spruw voorkomen door antischimmeldieet?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Daantje57, 4 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Ik ben 25 weken zwanger en zie er naar uit straks weer bv te gaan geven! Mijn eerste ervaring met borstvoeding was uiteindelijk positief, maar de eerste weken zijn heel zwaar geweest doordat mijn zoon en ik toen allebei spruw kregen met een grote productiedip en een hongerige huilbaby tot gevolg. ik heb weken moeten nakolven en bijvoeden. Dat wil ik deze keer heel graag voorkomen. nu kreeg ik van iemand de tip op vanaf een week of 30 het antischimmeldieet te volgen. Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben? Of zijn er andere manieren om spruw te voorkomen?

2. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

12 jan 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik denk wel dat geen suiker eten alleen maar gezonder is...en waarschijnlijk ook de schimmel minder kans geeft spruw te veroorzaken.
    ik ben echter te verslaafd aan suiker (helaas) dat ik het niet voor elkaar kreeg.

3. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Een anti-schimmeldieet is niet erg gezond.
    Bovendien maakt dit volgens mij erg weinig uit bij de bv, aangezien je de suikers in je eigen darmen verwerkt...

4. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel erg gezond moet je bedoelen?

Candida Albicans Schimmelinfectie

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Of je schimmel helemaal kunt voorkomen valt niet te zeggen. Maar je verkleint je kansen wel. En het is natuurlijk ook gewoon goed voor je om suikers en andere geraffineerde voedingsmiddelen te mijden.

6. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Bedankt! Ik denk dat ik het gewoon ga proberen, in ieder geval qua brood, beleg en suikers. Maar fruit blijf ik denk ik wel gewoon eten, want anders ben ik bang dat ik t niet volhoud :)... ik ben echt dol op fruit! en dat is denk ik ook de minst erge suiker...

7. pline

pline Actief lid

25 dec 2012
    472
    108
    43
    NULL
    je kan spruw ook voorkomen door probiotica in te nemen!

8. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    oh? wat voor probiotica dan? En mag dat wel als je zwanger bent?

9. Hevn

Hevn Actief lid

22 mei 2011
    236
    1
    18
    Mijn ervaring met probiotica gebruik is super positief! Na de spruw ellende heb ik een paar weken probiotica in de eerste voeding van mn zoontje gestopt en heb er een goed gevoel over. Zelf ben ik yakult gaan gebruiken, dat kwam omdat ik het goedje niet te drinken vond. Maar ik raad het je zeker aan. Niet alleen vanwege de spruw maar ook voor het verkrijgen van een goede darmflora!
    Orthica | Orthiflor Start
    Als straks je kindje er is, laat dan niet je tepel aan de lucht drogen met mm zoals het advies is. Daar maak je een hele mooie voedingsbron mee namelijk!
    En bij de eerste tekens van spruw direct in de behandeling, zo is mijn ervaring.
    Succes en nog even lekker genieten van je zwangerschap!!

10. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Risico op verminderen. Niet voorkomen.

11. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Solgar Multi Billion Dophilus bijvoorbeeld.

En probiotica mag altijd, dus ook als je zwanger bent.

Deel Deze Pagina