Voeding vervangen door yoghurt

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door LizzyWizzy, 15 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LizzyWizzy

4 feb 2012
    85
    0
    6
    NULL
    NULL
    Graag zou ik op mijn werkdagen een voeding willen vervangen door yoghurt. Vanaf het begin heb ik altijd moeizaam gekolfd en was het alle beetjes bij elkaar schrapen.
    Rond de 4 maanden dronk mijn zoontje dan ook 3 flesje van 180ml op een dag als ik werkte (en liever nog meer, maar ik vond het wel voldoende!).
    Met 6 maanden met bijvoeding gestart en toen teruggegaan naar 150ml omdat hij weer wat meer begon te spugen. Ik heb het steeds gered qua melk door na de ochtendvoeding te kolven en voordat ik zelf naar bed ging.
    Nu wordt hij volgende week 9 maanden en ik merk dat het kolven best hard terug begint te lopen (en zo vaak kolven lukt gewoon niet altijd). Ik denk ook deels doordat hij steeds beter bijvoeding eet, en dus op mijn thuisdagen ook minder bij mij drinkt waardoor de productie terugloopt.
    Hij drinkt nu tussen 6.00 en 20.00 4-5x bv en eet 1x fruit, 1x warm en een halve boterham tussen de middag (brood is niet zijn ding, fruit des te meer!).

Ik geef nu 3x150ml mee - bij mijn man/moeder (beide 1 dag/week) drinkt hij ze vaak alle 3, op het kinderdagverblijf (2 dagen per week) drinkt hij er vaak 2.
    Nu wil ik op mijn werkdagen wel hetzelfde aantal keren blijven kolven (2-3x afhankelijk van de drukte) waardoor mijn productie niet al te veel zou moeten zakken, maar dan dus minder melk gaan meegeven (ik twijfel nog over 3 kleinere flessen of 2 wat grotere) en dan wat yoghurt of iets anders er extra bij geven. Op thuisdagen kan hij dan gewoon bij mij blijven drinken.

Graag jullie advies :)
    Ook of ik iets van water erbij moet/kan geven.

2. PinkStars

PinkStars Actief lid

3 nov 2013
    422
    1
    0
    Leuk, onze zoons zijn ongeveer even oud!

Als je zoontje het goed doet op 2 flesjes van zegge 180 per werkdag, dan hoef je dat volgens mij niet te compenseren met yoghurt. Hij drinkt dan ook nog genoeg bij jou om voldoende stoffen binnen te krijgen.

Mijn zoontje drinkt maar 2 flessen van 140 cc per dag, maar daar heeft hij genoeg aan. Hij komt dan ook nog een keertje 's nachts.

Ik denk dat je het één à twee weken kunt aan kijken. Als hij niet verzadigd raakt, of toch behoefte heeft aan meer drinkmomenten, dan pas je het weer aan.

Wat betreft water: ik weet dat Stefan Kleintjes adviseert om borstkindjes niets anders te laten drinken dan moedermelk, maar met de warmte die is geweest heb ik mijn zoon gewoon water laten drinken. A. Ik werk 4 dagen en kan gewoonweg niets extra's uit mijn borsten 'trekken' & B. Baby wil niet altijd aan de borst of als compensatie een stuk fruit waar veel water in zit (hij is niet zo dol op fruit)

3. PinkStars

PinkStars Actief lid

3 nov 2013
    422
    1
    0
    Correctie, aan onze banners te zien zijn ze echt even oud! 21 spetember? :)

4. LizzyWizzy

4 feb 2012
    85
    0
    6
    NULL
    NULL
    Klopt, ze zijn exact even oud, grappig! :)
    Dank voor je reactie.
    De flessen van 180 zijn nu te groot voor hem, dan spuugt hij zo veel.
    Hij krijgt nu tussen de 120 en 150.
    Probleem is dat hij er wel 3 op een dag op kan, terwijl ik met moeite er 2 gekolfd krijg. Vandaar dat ik dan wat yoghurt wil geven zodat hij niet om een 3e vraagt.

Ik ga er nog even mee puzzelen geloof ik, kijken of het met extra yoghurt gaat lukken. Nogmaals dank!

5. PinkStars

PinkStars Actief lid

3 nov 2013
    422
    1
    0
    Sorry, je had aangegeven dat hij idd meer dan 150 niet aan kan, ik had beter moeten lezen.

Wat bij mij goed hielp was ontbijt introduceren. Aangezien ik niet genoeg kolf voor pap maak ik de pap aan met 120+4 kv. Maar je kunt uiteraard in de ochtend yoghurt geven of overnight oats met water aangemaakt.

Deel Deze Pagina