Ik trek het niet meer... (De nachten)

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Annekijn, 24 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Dit doet mijn zoon al sinds de kraamweek (nu 7 maanden). Ik vind het geen probleem, maar ik denk wel dat het uitmaakt hoe je er mee om gaat.

Sowieso wil ik graag borstvoeding geven en accepteer ik het dat ik gaten in mijn nachten heb. Ik heb ook niet de illusie of de hoop dat ik door ga slapen. Ik probeer tijdens de voedingen de rust te bewaren en de gaten in mijn slaap zo kort mogelijk te houden.

Wij hebben een co-sleeper. Ik voed liggend. ZL slaapt dan min of meer door, of direct weer verder zodra hij drinkt. Na het drinken leg ik hem voorzichtig terug in de co-sleeper die ik warm heb gehouden door zijn dekentje secuur weer dicht te slaan. Soms leg ik heb bij me en dan alvast aan de kant waar hij zometeen gaat drinken.
    En soms val ik samen met hem in slaap en kom ik daar bij de volgende voeding achter.
    Ik ga trouwens wel op tijd naar bed.

Ga er vanuit dat het niet perse hoeft te veranderen en dat het goed is zoals het gaat. Over een tijdje kan hij wel in een ander ritme komen. Of niet. Je merkt het wel.

2. New miracle

New miracle Actief lid

1 jan 2014
    358
    0
    0
    Wow dit lijk me vermoeiend zeg! Een paar tips,
    Rust en regelmaat, belangrijk. Probeer de prikkels te verlagen!
    Twee borsten aanbieden.

Onze zoon sliep door vanaf week 10 en ik heb 10 maanden bv gegeven. Hij sliep in zijn eigen ledikant, maar wel in onze kamer.

Ik hoop dat onze tweede ook zo kan slapen :)

3. bo75

bo75 Actief lid

17 mrt 2012
    305
    0
    16
    alle puzzelstukjes bij verschillende artsen bij el
    Zuid-Holland
    Mijn eerste had dat ook. Helaas is mijn zoon hierin dus anders dan mijn dochter.

4. New miracle

New miracle Actief lid

1 jan 2014
    358
    0
    0
    Ok, hoop dat ons tweede mannetje ook makkelijk is met slapen :D
    Anders wordt het een heftige periode en in combinatie met mijn werk dan wel te lastig ben ik bang. Dan waarschijnlijk maximaal 6 maanden.

5. Annekijn

Annekijn Actief lid

29 mrt 2014
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Update:
    Ik heb meisje in haar eigen spijlenbedje gelegd, vlak naast ons bed, en telkens wanneer ze begon te 'wriemelen': hop speentje erin!
    En... Dat helpt... Ze laat nu 's nachts 5 (!) uur tussen 2 voedingen... En we komen van 2 á 3 uur...
    Vreemd, want had dat truukje met de fopspeen voordien al geprobeerd maar toen hielp het niet (ze sliep toen wel tegen me aan).
    Dus m.a.w bij mijn meisje is het enkel een soort gewoonte. Ze wordt wakker s nachts en denkt spontaan: jippie, wakker, nou mag ik de borst!
    Goed, we zijn er nog niet natuurlijk, want op die 5 uren tijd dat ons dametje geen melk krijgt, moet ik wel enkele keren het speentje in haar mondje steken, want ze beweegt redelijk actief tót ze het speentje beet heeft...
    Wel blij dat ik niet de enige ben in drze situatie.
    Vind het bijzónder moeilijk om gebroken nachten met werk te combineren.
    Succes meiden!!

6. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Och ja, werken en nachtvoedingen geven, lijkt me heel zwaar!
    Ik ging 's middags slapen als de baby ook sliep, ik was thuis. Ik besef mij wat voor luxe dat is als je borstvoeding geeft.

Maar denk je aan je productie omdat je er die foptepel in stopt?;)

7. Cream86

Cream86 Bekend lid

12 feb 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Hahaha, de frustratie wat betreft het speentje is zo bekend! Soms zou je hem gewoon vast willen plakken :p

Ik slaap eigenlijk altijd met de kleine in bed. Tot ik zelf naar bed ga ligt ze in haar eigen wiegje naast het bed, maar met de 1e voeding vallen we samen in slaap... Meestal word ik dan wakker na 3 uur als ze de andere kant wil, dus rollen we om en slaap ik weer verder terwijl zij drinkt. 's Ochtends is het alleen wat lastiger, want dan is ze wat onrustig. Ze wil sabbelen, maar heeft niet het geduld om goed aan te happen, dus dan krijg ik vaak kopstoten ;)

8. bo75

bo75 Actief lid

17 mrt 2012
    305
    0
    16
    alle puzzelstukjes bij verschillende artsen bij el
    Zuid-Holland
    Oh, dat was ik nog vergeten. Naast dat mijn zoontje ' s nachts zo vaak komt verliest hij ook vaak zijn speentje in de loop van de nacht. Dus daar ben ik ook nog de hele nacht mee bezig. Kan mij echt niet meer heugen dat ik zelf langer dan 2 uur heb doorgeslapen in de afgelopen maanden...............

TS, goed voor je, dat speen ervoor lijkt te zorgen dat je dochter 's nachts meer doorslaapt. Hopelijk blijft dit zo. Hier is het meer een kwestie van en en. Mijn zoontje van (bijna) 10 maanden wil 's nachts veel voedingen en een speen. Mijn dochter was echt zo anders. Sliep snel door, vroeg voedingen bijna op de klok, sliep veel langer overdag, geen speen maar een duimzuiger. Echt grappig hoe baby's zo jong al duidelijk hun eigen karakter hebben.

Combinatie met werk is id. erg zwaar. Ik vind het ook m.n. zwaar dat er weinig zinnigs over te zeggen valt. Lactatiekundigen, CB, you name it, zeggen voor de hand liggende dingen die mij niet verder brengen. Ook in gesprek met anderen krijg je de geijkte dingen te horen, dus ik praat er maar niet meer over. Die geijkte dingen zijn mij bekend, alleen werkt het in dit geval niet. Was het maar zo simpel.....Dus sukkelen we maar door en functioneer ik al maanden op weinig slaap.

9. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Ik kan me voorstellen dat je het vermoeiend vindt. Als ik je verhaal lees kan je nog wel wat aanpassingen doen waardoor het beter kan gaan in de nacht.

- Prikkels verminderen. Je kindje niet altijd meenemen naar familie- of vriendenbezoek.
    - Een eigen bedje.
    - Altijd twee borsten aanbieden.

Probeer het huidige patroon te doorbreken.

Succes!

10. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Je doet t hartstikke goed hoor!
    Na een aantal maanden borstvoeding ging ik over op de fles en mn zoon kwam s nachts met de fles ook meerdere keren. Hij heeft nooit grote hoeveelheden gedronken met de flesjes en is van zichzelf lekker beweeglijk en alert. Ik vond t logisch dat hij s nachts honger had, al zeggen ze op t buro, je moet niet voeden....

Maak het jezelf zo gemakkelijk mogelijk, iemand zei tegen me : moe, moeier, moeder.... :)

Deel Deze Pagina