Twee testen, 1 positief 1 negatief

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Lot159, 2 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lot159

Lot159 Lid

2 apr 2014
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag allemaal,
    Dit is mijn eerste keer hier. Ik zit met een vraag. Ik begrijp dat dit geen artsenforum is, ik vraag ook alleen naar ervaringen. Ik had afgelopen weekend een positieve test. Onverwacht, maar welkom. Ik ben dus direct gestopt met roken en heb zoveel wortels en fruit ingeslagen dat ik wel gek lijk. Maar ik voelde niks. Ik had twee weken lang echt last van mijn borsten, maar sinds de positieve test stopte alle kwaaltjes. Dus vanochtend besloot ik nog een test te doen. Ik had nog zo'n 2voor5 pakje van de Kruidvat liggen. Ik heb met dezelfde ochtendurine allebei de testen gedaan. Nu is 1 test duidelijk positief en de ander is echt wit. Ik snap er geen bal van. Ik wacht gewoon netjes mijn menstruatie (of juist niet) af, dus ik raak ook niet paniek. Maar ik ben wel benieuwd of een van jullie deze ervaring heeft gehad? Bedankt alvast!

2. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Heb je een foto van beide testen?

3. Lot159

Lot159 Lid

2 apr 2014
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oe, ik heb de testen weggegooid. Maar op mijn telefoon staan ze nog wel, denk ik. Hoe moet ik een foto uploaden? Ik kan wel zeggen dat de lijnen echt dik en roze waren en niet grijs en pas een uur later. Ik heb mijn vriend laten kijken (omdat ik ergens een beetje bang was dat ik het stiekem toch wel leuk vond en heel graag iets wilde zien), en die eerst 10 testen wil zien, en die zei 'Tja, dit is geen twijfelgeval. Dit is duidelijk een dikke, roze babystreep'
    Maar ik heb er dus 0 ervaring mee. Ik wil mijzelf gewoon niet helemaal enthousiast gaan maken om niets. En Franse kaasjes laat ik ook niet graag voor niets staan. En de dokter bellen vind ik zo overdreven.

4. mamabenn

mamabenn Actief lid

16 feb 2014
    392
    0
    16
    NULL
    NULL
    je zegt dat je de 2 testen hebt gedaan met DEZELFDE urine dus heb je de urine dan bewaard tot vandaag ???

5. Lot159

Lot159 Lid

2 apr 2014
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha nee, dat heb ik slecht opgeschreven. Die van vorige week was natuurlijk met urine van toen, die was positief. Maar vanochtend heb ik dus 2 testen van hetzelfde merk uitgevoerd met dezelfde ( hele verse) ochtendurine en die uitslagen zijn dus verschillend.

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

ik, met zwanger en kids vanmorgen. Beide zelfde urine, op beide een heel licht streepje, te licht om hem als positief te beschouwen. 1 heb ik heel even in water gehouden om het geel weg te krijgen: toen sloeg hij helemaal roze uit en droogde duidelijk positief op.

Uiteraard reken ik hem als negatief.

Vraag me af wat er hier in het water zit :D

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

oh en franse kaasjes mag je wel hebben, mits gemaakt van gepasteuriseerde melk.

8. Lot159

Lot159 Lid

2 apr 2014
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat heb ik dus ook gedaan! Met dat water! Ik was al als een gek gaan lezen op internet, maar je leest zoveel. Vrouwen die hun zeldzame geval vertellen, bij de een was het raak en bij de ander niet. Eigenlijk schiet je er niks mee op en is het gewoon afwachten. Maar met dat water erbij, werd de streep gewoon duidelijk. Maar goed, die ander bleef ook gewoon wit.

9. mamabri

mamabri Niet meer actief

had ik ook, de 2e heb ik daarna uiteraard ook in water gehouden en dat streepje bleef licht. hij is bij mij ook echt duidelijk een brede 2e streep.

als ik ermee naar de vk zou gaan weet ik zeker dat ze hem positief vinden, absoluut geen tuurtest.

maar raar is het wel in water zit geen hcg. ik heb het trouwens ook wel eens met een actiontest gehad

10. Louloulo

Louloulo Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.249
    6
    38
    NULL
    Belgie
    Je kan ook gewoon een bloedtest gaan vragen bij de ha. Dan ben je zeker.

11. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik weet niet of ts een Belgische is, in Nederland wordt dit echt niet zomaar gedaan, dan moet je een hele goede reden hebben (bijv medicatie die niet mag met een zwangerschap, etc)

12. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Denk dat dat verschilt, mij lieten ze ook bloed trekken. Ze kan wellicht naar de dokter gaan, aangeven dat ze positief getest heeft etc en dan krijg je toch een verwijzing voor bloed te prikken (was bij mij in ieder geval)

13. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.020
    1.026
    113
    Of gewoon nog een totaal andere test doen??

14. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Het kan ook nog zo zijn dat de test van vorige week reageerde op een eisprong. Zou nog even een weekje afwachten en dan nogmaals testen mocht je menstruatie weg blijven.

Succes.

15. Sophie Roos

Sophie Roos Niet meer actief

:(Wie o wie kan mij helpen...:( Foto's zeggen genoeg.. Nu zeven dagen overtijd. 1e foto Predictor normaal KV en CB De laatste foto van de test is een predictor early...

Bijgevoegde bestanden:

• foto 1.jpg
      foto 1.jpg
      Bestandsgrootte:
      25,1 KB
      Weergaven:
      16
    • foto 3.jpg
      foto 3.jpg
      Bestandsgrootte:
      14,5 KB
      Weergaven:
      9
  16. Sophie Roos

en hier nog 1 van KV de volgende ochtend... :(

Bijgevoegde bestanden:

• foto 2.jpg
      foto 2.jpg
      Bestandsgrootte:
      18,9 KB
      Weergaven:
      5
  17. Lot159

Lot159 Lid

2 apr 2014
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai Sophie Roos,
    Die lijken exact op mijn testen! Wat rot he. Maar is de clearblue niet minder gevoelig? Ik zou zeggen positief, maar zoals je bij mij ziet... Net als ik dus een paar dagen wachten...
    Ik ga ook allemaal kwaaltjes ontwikkelen die ik mijzelf echt in mijn hoofd haal. Pijnlijke borsten, steekjes. Maar goed, dat kan ook de menstruatie zijn. Ik hoop voor ons beiden op positief nieuws. Ik ga niet naar de dokter, ik wacht gewoon even een paar dagen af. Maar wachten is lastig hoor.

18. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Ik zeg zwanger hoor!
    CB schijnt iets minder gevoelig te zijn.
    Predictor Early schijn minder betrouwbaar te zijn.

KV testen zijn goed en volgens mij zie ik duidelijke en roze streepje, toch??

Voorzichtig gefeliciteerd hoor!

19. Sophie Roos

Pff... wat een stress niet helemaal gepland maar daarom niet minder gewenst natuurlijk.. hopen op weer een wonder :)

20. Sophie Roos

Ik voel helemaal niets daarom was het ook een aangename verassing dat ik overtijd was.. en ook nog streepjes tervoorschijn kwamen!! Bij jou ook hopen op een goede uitslag!!! De dokter test ook alleen maar dus ik wacht het gewoon nog maar even af... als dat lukt teminste :D

Deel Deze Pagina