jammer. af en toe tv geeft wel rust op de moeilijke dagen. zoonje mocht tv kijken omdat hij geen middagslaap meer had. ze willen geen dutje meer maar ze kunnen het niet aan om de heledag op te blijven. net vr 2,5 jaar oud hadden we ook een paar moeilijke weken.dat was omdat de laatste 2 kiezen heel erg pijn deden(enorme bloed blaren op de kaken bah). en de oren doen dan ook pijn.kindje eet dan ook weinig, slapen slecht.ik gaf dan maar zetpil tegen de pijn. zijn alle kiezen al door? en middag slaapje dat weg valt.
mijn zoontje heeft al heel lang zijn gebit compleet, was daar erg snel mee. Dus dat kan het niet zijn. Slapen doet hij nog overdag, omdat hij anders echt niet te genieten is. Hij heeft zijn middagslaapje echt nog nodig. Het blijft een beetje gissen waarom hij bij ons zo onhandelbaar is ( terwijl we van anderen altijd complimenten krijgen dat hij zo goed luistert. Ze moesten eens weten hoe dat thuis gaat )
Ik las dat je gastouder bent. Hoeveel kinderen vang je op en hoe vaak? En je zegt dat je kind regelmatig voor de tv zit. En de gastkinderen dan? Dat je hem uitscheldt voor 'rotjoch' en zegt dat je een hekel aan je kind hebt, vind ik echt heel erg. En nee, ik veroordeel je niet, ik zeg alleen dat ik dat heel erg vind. Ik vind dat ook erg voor jou dat je je kennelijk zo voelt, want geen enkele moeder wil die gevoelens hebben natuurlijk, dat snap ik ook wel! Dat je tijdelijk doorheen zit door stress oid, dat kan, maar daar mag jouw kind niet onder lijden. Ik zeg: naar de huisarts, hij is de persoon die jou door kan verwijzen. Dat alles geld kost, valt best mee. Jij hebt gewoon hulp nodig. Ik wens je sterkte en succes!
ja dat doen kinderen tegen de ouders, vooral tegen mama. ze oefenen met de mama. ze vormen hun persoonlijkheid,zelfstandigheid en daar hoort ook uittesten bij. en mama is veilig! hele strakke dagindeling, duidelijkheid helpen vaak. wat ik ook een handige tip vond, was dat de kinderen met slaap tekort of honger lastiger zijn. dus genoeg laten eten/drinken en slapen. als je denkt dat je dat al allemaal doet en die allemaal niet werken. dan moet je denken dat hij een pittige karakter heeft. dus juist zachte opvoeding en een flexibele dagindeling nodig. je moet niet een dag streng en de andere dag los doen.dat is juist verwarrend. via cb kun je wel gratis opvoedkundig advies krijgen. ze hebben pedagogen bij jeugd gezondheidszorg. als je naar cb belt kunnen ze je verder helpen met telefon nummers. ze zien het kind niet.alleen gesprekken met de ouders om te praten en advies te vragen.
Ik denk dat hij jouw spanning voelt en zich niet welkom voelt. Zijn jullie thuis consequent? Probeer de negatieve spiraal te doorbreken. Beloon zijn goede gedrag en knuffel hem extra en probeer wanneer jouw man thuis is echt even 1 op 1 aandacht met hem door te brengen.
wat voor een kind het om gaat? houdt hij van leren? is hij slim? je kunt hem ook stimuleren te leren. kan hij al goed tellen? herkent hij cijfers? houdt hij niet van bouwen? wat doet hij de hele dag? of is hij een gevoellig kind? vind hij het te druk?heeft hij behoefte aan tot rust komen na een drukke dag? is hij een aktive kind dat elke dag n paar uurtjes buiten moet spelen?
tja hoe gaat het op zo`n dag. Hij doet echt alles waarvan hij weet dat het niet mag. Als we hem dan corrigeren word hij heel boos, en gaat slaan en gillen. Naar bed gaan is dan vaak ook heel lastig. Hij blijft dan uit bed gaan met allerlei smoesjes of zegt soms gwoon dat hij wakker is. Zijn nu alweer 1,5 uur bezig om hem te laten slapen. Hij blijft van zijn kamer af gaan en om ons roepen, wat vervolgens onze jongste weer wakker maakt. Als hij echt zo`n boze bui heeft ( bijna elke dag ) dan lukt het ook echt niet om hem daaruit te halen. Soms kunnen we hem even laten lachen door met hem te dollen maar dat is vaak al snel weer over, hij gaat dan echt overal moeilijk over doen.
Dat alles geld kost is helaas wel zeker waar. Voor mensen die elk dubbeltje moeten omdraaien zijn sommige dingen echt niet haalbaar helaas. Zelfs niet als ik daar elke dag brood voor zou moeten eten.
ik denk dat wij juist iemand nodig zijn die wel het kind zien. Ik doe nu mee aan video hometraining, maar dat is maar 1 uurtje per 2 weken. Omdat er dan een vreemde is doet mijn zoontje vaak redelijk rustig, zoals altijd als er anderen bij zijn. Als dit een hele dag is, ziet iemand anders misschien wel wat wij ook zien. En worden we niet voor gek verklaard als we vertellen dat hij ook echt wel eens vervelend is. Want dat geloven veel mensen niet.
Met de regels van wat wel en niet mag zijn we heel consequent. De manier waarop we op een situatie reageren wisselt nog wel eens, omdat de standaard manier ( standaard voor ons ) dan niet werkt. Morgen hebben we min of meer even 1 op 1 tijd. We gaan lekker met onze oudste en een vriend met zijn dochtertje ( is net zo oud ) naar een speelparadijs. Dus even zonder onze jongste op pad zodat we echt alle aandacht aan hem kunnen schenken, ben heel benieuwd hoe het zal gaan
Hij is echt heel erg actief en heeft veel uitdaging nodig. Hij vind het erg leuk om ons te helpen, waarmee maakt hem eigenlijk niet uit. Alleen draait ook dit meestal op ruzie uit, dus daar heb ik dan geen zin meer in. Hij kan goed tellen, doen we vaak samen. Liedjes zingen vind hij geweldig en ook dit doet we heel vaak. Of samen een boekje lezen en daar de voorwerpen en plaatjes in benoemen. Of een muziekje opzetten en dan lekker dansen.
jou kind is zeer herkenbaar voor mij en ik zeg zoek hulp want je gaat eraan (kapot) en niet alleen jij maar ook je relatie. gaat je zoon ook naar de psz? je mag mij pb,en jou zoon is net mijn zoon. waarom ben je een gastouder geworden? was dit al voordat je kinderen had?
Heel veel plezier morgen! Ga ontspannen de dag in, geef je kind ook wat credits. En als hij leuk, lief en aardig is, vergeet dat dan niet te zeggen, het zal hem goed doen!
moet hier even om want uit logeren gaat ook niet helpen nee, je verandert je kind daar niet mee maar het gaat dan om jou/jullie rust zodat je/jullie even kunnen bijtanken (aandacht voor je relatie) op welke manier dan ook. en na z,on logeerpartij is hij nog meer aanwezig dan anders want hij moet m uiten, heeft zich ingehouden op het logeeradres en thuis gaat hij weer volop los (vertrouwde omgeving).