Bijna weer aan het werk & kolven

Discussion in 'Borstvoeding' started by Maite, Jan 27, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Maite

Maite Lid

Apr 10, 2008
    79
    0
    0
    Consulent schuldregeling en budgetbeheer
    Amersfoort
    Over ongeveer 1,5 week moet ik weer aan het werk en wil graag borstvoeding blijven geven. Ik krijg het echter maar niet voor elkaar om een voorraadje melk op te bouwen.
    Als ik direct na de voeding afkolf (mijn dochter drinkt uit beide borsten) heb ik niet meer dan 10cc. Doe ik het een uur na de voeding, dan kolf ik wel 60 tot 70 cc. Het probleem dan is dat ik niet voldoende voeding heb als ik mijn dochter weer ga voeden. Ze blijft dan huilen om meer. Heeft iemand nog tips voor mij zodat ik toch borstvoeding kan blijven geven?

Groetjes,
    Maite

2. Noatje

Noatje Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    3,488
    0
    36
    N-BR
    In ieder geval drinkt je dochter je borsten goed leeg :), maar een uur na de voeding kolven is natuurlijk anders dan één voeding kolven. Wat kan je nu doen?

Heb je genoeg melk in de koeling/vriezer om de 1e werkdag mee door te kunnen komen?

-JA; dan kolf je de voedingen die dag op je werk af en dan heb je genoeg voor de volgende dag ;)

-NEE/TWIJFEL: kolf 's morgens voor de 1e voeding af; je hebt 's morgens meer voeding & als je daarna direct de kleine aanlegt zou zij hiervan geen last hebben ;)

Share This Page