en samen te eten zij kijkt ik zit vaak even hier wat te neuzen. Daarna spelen we in de huiskamer met de poppen of wat dan ook. Of ik gooi even snel de stofzuier er door. ( Ik betrek haar zo veel mogelijk met het huishouden) Dan is het rond 12 uur en dan is het voor haar slaaptijd. Ze slaapt ongeveer 1.5 uur meestal korter en heel soms 2 uur. Als ze wakker is geef ik haar fruit/wat te drinken. En beginnen we aan het avond eten zij gaat met de aardappelen de keuken door en ik schil ze. Of ik zet haar met haar kinderstoel er bij en doe dingen waar ik haar even niet bij kan gebruiken bijvoorbeeld de wc schoonmaken vind vies als ze met haar handjes bijvoorbeeld ook de pot gaat doen. De ene keer gaan we broeflief halen uit school is echt een uitje samen of we doen een boodschapje dan weer snel naar huis voor broerlief. En zet ik het eten op en is het al tijd voor het avond eten. Ik heb het geluk dat ik twee keer in de week met zoonlief naar voetbal mag( Dat beschouw ik als mijn uitje) En doet vaders haar. Als ik terug komt gaat ze in bad laatste fles en gaat ze meestal lief slapen. Ze komt negen van de tien keer s nachts nog om wat te drinken en om 7 uur is ze meestal weer wakker. Even een tip. Het slaap momentje van dochter lief is het moment dat ik niks doet ja of even snel wat bankzaken of de post pakken maar verder is het dan mijn tijd en probeer ik even lekker met zelf te zijn. Maar moet je zeggen ondanks ik dit zo doet heb ik zeker wel een of twee keer in de week van pffffff weer bezighouden. Dit soort gevoelens kunnen normaal zijn zeker als je als moeder er het meeste alleen voorstaat. Probeer het positief te bekijken en positief te benaderen en ja ik weet dat is heel zwaar zeker als je je al rot voelt. Heel veel succes meis en het is goed dat je durft te erkennen dat het niet helemaal lekker loopt.
Meiden weer bedankt allemaal.. @Kimke, ik denk niet dat het aan haar speelgoed ligt, we hebben net duplo en blokken gekocht ze heeft een loopautootje waar ze nog niet alleen op kan maar dat komt wel. @Mora wat jouw betreft.. het doet me veel pijn wat je zegt. ik doe wel veel met mijn kind. Heb je alles gelezen? De helft van wat jij zegt is al genoemd en de ander helft kan ze nog niet. Vooral jouw laatste zin doet pijn: ik doe het met liefde.. Nou ik ook!! dat heb ik al een paar keer gezegd. Ik ga er maar niet verder op in.. line dank voor je begrip. in zon dorp woon ik niet maar snap je wel, zo erg ben ik nog net niet hoor. Of er zon instantie is weet ik niet..
Cyntje dat bedoel ik dus, als je maar eens even wat kunt drinken.. Ik kan nog geen kopje afwassen of ze huilt aan mijn benen.. Sorry ik wil er niet weer over beginnen nu. Maar echt ik overdrijf niet, en we doen wel veel samen, zeg gerust alles.. en we zijn ook gewoon vrolijk hoor..
Dit he.. Dat bedoel ik. Ik vind het zo erg.. Laat maar ik ga naar bed. Maar je hebt het wel verpest, de andere dames hebben goed geholpen aan iemand die het even niet meer zag zitten, en als het wat beter gaat komt er even iemand zeuren.. Doet me heel pijn ik doe wel veel voor haar..
Net ff het hele topic gelezen en er is al veel gezegd. Ik heb zelf veel gehad aan het boek "Baby's weten wat ze willen" van Aletha Solter. Hoewel de titel wellicht anders doet vemoeden, gaat het over kindjes tot 2,5 jaar. Aletha Solter heeft vooral een hele 'vernieuwende kijk' huilen van baby's en peuters. Het huilen is niet iets wat je snel moet zien te stoppen, maar is juist goed vooor een kindje, omdat hij/zij daarmee spanning kan ontladen (als 'ie tenminste niet huilt, omdat 'ie directe behoefte aan iets heeft bv. een schone luier, eten, enz.) Als je je kindje vasthoudt ( dus niet gewoon in z'n bedje laten huilen!) en hem/haar toestaat om te huilen, zal hij/zij de spanningen die altijd onstaan, door bv. overprikkeling, angstaanjagende dingen (kunnen er al snel veel zijn voor zo'n kleintje), ontwikkelingsfrustraties,enz.), kwijtraken en daarna weer rustig en tevreden zijn. Ik heb het uitgeprobeerd en hoewel ik eerst nogal sceptisch was, werkt het echt. Het boek bevat nog veel meer goede tips over spelen, voeding slapen, conflicten, enz. echt een aanrader!
he gonnie,hier ook eentje in de 13 maandensprong,hoewel het sinds 2 dagen beter gaat!!! wilde de hele dag op mijn arm en ik mocht hem niet loslaten!!! dit heeft zo'n 3 weken geduurd... lees over de berichtjes van mora maar heen hoor,er zijn veel meiden die jou wel begrijpen!!!!