Dag dames, Ik kolf twee keer op mijn werk. Totaal 400ml. Dit ging tot voor kort super goed, had zo goed als altijd 400ml. Ze krijgt dit in twee flessen mee naar kinderdagverblijf. Nu het volgende, met zes maanden begonnen met bijvoeding. Pas sinds een week (ze is nu 9mnd) eet ze hier beter van, tien lepels groente hap en een flink bakje yoghurt. Tussendoor rijstewafel of soepstengel en brood klein beetje (moet ze nog aan wennen). Fruit gaat vooral op rapley manier goed. Ik merk sinds een week ook pas dat ze dikkere ontlasting heeft, dat er dus echt bijvoeding naar binnen gaat dat verteerd wordt Nu is mijn bv sinds deze week teruggelopen. Ik kolfde dinsdag 1x 150 en 1 x 120 ofzo. Veel minder Vandaag had ik 350 totaal, nog steeds 50ml minder dus en ook net met kolven in avond duurt t ff voordat ik 70ml heb. Ik drink super veel en eet ook goed. Nu ben ik op zoek naar ervaringen van anderen. Reageert mijn lichaam op de vermindering van melkaanvraag door mijn dochter en heb ik daarom op werkdagen met kolven minder opbrengst? Of heb ik een dipje? Is dit een bekend dipje? Moet ik misschien binnenkort echt een voeding overdag laten vallen zodat ze meer behoefte heeft aan brood enzo? Mijn oudste heb ik tot 18 maanden gevoed, maar zij had met 8 maanden nog maar 1 fles op de opvang. Mijn jongste dochter heeft dus langer twee grote flessen. Alle tips en ideeen welkom!
Hmmm ja weet ik niet. Ik slik cerazette dat is n pil zonder stopweek. Ben sinds mijn bevalling nog niet ongesteld geworden!
Ik heb ook minder productie als ik ongesteld moet worden. Echter ik merk nu ook dat ik minder kolf omdat mijn zoon minder melk vraagt. Het is niet zo abrubt gegaan als bij jou, maar ik denk dat dat geen kwaad kan. T stabiliseert vanzelf wel
Wat een opluchting om jouw verhaal te lezen! Mijn zoontje is ook net 9 maanden en hier hetzelfde dilemma! Ik kolfde altijd 300 ml (nooit een superproductie gehad) maar sinds 2 weken is het met moeite 200. Ook in de avond is het teruggelopen, nu voed ik als ik thuis kom, waarna hij na een uurtje weer huilerig wordt en weer wilt drinken, en dan zeker nog 1 of 2 keer voor het slapen. Ik heb het gevoel dat ik echt heel weinig aanmaak, maar ik probeer op mijn vrije dag veel aan te leggen en kolf 3 keer op werk om het in ieder geval op peil te houden, maar het voelt alsof ik zoveel moeite doe voor weinig! Het is geen ongesteld dip want daar ben ik inmiddels mee bekend, die dipjes zijn na 2 dagen voorbij. Ik maak me ook zorgen en ben erg bang dat het verder gaat terug lopen. Dat zou ik echt heel erg vinden, want we zijn nog niet aan stoppen toe! Meer verhalen (met happy einde) zijn zeker welkom. Ik ga de vraag ook op het lkforum stellen, wellicht kan je wat toevoegen als je wilt.
Lijkt toch een tijdelijke dip te zijn geweest! Vandaag weer normale kolfopbrengt, maar ook echt niks extra kreeg ik eruit. Hoop dus dat t een dip was en mijn productie nu weer op peil is. Ff komende dagen afwachten. Dinsdag weer werken, als ik dan weer minder kolf dan durf ik te stellen dat mijn dochter gewoon minder drinkt....omdat ze de komende drie dagen fulltime bij mij drinkt. @hevn...super vervelend he een terugloop ineens. Enerzijds weet ik dat t wel weer goed komt, maar toch ben ik dan ff bang dat t definitief terugloopt. Hoop dat het bij jou ook weer aantrekt!