Ik trek het vandaag gewoon even niet

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door SuperWokkel, 21 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jaimio

    Jaimio Fanatiek lid

    5 nov 2015
    1.363
    554
    113
    Vrouw
    Ik heb vanmiddag een mail gestuurd. Maar nog geen antwoord op gekregen helaas. Ik hoop dat het morgen wel gelezen en nog opgepakt wordt.
     
    mamameer vindt dit leuk.
  2. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.692
    7.738
    113
    Vrouw
    Fijn dat ze is gegaan! Een dag offline is ook helemaal niks mis mee :)
     
    Jaimio en Neuzeke vinden dit leuk.
  3. Jaimio

    Jaimio Fanatiek lid

    5 nov 2015
    1.363
    554
    113
    Vrouw
    Nou ze kan geen lessen volgen dan hè. Ze kan niet eens in magister kijken wat voor huiswerk ze heeft. Dus ze zit haar tijd daar uit te zitten en mist alle lessen.
    Ik zie nu in Magister dat ze weer afwezig is gemeld. Ze zit dus op school, en wordt ongeoorloofd absent gemeld omdat ze geen lessen kan volgen. Tja, ik vind daar wel iets mis mee eigenlijk.
     
  4. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.692
    7.738
    113
    Vrouw
    Dat is vreemd ja, maar dat kwam in je post waarop ik reageerde niet zo over ;) vandaar mijn reactie.

    Ben heel benieuwd wat de school hiervan gaat zeggen!
     
    Jaimio vindt dit leuk.
  5. Jaimio

    Jaimio Fanatiek lid

    5 nov 2015
    1.363
    554
    113
    Vrouw
    Ik heb gebeld. Ze kan gewoon op de WiFi maar ze zat andere dingen te doen omdat ze geen zin had :rolleyes: Ze gaat nu beter in de gaten gehouden worden.
     
  6. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.692
    7.738
    113
    Vrouw
    Oh nee! :o:

    Maar met alle respect. Dan hebben ze ook echt niet op zitten letten als ze er wel op kon maar andere dingen aan het doen was, de hele dag...
     
    Syane en Jaimio vinden dit leuk.
  7. Jaimio

    Jaimio Fanatiek lid

    5 nov 2015
    1.363
    554
    113
    Vrouw
    Gisteren kon ze er echt niet op. Ze moest de WiFi code opnieuw invoeren en die had ze niet bij. Vandaag heeft ze die meegenomen het was alleen even de vraag of hij niet veranderd was.
    Er zit een surveillant voor in het lokaal maar die ziet dus niet op de schermen wat de leerlingen doen. Hij zou nu elk kwartier even op haar scherm gaan kijken. Maar ja, dat is eigenlijk ook wat ik thuis als ik niet ben werken doe en het resultaat is dan dat ik haar 9 van de 10 keer betrap dat ze wat anders zit te doen.
    Als er echt geen motivatie in een kind zit kan je eraan trekken wat je wil maar gaat het nooit lukken denk ik. Ik ben alleen nog niet zo ver dat ik dat los kan laten. Ik vind het zo zonde als ze te veel mist want ze kan het niveau met 2 vingers in haar neus aan en dat is nog een flinke understatement. Maar nu mist ze zo veel informatie waardoor ze vaak niet weet wat ze moet doen en ook niet zelf vooruit kan.
     
    Malbec vindt dit leuk.
  8. Jaimio

    Jaimio Fanatiek lid

    5 nov 2015
    1.363
    554
    113
    Vrouw
    Wel dubbel nu zo met die ongeoorloofd afwezig meldingen. Als ze er nu nog 1 melding bij krijgt moet de school het melden bij duo en krijgen we met de leerplichtambtenaar te maken. Maar ze zit fysiek dus wel gewoon op school in de klas, en tegelijk is ze toch ook ongeoorloofd afwezig.
     
  9. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.849
    3.614
    113
    Vrouw
    Thuis
    Je zou dit haast zelf gaan melden bij Duo.

    Je kind gaat naar school, daar kun jij dan niet naast gaan zitten.
     
    Jaimio en Zonnestralen vinden dit leuk.
  10. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.008
    4.182
    113
    Nee hoe frustrerend ook het kwartje zal bij haar moeten vallen.
    Zolang ze er zelf het nut niet van inziet gaat ze echt niet aan de slag.

    Als ouder me er dus mentaal op voorbereiden dat het dit jaar zitten blijven wordt is het enige wat je kunt doen.
     
    Jaimio vindt dit leuk.
  11. Jaimio

    Jaimio Fanatiek lid

    5 nov 2015
    1.363
    554
    113
    Vrouw
    Ik heb de mentor gemaild met de vraag hoe ze hier mee omgaan. Ben wel benieuwd.
     
  12. Jaimio

    Jaimio Fanatiek lid

    5 nov 2015
    1.363
    554
    113
    Vrouw
    Het punt is denk ik dat het nog niet echt nodig is geweest om zich in te zetten. Ze staat er qua cijfers nog prima voor. In de klas lette ze ook niet op maar dan stoot haar vriendin haar aan als er iets belangrijks over een opdracht of zo wordt verteld. Nu mist ze alles en als er dan een opdracht gegeven wordt wat niet in magister staat dan mist ze het. Of ze mist de helft van de informatie van de opdracht. Uiteindelijk komt dat dan wel weer goed doordat ze de aantekeningen van haar vriendin leent bijvoorbeeld. Maar dan moet ik wel erg achter haar vodden aan zitten anders verstopt ze zich in het gamen en levert ze niks in. Ik zou het willen los laten maar de praktijk blijkt uit dat ze haar verantwoordelijkheid niet pakt. Uiteindelijk moet ik consequenties stellen als ze het niet maakt. Dan blijkt zo’n opdracht uiteindelijk niks voor te stellen en levert ze hem, dan dus te laat, uiteindelijk nog wel in.
     
  13. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Of ze moet ervaren dat haar gedrag consequenties (vanuit school dus!) heeft, zodat ze wél die verantwoordelijkheid gaat pakken. Kennelijk heeft ze dat niet niet geleerd/hoeven leren. En ze leert het, helaas, ook niet als jij het werk voor haar doet...enige wat je dan bereikt is dat je als ouder een zeur gevonden wordt... Zo gaat het hier tenminste. Door regelmatig contact met de juf, spreekt die haar nu aan op niet gemaakt werk, dat is hier een stuk effectiever en houdt het thuis ook ietsje gezelliger (natuurlijk vraag ik ook dingen en herinner ik haar er aan ed, ik laat haar heus niet aan haar lot over). Ik zou dan ook toch wel iets van school hierin verwachten. En zelf iets meer proberen los te laten, kijk eens wat het doet als ze iets niet inlevert, een docent haar daarop aanspreekt, ze eventueel een onvoldoende haalt, enz. Misschien dat dat op een gegeven moment het kwartje valt dat ze er zelf iets voor zal moeten doen. (En dan zal het nog niet in een keer goed gaan. ;) Maar met vallen en opstaan zal ze het vast ooit leren.)
     
    Jaimio en Neuzeke vinden dit leuk.
  14. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.008
    4.182
    113
    Misschien ( en ik weet hoe moeilijk het is) moet je haar niet meer achter haar vodden aan zitten en haar op haar b*k laten gaan.

    Mijn zoon had ook besloten om een boekverslag ( nederlands) te negeren. Normaal zit ik er boven op maar mocht me er van mijn man niet mee bemoeien. Uiteindelijk heeft hij een gesprek met zijn leerkracht gehad en kreeg hij nog een week om het in te leveren, maar voor elke dag te laat werd er wel 0,5 punten afgetrokken. Uiteindelijk leverde hij het 7 dagen te laat in en kreeg een 3.

    Gisteren heeft hij het tweede boekverslag ingeleverd , een week te vroeg uiteindelijk was de - op zijn b*k laten gaan- effectiever dan mijn - achter de vodden aan- aanpak
     
    Jaimio vindt dit leuk.
  15. Jaimio

    Jaimio Fanatiek lid

    5 nov 2015
    1.363
    554
    113
    Vrouw
    @NiekeKris Inderdaad! Het zou op school consequenties moeten hebben. Een laag cijfer haalt ze haar schouders om op. Maar als ze een opdracht niet op tijd ingeleverd heeft zou ze gewoon na schooltijd moeten blijven om hem af te maken.
    Ik heb het een keer heel lang aangekeken en uiteindelijk heeft ze toen bericht gehad van de leerkracht dat ze een 1 zou krijgen als ze de opdracht niet voor de volgende dag ingeleverd zou hebben. Toen heeft ze hem nog niet ingeleverd en nog 1 laatste kans gekregen en toen heeft ze hem gemaakt en ingeleverd nadat ik boos ben geworden :oops:.
    @pluk Ze krijgt altijd puntenaftrek als ze een opdracht te laat inlevert. Maar alsnog heeft ze dan altijd een voldoende gehaald dus dat motiveert niet genoeg.

    Ik wijk erg ver af van het topiconderwerp :oops:
     
  16. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.008
    4.182
    113
    @Jaimio maar als het haar zo makkelijk afgaat ( ga er even vanuit dat ze op vo zit) zit ze dan wel in de juiste klas qua niveau. En is haar gedrag dan omdat het haar niet kan schelen of omdat ze zich kapot verveeld en op deze manier een stuk " spanning " creëer.
     
  17. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.448
    2.261
    113
    Ik zie dat ze erg jong is nog. Ik vind dat ze op deze leeftijd nog behoed moet worden voor keuzes waar ze de gevolgen niet van kan overzien
    Oftewel, ik zou de touwtjes weer meer in eigen handen gaan nemen en consequenties aan haar gedrag verbinden. Heeft ze iets mbt school niet naar behoren gedaan, dan een dag geen telefoon of wifi oid
     
    chrystel73 vindt dit leuk.
  18. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Ik weet niet hoe het bij de dochter van Jaimio is, maar hier werkt dat averechts.
     
  19. Jaimio

    Jaimio Fanatiek lid

    5 nov 2015
    1.363
    554
    113
    Vrouw
    @pluk Het niveau is zeker te laag. Ze zit in het tweede jaar tweetalig gymnasium, dus wat dat betreft kan ze niet naar een niveau hoger. Er wordt nu wel in een individueel traject naar een aanpassing van de lesstof gezocht voor haar. Zo hoeft ze nu maar de helft van de lessen te volgen (wat ik eigenlijk nog niet echt een handige oplossing vind want ze mist dan lukraak lesstof, en let die lessen die ze volgt nog niet op)
    Maar ik durf niet stellig te beweren dat haar gebrek aan motivatie alleen komt doordat het niveau te laag ligt voor haar. Ze stelt altijd maar ter discussie waarom ze iets moet leren en klaagt dat veel lesstof nutteloos is. Als het haar interesse niet heeft dan wil ze het niet leren, ongeacht het tempo.

    @julia80 Dank je. Ik lees hier op het forum zo vaak dat je kinderen op de middelbare school los moet laten en 'op hun bek' moet laten gaan om ze daar van te laten leren. Maar als de intrinsieke motivatie er nog niet in zit vind ik dat je als ouders of school consequenties moet stellen. Als je haar haar gang laat gaan vult ze hele dagen met robloxen. Maakt haar niet uit, ze wil toch bekende youtuber worden :confused:.

    @NiekeKris Hier werkt dat inderdaad ook niet. Ze kan heel slecht tegen autoriteit. Als ik haar zo'n straf geef gooit ze alleen maar harder haar kont tegen de krib. De consequentie kan het beste een logisch gevolg zijn. Als het werk niet naar behoren is gedaan, doe je het gewoon opnieuw zou een logische consequentie zijn. Maar zo is het schoolsysteem op de middelbare niet ingericht.
     
  20. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.008
    4.182
    113
    @Jaimio pfff lastig hoor, heeft school geen samenwerking met een universiteit in de buurt? De zoon van mijn vriendin kon op die manier ook een dag naar de UT om lessen te volgen. Wij kunnen je alleen advies geven, voor onze zoon was - op je bek gaan- een goede les en zodra er moeten aan te pas komt gaat de kont tegen de krib ( maar dat komt vaak omdat hij het door zijn autisme niet kan overzien). Wij hebben hem wel - op zijn bek - laten gaan bij een vak waar hij goed voorstond.
     
    Jaimio vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina