Ik trek het vandaag gewoon even niet

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door SuperWokkel, 21 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.058
    3.528
    113
    Vrouw
    Oh en nog iets wat mij geholpen heeft:
    eerlijk antwoord geven op de vraag 'Hoe gaat het?' Mijn standaard antwoord was altijd prima, ja goed, etc.
    Nu weten naasten gewoon dat er gewoon klote dagen tussen zitten, wordt er meer hulp aangeboden (is toch makkelijk om het aanbod te accepteren ipv om hulp te moeten vragen).
     
    SuperWokkel vindt dit leuk.
  2. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.460
    10.661
    113
    Oh hier vandaag zo’n dag. Bloedchagerijnig. Te lang te veel en te weinig rust en niet genoeg tijd voor beeld alleen. Continu iemand om me heen. Te overprikkeld. Heb het ook ff helemaal gehad. Bah.
     
  3. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113
    Zei vandaag tegen m'n vriend snap wel dat ouders hun kinderen naar de noodopvang doen en dan bijv een dag even geen kids hebben.

    Moet zelf zeggen heb ze nog nooit zomaar weggebracht laat staan noodopvang gevraagd. Altijd zelf opgelost terwijl wij er wel recht op zouden hebben.
     
  4. Jaimio

    Jaimio Fanatiek lid

    5 nov 2015
    1.372
    561
    113
    Vrouw
    Ik herken het gevoel. Mijn kinderen zijn niet zo heel jong meer maar mijn oudste is zó moeilijk aan het werk te krijgen en te houden. En de jongste wil de laatste tijd ook niet meer werken. Het kost zó veel energie en ik kan het gewoon niet goed doen. Vandaag moest ik werken en is de oudste weer 6 ongeoorloofd afwezigheidsmeldingen rijker. Ik ben ook nog eens veel te boos geworden daar om en dat maakt het er niks beter op. Ik ben ondertussen niet alleen die situatie zat, ik wil helemaal niks meer. Ik blijf steeds maar huilen en ik wil gewoon niet meer. Ik wil niet meer wakker worden, ik wil niet meer opstaan ik heb geen zin meer om voor de kinderen zorgen, ik heb geen zin meer om te werken, ik wil ik gewoon helemaal niks meer.
     
  5. SuperWokkel

    SuperWokkel Actief lid

    14 jan 2021
    128
    227
    43
    Vrouw
    Oh mama wat moet dat ontzettend zwaar voor je zijn.
    Vraag alsjeblieft hulp
    Zeg dit tegen iemand die je vertrouwd en praat hierover.
    Doe het voor jezelf en voor je kinderen
     
    Jaimio vindt dit leuk.
  6. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.973
    7.903
    113
    Vrouw
    Digi knuffel voor jou. Hopelijk word het snel wat makkelijker.
     
    Jaimio vindt dit leuk.
  7. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113

    Dat klinkt echt niet goed, sterkte, kan er misschien iemand in je buurt iets voor je betekenen? Weet niet welke plaats/provincie je woont.

    Kunnen je kinderen niet met een klasgenoot samen hun schoolwerk maken dat het er iets gezelliger op word voor ze?
     
    Jaimio vindt dit leuk.
  8. Jaimio

    Jaimio Fanatiek lid

    5 nov 2015
    1.372
    561
    113
    Vrouw
    Als ik mijn bericht van gisterenavond terug lees klink ik wel depressief maar het is denk ik oververmoeidheid. Ik heb gelukkig hulp gekregen. De jongste mag nu een paar ochtenden, als haar juffen zelf op school zijn, naar school komen. Dat geeft al een hoop rust. Voor de oudste is een traject in gang gezet en die mag binnenkort elke dag naar school komen. Moet ze wel gaan (ze weigert nog al eens naar school te gaan) maar ik heb goede hoop dat het met de aanpassingen die voor haar worden gedaan beter zal gaan.
    Het zijn vooral de problemen met de oudste die het zo zwaar maken. Ze heeft slaapproblemen (ligt soms wel tot 3 uur ‘s nachts wakker) en qua school heb ik veel zorgen gehad de laatste tijd. Door het thuiswerken is dat nog eens erger geworden doordat ze zo makkelijk andere dingen kan doen dan les volgen. Ik moet het meer gaan loslaten.
     
    SuperWokkel vindt dit leuk.
  9. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113

    Super dat de jongste binnenkort wat meer naar school mag en dat er voor je oudste ook wat komt.
    Hoop dat je dan wat meer rust vind, voor iedereen is deze tijd al lastig op wat voor manier dan ook maar als je dan ook nog zorgen hebt wat betreft je kids valt het zeker niet mee.

    Sterkte en succes!
     
    Jaimio vindt dit leuk.
  10. Eruanna

    Eruanna Bekend lid

    13 mei 2013
    919
    903
    93
    Oh zo herkenbaar af en toe... Gelukkig zitten er ook beter dagen tussen, maar de reserves raken gewoon op onderhand :(
     
  11. Jaimio

    Jaimio Fanatiek lid

    5 nov 2015
    1.372
    561
    113
    Vrouw
    Ja dat gevoel heb ik ook. Het lukt niet meer om op te laden.

    Vanaf morgen moet mijn oudste dochter naar de noodopvang. Ze ziet daar erg tegenop dus ik maak me zorgen dat ze morgen ochtend toch weer gaat weigeren. Als ze niet gaat wordt de leerplichtambtenaar ingeschakeld. Ze heeft al te veel uren ongeoorloofd gemist. Maar als ze wel gaat en het gaat goed lopen zal er wel een hele zorg van me afvallen. Blijft even erg spannend dus.
     
  12. Isabella2020

    Isabella2020 Fanatiek lid

    3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Hoi, ik had je topic gevolgd. Hoe is het gegaan vanmorgen?
     
    Jaimio vindt dit leuk.
  13. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.620
    3.992
    113
    hier vandaag ook een huil en baaldag, ben om alles boos. vorige week ook al 3x zo'n dag gehad. het valt allemaal gewoon even niet mee. De hele dag mensen om je heen, man thuis, kinderen thuis, vanalles moeten doen, overal mee in de knoop. dingen regelen voor werk, voor de kinderen, alles tegelijkertijd. geen moment rust, geen moment ontspanning. geen leuke vooruitzichten. geen leuke toekomst plannen. alles lijkt zo negatief even. ik ben ook heel gevoelig voor het weer, dus nu met die regen is het ook niet te doen, dan kunnen die kinderen niet zelf even naar buiten want staan ze binnen 2 sec. weer bij de deur. want alles is zo nat.
    ik hoop dat jullie allemaal ook even een positieve dag tussendoor hebben. dat heb ik gelukkig meestal wel even in de weekenden. dan kan ik weer even een klein momentje opladen.

    knuffel voor jullie allemaal!
     
  14. Jaimio

    Jaimio Fanatiek lid

    5 nov 2015
    1.372
    561
    113
    Vrouw
    Ze is naar school gegaan! :)
    Maar ze kon niet op de WiFi op school en er was niemand die haar daarmee heeft geholpen dus ze heeft de dag ingevuld met offline spelletjes spelen :confused:
     
  15. Jaimio

    Jaimio Fanatiek lid

    5 nov 2015
    1.372
    561
    113
    Vrouw
    knuffel voor jou ook!
     
  16. Isabella2020

    Isabella2020 Fanatiek lid

    3 jul 2019
    2.889
    2.897
    113
    Maar.. Ze is gegaan!

    En over de invulling van de dag; let it gooooo.. morgen weer een nieuwe dag!
     
    Jaimio en Syane vinden dit leuk.
  17. Jaimio

    Jaimio Fanatiek lid

    5 nov 2015
    1.372
    561
    113
    Vrouw
    Ja de spanning is er nu af gelukkig. Dat is een heel belangrijke stap wat echt even spannend was of ze die ging nemen en het belangrijkste was vandaag.
     
    Isabella2020 vindt dit leuk.
  18. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.620
    3.992
    113
    fijn dat ze is geweest. Maar wat suf dat niemand dan even voor een opstartje zorgt...:(
     
    Jaimio vindt dit leuk.
  19. Jaimio

    Jaimio Fanatiek lid

    5 nov 2015
    1.372
    561
    113
    Vrouw
    Ja dat vind ik dus ook. Als iemand even had vertelt dat ze met vragen mocht komen had dat gescheeld. Ze voelde zich nu verloren.
    Maar ik had ook verwacht dat er een beetje toezicht zou worden gehouden. Want ze gaat naar de noodopvang omdat ze thuis de hele tijd andere dingen doet. Als ze dat op de noodopvang nog steeds kan doen dan gaat het zijn doel voorbij. Maar misschien verwacht ik dan te veel.
     
  20. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.620
    3.992
    113
    nou je verwacht zeker niet te veel. Ik zou dit ook wel aankaarten bij de noodopvang/school. Lijkt me ook niet constructief om haar in de noodopvang uit haar neus te laten eten toch?!

    wat een rot situatie zeg! Jullie zitten hier maar mooi mee. Ik snap dat je daar moedeloos van word en dan even dagen hebt waarop je boos/verdrietig bent!
     
    Jaimio vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina