Ik trek het vandaag gewoon even niet

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door SuperWokkel, 21 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wannabe mam

    wannabe mam Actief lid

    30 nov 2011
    257
    85
    28
    NULL
    NULL
    Ik ben al een paar uur op, even genieten van de rust. Even alleen zijn, zittend in de donkere kamer kom ik tot rust. Helaas kan ik nu de slaap niet meer vatten, mijn hoofd draait door, ik heb weer gefaald, slaaptekort wordt vergroot.

    Ik ben een positieve persoon. ,tijdens deze lockdown ebt dat weg, samen met mijn geduld, compassie en gezelligheid. Elke ochtend denk ik vandaag rustig blijven, niet schreeuwen, geen rare dingen eruit kramen. En elke dag sla ik me voor me kop dat het weer niet is gelukt.

    Iedereen een dikke knuffel
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  2. Jaimio

    Jaimio Fanatiek lid

    5 nov 2015
    1.372
    561
    113
    Vrouw
    Ik heb ook dat probleem dat ik maar 'aan' blijf staan. Ik raak maar niet uitgerust. Daarbij helpt ook niet mee dat mijn puberdochter maar blijft spoken 's nachts. Donderdag nacht tot 4 uur :|. En dan wordt ik zelf al weer wakker om 5 uur met de zorgen in mijn hoofd dat ik haar in de ochtend waarschijnlijk niet uit bed kan krijgen.
    Wat nog wat helpt is om te proberen niet te streng voor mezelf te zijn. Als het huishouden vandaag weer niet gelukt is dan kan dat morgen ook nog. Dat ze meer op de telefoon spelen is maar even zo. Dat schoolwerk niet lukt vind ik nog het lastigste om te laten rusten. Maar als ze voor de zoveelste keer jankend wegrent van haar werk dan laat ik haar maar gaan. Als de basisscholen volgende week maar weer open gaan. Ik maak me wel net zo veel zorgen om mijn dochter op de middelbare, en daar zie ik nog geen perspectief dat die binnenkort open mogen.

    Heb je nog wat kunnen slapen? Jij ook knuffel.
     
  3. Jaimio

    Jaimio Fanatiek lid

    5 nov 2015
    1.372
    561
    113
    Vrouw
    @pluk Ik denk dat dat pas iets is voor de bovenbouw. Hoe oud/ welke klas zat de zoon van jouw vriendin toen hij dat ging doen?
    Wat fijn dat jouw zoon na 1 uitglijder zijn verantwoordelijkheid pakt. Ik bemoei me helemaal niet met de gymnasiumvakken Latijn en Grieks. Zonder kan ze immers ook gewoon haar vwo diploma halen en daar kan ik goed aan zien wat er gebeurt als ik het los laat. Ik kan je vertellen dat is niet heel best ;).
     
  4. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.043
    4.239
    113
    Was ,als ik me goed herinner, vanaf de 3de klas gymnasium, maar hij moest wel aan wat " eisen" voldoen qua cijfers. Dat werd hem in de tweede verteld en werkte voor hem motiverend.

    Zoon baalde ontzettend dat hij helemaal zelf ervoor gezorgt had dat zijn 7,5 een 3 was geworden en er dus een mooie rode 5 op zijn rapport/ cijferlijst stond. Hij doet kader groen.

    Frustrerend is dat, je zou ze een schop onder de kont willen geven, wakker willen schudden etc.
     
    Jaimio vindt dit leuk.
  5. Jaimio

    Jaimio Fanatiek lid

    5 nov 2015
    1.372
    561
    113
    Vrouw
    Mijn dochter is uiteindelijk goed opgevangen door de schoolpsycholoog, heeft haar ei goed kwijt gekund en wordt nu goed begeleid. Ze gaat voortaan naar een ander noodopvang lokaal waar ze meer in de gaten gehouden en begeleid wordt. Wat scheelt dat een hoop zorgen!

    Wat een fijn vooruitzicht dat de basisscholen maandag weer open gaan ook!
     
    Berte, Syane, NiekeKris en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. roever

    roever Niet meer actief


    Je zegt het hier hartstikke goed!!!
    “Het lukt niet meer om op te laden “

    ik herken heel veel in je gevoelens!
    En laatste weken steeds minder te genieten en laatste dagen is t de hemel! 3 jonge kids, zwanger m, veestapel en man veel weg.
    Zelf te eigenwijs om kids geregeld even uit spelen te sturen oid of een opas.
    Ik vind onze kinderen onze verantwoording ... maar ik begin nu na bijna 5 jaar evht te breken....
    maar..... ondanks ik nog veel narigheid proef, ben ik stiekem toch beetje blij dat ze maandag weer (even) naar school mogen... hopelijk doet t mij, jou, ons goed!!!

    maar dat je je kinderen spuugzat bent, mag af en toe best even gezegd worden hoor!
    Ik zeg t de laatste dagen ook geregeld (tegen mn man ofzo)
    En ondertussen mega spijt dat ik t al zo voel! Haha diep in mn hart stapel knettergek op ze!
     
    Jaimio vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina